Samsung UE55JS8000L - Reviews

9,15 cm dikte
55 inch

8,9

Boneka 09-03-2016 Product maand in bezit

Prachtige tv met plussen en wat minnen

Wie een tv koopt van bijna € 2300,00 mag eigenlijk niet klagen. Ik had 'm overigens voor € 1700,00 gekocht en dat is voor deze tv echt een hele mooie prijs. Mijn oudere Philips tv kocht ik 7 jaar geleden voor 1000 euro meer!! Daarvoor heb ik nu een veel beter scherm (uiteraard) en ook een veel groter scherm. Eigenlijk wilde ik helemaal niet zo'n groot scherm en zou met 42 of 48 inch ook dik tevreden zijn. Maar bij Samsung kom je dan uit met een curved tv en die wilde ik per se niet (slechte kijkhoeken) en bij sport zoals tennis geen fijn beeld. Daarnaast las ik dat je voor een 4K scherm minimaal een 55 inch scherm nodig hebt. Ik zit er 3 meter vanaf. Begin zeker wennen, maar na een maandje went dat snel. Zeker bij sport en films is deze tv een lust voor het oog. Bij praatprogramma's zijn de koppen wat groot, maar ach. En ja hij kan niet gedraaid worden (bij Philips zelfs op afstand) en ik mis mijn Ambilight. Ook de teletekst is een stuk beter bij de Philips zeker de 888 functie die bij deze Samsung zeer slecht is. Het zijn randzaken, maar voor mij persoonlijk wel belangrijk. Okay ik ga eens wat dieper in op mijn nieuwe tv!

Beeld: het beeld is zeker bij een goede bron uitstekend zo niet subliem!! En wanneer 4K wordt uitgezonden een lust voor het oog. Helaas is een oude bron gelijk een stuk minder (Flodder) kijken we dan maar niet meer. Nadeel is wel dat je met deze tv flink moet stoeien met de beeldinstellingen. Ik heb hem in ieder geval op naturel gezet. Verder wel de ruisonderdrukking op aut. gezet omdat anders bij sommige films ook op blu ray de bomen bewegen. Dit had ik vooral bij Cold Mountain. Het weven is soms wel een klein probleem bij deze tv. Ook wanneer de bron erg goed is. Hell on Wheels bijvoorbeeld zag ik dat wel eens voorbij komen. Niet echt storend, wel jammer voor een tv als deze. Overall ben ik wel tevreden over details, kleur en scherpte. Ook de zwartwaardes zijn goed maar egaal zwart levert soms wat "witte" vlekken op. Ook niet echt storend maar toch. Vooral te zien bij het zappen bij Ziggo. Duurt bijna 3 seconden (HD) dus dan zie je het wel

Het geluid vond ik wat tegenvallen. Ook daar heb ik flink wat moeten stoeien, maar uiteindelijk een compromis kunnen vinden. Standaard en Crystal clear voor tv. Voor films (blu ray) op Dolby Surround gezet. Een soundbar zou beter zijn.

De tv heeft tal van mogelijkheden en de smarttoets werkt uitstekend. Sowieso is de afstandsbediening zeer goed. Alles werkt uitstekend en snel!

Minder veel minder gelukkig ben ik met 888. Wie niet goed hoort of doof is krijgt een belabberende ondertiteling (888) Bij NPO 1,2,3 is het helemaal slecht gesteld. Het getal komt doodleuk boven in beeld en de schaduwrand knippert bij elke nieuwe zin. Zeer storend. NPO en Ziggo zeggen dat dit een probleem is van Samsung. Andere merken hebben hier geen last van. Het is te hopen dat Samsung dit gaat oplossen, maar vrees het ergste!

De dubbele afstandsbediening is een beetje jammer. Had er liever een gezien met alles erop en eraan, maar goed dan was ie zeker zwaarder geworden, zoals bij de Philips. Knoppen zitten over het algemeen op logische plekken. Wel jammer dat de pagina's van de teletekst niet aut. blijven staan. Dan moet je weer schakelen naar Plof. Niet echt handig gedaan. De handleiding en instellingen via de tv zijn zeer duidelijk en mooi in beeld gebracht met tekst en uitleg. Super.

De tv is niet zeer stabiel, maar als ie eenmaal staat is dat geen probleem. Hij is licht genoeg om 'm evt. te verschuiven.

Ik zie nu uit naar uitzendingen met 4K!! Overall een goede keuze, met wat minpunten waar mee te leven valt

+ uitstekend beeld bij goede bron
+ zeer veel instelmogelijkheden
+ lichte afstandsbediening
+ mooie vormgeving
+ details en scherpte zijn dik in orde
+ makkelijke aansluitingen dmv extra kastje
- geluid had beter gekund
- geen 3D bril
- slechte techniek 888 (teletekst)
- pagina's lopen door (teletekst)
- bij aanzetten moet de tv zoeken naar CI+ (HD)

Zou ik deze tv weer kopen? Ja zolang OLED nog kwetsbaar is met veel te dure prijzen (LG)

Noot 28-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV. Geluid valt niet mee, maar over de receiver goed. Ik ben heel benieuwd welke beeldinstellingen de reviewers gebruiken. Dit omdat je vrij veel kan instellen bij deze TV. Dus welke beeldinstellingen gebruiken jullie??

Caerco 20-02-2016 Product kwartaal in bezit

Het geluid van deze TV valt wat tegen. Via de equalizer het nog en beetje schappelijk kunnen krijgen, maar hier had ik meer van verwacht. Het beeld is fantastisch, zwart is echt zwart en de kleuren spatten van het scherm. Je moet wel alle extra's in de beeldopties uitzetten wil je geen artefacten/blur zien. Mogelijkheden te over, veel apps, internet etc. Het gebruiksgemak wordt door de vele meldingen van de ci+ kaart wat verpest. Tijdens het zappen vaak de melding ' gecodeerde zender' en dan is het even wachten voor je beeld hebt. Maar ook tijdens het TV-kijken ineen een zwart beeld met de melding dat ie de ci+ kaart niet kan vinden, erg irritant. Al met al een prima TV maar het laatste ergert me wel!!! De TV ziet er prachtig uit door de van geborsteld aluminium gemaakte rand.

WHE 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Na een paar telleurstellingen bij deze tv uitgekomen! Fantastische beeldweergave, werkt in combinatie met HT-J7750W homecinema van Samsung.
Gewone DVD's worden ook in hoge kwaliteit weergegeven en zijn een lust voor het oog!
Hopelijk is de duurzaamheid ook goed maar dat zullen we dan wel zien, voor het ogenblik => Top toestel!!

Hans Noordhuis 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

WAT EEN FANTASTISCH TOESTEL IN 1 WOORD SUPER geweldige vormgeving, uitgebreide apps, past mooi in het thuisnetwerk eenvoudig in bediening en een Supermooi beeld

maria 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb hem nu een paar weken. Hij bevalt erg goed. Het apparaat is erg makkelijk in gebruik. De meerdere hdmi aansluitingen zijn erg handig.top tv. De beeldkwaliteit en geluid is geweldig.
Ik kan alleen maar zeggen TOP TV

Andy 10-01-2016 Product paar weken in bezit

Een betaalbare 4ktv met HDR mogelijkheden voor een betaalbare prijs! Goede kijkhoeken, scherp beeld en goed geluid. Smart TV mag wat makkelijker te bedienen zijn en ik mis Ultraflix.

Marco 10-01-2016 Product paar weken in bezit

Geluidskwaliteit is goed voor een platte TV. Met de equalizer de bass opgeschroefd, hierdoor heb ik voor films een goed geluid, voor muziek blijft het wat minder.
Beeldkwaliteit is goed. Kleur, helderheid, resolutie, uniformiteit en beweging zijn fantastisch. Zwart is na het maximaal gebruiken van alle mogelijke instellingen hiervoor redelijk goed, maar dit is het minst sterke punt van de TV.

Mogelijkheden zijn goed. Voldoende aansluitingen en opties. De TV imponeert behoorlijk futureproof. Voor het effectief weergeven van HDR denk ik dat de helderheid maar vooral het zwart niet toereikend zijn. Ik verwacht dat de TV wel goed mee zal kunnen komen naar de volgende kleurruimte.

Gebruiksgemak is goed. Gebruik geen Youtube via de browser. Als je daarna vervolgens de Youtube app gebruikt, krijg je te maken met lage resoluties en moet je de instellingen resetten om dit op te lossen. Verder één keer gehad dat de TV niet meer reageerde op geluid harder zachter via de afstandsbediening maar wel op de overige knoppen van de afstandsbediening. Na het aan en uitzetten van mute was dit opgelost.
Vormgeving is mooi. de lijst om het scherm reflecteert teveel, dat kan soms hinderlijk zijn.
Duurzaamheid imponeert goed, maar ik heb hem pas twee weken.
Alles overwegend ben ik een tevreden gebruiker. Belangrijk is wel wat je voor de TV betaalt. Het prijsverschil ten opzichte van de JU7000 moet niet te groot zijn, want ze liggen niet ver uit elkaar qua kwaliteit.

Tuur 10-01-2016 Product paar weken in bezit

Mooie strak gelijnde TV met een prachtig beeld en best goed geluid voor zo een plat exemplaar. Mogelijkheid voor direct streamen op TV zijn uitgebreid en werken vlot. Vooral de pointer functie vindt ik top.
De 4K filmpjes op youtube zijn een feest voor het oog op deze TV. Zeer indrukwekkend.
Minpuntje vindt ik de kijkhoeken. De laatste jaren plasma gekeken en dan is dit wel wennen.

Visser 07-01-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi en strak beeld met perfecte kleuren, voorheen Philips UHD 7600 serie gehad maar daar is deze toch een flinke stap op voorruit..
Perfect beeld!!!

Bas van Dongen 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

TV is perfect geleverd door Euronics Dongen. Deze medewerkers zijn zeer netjes en leggen alles duidelijk uit. TV heeft beste prijs kwaliteit verhouding. Makkelijk in gebruik en heeft alles wat je ervan mag verwachten. Afwerking van lijst is prima (RVS) Klein puntje van verbetering: Iets smallere omlijsting zou mooier zijn. Beeldkwaliteit dik 10!

Michael 04-01-2016 Product paar dagen in bezit

Super prima beeld. Echt helder, scherp en hele mooie kleuren Schakelt lekker snel en het geluid ingesteld op hangend aan de muur is verbazingwekkend goed voor een platte tv. Mist wel wat lage tonen maar dat is logisch Een echte aanrader voor de liefhebber.

Dot Arts 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

5,3
Na de initiële opstart van de tv is de update gestart. De tv staat nu al twee dagen in update modus en is ook met behulp van Samsung niet aan de gang te krijgen. Overige beoordelingen zijn gebaseerd op het beeld van een werkende TV in de winkel.

diones 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

Super beeld en geluid, zeer uitgebreide tv met veel mogelijkheden, en in deze periode een samsung tab2 kado ;-)

Rob 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Heel eenvoudig te installeren, goede begeleiding hierbij. Heel mooi beeld en op heel veel manieren in te stellen.De Smart afstandbediening met de pointer mogelijkheid is echt geweldig. En een groot scherm in het interieur went zo snel.

Edwin 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische tv, ondanks alle mogelijkheden toch een eenvoudige bediening en door de metalen zilveren rand ook nog een chique uitstraling.

Chander 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik vind een hele mooie televisie met prachtige heldere kleuren en heel scherp grootbeeld. Bij voetbal wedstrijd bijvoorbeeld is net alsof je in de stadion bevindt.

Schijndel 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Een paar dagen in bezit en eigenlijk meteen weggeblazen door het fantastische beeld. 4K ziet er top uit en ook de upscaling van XBOX one en Full HD ziet er indrukwekkend uit.

Ik ben benieuwd hoe HDR geïnterpreteerd gaat worden.

Bij het kijken naar donkere scene's met ondertiteling zie ik wel dat de zones onderaan in het scherm te veel oplichten, maar dit kan aan de calibratie liggen.

Het scherm zelf ziet er verfijnd uit vergeleken met mijn Panasonic Plasma, die erg veel plastic om het beeld had.

Ook de interface is soepel en erg snel.

Anita 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige tv met mooi beeld. de rand is minimaal en hij is heel plat wat wij erg mooi vinden staan in huis. Hij hangt met een beugel aan de muur.

Joost Reijer 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtig helder beeld. Geluid gebruik ik via aparte versterker/boxen. Jammer dat ik de versterker niet kan bedienen via de meegelverde afstandbediening.