LG 60UF776V - Reviews

Diepte
5,85 cm dikte
60 inch

wg 05-03-2016 Product paar dagen in bezit

wat een mooi geluid de Samsung die had haalt dit geluid niet.
In HD is het veel mooier en de opties die je heb in welk beeld je het uitgezonden wilt hebben bv sport
je heb een hop mogelijkheden met deze tv.
Een mooie tv

Gijs 29-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb nu de LG 55UF776 een aantal weken in mijn bezit en ik ben er dan ook erg tevreden mee. Hiervoor had ik een tv van Toshiba in mijn bezit die erg veroudert was, dus het werd ook de hoogste tijd voor een nieuwe tv. Nu ik de LG 55UF776 in mijn bezit heb gebruik ik hem ook steeds vaker en maakt het, het kijken van tv en netflix dan ook stukken leuker. Ik gebruik de tv het meeste voor Netflix en gamen op mijn playstation 4. Door de hoge kwaliteit van de tv wordt het gamen ook stukken intenser en leuker. De verschillende functies die tv met zich mee brengt zijn dan ook erg prettig, doordat je allerlei verschillende apps hebt worden de mogelijkheden van de tv ook steeds groter. Waar ik eerst mijn playstation of laptop voor zou gebruiken kan ik nu allemaal makkelijk vanaf de tv doen. De dunne en moderne uitstraling is uitstekend en past erg goed in het huis. De verschillende HDMI en USB poorten zijn ook ideaal, hierdoor kan ik alle verschillende apparaten makkelijk aansluiten zonder dat ik telkens kabels moet gaan verwisselen. De 3D functies is ook erg leuk, ik heb het nu een aantal keer gebruikt en het bevalt erg goed. Het gebruiksgemak van de afstandsbediening is ook ideaal, de stembediening en de bewegingssensor maken alles een stuk makkelijker. Het geluid van de tv is niet ideaal, maar daarvoor heb ik externe boxen aangesloten. ook kun je de kaart van de provider in de tv steken waardoor je geen extra kastje meer nodig hebt. Kortom een erg fijne tv.

Jessie 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben nu een paar dagen in bezit van de LG 55UF776 en hij bevalt echt heel erg goed. Eerst was ik in bezit van een computerscherm-tv van Sanyo alleen deze tv kon op een gegeven moment niet meer uit doordat de hardware het niet meer deed en in het scherm zaten allerlei strepen die er niet hoorden. Nu ik ben overgestapt naar de LG 55UF776 kijk ik ook vaker tv. Ik gebruik de tv vaak voor het bekijken van films en het gamen. De LG 55UF776 heeft een scherp beeld kwaliteit de HDMI porten (3stuks) zijn ideaal. Ik moet namelijk mijn laptop er op aan kunnen sluiten, de kpn interactive tv en de xbox voor het gamen. Maar bij deze smart tv hoef ik bijna geen laptop aan te sluiten van bij dit model kun je al van alles! Ik kan op internet ik kan verschillende soorten apps downloaden hierop ideaal. De uitstraling van de tv zelf is echt prachtig het heeft een dunne en moderne uitstraling. Het nadeel vind ik de uitstraling van de afstandbediening, maar het voordeel van de afstand bedieding is dat hij een gemakkelijk gebruiks gemak heeft. Je kunt zelf 3D kijken op deze tv of je computer/mobiel verbinden met de tv. Ook kun je via een microfoon in de afstandbediening de tv opdrachten geven om iets op te zoeken. De tv heeft 2 afstandbedieningen, doordat je ook spelletjes apps kan downloaden kun je met de afstand bedieningen tegen elkaar spelen. De beeld kwaliteit van de xbox op de tv vind ik wel matig, maar dit komt omdat de xbox al oud is en daardoor op zo'n groot beeld steeds waziger word. Het geluid van de tv is voldoende, maar ik heb een geluids installatie aangesloten via een aux geluids kabel aan de tv dit werkt heel makkelijk ik kan met de afstandbediening van de tv de geluidsinstallatie harder en zachter zetten. Als je vanuit je provider een tv kaart heb kun je deze ook nog in je tv steken zodat je geen kastje er naar nodig heb dit is makkelijk van dan hoef je maar 1 afstandbediening te gebruiken.

Rik 26-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik blijf me verbazen over de geweldige kwaliteit van het beeldscherm 4K. De USB ingangen werken perfect vrijwel alle bestanden worden gemakkelijk en snel afgespeeld.

Minpunt vind ik soms de beperkte toetsen van de afstandsbediening soms kan het handig zijn een gewone play, pauze en stopknop te hebben.

EelcoV 23-01-2016 Product paar weken in bezit

Inleiding

Al enige tijd ben ik op zoek naar een goede vervanger van mijn Panasonic plasma TV. Inmiddels heb ik de LG-55UF776V twee weken bij mij thuis staan en wil ik graag mijn ervaringen met jullie delen.

Uiterlijk en afwerking :

De TV heeft een extreem dunne rand om zijn scherm welke ervoor zorgt dat het toestel een erg luxe uitstraling heeft. De voet, welke overigens niet van metaal is maar van grijs kunststof, maakt dit plaatje helemaal af.

De speakers zitten van de voorzijde onzichtbaar aan de onderkant van de TV weggestopt. Dit zijn een paar 12W luidsprekers welke erg hard kunnen, maar wel snel vervormen.

Aansluitingen en specificaties

Op de achterzijde van de TV zitten zo'n beetje alle aansluitingen welke je van een moderne TV mag verwachten.

4 HDMI Poorten
2 USB 2.0 poorten
1 USB 3.0 poort
1 Ethernetaansluting
1 VGA aansluiting
1 Component video aansluiting
1 CI+ slot

Schermdiagonaal 55" (139 cm)
HD-Specificaties Ultra-HD
Geoptimaliseerde refresh rate 1800 Hz
Smart TV besturingssysteem WebOs 2.0
Resolutie 3840 x 2160

Installatie CI+
Omdat ik geen CI+ kaart bij de hand had heb ik dit niet kunnen testen.

Aansluiten van externe media

Het aansluiten van USB werkt eigenlijk zonder problemen en de meeste bestandsformaten worden ook netjes herkend. Er is tevens een USB 3 aansluiting aanwezig zodat 4K content op USB media zonder bufferproblemen kon worden afgespeeld.
Ook het casten/weergeven van het scherm van mijn smartphone ging eigenlijk zonder gebreken.

Beeldkwaliteit

Na jarenlang vastgehouden te hebben aan mijn Panasonic plasma TV was ik na het zien van de beeldkwaliteit van laatste modellen LED tv's nog steeds niet overtuigd was om over te stappen.
Deze LG-55UF776V-ZQ maakt toch wel het verschil, de beeldkwaliteit en scherpte is waanzinnig, de kleuren spatten van het scherm en ook 4K is ondanks alle tegenstrijdige verhalen een ware toevoeging de TV.

Kleuren

Misschien wel de grootste troef. De kleuren zijn in standaard modus en bij daglicht helder, levendig en lijken mij ook erg natuurgetrouw. Ik heb niet de juiste tools om een kleurmeting uit te voeren maar kalibratie met de meegeleverde applicaties van LG resulteerde niet in grote aanpassingen in de kleurinstellingen.

Brightness

De standaard brightness van dit scherm zorgt ervoor dat je bij daglicht en ondanks het reflecterende scherm zo goed als geen last hebt van reflectie en je op een mooie zonnige dag tv kunt kijken.
In de avond kunnen alle lichten uit en kan je in de standaard modus een flinke kamer verlichten. De TV staat hier in een niet al te grote kamer opgesteld en vooral 's avonds tv kijk ben ik redelijk gehecht aan niet te veel licht in mijn ogen dus heb de brightness dan ook een flink eind teruggeschroefd.

Doordat deze TV is voorzien van Edge-lit backlight zorgt dit in de reguliere brightness profielen voor een goede verdeling van het licht, maar bij een lage schermhelderheid, waarbij de blacklight nauwelijks licht afgeeft in bijvoorbeeld de bioscoopmodus, vallen de hoeken van het scherm wat donkerder uit dan het midden van het scherm.

Zwartwaarden

Vasthouden aan mijn (oude) plasma kwam vooral voort uit het feit dat ik erg veel waarde hecht aan de zwartwaarden van de TV. Ook op dit scherm ben ik niet overtuigd van de zwartniveau en zeker op het standaardprofiel leek zwart vaak meer donkergrijs. Het aanpassen van het kleur/brightness profiel zorgde uiteindelijk wel voor wat verbetering.

4K
Het verschil tussen 4K en full HD beeldmateriaal was zeker goed te zien. Ik heb diverse filmpjes bekeken op Youtube een aantal series gekeken op Netflix en dit ziet er erg scherp en natuurgetrouw uit.

Geluid

Deze TV is voorzien van 2 12W speakers welke het geluid naar onder uitstralen. Hier is in de wereld van de (platte)tv's is dus nog niet veel veranderd: Prima voor het nieuws of een talkshow, maar voor een film of serie schakel ik toch mijn receiver in met hieraan een stevige 5.1 set gekoppeld.

Afstandsbediening

Er worden bij deze TV 2 afstandsbedieningen bijgeleverd; een conventionele afstandsbediening met knoppen én een Magic Remote.
Deze afstandsbediening lijkt in zijn bediening veel op een afstandsbediening van een Nintendo Wii. Ik moet zeggen dat ik heel even nodig had om te wennen aan het bewegen met de Magic Remote maar dat ik dit uiteindelijk erg snel onder de knie had. Het werkt absoluut een stuk intuïtiever en sneller dan met de reguliere afstandsbediening. De afstandsbediening is ook voorzien van stem besturing alleen ging dat vaker mis dan goed.
Het toevoegen van andere apparaten, zoals mijn receiver en mijn Samsung set-top box, was helaas wel een probleem waardoor ik toch naar mijn harmony AB heb moeten uitwijken.

WEB-OS 2.0

Deze TV wordt standaard geleverd met het inmiddels al weer 1 jaar oude WebOS 2.0. De intergratie van WebOS op deze tv samen met de redelijk krachtige processor maken het bedienen van de tot een hele beleving.

Samenvattend.

+ Uitgebreide Appstore

- afstandbediening kan beter

Rik 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,3
Mooie TV met heel veel mogelijkheden, internet werkt super snel op de TV. Het beeld 4K is echt geweldig, een mooie natuurfilm kijken is echt een aanrader. TV ziet er stijlvol uit en staat stevig op de voet.

john307cc 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze prachtige 60inch tv pas aangeschaft.
Instellen heel gemakkelijk; veel mogelijkheden en een prachtig beeld en dan zijn prijs €1174.00 bij redcoon.
prijs uitstekend voor deze tv.

Moon 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prima beeld, Mooie vormgeving. Aansluiten ging gemakkelijk. Moet nog wel alle mogelijkheden bekijken hoe alles precies werkt.

looksao 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

Ik sta er versteld van. Paar dagen inhuis maar wil niet meer naar buiten. Verslaafd aan deze tv. Super mooi beeld en geluid. Mooi dun dus echt strak.
Heb ook echt vol over scherm beeld.
Deze beveel ik iedereen aan

Marco 04-12-2015 Product paar weken in bezit

de LG55UF776V staat nu een paar weken bij ons op de kast. We zijn er erg blij mee. Het beeld en het geluid zijn prachtig. vooral als je een film bekijkt merk je hoe goed het geluid van de tv is. Tegen het installeren van de tv zag ik erg op maar dat bleek heel gemakkelijk te zijn omdat goed wordt aangegeven wat je moet doen. Er zitten zoveel mogelijkheden op de tv dat ik die nog niet allemaal heb uitgeprobeerd maar ondertussen heb ik wel een aantal app's geinstalleerd en dat was ook super simpel.Het beeld is erg duidelijk. De bediening van de tv wijst zich vanzelf alleen de scrollknop van de afstandsbediening vind ik niet zo fijn. Verder heb ik nog geen minpuntjes kunnen ontdekken.

melanie 01-12-2015 Product paar weken in bezit

De televisie nu aantal weken in gebruik.
Ben erg tevreden met de televisie!
Het uiterlijk van de televisie is erg mooi. De tv is erg dun..en het beeld is over de hele grote van de televisie.

Wat mij wel opvalt is dat de tv uitzending in HD erg mooi van beeldkwaliteit is. Als de tv uitzending niet in HD kwaliteit is komt het soms voor dat er pixels te zien zijn.

De geluidskwaliteit van de tv is goed. Een helder geluid.

De move afstandbediening is fijn in gebruik. Reageert snel.. en je kunt de verschillende opties hiermee bedienen.

Ik zou de televisie iedereen aanbevelen!

Melanie 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

De televisie is gebruiksvriendelijk.
Kwaliteit van beeld is goed, jammer dat de televisie meer capaciteit bied dan de zenders uitzenden.
Veel mogelijkheden op de televisie. WiFi internet aansluiten, installatiehulp en nog meer.
Na ervaringen met andere merken van televisies kan ik zeggen dat LG mij erg goed bevalt.

Martijn 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben zeer tevreden over de tv ik had hiervoor een Samsung uit 2007 maar dit is een wereld van verschil
De smart functie wat ik niet gewend was is ideaal ,de vormgeving van het menu is ergonomisch uitgelegd en erg makkelijk te bedienen .
De vorm van de tv is ideaal plat en de standaard waar hij op staat is modern en past in ieder huis.
De ab ligt erg lekker in de hand en met de slimme muisfuncties kom je makkelijk overal in het beeld .
Het beeld is bijzonder scherp door de ultra HD functie , het geluid is subliem en ook nog eens makkelijk aan te passen aan ieder gehoor.
Kortom een tv om blij mee te zijn.
groeten Martijn

JolandaRD 11-11-2015 Product maand in bezit

Wat een verademing! Het is ene mooi, groot, duidelijk beeldscherm, perfect om film te kijken of te gamen. Vooral mijn man maakt met liefde gebruik van de televisie. Hahaha. Scherp en vooral groot. Hij wil hem niet meer weg doen. Geluidskwaliteit is goed, maar ik mis toch wel dat bioscoopgevoel. We hebben helaas geen geld voor een homesurroundingssysteem. Of iets dergelijks. En je zou dat bij zo'n mooi beeldscherm toch wel verwachten. Gek hoe snel het went en hoe snel je er verwend van raakt.

yourie020 22-10-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne smart tv!
Installatie is erg makkelijk mede doordat er veel mogelijkheden van bekabeling zijn. Opties genoeg om allerlei randapparatuur aan te sluiten, zoals receivers, home cinea sets, pc etc. Het "Smart"gedeelte werkt ook erg fijn, Apps zoals Netflix en Spotify en youtube staan en er zo op. Deze werken ook gigantisch op het grote, zeer scherpe scherm. De afstandsbediening die je als aanwijzer kunt gebruiken is ook een verademing! Helaas nog geen 4K kunnen proberen, dat zag er in de winkel wel heel goed uit!!! Uitzendingen in NL zijn nog niet in 4K, maar deze TV kan ze afspelen mocht het zover zijn! een aanrader!

Vivaldo 24-09-2015 Product maand in bezit

+ Zeer veel apps met mogelijkheid om andere te downloaden
+ heel erg mooi beeld
+handige afstandsbediening/pointer scrollwheel combo
+overzichtelijke layout van ingangen en apps

het beeld in 4k is werkelijk adembenemend en niet oversaturated zoals je weleens ziet. daarnaast is het erg leuk om in youtube alles in 4k te zien.

Genoeg ingangen om al mijn apparatuur aan te sluiten, hdmi en ook usb inganen waaronder 1 high speed usb.

een tv die volgens mij erg lang meegaat door de mogelijkheid om te customizen en upgraden door middel van apps. Zeer zeker het geld waard.

mike20159 20-09-2015 Product paar weken in bezit

Na een paar tv's van Nederlands fabrikaat, heel blij met deze tv.
Mooi rustig, prettig beeld en uitgebreide mogelijkheden.
Zoals via het smart menu een aantal bruikbare apps.
Wat ik zelf heel plezierig ervaar is de uitzending gemist app.
C+ module super fijn geen losse kastjes meer bij de tv. en de kinderen genieten met hun PS4 duidelijk meer dan op vorige tv.
Alles eigenlijk al geprobeerd..film kijken is een genot, sport(voetbal) heerlijk op zo'n groot beeld alsof je er bij bent. je ruikt nog net niet het pas gemaaide gras.

roberto AGM 16-09-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb nu al een paar weken de LG 55UF776V in huis en ben zeer tevreden over deze "Smart" tv. Mijn vorige tv was een full hd 40 inch tv en hoewel ik altijd dacht dat ik niet snel een quad hd tv zou aanschaffen omdat ik dacht dat er niet veel verschil zou zijn met full hd moet ik toch toegeven dat ik het helemaal mis had. De beeldkwaliteit is fantastisch, met accuraat weergegeven kleuren op het IPS 4K-paneel en heel erg veel detail als je films bekijkt in 4K.

Verder was ik erg onder de indruk van het smart aspect van de tv, terug te zien in de verschillende apps zoals youtube en netflix. Sinds mijn aanschaf doe ik veel minder de laptop aan of de ipad., aangezien youtube in 4k veel aangenamer is. Daarnaast zijn veel meer andere apps en games te downloaden zodat de tv ruimte heeft om te groeien als all in one media apparaat .

Daarnaast is de afstandsbediening ook bijzonder te noemen aangezien het ook een tweede functie heeft als muis. Het heeft zelfs een scrollwheel om makkelijk door lijsten te gaan. Dit zorgt ervoor dat films selecteren in netflix of youtube films zeer snel en intuïtief gaat.

door de dunne bezels(randen) en stijlvolle voet ziet de tv er heel goed uit in de woonkamer.

zeer zeker een aanrader voor wie wil upgraden naar een nieuwe generatie van tv, vol met features waarmee je de hele dag wel zoet bent.

knies044 12-09-2015 Product paar dagen in bezit

Werkelijk een prachtige tv, met vele mogelijkheden.
Vooral programma's terug kijken is een handige app die erop zit in de smart functie. Het internet op deze smart tv is supersnel met heel veel bruikbare apps.
De tv is eenvoudig in te stellen, zelf heb ik de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad.
De afstandsbediening heeft een handig aanwijzing stipje op het moment dat je op de tv richt verschijnt waarmee je dan makkelijk allerlei.
Super goed geluid en een mooi beeld wat in alle hoeken mooi scherp is.

Echt een aanrader.

eleutheromaniac 21-08-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben er zeer over te spreken. De beeld kwaliteit is prachtig, helder, en mesmerising! Geluid is perfect, nooit echt moeite mee gehad.
De kleuren komen heel realistisch over. Diepe contrasten! Bijna 3D-achtig soms!
De muisfunctie van de afstandsbediening is leuk, maar niet per sé super bijzonder. Alsof je een laptop ermee bestuurt, niet te gevoelig, niet overgevoelig. Verder ben ik nog onderzoekende welke functies er allemaal nog zijn!