Sony KDL-40W705C

Panasonic VIERA TX-40DS630E
8,3 (4)

8,1

MaartendB1978 18-10-2015 Product paar weken in bezit

Meer dan tevreden met mijn nieuwe Sony KDL40W705C.
Het is een eenvoudige smart-tv zonder veel extra's.
Heerlijk simpel. Geen 3d of andere overbodige onzin.
Hij werkt wel wat traag door de menu's heen. Maar voor mij is dat geen probleem.
Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn PS4.
Daar is hij prima geschikt voor.
Erg leuk is de netflix-knop op de afstandsbediening.
Met 1 druk op de knop naar netflix.

Onthou wel: Deze tv is geen hoogvlieger.
De geluids en beeldkwaliteit is gewoon gemiddeld te noemen.
Wat deze tv wel heel goed doet is zijn energieverbruik.
Hij is erg energiezuinig.
Je krijgt voor ongeveer 500 euro (de 40 inch uitvoering) veel waar voor je geld.
Als je een eenvoudige smart-tv zoekt, dan raadt ik hem zeker aan.

Ralf405 24-08-2015 Product kwartaal in bezit

Een mooie TV met prachtig beeld en goed geluid.
De TV is Ziggo gecertificeerd (vreemd dat dit niet bij de specificaties staat). Het beeld is strak, helder en heeft mooie kleuren. Het geluid is voor zo'n platte TV goed te noemen. Enige minpunt is dat het vrij lang duurt voordat de TV helemaal opgestart is. Het beeld is er al snel, maar het duurt even voordat je de gids kunt weergeven, naar het Home menu kunt gaan of de interactieve TV van Ziggo kunt openen.
Heb een harde schijf op de TV aangesloten. Opnemen gaat prima. Als de TV aan staat kun je echter alleen de zender waar je naar kijkt opnemen, of de zender is ongecodeerd, maar dat zijn alleen NPO 1, 2 en 3. Dit "probleem" hebben vrijwel alle TV's, dus dat is niets nieuws.
Heb de TV nu een maand of 3 en ben er tot op dit moment zeer tevreden mee.

pehazenbroek 06-09-2015

Ralf, ik wil ook graag kunnen gaan opnemen, maar moet met Digitenne gaan werken, heb je enig idee of dit dan ook mogelijk is?

Ralf405 07-09-2015

Digitenne maakt gebruik van de ingebouwde DVB-T tuner en werkt in principe op dezelfde manier als via de kabel. Je moet dan wel een CAM module hebben die je in de CI sleuf van je TV stopt met daarin de smartcard. Heb je geen CAM module, kun je ook niet opnemen, of misschien alleen de zender waar je naar kijkt maar dan moet de TV wel aan staan.
Heb je wel een CAM module gelden dezelfde regels als ik hierboven genoemd heb: Als de TV aan staat kun je alleen de zender opnemen die je op dat moment bekijkt, tenzij de op te nemen zender niet gecodeerd is. Als de TV uit staat kun je alle zenders die je beschikbaar hebt opnemen.

Lisa 14-11-2015 Product paar weken in bezit

Voor iemand die niet erg thuis is in elektronische apparaten en het installeren daarvan, ging het installeren van deze televisie ontzettend makkelijk. Het installeren van de zenders was gebeurt voordat ik er erg in had.
De pluspunten:
- Makkelijk gebruik, ode aan de Netflix-knop, hierdoor was ik verkocht.
- Mooi design
- Mooi, duidelijk beeld. In tegenstelling tot andere televisies in de winkel had deze het meest "rustige" beeld, de beelden waren voor mijn gevoel meer soepel en vloeiend dan het felle scherpe van andere in deze prijsklasse.

Minpunten:
- Soms duurt het lang voordat hij helemaal opgestart is.
- De televisie staat tegen de muur op een kastje, je kon bij het installeren het geluid daaraan aanpassen. Echter blijft het geluid wat dof.

Verder ontzettend blij met deze aankoop, ik zal hem zeker aanbevelen.