Sony KD-65X8505C - Reviews

7,80 cm dikte
65 inch

EM Oosterbroek 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bijzondige kwaliteit Sony TV

Heldige weergave, prima afmeting, platte led TV en een prima geluid in combinatie met een Sony soundbar

valerav 13-03-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte media speller om video van PC/USB kijken

Kan niet alles in map in een keer spellen.
Niet mogelijk proportionele zoom mode kiezen, speelt alles in “stretch vertically” modus.
Met afstandsbediening kan niet naar volgende video maar springt naar begin.

Ik heb settopbox van glaswezel dus uitgebreide TV gids gebruik ik helemaal niet. Telfort TV app werkt ook niet op deze TV.

Yvonne 26-02-2016 Product maand in bezit

Zijn heel tevreden met de TV. Zijn heel tevreden over de scherpte van het beeld. Eenvoudig bediening. Zal de tv zeker aanbevelen bij vrienden en kennissen.

Heel te vreden 23-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik was aan het twijfelen tussen de Samsung 65Ju7000L en de Sony 65x8507c. Na heel veel onderzoek en reviews gelezen te hebben, toch gekozen voor de Sony 65x8507c. In verschillende testen kwam de Samsung beter uit dan de Sony, maar toen waren de updates van Sony nog niet aanwezig. Sinds de update (2016) is er heel wat veranderd en is de tv supersnel in tegenstelling wat men beweerde op Tweakers, waar ze de tv een 5 gaven. In mijn ogen heel onterecht!! Het beeld van de Samsung was te scherp, terwijl de Sony heel mooi en natuurlijk overkwam. Het geluid van de Sony is mooi en heeft een hele mooie bass. Het menu is makkelijk, snel en overzichtelijk. Het beeld is subliem, gewoonweg perfect!! Via youtube kan je naar 4k filmpjes kijken en dan zie je wat jouw tv echt aan kan. De vormgeving is mooi, alleen heb ik de tv nog niet aan de muur gehangen. Voor de prijs van de tv, had Sony wel een 3d bril erbij mogen doen.

Laurentz 13-02-2016 Product kwartaal in bezit

De Sony KD-65X8505C is een prachtige 4k-tv. De beeldkwaliteit is erg scherp en de upscaling doet ook mooi zijn werk. Netflix en youtube 4k content is prachtig.

Ik gebruik voor films de gebruikersinstellingen die te vinden zijn op rtings.com om zo nog mooier beeld te hebben.

Het android systeem is snel en duidelijk en de extra afstandbediening met voice control is hier heel handig voor. Jammer dat de tv helemaal afhangt van dit android systeem en ik hoop dat heel de tv op den duur ook niet trager wordt , zoals andere android apparaten.

Het design van de tv is ook subliem met de mooie dunne rand. Heel erg handig aan de tv is ook dat je van op je smartphone foto's rechtstreeks kunt casten.
Er zijn ook wel een aantal zaken die ik persoonlijk minder vind. Er zit namelijk geen (actieve) 3d bril bij , voor de prijs van deze tv is dit wel erg jammer omdat dit bij goedkopere modellen soms wel het geval is.

Het grootste probleem dat ik heb is het geluid via mijn receiver. Alles ( blu-ray speler , belgacom tv , ps3 en tv) is aangesloten op mijn samsung receiver. Ik heb al enkele keren gehad dat mijn geluid weg valt en dat het dan helemaal niet meer werkt op mijn blu ray films en wel op belgacom tv. Soms valt het geluid om de paar seconden weg. Heb het probleem al kunnen oplossen door de stekkers en hdmi kabels ui te trekken voor enkele minuten. Ik heb gelezen op forums dat er nog mensen zijn met dit probleem en dat dit kan liggen aan het sony bravia sync ( hdmi-cec) en de slechte compatibiliteit met andere systemen ( samsung home receiver heeft anyNet en philips blu ray speler heeft easylink). Kort gezegd wil hdmi-sec zeggen dat je verschillende apparaten kunt laten communiceren met elkaar en zo met 1 afstandbediening meerdere apparaten tegelijk een taak kunt laten uitvoeren. Met mijn andere tv werkt dit wel en ik denk dat ik hier uit kan afleiden dat deze nieuwe Sony KD-65X8505C smart tv iets "te slim" is en teveel wil doen om alles goed op elkaar af te stemmen terwijl dit net een averechts effect heeft. Ik hoop dat dit geluidprobleem nu opgelost is want dit is erg frustrerend.
Het is geen "oude" tv meer die je aanzet en direct begint te spelen , alles hangt een beetje af van zijn "smart en android" platform en hoop dat ik hier in de toekomst geen problemen mee heb.
Buiten het geluidsprobleem via de receiver ben ik over alle andere zaken van deze tv erg tevreden. Beeldkwaliteit is bij mij toch nog steeds het belangrijkste aan een tv .Heb je een smart 4k tv nodig ( en gebruik je enkel de tv luidsprekers) is dit een echte aanrader.

Ron 09-02-2016 Product maand in bezit

Goede TV met in begin wat problemen met de software(android). Na diverse updates is het ok. Beeldkwaliteit is bij 4K content echt prachtig. Upscaler werkt erg goed maar is afhankelijk van signaal.
Beeldinstellingen zelf wat aangepast en hiervoor zijn op Youtube diverse sites te vinden.
Geluid heb ik zelf via de AV-receiver lopen, maar vanuit de TV zelf valt het niet tegen...geen blikkerige speakers.
Conclusie een TV met veel mogelijkheden en prachtig beeld voor een goede prijs.

KaiserSoze 08-02-2016 Product maand in bezit

7,3
Over het algemeen een mooie TV. Echter donkere beelden vallen wel behoorlijk tegen. Zwart is eerder donkergrijs. Lichte beelden of beelden met veel kleur zijn echter schitterend. Verder laat de bediening van de software wel wat te wensen over. Android op TV lijkt onvolwassen, veel apps niet beschikbaar en soms een spontane reboot.

Ella 02-02-2016 Product maand in bezit

Ben zeer tevreden over deze Sony televisie.
Beeldkwaliteit is zeer goed.Mooie kleuren en scherp van beeld. Afstand bediening is heel makkelijk te bedienen.Mooi vormgeving.Geluid is helder.
Een aanrader voor iedereen.!!!

maarten 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

tevreden heb hem nu een maand mooi beeld goed geluid zal hem zeker aanbevelen aan anderen hoe de duurzaamheid is kan ik nu niet zeggen daar heb ik hem te kort voor

Rob82 30-01-2016 Product paar weken in bezit

9,6
De Sony 65x8505c overtreft al mijn verwachtingen. Na onderzoek bleek dat deze televisie erg hoog aangeschreven stond in haar prijsklasse. Toen ik besloot de televisie live te aanschouwen was ik meteen om.

De kleuren zijn ontzettend scherp en het verschil met mijn vorige televisies is enorm. Het is echt ongelofelijk realistisch en de kwaliteit is bijzonder fraai. Met name gecombineerd met de 4k upscaling blu ray speler van Sony die ik ook heb aangeschaft is de kwaliteit onevenaarbaar. De 3d functionaliteit komt dan echt tot haar recht.

Het design is in mijn ogen prima. Ik maak geen gebruik van de voet omdat ik de televisie heb opgehangen maar hij hangt zeer vlak tegen de muur en je ziet aan alles dat er hoogwaardige materialen gebruikt zijn. Dit oogt erg fraai. Met name de dunne randen om de televisie geven een luxe uitstraling, al komt dat met de 65" duidelijk naar voren.

Omdat ik reeds een Sony telefoon in bezit heb was de gebruikersinterface zeer herkenbaar en is alles op logische wijze ingedeeld. Ook reageert de televisie snel op alle commando's hetgeen ik erg belangrijk vind.

De tweede touch afstandsbediening is accuraat en functioneel en bijzonder makkelijk in gebruik. Mijn dochter van 2,5 weet al precies wat ze moet doen als ze tv mag kijken, De basisfunctionaliteiten zijn alle aanwezig en dat is precies voldoende.

Het geluid vind ik ook boven verwachting. Ik lees vaak kritische commentaren op het geluid van televisies maar volgens mij vergeleken deze mensen appels met peren, oftewel televisies vs versterker/boxen.

Bij geluid van de televisie is het helder en zuiver zonder vervormingen. Als ik een film op zet dan komt de versterker om de hoek kijken en met dat totaalplaatje waan je je echt in je thuisbioscoop.

Tuurlijk een televisie van deze kwaliteit is een behoorlijke investering maar ik heb er nog geen seconde spijt van en iedereen die een film of voetbalwedstrijd bij mij heeft gekeken is ook overtuigd.

Een absolute aanrader! Het enige minpuntie dat ik kan bedenken is dat er geen 3d brillen werden meegeleverd en dat de compatible bril even wat uitzoekwerk was, maargoed omdat ik deel kon nemen aan een cash back actie heb ik doe eigenlijk alsnog gratis ;)

Erwin 30-01-2016 Product maand in bezit

Erg blij met deze 4k UHD tv.

De beeldkwaliteit is fantastisch en door het grote formaat is het echt een thuis bioscoop.

De tv ondersteunt ook het afspelen van 4k materiaal vanaf een USB stick, bovendien zijn bij mij tot nu toe alle bestandsformaten van video ondersteund door de app VLC die via android tv beschikbaar is.

Door de android tv software is het "home" menu erg makkelijk te bedienen. Ook laat de tv zien op welke hdmi ingang bijvoorbeeld de tuner of de playstation aangesloten zit, erg handig.

De tv heeft 2 afstandsbedieningen, een grote die oa beschikt over een netflix knop. Wanneer de tv nog uit staat druk je op deze knop en voor je het weet kijk je een serie, erg intuïtief.

De kleine afstandsbediening werkt als het ware als een smartphone door te swipen. Dit werkt ook erg goed, bovendien zit er een microfoon voor spraakbediening in deze afstandsbediening. Filmpje opzoeken op youtube werkt hiermee super.

Ook de playstation 4 is te bedienen met de 2 afstandsbedieningen.

Gamen gaat overigens ook erg goed op deze tv. Via de beeldinstellingen is het mogelijk om de tv op de spelmodus te zetten. In deze modus wordt de vertraging (door bijv. upscaling) beperkt waardoor deze niet merkbaar is.

Tot zover een fantastisch product, alleen kan ik nu nog niks zeggen over de duurzaamheid.
Ook over het geluid kan ik eigenlijk niks zeggen, ik heb de tv aangesloten op een surround set.

Jimbo S 28-01-2016 Product paar weken in bezit

Na eerst gekeken te hebben naar andere merken is het uiteindelijk deze Sony geworden. Qua prijs en kwaliteit de beste keuze. Om met de kwaliteit te beginnen spat het scherm er fantastisch uit. Films kijken en met name series in hoge kwaliteit is een genot en met een goede geluids installatie is je thuis bios compleet. Wel merk ik soms tijdens het gamen dat hij soms moeite heeft met snelle beelden maar ik heb er geen last meer van gehad tot nu toe. De vormgeving is strak en goed afgewerkt met een stijlvolle standard. Ik ben van plan om de tv op te hangen wat ook prima tot zijn recht komt. De software waar soms minder over gesproken word zit prima in elkaar. Ik ghebruik alleen de bijgeleverde afstandbediening om de SMART TV tiepassingen makkelijker te gebruiken niet. Is in mijn ogen overbodig. Wij hebben heel veel plezier met deze tv en is zeker een aanrader!

Kay 26-01-2016 Product paar dagen in bezit

De Sony 65x8505C nu een maand in gebruik. Mooie vormgeving. Paar keer vast lopers gehad, na software update niet meer. Gemakkelijk in gebruik. Makkelijke menu.Erg scherpe beeld

jeske 26-01-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi vormgegeven KD TV. Dus ook wanneer de tv uitstaat een pronkstuk in de kamer.
Toestel heeft een handig keuze menu dat snel reageert. Bovendien een sneltoets voor mijn favoriet Netflix. Doordat het beeld zo helder is en de kleuren super scherp is het nog fijner film kijken.

Schitterende tv voor een mooie prijs 25-01-2016 Product paar weken in bezit

We hebben deze tv nu 3 weken in bezit en kan alleen maar positief zijn over dit toestel.Beeldkwaliteit is zeer goed en reageert vloeiend op de afstandsbediening.

Dewin 25-01-2016 Product maand in bezit

Ik heb de KD65X8505c bijna een maand in huis.
Zeer mooie tv en een mooi menu door het android OS zeer handig.
En de 4K beeld is zeer mooi,en werk goed met Netflix.
Ik heb er Kodi op geinstalleerd en die werkt er zeer goed op.

Ik ben zeer tevreden over de tv.

Michel de Jong 24-01-2016 Product kwartaal in bezit

Erg mooi vormgegeven tv met verrassend goed geluid voor een plat scherm. Klink niet hol, zoals mijn vorige. heerlijk film kijken op een scherm voor 1.65 mtr.

Jo Geerlings 23-01-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi geluid en beeld.Door android super veel mogelijkheden.
Helaas een maal op repa geweest moederboard stuk

Alexander 23-01-2016 Product paar weken in bezit

Sinds drie weken hebben wij de Bravia KD65X8505c in huis.

Vanaf het moment dat we de televisie voor het eerst bekeken zijn we verkocht. De afwerking is zeer netjes en strak. Het beeld is echt fantastisch ook met lagere resoluties. Uiteraard komt de televisie met resoluties vanaf 1080P wel pas echt tot zijn recht.
De hoeveelheid opties die de televisie door Android met zich mee brengt zijn echt super. Het ontdekken van alle opties en de mogelijkheden vinden wij erg leuk en we ontdekken nog steeds nieuwe dingen. De geluidskwaliteit van de TV is naar ons idee voldoende. Van het maximum volume schokken we zelfs een beetje, toen we de -waar is mijn televisie- functie uitprobeerde. De connectiviteit is eveneens prima in orde.

Het enige minpuntje voor ons is, dat buiten de digitale audio uitgang er geen andere audio uitgang op zit dan de hoofdtelefoon aansluiting, welke de gewone luidsprekers blokkeert
zodra je er iets in plugt. We hadden graag gezien dat het mogelijk was geweest om zonder al te veel gedoe een subwoofer of ouder audio systeem aan te kunnen sluiten.

Benno 23-01-2016 Product maand in bezit

Zeer tevreden gebruiker.
Gebruikersvriendelijk,mooi design en strak beeld.
Gebruik de Sony zelf icm externe hd-decoder en ziggo digitale televisie.
Vooral discovery,nat.geo,animalplanet en history zijn dan een lust voor het oog.
De internetfuncties zijn leuk om mee te spelen,bijvoorbeeld youtube.
Ben nu nog steeds alle uitgebreidde mogelijkheden aan het ontdekken.
De automatische updates zijn ook handig en je krijgt hiervan van tevoren een melding.
Ik beveel de 65X8505C zeker aan 👍🏻