Hisense LTDN58K700XWTSE

5,20 cm dikte
75 inch
Sony KD-75XD9405
9,0 (1)

Beoordeling op basis van 1 review

juliano 17-05-2016 Product paar dagen in bezit

goede prijs/kwaliteits erhouding

In de winkel veel tv's vergeleken qua kwaliteit, grootte en prijs. Wat opvalt is dat de Hisense niet onderdoet voor de bekendere merken. Volgens de verkoper is Hisense de 3e grootste producent van tv's wereldwijd, vooral in azie zijn ze een grote speler op de markt. Diverse duitse voetbalclubs worden nu ok gesponsord door Hisense, ze zijn op weg om in Europa ook bekendheid te genereren. Dit speelt verder geen rol bij de keuze, maar merk je wel in app's en diensten die de tv biedt, maar niet in Europa/nederland worden ondersteunt.

Ik heb de tv inmiddels 2 dagen in bezit en ben nog druk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Tot nu toe ben ik erg positief over de kwaliteit van beeld en geluid en ook het gebruikersgemak. Enige nadeel is wel dat de applicaties voor op de telefoon, zoals de remote app, niet (goed)werken. Dit valt me tegen, gelet op de kwaliteit en gebruiksgemak van de tv zelf. Dit komt nog of ik moet opzoek naar een universele app voor de remote. De youtube-app werkt wel vlekkeloos en soepel, zoals je mag verwachten.

Op de tv zitten een hoop standen om de diverse beeldinstellingen aan te passen, zoals dynamic, standaard, natural, sport en arena. "Standaard" bevalt mij het beste, na het aanpassen van de kleuren, helderheid, contrast en scherpte. Beeld is erg mooi en scherp. Via youtube een 4k-promo-video bekijken is echte een genot, ik kan enkel hopen dat 4k de standaard wordt. 3d heb ik kort getest, maar zegt mij verder niet veel. Ik verwacht niet dat ik dit ga gebruiken.

Ik zal binnenkort nog een review plaatsten als ik wat meer ervaring heb met het apparaat, maar tot nu toe ben ik erg tevreden. Een grote tv, goede kwaliteit en voor een aantrekkelijke prijs.