Philips 55PUS8601

• Diepte 7,70 cm dikte
  • Schermgrootte 43,0 inch
Philips 43PUS6101
9,2 (9)

Beoordeling op basis van 36 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mvb1401 29-04-2016 Product paar dagen in bezit

Philips55pus8601

Deze prachtige designtelevisie nu een dag in huis: wat een beauty! Het beeld is typisch Philips: zacht. De installatie was een eitje. Maar dan is er al direct HET nadeel van deze televisie (en m.i. Het enige nadeel): Philips heeft niet nagedacht over de bedrading wegwerken. Nu heb ik er de bose-busjes (zonder pootjes) achter staan, dus ik kan de 2 HDMI-kabels en LAN-kabel (met 4K wil je geen WIFI - met tieribs) over de busjes laten lopen, dus ik ziet ze niet meer. Maar iemand met een verder leeg televisiemeubel, heeft een probleem als draden niet zichtbaar mogen zijn....
Maar genoeg gemopperd: de televisie gaat aan. De poorten een eigen naam geven (Horizon, Apple, Bose). Ambilight ontdekken (video volgen, geluid volgen, kleur) en niet te vergeten Ambilight Hue!!! De hele benedenwoning doet mee. Wauw, wat een beleving en dit maakt dat we zo blij zijn dat we niet voor Samsung of Sony hebben gekozen.
Het geluid is heel mooi persoonlijk af te stemmen, net als het beeld. Ingebouwde Chromecast wordt niet eens genoemd.
Het Philipslogo is mooi dimbaar, maar een hele andere mooie feature is de NETFLIX-knop op de prachtige afstandsbediening. En dan krijg je een rijtje 4K-content erbij. Wat een prachtig beeld is dat zeg. Te gek.
Dit is voor zover als ik nu kan zeggen DE televisie voor iemand waar een televisie heel belangrijk is.

ML 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne 4K ambilight televisie

Na veel vergelijken deze Philips 4K (HDR) televisie aangeschaft. 4-zijdig ambilight is echt heel mooi, het is een intense manier van televisie kijken.
De beeldkwaliteit van deze televisie is subliem, zeer goede verhouding tussen licht en donker, geen ghosting effect, sprankelende kleuren.
De bediening van Android TV is heel makkelijk, alles is snel te vinden en e.e.a. is zeer overzichtelijk.
Voor een TV die zo dun is als deze ook nog heel aardig geluid, een erg goede vinding: de magnetische speakers aan de zijkant. Sluit je de TV aan op je home cinema? Dan kun je deze gewoon verwijderen, scheelt weer wat centimeters. Tot nu toe geen bugs ondekt in de software, de TV reageert soepel en snel.
Enige minpuntje: de afstandbediening is gedeeltelijk 'touch' en dit reageert te snel, dus soms schiet je zo een keuze verder dan gewenst.
Vormgeving is prachtig, je moet wel zelf de poten eronder schroeven als je hem uitpakt, houd daar rekening mee. Echt met 2 personen doen.
Afstandbediening code instelling voor interactieve TV KPN: 401

Petervdd 22-07-2016 Product paar weken in bezit

Waardeloze service

4,2
Na een eerdere review, nog steeds geen oplossing van Philips zijde, kastje muur verhaal, van philips naar cb repair die zegt dat Philips een achterstand heeft en geen onderdelen kan leveren, onderdelen waarvoor?
Maar moet volgens CB reapair nu weer naar de laverancier van de tv, ik ben al ruim 7 weken aan het tobben met dit $%^&&** apparaat!
Dit betreft een nieuwe tv omruilen!
Moet de stekker 2 keer per dag er uit halen om het apparaat weer aan de gang te krijgen, CI module werkt nog steeds niet, tv al 20 keer opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds geen oplossing, slechte zaak!

ML 09-08-2016

Hallo Petervdd.

Ik herken dit helemaal niet, geen enkel probleem gehad met onze tv. Alles werkt naar behoren en heb het apparaat nog nooit hoeven herstarten o.i.d.
Lijkt me echt dat je een 'maandagmorgen' toestel hebt gekregen.
Ik weet niet of je je probleem al op klacht.nl hebt gezet, dan krijg je meestal sneller een respons en wordt een zaak ook beter (naar tevredenheid) afgehandeld.
Neem rechtstreeks contact op met Philips, ook dit werkt soms veel beter.

Vervelend voor je en ik hoop dat het toch nog goed komt!

Kawing 03-09-2016

Ik ben helemaal mee eens! ! Ik ben sinds in februari in bezit van dat toestel. Maar al 2de toestel omdat de 1ste stuk ging bij de paneel en nu na 3 maanden bij de 2de weer stuk de moeder bord! !!!! Ik word een beetje gek van.

Koen 07-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima televisie! prachtig beeld dat gecombineerd met het vierzijdig ambilight echt een unieke kijkbeleving vormt. In de avond lijkt de televisie echt te zweven aan de wand. Android maakt de bediening van het smart gedeelte gemakkelijk en overzichtelijk. De afstandsbediening reageert prima, maar is wel even wennen. Over het geluid kan ik niet veel zeggen, omdat ik het toestel direct heb aangesloten op een home cinema set. Het is wel prettig dat je de speakers aan de zijkant niet hoeft te monteren, liggen bij mij nog in de doos. Ik heb de televisie nu nog maar een week, dus kan ik over de duurzaamheid natuurlijk weinig zeggen, maar ik vind het een absolute aanrader en het toont aan dat TP vision goede toestellen kan maken.

K.S 23-02-2016

Alles werkt perfect bij deze tv ook het geluid is top
Ook ziggo werkt goed op deze tv
Opnemen , uitzending gemist, films van ziggo
Je heb geen kastje meer nodig alleen 2 smartcards
En ambilight werkt ook perfect
En natuurlijk Netflix
Van mij krijgt deze tv 5 sterren
Het beste wat Philips nu op op de markt brengt ook al is het niet meer van Philips

Kawing 01-03-2016

Hoi,ik heb de tv ook thuis.maar heb een vraag aan jou. Heb je ook last van verticale banding? Het zijn van die dikke strepen die donker zijn in het beeld. En ze vallen op wanneer je naar een uitzending kijkt licht van kleuren zijn zoals voetbal wedstrijd. En is je geluid al een keer weg gevallen? Bij mij is dat wel is!

Mvg

JNI72 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Zeer mooie en goede Philips tv

Wij hebben al heel wat tv's versleten en de laatste tv (philips 55pus8809 uit 2015) was een drama qua software. Toen ook het moederbord van deze tv het begaf moest ik me wenden tot de service van Philips. Op dat moment was ik een beetje klaar met Philips. Maar.... De service van Philips was boven verwachting goed. Wij kregen het aanschafbedrag terug in de vorm van een waardecoupon, te besteden bij de winkel waar de 55pus8809 gekocht was. In ons geval de Philips MyShop in Eindhoven, dus het moest weer een Philips tv worden. Dit is met 50 eu bijbetaling de 55pus8601 geworden. Wat een tv is dit! De 55pus8601is een generatie jonger dan de 55pus8809 en het lijkt erop dat Philips (tp-vision) alle klachten van vorige generaties opgelost heeft. Scherper UHD beeld (vorige was ook 4K), meer lichtopbrengst, meer contrast, veel betere zwartwaarden en last but not least: snel en goed werkende software!! Na het drama met de oude tv wilde ik eigenlijk geen Philips meer, maar ten opzichte van de Samsungs van deze wereld is de kast veel beter en smaakvoller afgewerkt. En (vierzijdig) ambilight heeft wat mij betreft nog steeds grote meerwaarde. Ben erg blij met deze tv en de door Philips geleverde service.

Pluspunten

• Geweldige beeldervaring
  • Vierzijdig ambilight
  • Afneembare speakers
  • Mooi afgewerkt
  • Beter ontspiegelend beeld

Minpunten

• Swipen op afst.bed.
  • Geen 3D

Arwin 13-09-2016

Vraagje Is er sprake van schokkende beelden aangezien 4k ultra hd nog niet geleverd wordt door ziggo. In winkels waar de tv staat zie ik de beelden wel schokken. Ik heb geen winkel ontdekt wie deze tv op de kabel van ziggo gebruikt. Enkel winkels waar de tv te zien is met demo filmpjes. Mogelijk weet u waar de tv wel te bezichtigen is met een ziggo vervinding?

Arslan 11-07-2016 Product paar dagen in bezit

Looks, feel, experience

Wat een mooie televisie. Als je het alleen al aan de wand ziet hangen is al voldoende voor een WoW, zo komt de 4d ambilight ook goed tot zijn recht. Geluid is ook 1 van de beste die wij tot nu toe gehoord hebben op de platte televisies. Geen lelijke soundbar nodig.

DVL 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi product

Deze 4K Ultra HD LED TV geeft een geweldig strak beeld met natuurlijke lijnen. Beeld zowel op HD als Ultra HD getest. Zelfs op gewoon HD is het beeld uitmuntend te noemen met prachtige natuurlijke kleuren.
Het geluid is, met de optioneel aan te sluiten speakers, zeer netjes te noemen ten opzichte van vele anderen TV's.
Zelf sluit ik wel een HiFi installatie aan voor een betere film beleving.
Samen met de 4-zijdige ambilight komt deze TV helemaal tot leven.
Wel vind ik de afstandsbediening vrij gevoelig maar wellicht is dat gewoon even wennen.
Gezien de korte periode dat ik deze TV in bezit heb heb ik zeker nog niet alles kunnen testen. Maar vooralsnog maakt deze TV de verwachting helemaal waar.

Zenge 06-07-2016 Product paar dagen in bezit

3e Ambilight TV is een topper

Na 2 eerdere ambilight TV's te hebben gehad heb ik besloten om de 55pus8601 aan te schaffen. Wat een super TV. De mogelijkheden en instellingen zijn eindeloos. Smart TV functies werken vlot en zonder haperingen. Het geluid is beter dan van een gemiddelde soortgelijke TV in deze prijsklasse. Al met al een echte topper

TdB 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super beeld en geluid!

Heb toch maar weer gekozen voor Philips en heb absoluut geen spijt. Super scherp beeld, mooie kleuren, goed geluid, eenvoudige installatie en ambilight is echt geweldig. Echt enorm blij met deze aankoop!

GJ 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig 4-zijdigAmbilight

Na 10 jaar geboten te hebben van een Philips tv met 2-zijdig ambilight tijd voor een nieuwe, Nu met 4-zijdig ambilight. Geweldig, een weldaad voor de ogen.

Petervdd 02-07-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV als hij het doet!

7,3
Was in eerste instantie echt blij met deze tv, zeer bewust voor gekozen omdat ik gewoon weer ambilight wilde na 2 voorlopers met ambilight. De LG Oled vond ik qua beeld veel mooier. Zoals de titel al vermoed ben ik sinds de aanschaf c.a. 3 weken geleden continue aan het kloten met dit apparaat.
Op de één of andere manier werkt de CI module niet goed, elke keer geeft de tv een melding en na de tv volledig opnieuw te hebben geïnstalleerd gaat het weer een dag of als ik geluk heb een paar dagen goed.
Begin het nu goed zat te worden eerlijk gezegd, van een tv van c.a. 2000 euro mag je toch wel wat verwachten.. Philips meerdere keren aan de lijn gehad en gemaild, er wordt aan een oplossing gewerkt zeggen ze maar mijn oplossing zou gewoon een nieuwe tv zijn.
Baal hier enorm van!

Stein 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Topper! van een TV

Wat een heerlijke TV en dat beeld pfiew wat geweldig. Via Youtube een demo van 4k content gedaan en dan in combi met het ambilight dan heb je een niet te evenaren kwaliteit. 100% tevreden gebruiker.

Oorlam 04-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Niet kopen

Philips is Philips niet meer! Jaren

Een jaar geleden gekocht, er viel 1 rij pixels uit. Nieuwe tv gekregen toen begon de ellende.
Tv start op zonder beeld, of geen geluid.
Beeld is verre van zuiver (snelle beelden kan de tv niet aan)
Gaat spontaan uit of aan, verschillende reparaties aan gehad maar de problemen zijn nooit opgelost. De zaak waar ik hem gekocht heb adviseerde om geen Philips meer te kopen i.v.m. grote problemen met deze tv's en service van Philips en reparatie aan huis deugt ook niet.

Ik krijg eindelijk na een jaar mijn aankoop bedrag terug, en ga wat anders uitzoeken.

Minpunten

• Kan snelle beelden niet verwerken
  • Service aan huis deugt niet
  • Meedenken van Philips voor een
  • Oplossing is ook te veel gevraagd

Gerwin 06-10-2016 Product paar dagen in bezit

Tv is een multimedia plaatje

Er mooie tv. Afwerking is echt subliem en een plaatje voor je woonkamer.
Beeld is echt heel erg goed
Tv bevat onder andere Ambilight 4, dit is echt geweldig.
Door Android tv en ‘’Android Casten’’ functie erg compleet samen met multimedia apparaten.
Software is ondertussen volwassen en dat merk je door de stabiliteit
Kortom een complete tv met een hele mooie afwerking(goede materialen)

Pluspunten

• Het scherpe,heldere beeld
  • Ambilight 4
  • Android tv, casting functie
  • 2x ci+ingangen

Minpunten

• tv is niet goedkoop
  • geen 3d functie

Menace 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top televisie 55PUS8601

Goede prijs kwaliteit verhouding. Super scherp beeld. Veel mogelijkheden met internet. Ultieme bioscoopbeleving en sfeer met ambilight. geluid kan beter. Maar is beter dan de gemiddelde tv.

PC 15-07-2016 Product maand in bezit

Magistraal

Het design is oogverblindend. Erg mooi en dun scherm met een heel klein frame er omheen. Heel elegant. Beeld is echt top. Haarscherp en geen enkel negatief punt. Eindelijk ook een TV die SMART TV brengt zoals het hoort. Niet 2 seconden wachten voordat de TV reageert. Gewoon soepel en snel door al je mogelijkheden scrollen. Er zijn al een hoop apps geinstalleerd, zoals Netflix, Youtube, Spotify. Andere apps kun je makkelijk toevoegen. Ook is er een Chromecast ingebouwd waardoor je super eenvoudig het scherm van je laptop/computer/smart phone kunt streamen naar de TV. Je kunt alles gelijk opnemen via de ingebouwde harde schijf. En als die vol is sluit je een externe harde schijf aan via de tig usb poorten. Er zijn ook zat HDMI poorten voor vanalles en nog wat. Het werkt allemaal zoals het altijd al bedoeld was te werken. Geluidskwaliteit moet je niet vergelijken met een home cinema set. Voor een TV die zo plat is komt er super geluid uit.

Gebruiksgemak een 7 gescoord. Niet hoger omdat de mouse pad op de afstandsbediening niet optimaal werkt.

tevreden klant 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwe Ervaring

Recent voor het eerst een ambi-light toestel aangeschaft en ook maar gekozen voor 4-zijdig. Wow wat een mooie ervaring. De beeld kwaliteit van dit toestel is zeer goed. Ook het doorlopen van de menu's en apps is niet al te traag en vloeiend te noemen. Het design van het toestel is ook aandacht aan besteed en zeker doordat hij slechts 17mm dik is (zonder stand). Betreft de uitbreidbare speaker stands deze zijn echter wel maar schaars verkrijgbaar. Ik hoop dat het aanbod snel zal toenemen. Tot slot een zeer tevreden consument.

MHMan 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig Product

Mooie televisie, geweldig beeld.
Oude televisie was nu echt aan vervanging toe.
Na meerdere optie`s te hebben overwogen besloten om de Philips te kopen.

Peetje 12-07-2016 Product kwartaal in bezit

Goede keuze

Prachtig beeld met extra beleving door vier zijdig ambilight. Enkele min punten: Toetsenbord aan achterzijde van de afstandsbediening wordt door ons geen gebruik van gemaakt. Touchpad op afstandsbediening werkt niet echt fijn.

Familie van Hove 11-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips 55PUS8601/12

Een top toestel, de 4 zijige ambilight in combinatie met de geweldige beeldkwaliteit zorgen voor een optimaal kijk genot. Door het zeer slanke design lijkt het alsof de tv in de muur is verwerkt. Kortom, een toestel met ongekende mogelijkheden, top geluid en beeldkwaliteit.
Een echte aanrader.