Sony X83C 4K Ultra HD met Android TV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 206 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony X83C 4K Ultra HD met Android TV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

albert baars 22-11-2016

mooi beeld

deze tv gekozen omdat het als enige een moduul ingeplaatst kan worden en een aansluiting voor een schotelattenne heeft

FKuiper2 07-07-2016

Geweldige televisie met schitterend beeld en zeer goed geluid

Deze tv heeft een prachtig scherp 4k beeld met uitstekend geluid. Het geluid doet niet onder aan mijn oude Sony tv met beeldbuis.

Erik1973 01-07-2016

Prima TV toetsen

Vorige week TV gekocht, ter vervanging van 32 inch HD Panasonic. Vooral vanwege Android TV, zie ik wil de voordelen van in, vooral vanwege mogelijkheid van XBMC. Dat werkt dan ook prima (wel moet je weten hoe het werkt, anders kom je er bijna niet uit). Ik lees veel over geluid dat matig zou zijn: ik vind dat het 100% meevalt. Niet blikkerig, het is geen volwaardige stereo installatie. Geluid is meer dan toereikend, aansluiten op stereo installatie kan ook. Verder voldoende mogelijkheden aan de TV. Voorheen een 32 inch en in de beleving is het toestel niet zo heel erg veel groter. Maar ook dat is persoonlijk. Het beeld is prima, alle zenders die ik heb zijn HD en dat is prima. Op YouTube een aantal 4K films gekeken en die zijn scherper, maar dan moet je wel goed kijken om het verschil te zien.

De aansluiting van de TV is overigens heel erg makkelijk, alleen de update duurt inderdaad bijna een uur. Voor de rest een fijn toestel en prima beeld en geluid.
De afstandsbediening is ten opzichte van een Panasonic wel een stuk minder. Het is gewoon een rechthoekig stuk plastic, je kan niet blind aanvoelen wat onder of boven is. Dat heeft Panasonic beter voor elkaar.

Ron p 14-06-2016

Goede tv prima prijs

Mooie tv, prima beeld, perfecte kleur en een zeer scherpe prijs voor de kwaliteit, was hiervoor op tv gebied altijd Philips minded, maar helaas is die kwaliteit niet meer, een hele ervaring nu van 32" HD naar deze. Enige min punt is het geluid dat klinkt wat blikkerig, echter staat de tv aangesloten op een geluid systeem dus vervalt dit.
Een aanrader voor een mooi prijs!

Adri 26-05-2016

Mooie ontwerp TV en superscherp 4K beeld

Veel instelmogelijkheden van deze Android TV.
Een mooie tv, mooie natuurgetrouwe kleuren en de audio is ook ruim voldoende.
Zeer tevreden.

Jan 03-05-2016

Goede T.V met prima mogelijkheden.

Mooi beeld . Bij veel zonlicht in de kamer lijkt het beeld iets flets in het donker geen last van .
Veel mogelijkheden.
Makkelijk automatisch update
Kortom een goede TV voor een prima prijs

Paultje4 28-04-2016

Software ellende

Thuisgekomen de tv aangesloten op internet en HDMI en leek toen goed te werken. Prima beeld alleen wel wat blikkerig geluid. Alleen kwam steeds de melding dat internet niet was aangesloten terwijl mijn computer aangaf dat hier geen probleem mee was. Herstart gedaan. Maar het werkte niet. Dus terug naar de winkel voor een ander exemplaar.
Alles werkte nu gelukkig. Alleen werd er gevraagd om een update van de systeemsoftware nadat Netflix niet meer kon worden gestart. Er verscheen een scherm met fout 2123 met de uitleg dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. Internet werkte gewoon. Fabrieksinstellingen terug gezet en toen werkte alles weer. Paar dagen later kwam hetzelfde probleem weer terug. Alsmeer weer fout 2123. Toen vond ik het mooi geweest. Terug naar de winkel gegaan en omgeruild voor een LG.

Jos 20-04-2016

geweldige tv

Deze televisie gekocht vanwege de redelijke prijs en het mooie beeld. Altijd een Sony gehad, en tevreden mee geweest daarom de keuze om weer voor een sony te gaan.Deze televisie bevelen wij aan iedereen aan. Qua geluid ook gewoon prima...Qua beeld zeer scherp. Deze tv maakt wel dat je (nog) meer tv gaat kijken.. maar waarom ook niet. Het menu van de tv is uitgebreid maar toch eenvoudig te bedienen / begrijpen.

marku40 16-03-2016

TV Met veel mogelijkheden en superscherp beeld

Deze android tv heeft ongekende mogelijkheden.
Een superscherp beeld met een goede geluidkwaliteit
Kan nu ook programma's opnemen met harde schijf of usb stick.

Kuilboer 13-03-2016

Modern TV kijken

Deze TV voldoet aan alle eisen die je in deze tijd aan een TV kan stellen, het beeld is heel natuurlijk en door de aansluiting op internet zijn de mogelijkheden heel groot. Het geluid zou beter zijn als het naar voren was gericht i.p.n. naar beneden.

Ineke 10-03-2016

Fijne Tv met veel mogelijkheden

Ik ben nu ongeveer 3 maanden in het bezit van deze tv en moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Er zitten veel mogelijkheden op en je hebt haarscherp beeld met warme kleuren. Niet zo hard als bij sommige andere tv's. Ook voetbal is lekker kijken op dit apparaat. Hele vloeiende bewegingen.

DS 06-03-2016

Het automatisch schakelen tussen stereo en tv gaat niet altijdgoed. er zou pip en pap in zitten deze lukken mij niet om in te schakelen of te vinden.
overige instellingen zijn wel overzichtelijk.

beeld en kleur wel erg goed

Pau1 29-02-2016

Prachtig toestel met helder scherp beeld. Lust om naar te kijken. Ga steeds meer mogelijkheden op toestel ontdekken. Veel instelmogelijkheden. Zeer tevreden dus.
Over duurzaamheid kan ik nog niets verklaren.

Mininl 23-02-2016

Het geluid van de tv heb ik niet kunnen beoordelen omdat we gelijk een externe box hebben aangesloten. Beeld is mooi net zoals de vormgeving!

peter 14-02-2016

Leuke en makkelijke tv. Handig dat je op de ipad een programma kan kiezen en afspelen op tv. Ook het menu is erg simpel opgezet. De tafel beugel is wat lastig te monteren maar als de tv eenmaal staat ben je klaar. Ook de update via internet duurt 1 uur wat best lang wachten is. Verder is het een fijne tv.

Tetjes 13-02-2016

Goede TV met uitgebreid menu en apps. Even wennen aan het vinden van juiste pagina's via de afstandsbediening.

Noor 09-02-2016

Een fijne tv, mooi vormgegeven, geluid is best prima wat je van een dergelijke smalle tv mag verwachten. Geeft rust aan de ogen met tv kijken, geen schokkerig beeld, maar vloeiende beelden. Zeer tevreden over de aankoop.

4K4ever 06-02-2016

Dit toestel nu 2 maanden in bezit:

De TV ziet er strak uit en heeft een uitstekende
kwaliteit zeker voor aangeboden prijs.
Het beeld is goed en het geluid via een Bose Solo aangesloten.
Daarnaast is de tv gemakkelijk te bedienen en zijn er uitgebreide mogelijkheden aan apps geïnstalleerd.

Deze TV voorzien van een CI module met een CanaDigitaal kaart dit werkt zeer goed, losse ontvanger nu niet meer nodig.

Wel regelmatig de firmware updaten er zitten nog wel wat "bugjes" in.

Beerd52 04-02-2016

Geweldige mooie TV met schitterend scherp beeld en prima geluid wij genieten met ons gezin dagelijks van deze TV

Cornszn 02-02-2016

Zocht een "witte" TV van 1 meter breed ter vervanging van huidige TV.(Wit, 50 cm en een Sony).
Vond hem/haar te klein worden en ogen werden er ook niet beter op.
Kwam bij Mediamarkt (The Wall, Utrecht een
kundige(!) verkoper tegen. Die bracht mij bij de later gekochte Sony. Alles erop en eran zeggen we dan. Niet de goedkoopste maar wel de beste vond hij.
Kleur en afmeting prima.
Thuis aangesloten op standaard analoge voeding.
Perfect beeld en mooi van vorm. Zeer tevreden met deze Sony. Belangrijk is "vrouw ook".
Nu nog op digitaal. Eerst dit maar verwerken.
Nogmaals "zeer tevreden"

Jp 02-02-2016

Strak vormgegeven televisie met een ontzettend scherp en natuurlijk beeld.
Geluid van een LCD tv laat natuurlijk altijd te wensen over, maar voor een LCD tv is het prima.
Mogelijkheden met AndroidTV zijn groot, het aantal apps is nog beperkt.
Helaas is het ondemand deel icm ZIGGO CI+ kaart nog niet goed werkend. Of dit bij Sony of bij Ziggo ligt weet ik niet, maar ik zou graag volledig afscheid nemen van die extra decoder :)

Sjoerd 01-02-2016

Prachtig toestel, super beeld, dik tevreden. En rechtstreeks naar Netflix is ook handig :-) via de uitgelinde afstandsbediening.

Italiano 01-02-2016

Tot nu toe een fijne tv , mooie natuurgetrouwe kleuren en de audio ook ruim voldoende ! Nu afwachten kwa duurzaamheid , maar dat zit normaliter bij Sony wel goed !.

Peter 01-02-2016

Fantastische tv met geweldige 4K. Warme natuurgetrouwe kleuren, zeker bij Netflix. Samsung soundbar ( hw-j551) erbij aangeschaft, een perfecte combi waarmee ik weer jaren vooruit kan! Makkelijke installatie, gebruiksgemak kan iets beter, een stap voor stap Smart tv uitleg erbij zou welkom zijn. Verder super-blij ermee!

Rutger 01-02-2016

De beeldkwaliteit van dit toestel is ongekend goed. Je gelooft je ogen niet als je naar 4K beelden kijkt. Aanbod is helaas nog beperkt, maar via de Youtube app kun je legio 4K beelden bekijken. Hou er rekening mee dat als je Netflix in 4K wilt bekijken, je een duurder abonnement bij Netflix moet afsluiten.
Het beeld geeft diepe levensechte kleuren. Heb ook het idee dat door de upscaling 1080p beelden beter worden weergegeven dan op mijn vorige 1080P Sony TV. Enige puntje van kritiek op het beeld is de zwartwaarden, deze zijn meestal wat vervaagd. De kijkhoek is groot, al zie je bij donkere beelden wel wat vervaging als je onder een hoek kijkt.
Prettig dat er 4 HDMI aansluitingen op zitten.
AndroidTV is een prettig OS, met gemakkelijk menu voor alle instellingen. Je kunt net zoals bij een chromecast allerlei beelden casten naar je TV. De basisfunctionaliteiten van de chromecast zitten standaard al in deze TV, superhandig.
Makkelijke aansluiting op internet, en koppelen met mediaserver.
Het geluid is degelijk, niet spectaculair, maar prima voor wat je van een TV mag verwachten.