Panasonic TX-55CR850E - Reviews

Diepte
12,40 cm dikte
55 inch

Tollenaar123 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Je hebt televisies waarvan je denkt: prima ding. Je hebt ook televisies waarvan je denkt: wow, wat een geweldig apparaat. Deze Panasonic Viera valt wat mij betreft onder die laatste categorie. Het verschil is vooral te merken als we via HBO of Netflix naar een serie in HD kwaliteit kijken. Het lijkt net alsof elk beeld een foto is. Kleuren zijn helder, het beeld is scherp. Alles klopt.

Er zijn twee minpunten: ik heb af en toe een korte storing met het internet, iets waar ik met mijn andere televisie nooit last van had. Wellicht komt dat omdat mijn internet via telfort komt en ik daarvoor gebruik maak van een verbinding via het stroomnet en niet een directe kabel. Het andere minpunt is dat mijn dochter nu alleen nog maar als een monomane fan naar Disney films op Netflix wil kijken. Als betoverd.

Frank_Godijn 05-10-2015 Product paar dagen in bezit

De TV nu een week in mijn bezit en een zeer goede eerste indruk. Super TV met veel mogelijkheden. Panasonic heeft zelfs een standaard knop op de afstandsbediening voor Netflix, bij ons thuis wordt daar veel naar gekeken. Het beeld is prachtig scherp onafhankelijk van de afstand en kijkhoek.

Het menu is eenvoudig te bedienen en goed overzichtelijk. De extra afstandsbediening met muispad is leuk maar voor mij niet direct noodzakelijk.
De vormgeving is mooi alleen het achterover hellen van het scherm geeft wel wat problemen met reflecties maar dat is denk in iedere situatie anders.

Het geluid beoordeel ik wat minder omdat ik gebruik maak van een Harman Kardon set het geluid van de TV is daarmee in vergelijking minder, maar de combinatie van TV en Audio set geeft een mooi resultaat als je films kijkt.

Uiteraard kan ik nog weinig over de duurzaamheid vertellen maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Seansvr 31-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heel eerlijk, ik was nooit zo'n fan van LCD-televisies. Geef mij maar een plasma (maar die worden niet meer gemaakt) of een OLED (heel duur). Toch gezwicht voor een LCD, een curved toestel zelfs, terwijl ik daar eigenlijk ook niet aan wilde.

De belangrijkste reden om toch voor deze Panasonic te kiezen was de beeldkwaliteit, die is fantastisch. De beeldkwaliteit is onvoorstelbaar veel beter dan onze drie jaar oude 32" LG TV. De kleuren zijn intenser en veel natuurgetrouwer en zwart is bijna echt helemaal zwart. Als je in een normaal verlichtte woonkamer kijkt is zwart echt diep zwart, alleen als je in een verduisterde kamer kijkt is het zwart net niet helemaal zwart maar het valt bijna niet op.

TV kijken is een genot, de HD-zenders zien er haarscherp uit. De TV zapt ook heerlijk snel, de zenders wisselen direct waardoor je niet elke keer als je op de knop drukt een seconde of twee moet wachten tot je weer beeld en geluid hebt.

De geluidskwaliteit is dik in orde, zoals te verwachten van een TV in deze prijsklasse. Stemmen zijn heel goed te verstaan, er zit diepgang in het geluid en het klinkt mooi ruimtelijk. Hij kan ook goed hard, fijn tijdens voetbalwedstrijden!

Qua design is het ook helemaal in orde. Er zit een mooie glimmend metalen voet bij. De TV is zeker niet een van de dunste, ik schat qua dikte zeker een centimeter of zeven. Ik ben eigenlijk wel blij dat de ontwikkelaars bij Panasonic niet hebben gekozen voor een zo dun mogelijk scherm, nu is er tenminste plaats voor fatsoenlijk geluid. De afstandsbediening is ook een mooi ontwerp met een dikke metalen bovenkant waardoor ie lekker zwaar aanvoelt. Een beetje vergelijkbaar met B&O, voor wie er wel eens eentje heeft gezien. Er zit ook een kleine afstandsbediening met trackpad bij maar daar wordt ik geen vriendjes mee. Ik vind het een onding en hij heeft niet alle functies van de grote. Ook de app van Panasonic is een teleurstelling. Het werkt niet intuïtief en hij ziet er ook niet zo mooi uit, hopelijk komen ze snel met een update.

Had ik al gezegd dat beeldkwaliteit fantastisch is? Ik heb een paar 4K demofilmpjes van het net geplukt en ben zwaar onder de indruk. Onvoorstelbaar scherp, alsof je jaren met de verkeerde bril op hebt gekeken. Jammer genoeg is er nu nog weinig aanbod van 4K materiaal. Maar ook een Full HD opname van blu-ray ziet er super uit.

Tja, en dan curved. Er is een hoop discussie over. Ik vind het in ieder geval erg prettig kijken. Ik denk dat het een kwestie van smaak is, ik zie geen directe voor of nadelen aan een curved scherm. Stiekem vind ik het gewoon erg cool, wie heeft er nu een gebogen scherm thuis staan?
Al met al een top TV, zeker een aanrader.

stevedem 28-07-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Ik heb dit scherm nu iets meer als een week in huis.
De vorige was een panasonic neo-plasma van 50 inch.
Hoewel die destijds uitgeroepen was tot beste tv, is dit curved 55inch scherm weer een flike stap vooruit.
Het zou me niet verbazen als deze ook uitgeroepen word tot beste tv.

Het curved scherm is wel even wennen.
Aan de ene kant heb je veel minder reflectie, maar mocht je dan toch iets hebben wat gaat reflecteren hangt het af van je zitpositie of je het 1, 2, 4 of 5 x teruig ziet in het scherm.
Wanneer je echter heldere beelden erop hebt valt de reflectie in het niet.

De mogelijkheden zijn bij deze smart tv weer legio,
diverse apps zoals netflix draaien rechtstreeks vanaf het scherm zonder tussenkomst van een extra mediaplayer oid.

op de standaard voet staat de tv wat schuin achterover, ook dit is wennen. Echter ben ik van mening dat het scherm het best tot zijn recht komt wanneer je het ophangt.

Het geluid is goed, op de eerste dag even getest, echter gebruik ik voor alles m'n 7.1 home cinema set, dus de speakers van de tv blijven sindsdien ongebruikt.

Koppeling met m'n home cinema set van een ander merk ging vanzelf, tv aan=home cinema set aan, tv uit=home cinema set uit.

Design is een grote plus, mooie dunne rand om het scherm !

Er zitten 2 afstandsbedieningen bij, 1 kleine met een soort trackpad, en een grote vol met knoppen.
ik gebruik de kleine voor het smart tv gedeelte, de rest gaat via m'n alles in 1 AB.

Het beeld is bij HD zenders, blu ray etc verbluffend scherp !
Bij een 4k video weet je helemaal niet wat je meemaakt, zo mooi !
De instellingen zijn legio, even ermee stoeien en je hebt perfect beeld geheel naar je eigen wens.
Nadeel van een groter scherm, als er op tv een oud programma uitgezonden word dan is dat duidelijk te zien, maar dat heb je bij alle grote schermen.