Sony KDL-50W805C - Reviews

Diepte
5,90 cm dikte
50 inch

rtbanffer 27-12-2015 Product paar weken in bezit

Sinds een week een trotse bezitter van deze Sony televisie.
Het beeld is haarscherp, de bediening is uitstekend en superieur vergeleken met mijn LG-tv met WebOS, werkt Android heel erg fijn.
Zoals verwacht kun je er alles mee qua apps, er zit een ingebouwde Play Store in van Google, dus je hebt onmiddellijk toegang tot alle apps.
Geluidskwaliteit is prima, alleen heb ik soms het idee dat de lagere frequenties een beetje wegvallen.
Dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen door een goede speakerset te plaatsen.
Qua vormgeving ziet het toestel er uitstekend uit, geheel zwart met enkel een zilver gekleurd standaard en dunne schermranden!

Ik raad deze televisie zeker aan, vooral voor de prijs die ervoor gevraagd wordt.

Xowe 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben nu een paar weken de Sony KDL-50W805C bij ons thuis staan.
Wat is het een mooie en gebruiksvriendelijke televisie.

Hij heeft een dunne rand, de beeldkwaliteit is super goed, voor het kijken naar films of voor gamen.
Zelfs als je aan de zijkant kijkt naar het beeld word het niet vervormt.

Het installeren is zo gedaan, zelfs voor leken zoals ik.

Het gebruik van Android is ook heel simpel te gebruiken net als het navigeren naar andere programma's.
Voor Netflix gebruikers is er een speciale knop op de afstandsbediening.

Ik vind het zeker een aanrader om te kopen, heb sinds wij hem in huis hebben nog geen minuut spijt gehad.
Blijf nog steeds ontdekken wat er nog meer allemaal te vinden is.

Stifmeister 01-12-2015 Product paar dagen in bezit

Het eerste dat opvalt is een mooi en strak design een lust voor het oog, zowel staand als muurbevestiging.
De installatie ging vrij soepel en duurder aanzienlijk korter dan de voorspelling deed vermoeden. Zelfs zonderhandleiding door te nemen is de TV makkelijk in te stellen. De bediening van het menu is heel eenvoudig te doen maar zeer uitgebreid dus veel instel mogelijkheden. De standaard die is meegeleverd vind ik wel afbreuk doen, bevestiging aan de muur is dan ook zeker aan te bevelen. Android is niet helemaal het zelfde zo als bij een smartphone. Veel apps op mijn telefoon kunnen niet op de tv geïnstalleerd worden, denk bijvoorbeeld aan Facebook. Het is een must om bij deze televisie in het bezit te zijn van een Netflix account. Er zit zelfs een grote knop op de afstandsbediening die er voor zorgt dat je direct naar Netflix gaat. Gamen gaat zeker goed op deze tv beeld is zeker scherp. De aansluit mogelijkheden zijn goed, alleen als je de tv aan de muur wil ophangen kom je er lastig bij sommige aansluitingen zitten niet helemaal ideaal. De mooie smalle rand van de tv is zeker een groot plus punt onderkant van de tv is wat dikker dus echtplat tegen de muur lukt niet. Verder wat opvalt is dat aan de bovenzijde van de tv, een strook aluminium zit, ik had het persoonlijk mooier gevonden als de zijranden links en rechts daar ook van waren voorzien. Zeker gezien de prijs kwaliteiten verhouding een aanbeveling waard.

tomashanedoes 25-10-2015 Product paar weken in bezit

Heb nu een paar weken de Sony KDL-50W805C in mijn bezit en wat ben ik blij met mijn aanschaf. Ik was eigenlijk niet op zoek naar zo'n groot scherm maar nu ik het heb, wil ik niet anders meer.

Ondanks dat het apparaat groot is ziet het er erg mooi strak en slank uit. Vooral de bezel is erg dun en dat geeft het scherm direct een premium uitstraling. Op dit ogenblik staat de tv nog op de kast maar binnenkort ga ik de televisie aan de muur monteren. De standaard ziet er ook erg mooi uit.

Het gebruiksgemak van de Tv is hoog. Ik ben zelf bekend met Android en had daarom ook geen problemen om mijn weg te vinden door de instellingen van de televisie. De TV komt wel met erg veel voorgeinstalleerde apps, iets wat van mij niet had gehoeven (Opera browser).

Het enige waar ik problemen mee had was de update van de TV. Dit kwam doordat de internetverbinding gedurende de update uitviel en daardoor bleef hangen. Een aantal keer resetten en het euvel was verholpen.

Het is een must om bij deze televisie in het bezit te zijn van een Netflix account. Er zit zelfs een grote knop op de afstandsbediening die er voor zorgt dat je direct naar Netflix gaat. Het navigeren en spelen van films en series loopt als een trein en het kijken op hoge resolutie is echt een aanrader.

Ik ben heel erg te spreken over de Sony KDL 50W805C. Ik baal nu zelfs een beetje dat ik niet toch voor die UHD versie ben gegaan. Het grote nadeel van de tv is dat ik nog meer tijd achter de televisie wil zitten.

Daniel 21-10-2015 Product paar weken in bezit

9,6
De geluidskwaliteit van deze sony is erg goed. Eindelijk eens reden mijn surroundset uit te laten.

De beeldkwaliteit is iets wat ik nog niet eerder gezien heb, in plaats van dat je bij een hd-tv nog gewoon de pixeltjes kunt zien als je maar dichtbij genoeg zit, kun je bij deze sony dus echt goed zien dat deze "lijntjes om mensen of objecten" goed weggewerkt zijn. Top!

De mogelijkheden van deze tv zijn eindeloos. Niet alleen het aansluiten, maar ook het openen/spelen van apps (playstore/youtube etc) en het (draadloos) afspelen van media zijn het makkelijkste wat je kunt doen. De sony draait op Android, net als veel smartphones, wat het makkelijk maakt een verbinding tot stand te brengen.

De televisie is dus erg makkelijk in gebruik. De vormgeving is vrij simpel. Geen rare kromme lijnen en storende logo's. De voet past er mooi onder (en de kabels zaten aan de goede kant bij mij!).

Deze tv zou ik zeker aanraden bij een ander. Ik zit in ieder geval hard na te denken of ik deze ga houden. Mijn vrienden/familie vinden de sony ook erg goed qua mogelijkheden, beeld en geluid.

Goed gedaan Sony!