Panasonic VIERA TX-40CX700E

50 inch
Panasonic VIERA TX-50DX780E

Baird 31-03-2016 Product half jaar in bezit

Toppertje!

Altijd Philips-tv fan geweest totdat kennis uit het 'Hilversumse' zei dat Panasonic eigenlijk de beste TV's maakt. Na wat zoeken bij deze uitgekomen en absoluut helemaal happy: fantastisch beeld en handige knoppen voor snelle toegang tot YouTube (4k!) en Netflix.

dokslaan 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterend beeld, eenvoudige bediening

Sinds enkele dagen in bezit (het mediamarktmodel eindigend op 710). Wij zijn overdonderd door het beeld: onbeschrijfelijk mooi. Installatie verloopt heel makkelijk: met router verbinden en het verloopt als vanzelf. Heel mooi afgewerkt met staal. Kan worden opgehangen of blijven staan op rvs pootjes. Geluid valt reuze mee voor een lcd tv. Wij hebben de tv aan de receiver verbonden. Echt zeer tevreden.

lars 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

Voor deze prijs is het een mooie smart tv. Design is mooi strak een aluminium rand geeft een nette finishing touch.

Sjoerdje007 21-02-2016 Product paar weken in bezit

Mijn moeder heeft ook een Panasonic 4k Tv en die beviel zo goed dat ik wederom voor een Panasonic ben gegaan. Het geluid is bovenverwachting voor zo'n dunne TV. Hij ziet er super uit en de kwaliteit is erg goed. Zeer blij met de aankoop!

Douwertje 20-02-2016 Product maand in bezit

Zeer mooie televisie: hangt bijna plat tegen de muur! Beeld is zeer mooi, wel even zitten zoeken naar de juiste instellingen voor mij. (dit is heel persoonsgebonden) Geluid is het enige mindere aan deze televisie, maar daar hebben blijkbaar alle platte televisies last van: misschien dat ik nog een soundbar erbij ga kopen. Apps werken goed en het internet werkt ook correct, maar hier heb ik nog weinig ervaring mee. Samenvattend: beslist een aanrader voor deze prijs.

patreb 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Een mooie tv, super helder en goed geluid! Jammer dat er geen draaibare voet bij zit, maar een mooie muurbeugel is dan prima te doen. Overal een super mooie tv die klaar is voor de toekomst!

AN 30-01-2016 Product paar weken in bezit

Beeldtechnisch is dit een hele mooie tv. Vormgeving is uiteraard persoonlijk, zelf vind ik het design van mijn oude tv mooier. Echter qua beeld is deze echt een verbetering, helemaal met 4k input!

annelot 30-01-2016 Product kwartaal in bezit

Wat een fijne tv zeg ! Nu wij eenmaal een smart tv hebben kunnen wij niet meer zonder. Mooi beeld, en ziet er fraai uit met de twee pootjes eronder. Geen lelijk ding om in de woonkamer hebben te staan! Aanrader dus.

Marcel 29-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb deze tv voor de slaapkamer gekocht naar aanleiding van de professionele review 13 juni 2015 in homecinemamagazine.nl en de positieve reviews v/d TX-..CX700E op kieskeurig.
Ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit. (635,- bij plasma-discounter.nl)
Het beeldkwaliteit is uitstekend met mooie heldere kleuren en diepe zwartwaarden.(instellingen van homecinemamagazine.nl) Vooral 4K uitzendingen via netflix en youtube zijn geweldig. De kijkhoek is wel wat minder. Waneer je verder uit het midden gaat wordt het beeld fletser. Het geluid vind ik voor flatscreen begrippen goed. Handig is de Netflix knop op de afstandsbediening. Ook is de TV te bedienen met een smartphone. 3D heb ik nog niet getest, heb nog geen aktieve 3D bril. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar dit lijkt in orde. Afgaande op mijn Plasma Panasonic van 9 jaar oud (nog steeds erg mooi beeld) heb ik hier wel vertrouwen in.
Ben dus erg tevreden.

jh 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie tv, super geluid, fijn om tv mee te kijken! Voor in de slaapkamer is hij misschien net iets te groot, maar als je een grote woonkamer hebt, dan kan het echt wel!

EvyH 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

Hele goede beeldkwaliteit en design van de televisie.
Mooie kleurweergave en vooral de kleur zwart.
Snel toets Netflix op de afstandbediening is zeker een plus.

martin 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

mooie ultra hd tv met vele mogelijkheden. vooral de netflix knop is erg handig.als je daar een abbonnement op heb.tv schakelt erg snel tussen zenders vergeleken met mijn oude plasma tv. alleen de kijkhoek is wat minder . worden de kleuren minder als je van de zijkant vandaan kijkt . als altijd recht voor de tv zit .is deze tv wel een aanrader .

Stef 02-01-2016 Product paar weken in bezit

Een complete 4K tv met vele mogelijkheden!
Wat vooral opvalt is de adembenemende beeldkwaliteit, zowel bij Full-HD weergave als bij 4K.
Over de geluidskwaliteit kun je weinig zeggen zoals het een vlak scherm betaamt is dit niet perfect met name met weergave van lage tonen. Dit is echter makkelijk op te lossen met een losse soundbar. Al met al een complete tv, voor toch een scherpe prijs!

A.Kouters 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Na een plasma en een lcd TV van Panasonic zijn we overgestapt naar de UHD LED versie. Wat ons altijd opvalt zijn de natuurlijke kleuren, anders dan de felle kleuren van bv Samsung (onze mening).

Qua design is die prima. Wat onhandig is de voet, waardoor deze niet draaibaar is. Die van ons hebben we opgehangen om dit mogelijk te maken.

De menu opties zijn simpel en bevat alles wat mogelijk is. Dior de Netflix knop op de afstandsbediening gaan we waarschijnlijk over op een Netflix abonnement. Erg handig en werkt snel.

Het geluid is redelijk, maar onze BOSE soundbar maakt het af.

Het enige dat mij tegengevallen is, is de kijkhoek. Als we schuin TV kijken, vallen de kleuren weg en wordt het wat fletser. Daar hadden we met de plasma en LCD geen last van.

Al met al prima tevreden.

Marten 28-12-2015 Product kwartaal in bezit

Ik had tot nu toe altijd een CRT-tv en dacht dat een LED/LCD meer een stap opzij dan echt een verbetering zou zijn. Had nog nooit echt beeld op een LCD gezien waar ik heel vrolijk van werd. Ben bij 5 winkels geweest om tv's te vergelijken, maar daar heb je weinig aan. De instellingen en omgeving zijn nooit goed, de ene winkel heeft er kabel-tv opstaan, de andere hd-promofilmpjes. Het werd me wel duidelijk dat ultra-hd voor mij wel toegevoegde waarde heeft boven hd. De grotere pixel-dichtheid geeft toch net een scherper beeld. Ik heb daarom zelf ook liever een wat kleiner scherm. De internetwijsheid zegt dat iemand met gemiddelde ogen zulke verschillen op normale kijkafstanden niet zou moeten kunnen zien, maar ga vooral zelf kijken zou ik zeggen. Wat ik verder uit mijn rondgang meende af te kunnen leiden is dat de Samsung SU-7000 serie duidelijk boven het gemiddelde uitstak. Ook Sony's hadden mooi beeld. OLED van LG leek ook prachtig, maar is nog te duur. Panasonic werd in de meeste winkels een beetje afgedaan met 'dat merk hangt toch wel onderaan', maar deze tv werd op internet erg goed beoordeeld, dus ik wilde hem toch ergens goed kunnen zien. Dat lukte uiteindelijk bij de PlatteTVdiscounter. Veel modellen te zien daar, goede opstelling en als je niet op een druk moment gaat kun je ook wat met de instellingen bezig. Heb toen de keuze beperkt tot de Samsung SU7000, de Sony X83 en deze Panasonic. De SU7000 was me eigenlijk te duur en ik kon niet goed inschatten of het beeld behalve heel flashy ook natuurgetrouw te krijgen was (denk het wel, maar is in de winkel nu eenmaal niet 'even' te regelen). De Sony heeft een IPS-paneel, met volgens het internet dramatisch slecht contrast. Ook dat kon ik in de winkel niet verifiëren. Door het IPS-paneel heeft de Sony wel goede kijkhoeken. Een ander probleem met Sony is dat het Android besturingssysteem nog niet erg goed schijnt te werken. Dan bleef de Panasonic over. Door die op de stand 'true cinema' te zetten leek deze direct 100x beter dan hoe een tv er in de winkel normaal bijstaat, simpelweg omdat mensen niet meer oranje zijn, maar dat zal voor veel meer tv's gelden. Wat beeldkwaliteit betreft vertrouwde ik verder op de goede berichten op internet, die vooral de zwartwaarde roemen. Ik had er wel een goed gevoel bij en de prijs was/is goed.

Thuis heb ik redelijk wat tijd gestoken in de instellingen, o.a. met hulp van de gratis 'THX tune-up' app, een oude 'digital video essentials' dvd en Google. De televisie is goed in te stellen, het menu is wat mij betreft gebruiksvriendelijk en ik heb het nu eigenlijk precies zoals ik het wil hebben. Ik gebruik als 'Picture' instellingen:

True cinema;
Backlight 5 (kan iets wisselen afhankelijk van bron en omgevingslicht);
Contrast 95;
Brightness -2;
Colour 49;
Tint 0;
Sharpness 0;
Colour temperature warm 1;
Verder alles 'off' behalve intelligent frame creation, die heb ik op 'min';

Onder advanced:
contrast control off;
color gamut normal;
white balance van flatpanelshd gehaald [R gain +2 / G gain -6 / B gain -2 / R cutoff +1 / G cutoff -2 / R cutoff -1];
gamma 2.1.

Onder screen: 16:9 overscan 'off'.

Met het beeld ben ik zo erg tevreden. De kijkhoek is niet fantastisch. Heb je regelmatig mensen echt vanaf een hoek naar de tv kijken, dan moet je misschien op zoek naar een tv met IPS-paneel. Het scherm is wat reflecterend, dat lijkt helaas standaard te zijn bij alle tv's.

Het geluid van de televisie gebruik ik niet. Het is wat blikkerig zoals je van een platte tv kunt verwachten. Hoe dit ten opzichte van andere tv's is weet ik niet. Ik zou zelf beter willen, dus aparte luidsprekers aansluiten.

Ook qua mogelijkheden doet de tv wat ik wil. Samenwerken met andere apparaten via hdmi gaat goed, het Firefox OS werkt vlot, heeft alleen (nog) geen Spotify app. Netwerkmogelijkheden werken ook, het is alleen jammer dat je geen enkele invloed hebt op hoe de bestanden die je via een media-server toegankelijk maakt gepresenteerd krijgt (indeling, sorteren). Hoe de tv het doet werkt wel, maar zou simpeler kunnen. Afstandsbediening is niet bijzonder, maar heb er geen klachten over. Bediening in het algemeen gaat vlot.

Vormgeving: tv ziet er goed uit, maakt zeker geen plastic indruk. De voetjes zijn mooi, maar let er i.v.m. je meubel wel op dat ze (bij dit 40" model) 77cm uit elkaar staan. Je kunt er ook geen kabels achter wegwerken.

Samenvatting: steek wat tijd in de instellingen en je hebt een tv die vlot werkt, met erg goed beeld.

Martijn 27-12-2015 Product paar weken in bezit

Na een lange zoektocht in het wereld die Smart TV heet en veel vergelijk tussen alle merken is de Panasonic de absolute winnaar. Los van het mooie design (dunne rand) is dit beeld het televisie beeld dat ik zoek: ...easy on the eyes zoals de Engels het zeggen. Niet dat computer-achtige scherpe beeld, niet dat blikkige geluid en heel leuk een Netflix button op je afstandbediening. Super gemakkelijke bediening:... mijn dochter van 9 jaar wist zelfs na een week beter met de TV om te gaan dan ik. Kortom: luister niet naar de zogenaamde professional in de winkel maar koop de 700-serie van Panasonic.

robskey 21-12-2015 Product paar dagen in bezit

De televisie heeft een erg mooi beeld. De apps zijn erg handig en goed vormgegeven. Als de kijkhoek te schuin wordt dan veranderen de kleuren maar overall ben ik erg tevreden met de aankoop.

Tapi 15-12-2015 Product paar weken in bezit

Vormgeving ziet goed uit door zijn "eenvoud". Geen opsmuk. Poten zitten goed onder de scherm en de tv is hierdoor erg stabiel. Beeld is heel duidelijk. Veel mogelijkheden. Viera-link werkt ook uitstekend met andere merken, zoals onze Sony home cinema centre.
Prijs-kwaliteit verhouding is heel goed.

Jennifer1688 08-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hadden al veel erover op internet gezocht,en de tv is beter als we hadden verwacht.
Kwa geluid zeker zeer tevreden omdat we alle opties kennen gebruiken. Het gebruik van de adroid market is snel en gemakkelijk.onze vorige samsung bleef steeds hangen en deze is echt snel. Het 4k beeld hebben we meteen getest en ziet er super mooi uit.
Wij zijn zeer tevreden met deze aankoop.

MS 01-12-2015 Product maand in bezit

Beeldkwaliteit zeer goed.
Geluid is prima. Voordeel van deze tv is dat wanneer je een koptelefoon aansluit, de volume apart te regelen is. Anderen kunnen het geluid van de tv gewoon horen en ook apart regelen. Erg handig voor slechthorenden.