Philips 48PUS7600

7,90 cm dikte
49,0 inch
Philips 49PUS6561
8,5 (72)

Beoordeling op basis van 45 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

Rik Janssen 04-04-2016 Product kwartaal in bezit

Waardeloze TV met nog slechtere firmware

Sinds eind verleden jaar heb ik deze tv in mijn bezit. Tol nu alleen maar problemen gehad. De problemen variëren vooral van vastlopers, strepen door het beeld, slecht werkende afstandsbediening, problemen met de scart aansluiting, de ingebouwde chromecast werkt meer niet dan wel. Het grootste probleem zijn spontane freezes (praktisch) iedere dag waarbij de enige oplossing een hard reset (stekker uit het stopcontact) is.

M.a.w. heeeel veel firmware problemen en tot nu toe geen updates van Philips.... dus best deze TV vermijden!

Rik Janssen 04-04-2016

Mijn TV is ook al een keertje door Philips omgeruild, maar om met het nieuw exemplaar identiek dezelfde problemen. Het probleem zit namelijk niet bij de hardware maar bij de software (firmware)

macmichel 24-05-2016

Is het probleem ook aanwezig als je gewoon tv kijkt? Het smart gedeelte is niet van toepassing voor mij, youtube, netflix e.d. doe ik via mijn AppleTV en geluid verloopt altijd via een reciever (Onkyo) net als al mijn apparatuur.

Harold 25-05-2016

Bijzonder: ik heb geen enkel probleem. Voor mij een probleemloos product!

Alain D. 25-05-2016

@macmichel .. ja, het probleem is helaas ook als je alleen TV kijkt.
Wij hebben de TV een dikke maand in bezit gehad met dagelijks veel problemen. We hebben met zeer veel geluk & de problemen goed bij houden te TV gewoon kunnen terugbrengen naar de winkel.. nu hebben we een ander merk AndroidTV en die werkt wél 99% probleemloos.
Android & Philips gaat gewoon niet samen, helaas.. want de Ambilight missen we wel heel erg.
Grts

Peter 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig, wat een beeld.

Wij hebben deze TV nu enkele dagen en zijn onder de indruk van het prachtige beeld en mooi design.
In combinatie met het glasvezel HD signaal (Telfort) is het resultaat fantastisch. Het contrast is perfect en kleuren natuurgetrouw en veel detail. De luidsprekers zitten aan de achterzijde, maar gesproken taal en muziek zijn duidelijk in te stellen. Wij hebben de TV aan een draaibare muurbeugel geplaatst en ook als de TV tegen de muur staat is het geluid nog steeds goed. Ook het kijken van een 3D films met bijgeleverde 3d brillen (bv. Jurassic world) is fantastisch. Of alle Android features goed werken weten wij (nog) niet, want die kunnen we via de glasvezel receiver kijken. Netflix abonnement hebben wij niet, kan ik dus niets over zeggen.
Duurzaamheid is nog te vroeg om iets over te zeggen.

Is er dan niets negatief? ...... euuuh misschien het uitgebreide instellen van de helderheid, contrast, scherpte, kleur, ambilight, e.d. zijn wij gewend van een Philips TV uit de 9000 serie, dat is nu iets (te) eenvoudig. Maar het kan zijn dat wij nog niet alle functies weten te vinden.

Samengevat: "Een prachtige TV met perfect beeld".

D. Beunk 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende TV neergebracht door gebrekkige software.

6,8
Een week deze Philips in gebruik gehad, de momenten waarop deze het deed was het geweldig, films met Ambilight lichten je kamer op, waardoor je nog meer de effect ziet. De gehele ambiance wordt erdoor verbeterd, de standaard speakers zijn behoorlijk goed voor een platte TV. Helaas eindigt daar ook mijn kijkplezier.

Deze TV draait op Android TV, wat in het geval van mijn ervaring nog enkele bugs en gebreken vertoond, vooral in de snelheid van menu's en responstijd. Dit geldt voor de fabrieksversie alsmede de meest recente update ten tijde van mijn review.
Regelmatig reageert de software niet, loopt vast of crash/valt uit zonder aangegeven reden.

De TV zelf is zelfs erger, wie even op internet zoekt naar "Philips komt niet uit stand-by" ziet een groot aanbod van klachten over dit voorval, ik heb dit zelf ook ervaring.
Meerdere malen komt de TV niet uit stand-by modus, niet middels de afstandsbediening als de power-knop achterop het toestel, de enige mogelijkheid is even de stekker eruit en erin doen waarop de TV weer opstart, alvorens deze bevriest bij het tonen van het Android TV logo...

Als dit DE methode wordt om deze TV aan te zetten gaat deze niet lang mee, continu dingen op en van de stroom halen brengt onnodige slijtage mee, tevens is het hard-resetten van electronica ook niet gewenst.
Eventjes s'ochtends het nieuws kijken met een bak koffie zit er niet in, je moet minimaal een keer naar de TV lopen als deze weer niet uit stand-by komt en met de stekker knoeien, en dan hopen dat hij opstart binnen 30 seconden tot 5 minuten.
Ja, je leest dat goed, deze TV start op en *als* het goed gaat, duurt het soms langer dan een minuut.

Ik raad deze TV niemand aan, het heeft zoveel potentieël maar zelfs de meest recente updates halen de problemen niet weg, zonde van wat ooit een goede merknaam was.

Harry 26-06-2016

Ik heb interesse in dit model maar lees veel problemen nog. Heb je de problemen misschien kunnen oplossen met een software-update?

Ben 27-06-2016

De problemen zijn nog steeds niet opgelost na de laatste update. Ik denk dat men echt haast moet maken met het oplossen of dit model als fiasco uit de markt halen. Ik heb deze TV vrij vroeg gekocht en toen nog 1800 euro moeten betalen. Triest dat Philips zoiets op de markt brengt.

Harold 28-06-2016

Ik heb de TV nu ruim 3/4 jaar en ben zeer tevreden. Het beeld is subliem. Wel merk ik op dat ik geen gebruik maak van de Android mogelijkheden. Maar puur technisch TV kijken is het buiten catergorie, zo mooi en extreem scherp

Denise 01-12-2016 Product paar weken in bezit

geweldige tv, met veel mankementen

Ik heb deze tv nu nog geen maand in huis en begint nu al mankementen te vertonen.

In eerste instantie lijkt het de perfecte tv. Mooi beeld, smart tv (wie wil dat tegenwoordig nou niet), hele duidelijke handleiding met een geweldig afstandsbediening.

Na een kleine 3 weken dat wij hem in gebruik hebben. Gebruik; als in niet te veel, en niet weinig.
de afstandsbediening lijkt geen goede signaal af te geven en de tv doet daardoor helemaal niks. Ik mag nu al blij zijn als die aan gaat, maar verder als dat kom ik niet.

Update van het software lijkt te downloaden en te installeren, maar nee hoor. bij het allerlaatste streepje, wat lijkt op nog 30 sec stopt 'ie ermee. En opnieuw aanzetten is geen optie, want dan doet hij gewoon helemaal niks..

Gelukkig heb ik vandaag nog net op tijd gebeld en kan ik het morgen retour sturen (binnen het zichttermijn).
Ik ga nu opzoek naar een andere tv, maar ik kan wel zeggen dat Philips mijn vertrouwen in hun kwijt is!!!!

DEZE TV WORDT AFGERADEN !!! !!! !!! !!!

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• genoeg

Alain D. 07-04-2016 Product maand in bezit

Mooie TV maar...

Had al na enkele dagen een review geplaatst over
deze TV en dat was eigenlijk te vroeg, vandaar dat ik de review & punten nog even moet herzien.
Het is een hele mooie TV qua vormgeving, beeld & geluid, maar helaas is de het besturingssysteem behoorlijk onstabiel en dat ligt niet aan Android!
De TV loopt ontzettend vaak vast, als ik zeg dat dit
1 tot 2 keer per dag is 'onderdrijf' ik om het zo maar eens te stellen.
We hebben de TV dan ook, ondanks dat we hem 2 maanden in huis hebben gehad, gelukkig terug kunnen brengen naar de winkel. De nieuwe TV, ook Android, loopt wel perfect stabiel - vandaar dat ik de onstabiliteit in deze Philips TV niet verwijt aan Android.
Het enigste wat we écht gaan missen is de Ambilight,
maar de stress welke we met deze TV deze eerste 2 maanden hebben gehad heb ik geen zin om tijdens de hele levensduur te hebben van dit apparaat.
Absolute afrader dus!

Cees v.d. Berg 67 04-04-2016 Product maand in bezit

Teleur gesteld.

Laat ik beginnen met pluspunten, Beeld en vormgeving.
Minpunten: Geluid, traag opstarten, afstand bediening onhandig en Software slecht crasht snel.
Ben niet de enige heb ik gelezen.
Kortom spijt van deze aankoop.

Maarten 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch vormgegeven televisie met super beeldkwaliteit. Ambilight instelbaar zodat het niet te druk/licht is als je dat niet wil. Netflix geintegreerd en werkt goed. Totaaloordeel fenomenaal

Jaco 29-10-2015 Product paar dagen in bezit

Het installeren is heel eenvoudig. De handleiding is duidelijk en het toestel geeft vele mogelijkheden. Is erg gebruik vriendelijk.

Toon M 25-10-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Beeld is echt fantastisch, vooral met 4K videos. Daarnaast is Ambilight natuurlijk ook geweldig. De speakers zitten aan de achterkant, geluid is daardoor wat minder maar wie heeft er tegenwoordig niet een home cinema set!

Wieger 05-10-2016 Product paar maanden in bezit

Geldverspilling

Op google lees je veel mensen die problemen ervaren met de stabiliteit van deze TV. Ik kan dit onderschrijven. De televisie loopt bij een avond gezellig op de bank 3 tot 4 keer totaal vast en reageert dan ook niet meer op de aan/uit knop. Enige oplossing: Stekker er uit, Stekker er in. Dit lijkt niet erg maar na 3 maanden elke avond tig keer moeten opstaan om de stekker er uit te halen begint het toch het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Beeldkwaliteit is een pluspunt maar het vastlopen, niet aan willen gaan en de traagheid is echt een minpunt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Vastlopen (3-4 keer per avond)
  • Niet aan willen gaan, stroom er af moeten halen
  • Traagheid

Nick 31-05-2016 Product kwartaal in bezit

fijne tv met duidelijk beeld

het is een goede televisie met goede beeldkwaliteit. de geluidskwaliteit kan net iets beter. de afstandsbediening kan ook goed tegen een stootje de tv is het geld zeker waard

victor 04-03-2016 Product kwartaal in bezit

5,2
De tv nu 2 maanden in huis,en het begon al meteen met een moederboard wat niet werkte,na reparatie heeft de tv het een paar weken redelijk gedaan,nu problemen met het geluid en sneeuw in beeld,de tv reageert zeer traag en loopt af en toe vast!
Een review plaatsen bij mediamarkt kan niet want niet zetten alleen maar positieve reacties neer!
Kortom wat een rampen tv! En dat voor over de 1000 euro!

Alain D. 05-03-2016

Inderdaad,
Ik heb zóveel problemen met deze TV dat als het nog mogelijk was hem meteen terug zou brengen.
Had 10 vragen voor de Philips helpdesk, maar dat bleek te lastig voor ze.. nu ben ik vraag voor vraag aan het stellen, zijn nu een maand verder en vraag/probleem 1 is nog steeds niet opgelost. Ze presteren het zelfs om 2x een zelfde antwoord te mailen, kortom ze letten bij Philips absoluut niet op.. pfff...

victor 25-05-2016

Ik ben er gelukkig vanaf nadat philips hier drie keer is geweest!
Nu een Samsung en die werkt perfect

GHBrum 12-02-2016 Product kwartaal in bezit

Er wordt vermeld dat de 7600 serie's zijn voorzien van een ips panel. Bij nadere informatie is dit VA panel.
Gekocht met de wetenschap van een ips panel.
Blijkt dus niet te kloppen.

Alain D. 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

TV nu enkele dagen in mijn bezit, aangeschaft ter vervanging van onze oude Panasonic

Groot gebruiksgemak, maar heel veel onduidelijkheden in de specificaties & wat het apparaat uiteindelijk echt kan.
Netflix werkt perfect & Kodi werkt redelijk.
Enkele functies zijn niet of moeilijk
aan de praat te krijgen & moet dit nog grondig uitzoeken;
Bij splitscreen gamemode zijn de brillen niet op
player 1 of 2 in te stellen,
2D-3D conversie is niet ten alle tijde in te schakelen.
Niet duidelijk of Netflix daadwerkelijk uHD streamt
naar deze TV, er is nergens een info schermpje op te roepen om dit te kunnen controleren.
Multi-view werkt voor geen meter & laat de TV vaak vastlopen, verder zou je verwachten dat je 2 TV-zenders tegelijk oet kunnen kijken met zo'n multi-view.
Veel handelingen laten de TV vastlopen & het heeft wel wat handelingen/tijd nodig om hem weer aan de praat te krijgen.
Onduidelijk of het gelijktijdig kijken van de ene
& opnemen van de andere zender gaat werken met één CI+ kaart, je zou het wel verwachten
- want onze veel goedkopere Humax ontvanger kon dit immers ook.
Niet alle Google Play-apps zijn te installeren,
bijvoorbeeld Google Chrome niet.
Van ons Logitech media keyboard werkt de touchpad niet, op de Minix NX7 werkte deze wel perfect - want de bijgeleverde
afstandbediening werkt niet altijd even lekker.
Kodi kan door(waarschijnlijl) een beperking in het toestel geen add-ons installeren en is ook niet op een andere taal in te stellen.
Kodi werkte eerst goed met DTS & zonder gestotter en na een Android update komt er alleen nog maar luid gekraak uit de TV-speakers (terwijl het volume op 1 staat)
- als je de speakers echt UIT SCHAKELt heb je
tenminste wel nog DTS via de surround set.
Kortom nog veel bugs/vastlopers welke ik toch wel hoop dat dit nog word opgelost door Philips
- voor deze prijs zou je wat meer stabiliteit verwachten.

Als iemand antwoorden/oplossingen heeft op de bovenstaande
dingen hoor ik dit graag ;)

Grts

JeroenWesten 04-02-2016

Ik heb de tv nog niet heel uitgebreid uitgeprobeerd, maar helaas werkt de ingebouwde Chromecast bij mij ook niet. Nog geen contact met Philips over genomen, want ik heb een 'echte' Chromecast als alternatief. Iemand een idee waarom de ingebouwde Chromecast niet werkt?

Overigens klopt het dat niet alle Google Play Store-apps te installeren zijn, want voor Google TV's is er een aparte Play Store, namelijk Google Play Butik. En daarin is dus o.a. Chrome niet beschikbaar...

VF 05-02-2016

Ik heb Chromecast werkend nadat ik de tips op het Phillips forum heb opgevolgd:
- TV via WiFi op het lokale netwerk (niet via RJ45 aansluiting).
- TV en tablet op dezelfde 2,4 GHz WiFi frequentie.
Of dit alles echt nodig is, heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.

Wel is waar zegt de Chromecast app op mijn Android 4.4.2 tablet dat hij geen verbinding kan maken, geïnstalleerde app's die Chromecast ondersteunen zoals YouTube casten wel netjes naar de TV.

Aanvulling op Chromecast.
De Phillips TV Remote app doet het op mijn Android 4.4.2. tablet. Lijkt mijdat deze app ook van Chromecast gebruik maakt (?).

Alain D. 07-02-2016

Inderdaad jammer dat niet alle apps beschikbaar zijn, ik had bijvoorbeeld wel op IMDB gehoopt vanwege movie trailers te kunnen kijken.
Chromecast heb ik nog niet geprobeerd, maar Chromecast van de TV duikt wel op in mijn stream-lijst, zou dus moeten werken.. ik heb de TV niet via wifi maar via de ethernet aansluiting aangesloten.

JeroenWesten 08-02-2016

Bedankt VF voor de tips, ga ik aankomende week uitproberen! Heb je wellicht het linkje op het Philips-forum waar je deze tips gekregen? Kan ik me daarin eventueel ook in mengen :-)

Alain, hij staat inderdaad wel bij de Chromecast lijst, maar als je dan probeert verbinding te maken, verschijnt er een foutmelding op je telefoon...

DancingSun 03-03-2016

We waren van plan om deze TV aan te schaffen maar twijfelen nu toch wel ernstig.... zouden jullie als je het opnieuw zou moeten doen, de TV alsnog aanschaffen?

Alain D. 05-03-2016

Nee, absoluut niet

VF 06-03-2016

@DancingSun
Als je voor beeldkwaliteit gaat, JA! Zo ben ik aangenaam verrast door zelfs de upscaling van DVD’s.
Als je fan bent van Ambilight zit je aan Philips vast.

Het Geluid is best redelijk; Voor goed geluid heb je bij platte tv’s altijd een soundbar o.d. nodig.

Qua gebruikersgemak van de extra mogelijkheden ben ik diep teleurgesteld. Zo had ik van het Android smartTV meer verwacht.
Zelf gebruik ik nog enkel de ingebouwde media streamer en/of PLEX app.

Alain D. 07-04-2016

Contact opnemen met de Philips klantenservice is zonde van de tijd:
Al direct problemen na de aanschaf in januari...
Vervolgens alle problemen genoteerd
& een lijst gemaild met 10 vragen,
3 van de 10 vragen werden slecht beantwoord - volgens mij sloegen ze op tilt of zoiets...
Daarna was ik van plan vraag voor vraag te gaan stellen, nou.. na 2 MAANDEN is vraag nummer 1 nog steeds niet beantwoord..
krijg steeds de verkeerde/niet werkende oplossingen gepresenteerd,
het ergste - ze hebben enkele oplossingen voor vraag 1 aangegeven en de laatste oplossing was ook de oplossing die ze in de eerste mail aandroegen, ze lezen niets fatsoenelijk terug.
Toen ik daar op wees was de medewerker schijnbaar beledigd
- kreeg toen helemaal geen antwoorden op mijn vragen meer, is intussen 3-4 weken geleden.
Intussen bleven de problemen zich opstapelen & presenteerden zich bijna dagelijks nieuwe problemen met de TV!
Een kleine opsomming van enkele problemen:
- Bril is niet in player1/2 modus in te stellen
- Geluid via de TV speakers kraakt wanneer passthrough is ingesteld
- TV opnames mislukken
- TV start zeer vaak vanzelf opnieuw op
- TV herstart vaak direct na inschakelen
- TV gaat soms niet meer aan na een vastloper
- TV loopt dagelijks vast/is niet te meer te bedienen
- Bediening zeer traag
- Netflix & ook andere apps sluiten spontaan af
- Netwerkinstellingen verdwijnen soms
/ onthoud statische netwerk instellingen niet
- TV ziet geen netwerk terwijl netwerk gewoon aanwezig is
- Beeld van zenders & alle apps zijn 'gescrambled',
veroorzaakt na Youtube film naar TV streamen vanaf GSM.

Philips.. is absoluut nog niet klaar voor Android!

Oh.. en de TV is inmiddels terug naar de winkel ondanks dat hij al dik 2 maanden in ons bezit is geweest, we waren er helemaal klaar mee!

Deze TV heeft ons heel veel tijd, grijze haren & onkosten bezorgd...
Het enige wat we écht zullen gaan missen is de Ambilight.

Harold 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

1 week in bezit en de eerste indrukken zijn uitermate positief. Vlijmscherp, mooie vormgeving en makkelijke installatie. Gekocht bij EP Beerepoot Hoorn voor 895,-- (incl. 100,-- euro refund) en voor deze prijs krijg je zonder twijfel heel veel waar voor je geld! Van Netflix, Smart TV, Google ed wat ook aan boord is kan ik weinig zeggen omdat ik er niet mee bezig ben geweest. Maar het meeste primaire, het beeld, is uitzonderlijk goed!

wildefrens 03-02-2016

Klopt die prijs wel?

Harold 05-02-2016

Prijs klopt 100%!!

@Harold
Wij hebben het hier over de 55PUS7600 TV met een Phillips retour actie van 200,- euro ...

Toni 21-02-2016

voor die prijs krijg je geen 55PUS7600/12 haha

Harold 22-02-2016

Voor de duidelijkheid: het was een 48" uitvoering (staat ook in het type model van Kieskeurig) en na aftrek van 100,-- euro refund van Philips (inmiddels keurig uitbetaald door Philips) was het echt 895,-- euro. Kan er niets anders van maken. Nu inmiddels 2 maanden verder en wij zijn zeer content met de TV. Het beeld is zo ontzettend mooi! Prachtig gewoon

Ben 02-01-2016 Product maand in bezit

6,2
Ik heb de TV nu een aantal weken. Beeld is perfect maar heb echt spijt van de aankoop. De TV reageert gigantisch traag. Je moet echt lang wachten voordat menu verschijnt. Heel irritant. Bovendien moet je niet te snel doorschakelen naar andere zenders want anders loopt TV vast en start hij helemaal opnieuw op. Mooie TV maar echt waardeloze software. Absoluut geen aanrader!!

petervdmark 30-01-2016

Al getoetst of de laatste software versie is gedownload?

SVV 02-11-2015 Product maand in bezit

6,6
Sinds een maand de bezitter van deze nieuwe Android TV van Philips.

Deze TV gekozen omdat het een 4K TV is, het Android besturingssysteem een toegevoegde waarde leek en ik helemaal fan ben van Ambilight, zeker in combinatie met Philips Hue.

Over de beeldkwaliteit ben ik erg enthousiast, het beeld ziet er super uit en zwart is ook echt zwart. Ook is de inkijkhoek van het scherm prima.

De geluidskwaliteit van de TV is net als bij de meeste Tv's van tegenwoordig gewoon erg matig, maar gelukkig vangt mijn Harman Kardon Home Cinema dat prima op, de speakers in de TV staan gewoon permanent uit.

Ambilight is ook bij deze TV weer een prachtige toevoeging, het even uitzetten van Ambilight en je weet weer wat het voor een prachtig effect het op de muren geeft.

De TV ziet er prachtig uit en is keurig afgewerkt, wint het qua materiaalkeuze zeker van de Plastic Samsungs.

Helaas is dat ook het enige goede aan de TV, de software is erg onder de maat en als je het mij vraagt had deze TV nog niet op de markt gemogen met zo slecht functionerende software.... Ik som op:

- Ondanks de snelle processor werkt het Android besturingssysteem gewoon niet vloeiend, scrollen door de menu's gaat beter dan de Philips TV's van vorig jaar, maar voor een TV met een (advies) prijskaartje van €1599,- is het gewoon niet acceptabel.

- Soms wil de TV gewoon geen beeld geven op de HDMI ingangen nadat deze een poosje op stand-by gestaan heeft, wat je ook probeert er komt geen leven in de brouwerij. Stroom eraf en weer erop is de enigste remedie....

- Ambilight + HUE is een prachtige toevoeging als het functioneert, maar ook hier geldt weer soms werkt het dagen goed, en dan plots gaat de HUE verlichting niet mee aan, configureren in het HUE menu zorgt ervoor dat de lampen aan gaan, maar zodra je dat menu verlaat gaan de HUE lampen ook weer uit..... Remedie: Stroom van de TV af en weer erop en het werkt weer een tijdje.

- Philips lijkt de storende artefacten die ontstaan bij het gebruik van hun naar eigen zeggen befaamde HD Natural Motion maar niet op te kunnen lossen, al mijn oude Philips TV's hebben dit en ook deze TV vertoond deze effecten.

- Android als besturingssysteem leek een hele mooie toegevoegde waarde maar in de praktijk blijken er nog maar vrij weinig Android TV apps te zijn. (Hier kan Philips niets aan doen)

- Soms crashen apps met als gevolg zelfs dat de TV zelf ook een reboot doet, het is bij mij bij willekeurige apps al voorgevallen.

- Vannacht besloot de TV vanzelf maar terug aan te gaan, bij oudere TV's kwam dit vaak door de automatische zenderupdates, maar ik gebruik de ingebouwde tuner niet en Wake on Wifi staat tevens uit.

- De bijgeleverde afstandsbediening reageert af en toe erg slecht, en het toetsenbord registreert soms letters of helemaal niet of dubbel, onbruikbaar.....

- De TV komt naast de Google Play Store met de Philips App Gallery geleverd, in dit sub menu in het hoofdmenu van de TV zitten heel veel iconen die niet te verwijderen zijn als je deze als consument niet wil gebruiken, ook zijn er veel apps voorgeinstalleerd die gelukkig wel te verwijderen zijn.

Hopelijk komt Philips met een deugdelijk software update die deze frustraties wegneemt, want voor een TV met zo'n pittig prijskaartje mag je als consument toch net wat meer verwachten.
Door deze matige software krijgt de TV van mij daarom ook minder punten op gebruiksgemak.

DD 21-10-2015 Product paar dagen in bezit

7,6
Zeer jammer dat Spotify niet beschikbaar is, terwijl het wel overal staat. Verder is de afstandsbediening echt heel zwaar.

Daarnaast alleen maar goede punten. Mooi beeld. Snel systeem en ambilight is echt mooi.

Ben 20-10-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer goede beeldkwaliteit en ben zeer tevreden over de werking en instelbaarheid van Ambilight (3 zijden). Zoekfunctie in bijv. youtube app via de microfoon op afstandbediening zorgt voor die mooie extra's en gebruikersgemak. In een week tijd nog niet alle uitgebreide mogelijkheden benut, maar tot nu toe nog geen minpuntjes ontdekt. Qua geluid zijn de speakers oké, maar een extra geluidvoorziening is wel aan te bevelen.

Dakrothje 19-10-2015 Product paar weken in bezit

Qua geluidskwaliteit had ik wellicht wat meer power verwacht qua bass. Er zitten 2 speakers aan de achterkant die ruim voldoende volume kunnen geven, maar qua bass te wensen overlaten.

De beeldkwaliteit is door de Ultra HD subliem en voorbereid op de toekomst. Zo kun je bij aanschaf van deze tv vele jaren vooruit.

De mogelijkheden zijn enorm; Netflix, YouTube, Uitzending gemist, en nog veel meer apps. Neem rustig de tijd om alles te onderzoeken, anders gebruik je te weinig van deze tv qua mogelijkheden.

Het gebruiksgemak verdient niet de schoonheidsprijs door de zeer gevoelige touch-afstandsbediening en de vele menu's. Alles zit er wel op en aan, maar navigeren is soms lastig.

De vormgeving is zeer strak. Enorm weinig rand om de tv en vooral BEELD!

De duurzaamheid lijkt goed gedaan, gezien het energielabel. Ook kun je de tv na gebruik niet direct uit de stand-by-modus halen, waarschijnlijk op gebied van duurzaamheid.

Samenvattend; een aanschaf waar ik geen spijt van heb qua specs, maar die wel enige uren vereist om gewend aan te raken.