Sony KD-55X8505C - Reviews

6,00 cm dikte
55 inch

toby.f 22-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooi beeld, belabberde software

Het beeld is zeer goed, en zelfs het geluid vanuit de tv is okay. De software die de tv 'smart' moet maken is echter onacceptabel. We moeten de tv geregeld opnieuw opstarten omdat een app vasthangt. Het home menu blijft dan ook nog proberen om aanbevelingen te laden waar we niet op zitten te wachten. Dit is niet uit te zetten.
We hebben geprobeerd sateliet te kijken via de ingebouwde DVBS2 tuner, maar hebben het opgegeven. De tvgids laadt niet fatsoenlijk en als je van zender wil wisselen via de gids, stopt de tv eerst, gaat weer verder, stopt weer en dan kun je pas wisselen.

Pluspunten

• mooi beeld
  • mooi design

Minpunten

• onbruikbaar voor sateliet
  • slechte software
  • erg goedkope a.b.

Patrick 06-06-2016 Product kwartaal in bezit

Mooie TV met rustige beeldkwaliteit

Deze TV blinkt uit in rustig beeld. Het aansluiten van andere apparaten zoals je telefoon is een mooie feature en je kunt je TV ook via je telefoon bedienen.
De apps die op de TV draaien zijn vermakelijk en de software wordt steeds geüpdatet.

Singh 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

Very happy with my Sony

Very easy in use and excellent picture quality. Installing was easy by using the installation guide. Nice feature is the voice controll.

Gijsbert Bary 13-03-2016 Product kwartaal in bezit

Top televisie

Totaal geen spijt van deze aankoop. In de winkel werd deze geadviseerd bij onze wensen en alles is uit gekomen. Makkelijk aan te sluiten en in gebruik. Prachtig beeld en smart tv werkt heerlijk.

Bart V 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Blij ! Happy ! Heureux !

Zeer tevreden over ons nieuw toestel. Schitterend beeld. Geluid op zich moeilijk te beoordelen gezien gebruikt met Bose installatie.
Smart TV: leuk voor YouTube maar mogelijkheden met bv spelletjes zeer beperkt, en ook surfen gaat niet echt comfortabel gezien het toetsenbord met de afstandsbediening gebruikt wordt. Maar misschien moet ik nog een alternatieve bediening ontdekken.
Maar zeer tevreden: schitterend beeld, en daar draait het toch om !

Rvr 19-02-2016 Product kwartaal in bezit

Mooie degelijke tv met mooi scherp beeld en goed geluid. Enige computer ervaring is wel handig ivm updates en dergelijke.

Patrick 19-02-2016 Product kwartaal in bezit

Deze Sony TV is als één van de eerste uitgerust met Android. Er zijn hier veel negatieve reacties op geschreven, maar ik heb er geen problemen mee gehad. Sterker nog, de mogelijkheid om Kodi direct op de TV te installeren en te draaien maakte voor mij een extra mediaspeler overbodig! Het is op dit moment nog wel wachten op de beloofde opname functionaliteit, maar die mis ik niet aangezien ik een aparte box gebruik voor TV.

Het beeld is zeer goed en het geluid is zeer acceptabel. Als je een film of muziek afspeelt is een soundbar of externe speakers wel aan te raden.

Het scherm voor de smart TV is wat onoverzichtelijk en sommige functies had ik graag iets dichter bij de hand gehad (wisselen van TV speakers en Audio systeem) maar niets onoverkomelijks.

Prima TV dus!

Johanna 19-02-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
Zeer goede kwaliteit beeld en geluid zijn zeker wat wij er van verwacht hadden , we genieten met volle teugen van onze Sony 4k tv . Zeker een bewijs dat de technologie niet stil staat . Helemaal top !

Sneppie 19-02-2016 Product maand in bezit

TV aangeschaft op basis van beeldkwaliteit, deze is echt goed. Mijn oude Plasma TV had dezelfde zwart waarden. Ik merk alleen dat bij een donker beeld, het gehele beeld lichter wordt zodra ondertiteling verschijnt. Wellicht is dit een instelling, maar ik heb deze nog niet kunnen vinden. Kijkhoek is wel een stuk minder dan bij de oude plasma TV, maar dat hoort bij deze technologie.
Geluidskwaliteit is goed, voor een 'platte' tv. Daar ik het geluid standaard via dolby 5.1 laat lopen merk ik daar verder weinig van.

dagami84 10-02-2016 Product maand in bezit

Mooi beeld en geluid, ziet er allemaal super uit. Ook het 3D (mits 3D speler) ziet er fantastisch uit. Jammer dat er geen 3D brilletjes bij zitten.

Riny Lobregt 08-02-2016 Product maand in bezit

Televisie nu 6 weken in bezit. Kan eigenlijk niets bedenken wat me niet tevreden stemt. Zeer goede televisie voor een zeer schappelijke prijs
Had eerst wat twijfels of de CI+ kaart wel goed zo werken, maar deze functioneert probleemloos.
Met name het beeld van deze televisie vind ik vele malen mooier dan andere modellen in deze prijsklasse.

Eric 05-02-2016 Product paar dagen in bezit

Super TV! Omdat er Android op zit is het mogelijk apps om Apps te installeren uit de playstore. Bijvoorbeeld KODI. Ook de mogelijkheid om tegen de afstandbediening te praten is super

KDJ79 03-02-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi vormgegeven Tv met een aluminium behuizing.
Tv werkt naar behoren, je moet alleen niet te snel zappen.
Dat is namelijk erg traag.
Druk je te veel knoppen achter elkaar in dan heb je kans dat de tv vast loopt.
Na regelmatige updates zijn de kinderziektes er wel uit.
Conclusie:
Soms wat blurring.
Geluid moet je gewoon via een audio systeem laten lopen, (net als iedere flat tV)
Hadden wel een paar 3D brillen bij gelevrd ogen worden.

Familie Koning 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Wij zijn erg tevreden over de tv. Mooi beeld en geluid. En heel gebruiksvriendelijk. Fijn dat je op internet kunt zoeken etc.

Marjolein 01-02-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige weergave. Mooi beeld. Geluidskwaliteit valt tegen. We vangen dit zelf op door er een soundbar onder te hangen.

Willem 01-02-2016 Product kwartaal in bezit

De Sony KD-55X8505C is een top televisie, waanzinnig goed beeld.
Het geluid is redelijk maar met een surround optie helemaal compleet.
Het gebruikersgemak is goed.
Zeer tevreden met de aankoop.

Knardo 01-02-2016 Product maand in bezit

Fantastische tv. Heb net een 55" Panasonic led tv de deur uit gedaan en deze Sony gekocht. Ik ging eigenlijk voor voor de goedkopere KD55X8005C maar heb me door mediamarkt laten omlullen en deze gekocht. BEDANKT! Nee echt bedankt. Wat een kleuren, veel mooiere zwartwaarden (zeker ivm de Panasonic), prachtig vloeiend, scherp en helder, maar nog wel natuurlijk. 4k is prachtig maar onder 1,5 meter afstand. Anders zie je het verschil toch niet. 3D niet geprobeerd, (nog) geen brillen gekocht. Mijn schoonzus heeft ook gelijk een Sony led aangeschaft. Mooie newstar muurbeugel erbij en het bezoek staat paf!

Maria 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Het is een geweldige televisie die echt doet wat het belooft.Makkelijk in de bediening, beeldkwaliteit is super, wat zelf een simpele tv programma tot een beleving maakt! Echt een aanrader.

Jan de Bakker 31-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ben erg tevreden wat allemaal mogelijk is met deze TV. Voorheen had ik een ander duur merk, maar deze is veel beter wat betreft beeld. Ook de fijna afwerking aan de rand sprak ons erg aan.

Michael 30-01-2016 Product maand in bezit

Zeer mooi beeld en zeker in combinatie met de ziggo horizon box.
Nu zo'n 2 maanden aan de muur hangen. Vele merken en modellen bekeken. Maar uiteindelijk toch voor de Sony gekozen. Mede door de warme realistische kleuren. Nog niet veel met het internet gedaan, dus kan daar niet echt een mening over geven. Geluid gaat via een receiver. Maar het geluid van de tv zelf is redelijk goed.
Echt een aanrader.