Panasonic TX-55CX700E - Reviews

5,40 cm dikte
55 inch

Stinoo 06-09-2016 Product paar weken in bezit

Een vrijwel perfecte 55" UHD TV

Deze 55" Panasonic CX700 biedt enorm veel waar voor z'n geld. UHD, prachtige afwerking en een erg gelikt design met zeer dunne randen. Het contrast is erg hoog en wat vooral opvalt zijn de diepe zwartwaarden die je normaal alleen bij oled ervaart (zwart lijkt ook écht zwart ipv grijzig). Uiteraard is het niet hetzelfde als bij oled, maar voor een LED tv is de zwartweergave out-of-the-box bijzonder goed.

Firefox OS werkt prettig en snel al is het app aanbod wel erg summier; het smart gedeelte valt dus wat tegen, al gebruik ik dit zelf nooit omdat m'n PC via HDMI is aangesloten. De Netflix app werkt echter fantastisch goed en 4K content ziet er haarscherp uit. Verder is er ruimte voor een CI+ module (geen los decoderkastje meer met dubbele afstandsbediening!), 3x HDMI waarvan een HDMI poort ARC (Audio Return Channel) ondersteunt; dit betekent kortgezegd dat mijn 5.1 receiver aan gaat wanneer ik de TV aan zet. Als ik het volume van de tv bedien dan gaat de receiver van m'n home cinema set harder/zachter.

Een duidelijk minpunt is, zoals altijd, het geluid uit de TV zelf. Dit is echter een klein minpunt aangezien elke TV dramatische speakers aan boord heeft. Dit heb ik dus opgelost met een eigen versterker met 5.1 speakeropstelling.

Een ander, meer serieus minpuntje is de motion lag. Panasonic gebruikt Intelligent Frame Creation en als je het aanzet, ziet beweging er duidelijk vloeiender uit maar ook een stuk onnatuurlijker. Het lijkt niet helemaal 'te kloppen'. Ik zet het daarom het liefst op 'Off' of op 'Minium'. Bij de standen 'Medium' en 'Maximum' oogt het beeld onnatuurlijk. De implementatie van Panasonic laat wat meer artefacten zien dan die van sommige concurrenten, en bij al te veel beweging in beeld stopt de beeldinterpolatie er in het geheel mee en krijg je kortstondig de originele framerate te zien. Dit kijkt niet prettig waardoor volledig uitzetten mijn voorkeur geniet.

Ten slotte is Firefox OS heel, heel erg snel dankzij de quadcore aan boord van de TV. Het app aanbod valt echter wat tegen, al zijn de belangrijkste spelers als YouTube en Netflix goed vertegenwoordigd. Ook de NPO en KIJK zijn inmiddels beschikbaar. De ingebouwde mediaspeler gebruik ik niet aangezien ik liever stream vanaf m'n eigen PC via HDMI. De ingebouwde speler ondersteunt namelijk geen DTS waardoor veel films geen geluid hebben... Grove fout bij Firefox OS.

Al met al voelt deze TV echter als een koopje aan en kan ik hem van harte aanbevelen. Voor dit geld, ~€1000-1100, ga je geen betere TV vinden met vergelijkbare opties/beeldkwaliteit/design. De prijs kwaliteitsverhouding is uitmuntend en deze Panasonic CX700 is naar mijn mening hét koopje van 2016.

Ik geef de TV een dikke 9 uit 10. Zeer veel pluspunten en maar weinig écht minputen.

Pluspunten

• Zeer scherp geprijsd
  • Hoog contrast
  • Gelikt design
  • Diepe zwartwaarden
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Laag aanbod Smart TV apps
  • Soms wat motion lag
  • Speakers in TV matig

Pieter 23-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig scherp beeld en mooi design

Na een uitgebreide vergelijking met Sony, voor deze Panasonix gekozen. Gekocht bij Plasmadiscounter. Was daar het goedkoopst.
Mooi design. Prachtige kleuren.
Had wel wat problemen met installatie, doordat mij niet duidelijk was op welke wijze ik via een kastje de zenders op de TV kon krijgen. Bleek uiteindelijk heel eenvoudig door HDMI1 te selecteren.
Heb van alle andere mogelijkheden nog niet ingesteld. Wordt een ontdekkingsreis.
Ben heel tevreden!

Pluspunten

• Scherpte
  • Waarde voor je geld
  • Degelijk

Minpunten

• Installatie

Jan 27-01-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige en strakke vormgeving. Eenvoudig en doeltreffend bedieningsgemak. Waanzinnige beeldkwaliteit qua scherpte, scherptediepte, contrast en kleuren. Dit merk staat voor kwaliteit tegen een scherpe prijs. Vervangt een oudere Panasonic, die nu op de slaapkamer staat. Ook daar zijn we erg tevreden over.

Lammeren 18-01-2016 Product paar weken in bezit

Top TV.
Schitterend scherp beeld, makkelijke instellingen.
Mooie vormgeving, unieke standaard.
Een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding waardoor een echte aanbeveling.

Klam 18-01-2016 Product paar dagen in bezit

Voor dit bedrag is dit verreweg de beste tv vanwege het mooie beeld. Het zwart ziet er erg goed uit. Bleeding is waarneembaar, maar minimaal. Verder ziet de tv er superstrak uit!

Michiel1970 13-01-2016 Product paar weken in bezit

Prima TV voor goede prijs. Het beeld is echt goed te noemen alleen de kijkhoek viel mij tegen. Dit is een nadeel t.o.v. de IPS panelen maar daar krijg je dan ook wel wat voor terug. Goede zwartwaarden en mooie kleuren. Je moet er alleen wel (redelijk) recht voor zitten.

Fyrefox 13-01-2016 Product paar dagen in bezit

Na een "studie" van de verschillende merken (Samsung, Sony en LG) is mijn keuze toch op de Panasonic gekomen.
De kleur oogde wat natuurlijker en zwart is prima zwart. Enige nadeel is dat het ietsje glanst waardoor terugkaatsing van licht opvalt.
Voor deze prijs biedt de Panasonic toch ietsje meer dan de andere merken.
Ik ben blij met mij aankoop tot nu toe!

rosie 12-01-2016 Product paar weken in bezit

ik ben nu 2 weken in het bezit van deze tv . de vormgeving is absollut heel mooi door de smalle bezels en kleine voeten . het beeld is heel erg mooi , veelscherper dan mijn vorige hd ready tv . ik ben blij verrast met deze tv. kleuren zijn mooi en 4k beelden spatten van het scherm

Tinus 09-01-2016 Product paar weken in bezit

Vee research gedaan, het blijft een behoorlijke uitgave. Op basis van reviews en het bekijken in winkels uiteindelijk toch op de Panasonic uitgekomen. Ook de aantrekkelijke actie van Panasonic (100 euro cashback en 5 jr garantie) en HifiCorner (levering van 720 versie, incl. touchpadcontroller en 1000 ipv 800 Hz).

Samsung was een goede tweede maar kwam qua weergave (waar het voor mij uiteindelijk toch om gaat) behoorlijk tekort t.o.v. de Panasonic.De beeldkwaliteit is subliem te noemen. In deze prijsklasse vind je niet beter. HD upscaling is super en 4K op Netflix en YouTube fantastisch.

Geluid valt me nog niet tegen voor een flatscreen. Zet normaliter mijn versterker aan, maar zonder is het nog prima te doen.

Het menu is eenvoudig en alles laat zich eenvoudig bedienen. De ingebouwde helpfunctie is prima, alles wijst zichzelf eigenlijk.

Vind je het smartgedeelte belangrijker dan beeldkwaliteit, kies dan voor een Samsung. Firefox OS is in de basis prima, maar het aantal apps is erg laag. Wat er is, doet het wel prima, behalve de mediaspeler, die is matig te noemen.

De vormgeving is super. Hangend aan een Vogel's thin 205 is het een plaatje in de woonkamer!

Al met al zeer tevreden met deze aankoop!

pietjepuk 04-01-2016 Product paar weken in bezit

Prima beeldkwaliteit, bijna 3D.zonder 3d in te schakelen.
afstandsbediening blijft in kwaliteitsbeleving achter t.o.v. de t.v.Goede menu struktuur.

Temmo 04-01-2016 Product paar weken in bezit

TV zonder poespas. Ik was eigenlijk van plan om weer een Samsung aan te schaffen, maar na het lezen van een aantal goede reviews van consumenten én websites deze TV aangeschaft.

TV zit er strak uit, lekker basic. Beeldkwaliteit is prachtig! Was natuurlijk wel spannend, want de TV niet in het echt gezien!

Jammer, van het korte voedingssnoertje. En wat mij stoort is het groene LED-lampje wat continu aanblijft als de TV aan is.

Prima TV om Netflix 4K te kijken, PS4'en en TV te kijken icm met de Horizon Box.

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Klaver 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

Vormgeving mooi, donker grijze smalle rand, strak geen poespas. Beeldkwaliteit is top, met de goede instellingen bijna 3D gevoel. Geluid via TV niet top, maar dat is meestal. Via boxen aangesloten, dan top. Apps op tv erg fijn in gebruik. Op afstandbediening ook al een knop voor Netflix, erg handig ;-). Ben er alleen nog niet achter hoe ik kan communiceren met mijn telefoon en de TV. Zeer tevreden, nu 3 dagen in huis.

laurensdeman 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is echt een prachtige tv. De beeldkwaliteit is super en het firefox os werkt als een trein! Hiervoor had ik een plasma maar deze tv haalt deze standaarden ook!

Wouter 01-01-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige TV, lovende reviews van experts. Ik heb vele merken en types vergeleken en uitgezocht, deze was mijns inziens het beste.

Ik heb getwijfeld tussen deze of de duurdere 800, het verschil zit met name in de full-led of edge-lit technieken. Voor het beste beeld raden de experts aan dit in beide gevallen uit te zetten of op minimaal.

De zwartwaardes zijn zeer goed, heel goed zelfs. Werkelijk alles is in te stellen op het gebied van kleurbeheer en beeldtechnieken.

Het aanbod van apps voor Firefox OS valt tegen. Een app voor PLEX zou zeer welkom zijn.

Het toestel is erg gemakkelijk in gebruik met een overzichtelijk afstandsbediening.

Klaasbaaaas 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

1e indruk is geweldig. Zelfs het uitpakken van de TV is makkelijk gemaakt! :)

Zwartwaarden zijn zoals beloofd erg goed. Erg veel instellingen om het aan te passen naar believen.

Afstandbediening oogt wat goedkoop en had wat mooier gekund. Ook vind ik de toetsen niet fijn aanvoelen.

1 ding wat ik mis is de PLEX app. Dit zou em helemaal compleet maken!

Gerard van Mulken 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prima aankoop. Goede beeldkwaliteit, eenvoudig te bedienen. Ook de Apps via Firefox OS.
Geluidkwaliteit ook prima te nomen.
Voldoende aansluitmogelijkheden voor randapparatuur.
Werkt ook via internet en aangesloten NAS-server

Barrie 27-12-2015 Product maand in bezit

Wat ben ik blij met deze aankoop! Prachtig beeld: en dat is tenslotte waar je zo een tv voor koopt. Ook zijn we zeer blij met de snelle interface die de Firefox OS biedt. Apps als youtube en netflix werken perfect en bieden (toekomstig) 4k content! In zijn prijsklasse vind je geen betere!

mahsa- 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Veel functies/mogelijkheden, helder & groot scherm, erg mooi, strak en modern design. De 3D optie is ook een groot pluspunt. Ook het geluidskwaliteit is erg goed!

Kevin 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Onlangs de Panasonic TX-55CX700E aangeschaft via Plasma Discounter. Snelle levering en uitstekende service, aanrader!

De beeldkwaliteit v/d 4K TV is prachtig, het geluid meer dan prima, groot gebruiksgemak en de afwerking is strak.

Ik kan deze TV iedereen aanbevelen!

TB 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldige TV, super beeld, prima geluid. Precies wat ik zocht en kan 'm iedereen van harte aanbevelen!