Panasonic TX-65CR850E

8,6 (3)

9,4

ro.es 12-06-2016 Product half jaar in bezit

Adembemend beeld

Na een half jaar in gebruik super tevreden met deze Panasonic Curve. De beeldkwaliteit laat niks te wensen over net als de bediening. van de directe netfix toegang maken we veel gebruik en is het geluid via de TV buitengewoon goed zodat wij Harman en kardon Home cinema set niet hoeven te gebruiken.

Firefox OS werkt fijn in de praktijk net als de div. mogelijkheden die Internet TV biedt. Wij zitten op glasvezel aansluiting en gaat streaming TV perfect in de praktijk. Maar boven alles is het de beeldkwaliteit welke iedere keer opnieuw tot de verbeelding spreekt. Geweldige TV.

efe 05-03-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld en geluidNa jaren lang alleen maar goede ervaringen met Panasonic Tv’s, heb ik deze besteld zonder hem in de winkel gezien te hebben. Via het internet had ik voldoende informatie. Installatie was een fluitje van een cent, kanalen installeren gaat automatisch en is zo gepiept.

ro.es 05-11-2015 Product paar dagen in bezit

Inmiddels onze 3e grootbeeld Panasonic. Aan een goed beeld waren we al gewend van Panasonic. Daar doet deze CR850 een flink schepje boven op. Het beeld is adembenemend van deze Panasonic Curve.

Na jaren lang alleen maar goede ervaringen met Panasonic Tv’s, heb ik deze besteld zonder hem in de winkel gezien te hebben. Via het internet had ik voldoende informatie. Installatie was een fluitje van een cent, kanalen installeren gaat automatisch en is zo gepiept. Hiervoor hadden wij de loodzware (48Kg) TX58AX800E eveneens met 4K., met een overigens fantastische beeld kwaliteit.

Wij hebben een woonkamer met veel licht. In de praktijk is weinig te zien van reflectie. In reviews word gesproken over matige kijkhoeken? Onzin, behalve als je pal naast de TV gaat zitten met veel omgeving licht is het beeld waas te noemen. Dat geld voor alle Lcd’s. Ik ervaar juist dat de Curve als je ervoor of schuin ervoor zit ook scherp blijft in de kijkhoeken.

De Quadcore processor doet sneller door het menu navigeren als dat het geval was bij de vorige Panasonic Tv’s. Een grote plus. Het menu is van dezelfde opzet als eerdere Panasonic Tv´s. Het is weer een stukje uitgebreider qua instellingen en even overzichtelijk van opzet gebleven. Hetzelfde geld voor Firefox OS, wat vloei loos werkt en best veel Apps bied. Android TV kan via een MiniX X8-H mini PC los worden aangesloten op de TV. Zo kan van beide OS gebruikt gemaakt worden. Het beste van 2 werelden dus.

De twee afstandsbedieningen zijn handig. Met de kleine is het makkelijker navigeren, alhoewel de toetsen nauwelijks zichtbaar zijn avonds. Wij zijn veel van het streamen dus de directe button naar Netflix is handig. Films en series bekijken is als een cinema in huis. Je wordt als ware in het beeld getrokken en vergeet de omgeving. TV kijken in optima vorm dus.

Het is onze eerste 65 Inch en valt deze grootte in de praktijk erg mee. Mede doordat de bezel minimaal is gehouden en het voornamelijk beeld is bij deze Panasonic. De afwerking is fenomenaal en is de curve heel subtiel toegepast. Als de TV aanstaat is de Curve nauwelijks zichtbaar. Een slimme marketing truc want het oog doet ook wat. Maar het is niet alleen de Curve die het verschil maakt bij dit model. Het zijn ook de allerlaatste beeld technieken die in dit model verwerkt zijn en dat is goed merkbaar bij het TV kijken.

Nieuwe software updates zal de TV automatisch aangeven en kan deze eenvoudig worden ingeladen.

Slechts 3 HDMI aansluitingen, dit heb ik opgelost met een 4K HDMI splitter (met ARC) met afstandsbediening (besteld via Amazon.de). Vreemde keuze overigens van Panasonic om dit Top model 1 HDMI minder mee te geven. Net als het niet meeleveren van 3D brillen. In een TV van deze prijsklasse zou je anders verwachten.

Het geluid uit de frontspeakers is goed is en kan ook opvallend hard. Bij ons staat de TV aangesloten op een media set van Harman en Kardon. HDMI ARC en een optische aansluiting geven beide gemak qua audio aansluit mogelijkheden.

Ik hoop vele jaren plezier te hebben van deze Panasonic. Een 10 voor degelijkheid om de eenvoudige reden dat wij in alle jaren nog nooit problemen hebben ondervonden met de TV´s van Panasonic. Het is de TV uit de doos halen en binnen enkele minuten kijken.

Heb je het geld er voor over, dan is deze 65´´inch Panasonic een absolute aanrader waar je beslist geen spijt van krijgt.