Sony KD-65XD9305 - Reviews

3,60 cm dikte
65 inch

Rob Vermeulen 30-10-2016 Product paar dagen in bezit

grandioos beeld

De installatie van deze highend TV is heel eenvoudig, daarnaast kun je deze TV gemakkelijk configureren naar je eigen voorkeur. Het beeld van deze 4K TV is super te noemen het beeld blijft vloeiend zelfs met snelle bewegingen. Het beeld is spectaculair als je via een satelliet naar 4K test kanalen kijkt. Ik heb het geluid direct via een soundbar aangesloten dit geeft het beste resultaat. Daarnaast is de vormgeving strak in lijn met mijn wensen. Echte minpunten ben ik niet tegengekomen, wel moest ik even wennen aan de bediening van de afstandsbediening maar dat gaat de goede kant op.

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Beeld performance is grandioos
  • Strak vormgeving

Minpunten

Deejee 21-06-2016 Product paar weken in bezit

Het nieuwe tijdperk van TV kijken is aangebroken

3 jaar geleden kochten wij onze eerste "platte" led smart tv.
Met zijn afmeting van 42" hadden we toch wel een BAK van een tv aan de muur hangen waar we geen genoeg van konden krijgen.. dat beeld en die kleuren...
nu 3 jaar later.. tja..
Welkom Sony XD93 65"..
Een compleet nieuwe beleving die al begint met het thuis krijgen van je tv, want met het formaat van een luttele 165 pas de doos niet in de gemiddelde kofferbak van de gezinsauto...
Maar eenmaal thuis gekomen begint het spektakel met het uitpakken van de tv.
Werkelijk overal is aan gedacht van muurbeugel tot volledig in rvs afgewerkte voet waar je netjes al je kabels in kwijt kunt, tot afdekplaten om de aansluitingen aan de achterzijde van de tv te beschermen tegen ongewenst stof.

Bij ons hangt de tv aan de muur compleet met alle kabels weggewerkt in de muur.
Wanneer je deze voor het eerst op een kleine afstand bekijken schrik je wel even.. wat een mega scherm.
Maar dan.. als je hem goed bekijkt zie je dat de tv wel aanwezig is, maar niet stoort in zijn omgeving.
Dit door het ultra dunne en stijlvol afgewerkte design.
En dan druk je op de eenvoudig maar duurzaam afgewerkte afstandsbediening op de aan toets.
Na het installeren van de zenders en aansluiten van je randapparatuur, wat overigens kinderlijk eenvoudig gaat, komt er een invasie van kleuren op je af.
Zo intens mooi en diepe kleuren dat je gelijk vergeet wat er voorheen aan je muur hing.
Het beeld is met zijn Ultra HD werkelijk haarscherp te noemen.
De afstandsbediening bezit een spraaktoets welke het mogelijk maakt om je tv door enkel je stem te bedienen.
Al je media apparaten welke aangesloten zijn via het wifi netwerk waar je de tv ook op aangemeld hebt, kun je aanmelden op de XD93 om zo gebruik te maken van streaming of afspelen van youtube videos op je scherm.
Als je de menu toets gebruikt kom je in enorm eenvoudig menu terecht waar je op het eerste aanzicht van zult denken; is dit alles?
Maar schijn bedriegt. Hoe verder je in de instellingen komt, des te meer kun je de tv geheel naar je eigen wens instellen, van geluid tot beeld.
Na een paar dagen met de instellingen hebben "gespeeld" zul je merken dat je verliefd raakt op de XD93 en zijn mogelijkheden.

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn...
Het is algemeen bekend dat de ultra dunne schermen een niet al te best geluid herbergen.
Met name de lage tonen zijn slecht vertegenwoordigt in de tv.
Maar wanneer je de tv via optical audio aansluit op je home cinema.. dan zul je merken dat je dit kleine detail snel vergeten bent.
3D functie hebben we nog niet gebruikt, doordat onze brillen van onze vorige tv niet werken op de Sony.
Deze moeten helaas apart aangeschaft worden.
Maar ook hiervan weet ik zeker, dat de XD93 niet teleur stelt!

Kort maar krachtig..

een plaatje om te zien.. en om plaatjes mee te kijken!

Ton 12-06-2016 Product paar weken in bezit

Sony kd65xd9305

Naar aanleiding van de diverse goede reviews deze tv ongezien gekocht echter bij montage bleek dat deze tv erg krom was. Na wat rondkijken op internet zie je dat dit een regelmatig voorkomend probleem is. Contact opgenomen met de winkel en enige dagen later werd de tv omgeruild. De nieuwe tv gaf na enkele dagen een vreemd groen knipperend licht. Contact opgenomen met Sony en die gaven aan een probleem met het moederbord dus omruilen.
Ik heb dus ongeveer 2 weken deze tv in huis gehad.
Als je recht voor de tv zit geeft deze tv een erg mooi beeld maar de kijkhoek bij deze tv is erg slecht. Nu is dat inherent aan het type scherm maar deze tv heeft het wel heel erg, er was dus al een verschil in kwaliteit tussen het in het midden zitten op de bank en op de hoek. Vanuit een stoel die haaks op de tv staat was het beeld niet om aan te zien, alsof er een laken over hing.
Het geluid is gewoon slecht maar dat is ook begrijpelijk als je ziet hoe dun de tv is. Er is gewoon haast geen ruimte voor speakers.
De afstandsbediening heeft een handige Netflix knop maar voelt niet kwalitatief aan en heeft ook geen verlichting, mag je toch wel verwachten in deze prijsklasse. De software is niet snel op de tv maar dat is voor mij geen probleem. Vorig jaar liep deze software nog heel vaak vast maar er komt dit jaar nog een grote upgrade zodat ik hier wel vertrouwen in heb.
Kortom goed beeld als je er recht voor zit, 4k en HDR erg mooi, slecht geluid maar de kwaliteitsproblemen hebben er voor gezorgd dat ik wat geld heb bijgelegd en nu een Panasonic heb genomen.

Max 08-06-2016 Product paar weken in bezit

Review van de XD93 SONY Bravia 65''

7,4
De XD93 staat op het moment dat ik deze review schrijf nu al bijna drie weken op mijn kamer en ik ben er erg blij mee. De beeld kwaliteit is top (indien goed ingesteld) en hij doet alles waarvoor ik hem gebruik. Toch zijn er nog wel een aantal minpuntjes:
Het geluid ondermaats en past eigenlijk niet bij een tv van deze prijs. Het mist diepte en vooral aan de lage kant komt het te kort dus als je echt wilt genieten van een mooie film is een losse audio set-up wel een vereiste.
Ook waren de kleuren bij het eerste gebruiken niet helemaal realistisch en vielen daarom ook buiten mijn smaak. Na het tweaken van de instellingen en het uitzetten van een aantal opties waaronder live colour werd het beeld veel mooier voor mijn gevoel. Voor een meer technische overview van het beeld raad ik tweakers hun eigen review aan.
Tenslotte vind ik het jammer dat er nog maar weinig 4k content goedkoop beschikbaar is, op netflix staan een aantal series en films maar voor de rest is het of erg duur, 4k bluray players, of van slechte beeldkwaliteit, Youtube 4k met compressie. Gamen op 4k is dan wel mogelijk alleen niet iedereen heeft een pc die dat aan kan, hierbij komt er nog bij op dat de tv merkbaar veel latency heeft zelfs in de gaming mode.

De XD93 is bovenal een geweldig tv indien goed ingesteld, prachtig beeld, gaaf design en 4k met hdr, maar is hij zijn prijs waard. Ik denk achteraf van niet, er is niet genoeg content voor mij, hij is niet perfect om mee te gamen en ook gewoon erg duur.

Monique 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super mooie Sony Bravia 65 inch

Deze Sony Bravia is een lust voor het oog, zo ontzettend scherp tv kijken. Ik had hiervoor een 55 inch Sony Bravia van 9 jaar oud waarbij ik via een PS3 naar Netflix moest gaan, maar bij deze tv zit een knop op de afstandsbediening waardoor je nu rechtreeks Netflix opent. het menu is zeer praktisch. Het geluid komt waanzinning helder uit de boxen van je tv, maar ik heb een Home Cinema erop aangesloten en dan krijg je een perfecte bioscoop ervaring dankzij de grote van het scherm en het perfecte geluid. En via je Google Account open je meteen ontzettend leuke Apps... You Tube is bij deze tv helemaal leuk, ipv het intikken van het gewenste nummer op het You Tube scherm kan je deze via je afstandsbediening ook inspreken, waardoor dit een heel stuk sneller gaat.

Ido 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Bioscoopervaring!

Fantastische grote TV met realistische beeldkwaliteit! Ik heb deze TV nu een week in mn bezit en vind t echt een ervaring! Het lijkt wel alsof je in de bioscoop zit! Ik heb er wel een surround systeem op aangesloten waardoor het allemaal nóg beter wordt! Ik had hiervoor een plasmaTV van lg en je merkt echt het verschil, helemaal met snelle beelden met films en voetbal! De 4K heb ik nog niet kunnen testen aangezien mijn samsung beperkt is tot fullhd. Het beeld is wel goed in te stellen naar keuze en de voetbalmodus werkt ook erg goed! Wat ik ook fijn vind is dat het een androidtv waardoor je met google account zo kunt inloggen en je heel erg gemakkelijk apps kunt installeren op de tv (leuk voor games etc) minpunt vind ik wel dat de cursortoetsen heel erg dicht op de andere toetsen zitten waardoor het erg moeilijk is om games te spelen. Op de afstandsbediening zit wel een netflix en google play knop( erg handig) samengevat; gigantisch mooie platte tv met erg mooi beeld en realistische kleuren!