Panasonic TX-55CX750E - Reviews

Diepte
5,30 cm dikte
55 inch

honnes 06-03-2016 Product maand in bezit

Ik bezit deze TV nu een maand en ben erg blij met het toestel. Ik was van plan om in eerste instantie voor de CX700 te kiezen, maar toen ik in de winkel de 2 naast elkaar zag, sprong het IPS paneel er toch net wat mooier uit, en voor de extra optie (zoals 2e tuner) en een beter paneel vond ik het de 100 euro prijsverschil waar ik tussen kon kiezen een goede investering voor een apparaat waar je dagelijks naar kijkt. Niet dat je direct gebruik gaat maken van alle opties zoals de 2e tuner, maar je bent er op voorbereid.

De TV is heeft een erg mooi en strak design, maar ben niet zo gecharmeerd van de voet die erbij zit, maar aangezien ik hem aan de muur heb hangen boeit mij de voet niet. Hij zit erg strak tegen de muur, en de aansluitingen zijn dusdanig perfect in de TV weggewerkt dat ik geen moeite had met kabels aansluiten, het wegwerken ervan, en ook niks in zicht. (Bij LG zitten de aansluitingen bijvoorbeeld dusdanig dicht aan de zijkant dat de HDMI kabel kan uitsteken als je geen platte kabel gebruikt).

Met het aanpassing van wat instellingen is het scherm perfect in te stellen. Mooi natuurlijk en goed, waar Panasonic altijd ook al met hun plasma-series goed op scoorde, en wat ook de reden is dat ik niet voor een Samsung ben gegaan.

De apps die aangeboden worden in de TV zijn prima (Netflix, Youtube, Streaming (ook via telefoon)), maar dit had toch wel net ietsjes uitgebreider gemogen. Zo mis ik bijvoorbeeld een 'standaard' app zoals RTLXL, maar heb gelukkig wel een externe speler daarvoor.

Over het geluid kan ik niet veel zeggen behalve dat ik geluid uit een TV niet gewend ben. Zelf heb ik altijd een receiver erop aangesloten, en ik kan wel zeggen dat het ARC gedeelte en communicatie tussen m'n receiver en TV perfect is (Onkyo receiver). De afstandsbediening van de receiver komt er niet aan te pas.

Om de 'pret' af te ronden is de touch-remote (welke niet bij de CX700 zit volgens mij) een aangename toevoeging is en erg eenvoudig in gebruik is. De "ouderwets" grote afstandsbediening heb ik tot nog toe enkel van batterijen voorzien en niet meer aangeraakt.

Tot slot vind ik het (vergeleken met de CX700) dan ook nog wel noemenswaardig dat deze TV over passief 3D beschikt (helaas geen brillen meegeleverd wat erg jammer is). Voordeel is wel dat je géén brillen nodig hebt waar zo'n batterij in moet.

Al bij al een erg fijn toestel en ik na lang tobben blij dat ik voor dit toestel gegaan ben!

Ruud 04-03-2016 Product kwartaal in bezit

7,4
Mooie tv die door zijn UHD beeldkwaliteit helemaal is voorbereid op de toekomst. Verder beschikbaar de tv over bijna alle denkbare opties. Geluid is wat minder maar dat hebben alle tv's tegenwoordig. Gebruik zelf de tv icm home cinema set dus geen last van.

Musa 06-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooit tv. Beeld en gluid zijn perfeckt. Alleen wat minder aapjes. En onderstuin downloaden vanaf internet niet.

Musa 06-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooi tv. Heel makkelijke menu mooi beeld. Alles is zo compakt gemaakt. Alleen jammer dat je nog niet so veel aaps hebt. En van buiten af niks kan downloaden. Dat kan weer met aindrooid tv stick. Voor de rest perfeckte kwaliteit.

frankbeckers1981 16-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV met een prima beeld, veel mogelijkheden en mooie afwerking. Aansluiten en instellen gaat heel makkelijk!
Het geluid is echter matig.

matjoe94 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

De TV nu een week in huis, prachtig! super mooi scherp beeld en veel mogelijkheden.
we zijn zeer tevreden een aanwinst voor elke woonkamer.

Danny 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

De Panasonic TX-55CX750E is zeker weten een aanwinst in jouw huis! Ik heb het product nu een week in bezit en ben er zeer tevreden mee.

De kleur/beeldweergave is niet te vergelijken met andere lcd tv's in deze prijs klasse. In de winkel heb ik naar verschillende toestellen gekeken en naar mijn mening had de panasonic bij verreweg het mooiste beeld.

Hij heeft een strak design en is zeer gebruiksvriendelijk. Op de afstandsbediening zit zelfs een knop voor Netflix. Ook zit er een touchpad bij.

Het geluid is prima en er is niks mis mee, maar het blijft altijd mooier met een geluidssysteem.

Al met al een mooie tv!

Ralbre 01-01-2016 Product maand in bezit

Prachtige TV en heel gebruiksvriendelijk. Super beeld kwaliteit!
Geluid is prima maar ik heb een sonos systeem dus gebruik het niet. Minpuntje is dat netflix soms vastloopt terwijl dit dan via mijn apple TV prima gaat. De extra afstandsbediening (met 'touch' gedeelte) vind ik niet handig.

waaiema 12-12-2015 Product paar weken in bezit

mooie tv, stak beeld, ja zeker een aanwinst in de huiskamer.vele mogelijkheden mee mogelijk. super mooie afstandbediening zit erbij

Betty 10-12-2015 Product paar dagen in bezit

Televisie met mooie kleuren en vormgeving, prachtige beeldkwaliteit. Vanwege energieklasse B iets lagere score op duurzaamheid. Top service door leverancier Expert Roosendaal.

deveert 08-12-2015 Product paar dagen in bezit

Na zoeken en het lezen van reviews uitgekomen op dit toestel. Het heeft een gunstige prijskwaliteit verhouding.
Ik was eerst op zoek naar de Sony KD-55X8505, maar deze is gauw 350 euro duurder en nog niet helemaal af.
Dit scherm heeft bij een egaal licht gekleurd vlak er enigszins last van dat de hoeken van het beeldscherm iets donkerder lijken. Ook meen ik dan af en toen verticale balken waar te nemen.
Nu ben je bij een nieuwe 4K-TV natuurlijk super kritisch. Als je echter een 4K-demofilm bekijk via YouTube dan spatten de beelden in al hun kleuren en details van het scherm.
Het geluid is niet super met wel aanzienlijk beter dan mijn oude Philips HD-TV.
Panasonic heeft een goede naam dus ik hoop lang van dit toestel te kunnen genieten.

Ally 28-11-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig beeld kwaliteit. Installeren is een fluitje van een cent. Design is mooi. Geluid is wat minder, maar hier voor heb ik een soundbar aangesloten. Ben zeer tevreden over prijs en kwaliteit verhouding.

DGHY 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Goed en stevig ingepakt.Eenvoudig te installeren.
De bediening is zeer eenvoudig en de beeldkwaliteit is goed. De apps werken goed.
Ik ben uitermate tevreden met deze aankoop en beveel dit toestel zeker aan!

Martyn 15-11-2015 Product paar weken in bezit

Prachtig toestel, zowel ontwerp als het functioneren!

Voordelen:
- De bediening is zeer eenvoudig en de beeldkwaliteit echt perfect.
- Installatie is een genot. Je wordt interactief door een aantal stappen geleidt en ontdekt in maximaal 5 minuten de mogelijkheden van het toestel.
- Nu met cashback actie en 5 jaar garantie een interessant aanbod, qua prijs/kwaliteit.

Nadelen:
- Het geluid is t.o.v. mijn vorige (Panasonic plasma) TV wat vlakker. Stemmen komen evengoed helder naar voren en ook de bastonen klinken redelijk.
- In de hoeken is het beeld wat donkerder. Ik stoor mij hier niet aan.

Conclusie:
Ik ben uitermate tevreden met deze aankoop en beveel dit toestel zeker aan!

Mario_V 14-11-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Meteen zodra ik de tv uit de doos omhoog haalde, werd ik al blij.
Mooi goed en stevig ingepakt.
Ik heb m'n 3de Panasonic tv inmiddels en nog nooit is het me tegengevallen!
Ik vervang m'n tv na 4/5 jaar omdat het kan..

Aangezien mijn vorige tv (Panasonic plasma 3D)aan de wand hing, stond dat voor deze ook al vast om te gaan doen.
De bevestigings punten voor de beugels zijn stevig en de beugels zijn dan ook makkelijk te monteren.
Toen we eenmaal de tv aangesloten hadden met alle kabels die we benodigd zijn
(SONOS,KPN,Internet (WiFi) en de gameconsoles)

Hebben we hem maar eens aangezet,
Geen extreem mooie intro's
Gewoon lekker snel door het menu heen en installeren.
Alles is gewoon duidelijk en overzichtelijk

Het geluid is lekker vol, dit in tegenstelling tot diverse andere merken met Led 4k schermen waar het vaak wat kaal klinkt.
Nu heb ik de luidsprekers uitgezet vanwege het SONOS systeem (een voor mij nieuwe optie,erg fijn)

Het beeld is zeer goed te noemen, zeer mooie vloeiende beelden!
Iets wat me direct opviel aan het beeld is hoe enorm scherp de weergave is, vanaf 10cm en 4.50m.

En hoe scherp en duidelijk het blijft bij de snelle beelden.
Geen blurring of iets

Ik heb hem nu een paar uur aanstaan en kan tot nu toe concluderen dat het een top product is!

Ik ben er blij mee,
Zeker met nu de cashback deal en 5 jaar garantie 😉

Tonny 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

zeer mooi design en perfect beeld. eenvoudig te installeren en nu met €125 cashback zeer scherp geprijsd.

Jacovrijn 05-09-2015 Product paar weken in bezit

Deze TV gekozen vanwege het IPS scherm. Ik heb een kamer met veel licht inval, en het contrast op deze tv is zo goed dat zelfs bij een kamer met veel zonlicht het beeld superhelder is. Ik vind de zwartwaardes prima, enige kleine minpunt zijn de hoeken van het scherm die zijn wat donkerder, maar dat vind ik niet opwegen tegen de voordelen van dit scherm. Wel vind ik de TV-Guide layout totaal niet passen bij de rest van de menu's en Firefox OS, dus ik hoop dat ze dat met een update later nog aanpassen. Deze tv heeft passieve 3D, en dat is een stuk beter kijken dan active 3d, wat mijn vorige tv had. Ik ben zeer tevreden met deze tv, die met z'n vele pluspunten de paar minpunten volledig wegspeeld.

Boja81 20-08-2015 Product paar weken in bezit

Deze Panasonic tv heb ik een week in mijn bezit gehad waarna ik het toestel terug heb gebracht met de omruil garantie welke ik bij aankoop heb afgesloten.

pluspunten
+ kleuren en contrast zijn erg goed van deze tv.(pas na goede instellingen)
+ design, erg mooie en goed gebouwde tv, alhoewel hij best dik is)
+ redelijk vlotte proccesor.
+ hevc & VP9 ondersteuning
+ hdmi 2.0
+ Firefox is een hele lekkere OS en intuïtief

minpunten
- behoorlijke backlightbleeding
- schermuniformiteit is gewoon niet goed, mijns inziens gewoon slecht. Komt vooral naar voren bij UHD uitzending Netflix bij lichte achtergrond scenes.
- Zwartwaardes niet top.
- aanbod apps...(geen dealbreaker voor mij)
- geen dts ondersteuning van mediaplayer (AV-reciever noodzakelijk voor goed geluid en ondersteuning van alle formats)

Aangezien de beeldkwaliteit het allerbelangrijkste voor mij is heb ik op grond van de minpunten deze tv teruggebracht.

Ik snap niet dat Panasonic dit model boven de 700 zet.
Let op de 750 heeft een IPS paneel ten opzichte van de VA panelen die bij de andere series 700 & 800 series worden gebruikt.

Ik ga niet in op de voor & nadelen tov elkaar maar mijn voorkeur gaat uit naar een VA-paneel

Uiteindelijk heb ik deze voor Panasonic TX-55CX700E gekozen en die tv is superieur op elk gebied ten opzichte van de 750. Bovendien nog goedkoper ook.
Binnenkort zal ik daar ook een review over plaatsen.

mmock 07-07-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen deze TV (eindelijk!)staan. Er zat een behoorlijke levertijd op, maar gelukkig op voorraad bij Foka.

Uitgangspunten waten 55" 4K TV met bovengemiddeld beeldkwaliteit voor rond de € 1500,-. Na uitgebereid onderzoek voor deze Panasonic gezoken op basis van test, recenties en specifikaties. Samsung is ook goed, maar direct paar honderd euro duurder en geen 3D. LG, Philips zijn kwalitatief stuk minder.

Geluid van de TV valt beetje tegen, al wist ik van tevoren dat bij dit type TV het geluid vaak slecht is door de plaatsing van de speakers. Mijn oude Sony 40" had speakertjes naar voren gericht en dat maakt toch een groot verschil. Maar goed, films gaan toch over de home cinema dus daarmee is het minpunt opgelost.

De beeldkwaliteit is geweldig, de kleuren spatten werkelijk van het scherm. Contrast is super, helderheid ook. 4K demo films zijn bijna hypnotiserend mooi.
Waarom ik een 9 geef en geen 10 is omdat de randen en hoeken net iets donkerder zijn dan de rest van het beeld. Nu ben ik behoorijk kritisch, de gemiddelde TV kijker merkt het waarschijnlijk niet eens op.
Nog een klein puntje van kritiek: het beeld spiegelt behoorlijk. In een donkere kamer is dat geen problem, maar bij licht van de zijkant is het hinderlijk.
Maar ja, je moet wat over hebben voor zo'n prachtig beeld.

Mogelijkheden zijn prima, alles zit er op en aan. Netflix 4K, Youtube, 3D. Touchpad remote voegt wat mij betreft weinig toe. Panasonic heeft ook een app. Leuk, maar gebruik je niet veel verwacht ik.

Gebruiksgemak is gewoon prima. Menu structuur en bediening wijst zich allemaal vanzelf. Makkelijke e-help om zaken terug te vinden.

Design is minimalistich, prachtige dunne (1cm) zwarte geborstelde metalen rand. Elegante voet. Zeker tegen een donkere muur is de TV niet te 'aanwezig' in de kamer, totdat je hem aan zet!

Tot nu toe zeer tevreden over de aankoop.

stefan1967 28-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na veel zoek werk bij deze 55 inch uitgekomen, wat een mooi toestel en wat een schitterend beeld, gebruik ook de apps en netflix werkt ook perfect, zit er op 2,5 a 3 meter vanaf maar met een hd pakket kan dit goed, gewoon een top tv