Samsung UE55JU7500L

Sony KD55SD8505
8,4 (3)

8,9

Rob 17-03-2016 Product paar dagen in bezit

Hele mooie televisie met een heel scherp beeld, warm geluid. Bevalt uitstekend. Heeft een handige Netflix- en YouTube-knop. Gebruikersvriendelijk. Zeer tevreden mee!

Ger 21-01-2016 Product paar weken in bezit

Heb de TV nu een aantal weken. Digitaal beeld i prima, mooi kleuren. Echter sinds kort al 2 keer geen digitale zenders meer te zien. Met hulp van Ziggo de TV opnieuw ingesteld. Blijft de vraag hoe het mogelijk is dat de TV alleen nog maar analoge kanalen ziet. Het probleem moet dus in de TV zitten (mogelijk de CL+ module). Dat verschijnsel treedt spontaan op. Gisteren weer.

Esser 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product; mooi beeld en geluid valt ook erg mee.

Duurzaamheid moet nog blijken maar heb alle vertrouwen in Samsung dat het ook wel goed zit met de duurzaamheid.

Lein 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een geweldige beeldkwaliteit! Geluid is top. Besturing van het systeem is uitermate veel van gemak voorzien en een leek kan meteen aan de slag. Een extra gemakkelijke bijkomstigheid bij de nieuwe modellen, zoals deze, is een kastje die de, voorheen, bedrading in de tv vervangt. Het kastje is maakt het mogelijk op een makkelijkere manier alle mediasystemen met elkaar te koppelen zoals de surround en een gameconsole. Echt een aanrader deze tv!

Milan 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Een top televisie. Snel te installeren. goed gebruiksgemak. Mooi beeld en super geluid. Ben zeer tevreden over de curve in de televisie.

Wiebe 09-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Na een "zelf start" kom je snel in het menu en kan dan alles instellen naar eigen behoefte. Lijkt lastiger dan het is. even wennen.
Beeld echt super mooi, een verwennerij voor je ogen !

Jan van Roomen 08-01-2016 Product paar dagen in bezit

zeer mooi beeld en geluid met ongekende mogelijkheden.
Toestel heeft een strakke vormgeving.
Veel software standaard op het toestel

Mevr. T. Kuperus 06-01-2016 Product maand in bezit

Prachtig beeld. Goed geluid voor zo'n platte tv. Helaas werkt Smart-tv niet goed. Ook valt af en toe het beeld weg tijdens het kijken van een Ziggo-zender (notificatie: zender gecodeerd). Maar goed, voor internet hebben we wel een iphone / ipad. Tv-kijken was nog nooit zo leuk!

Hans 04-01-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer helder en duidelijk beeld, goede geluidskwaliteit. Laat zich zeer eenvoudig installeren. Matige gebruiksaanwijzing bij tv, maar op internet staat een zeer uitvoerige (te downloaden).

jetse 03-01-2016 Product paar dagen in bezit

TV met een prachtig beeld en veel mogelijkheden tot je beschikking van 3d tot draadloos internet wat heel simpel werkt om aan te sluiten, 4x hdmi en zelfs usb 3.0...

John 03-01-2016 Product paar weken in bezit

9,4
Super mooi Samsung product met een ongekende 'value for money'. Beeldkwaliteit in zowel HD als analoog zijn mi prachtig. Hier presteert Samsung echt beter dan concurrerende merken in vergelijkbare prijsklassen. Het bedieningsgemak is groot mede door de extra afstandsbediening met pointer en spraakbesturing. De bewegingsbesturing heb ik (nog) niet kunnen uittesten. Hiervoor is namelijk een extra cameraatje nodig (optioneel) dat je boven op de tv moet monteren. 3D kijken heb ik eveneens (nog) niet kunnen beoordelen. Daarvoor moeten er extra brillen worden aangeschaft. Vergeleken met concurrerende apparaten wordt de functionaliteit van genoemde zaken door Samsung geleverd voor hetzelfde geld, maar mag je zelf beslissen of je deze wilt gebruiken en extra investeert in benodigde accessoires. Dat vind ik een goede deal. Verder zijn opties en mogelijkheden van oa apps en de Samsungaccount veelzijdig. Zelf heb ik mijn tv aan de muur bevestigd met een Vogel Thin 345 (180gr rotatie en kantelfunctie). Door de curved achterkant had dit nogal wat voeten in aarde, maar is uiteindelijk alles prima gelukt en ziet naar mijn smaak een curved scherm aan de muur ook helemaal niet verkeerd uit. Andere veel genoemde nadelen van een curve, zoals reflecties en slechts 1 ideale kijkpositie moet ik eveneens ontkrachten. Indien de tv uit staat zie ik wel enige reflectie optreden aan de muur. Eenmaal uitgeklapt en aan om te kijken kan ik vanuit verschillende posities aangenaam van het kleurenpallet genieten en niets van dit alles waarnemen. Voor gaming zou een curve helemaal het summum zijn, maar kan ik uit eigen ervaring hierover niet oordelen. Wat ik zelf verder een erg groot pluspunt vind is de zogenaamde mini setup box. Hierop kun je al je randappartuur, zoals bluray, mediabox ed aansluiten en alle bekabeling netjes in bijvoorbeeld een kastje wegstoppen terwijl er vanuit de minibox nog slecht 1 kabeltje naar je tv gaat. Tot slot iets over de geluidskwaliteit. Ik moet zeggen dat ik hier aangenaam verrast ben en mijn verwachting van de ingebouwde speakers en woofers zeker overtroffen is. Een extra homecinema set of soundbar zijn voor mij hierdoor geen must. Natuurlijk is dit een erg persoonlijke kwestie en beleving en hangt ook veel af van de akoestiek van de kijkruimte. Bovendien weet ik niet of zo'n soundbar onder aan de tv kan worden gemonteerd en hoe eea er dan aan de muur uit ziet. Kwestie van smaak. Ik hoop dat ik jullie met mijn review op weg heb kunnen helpen met het maken van een goede keuze en je straks wellicht zelf volop kunt geniet van schitterende technologie. Momenteel loopt er bovendien een actie, waarbij je kunt kiezen voor cashback of een Galaxy Tab S2. Veel kijkplezier. Groet, John.

Jos Disseldorp 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige tv prachtig beeld
gemakkelijk te installeren gemakkelijk in gebruik
mooi uiterlijk staat goed stabiel op zijn standaard

FOX 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige TV, wat een mooi beeld, je weet niet wat je ziet als je hier naar kijkt, mooi vormgegeven, en werkelijk prachtig in je huis.

Jan 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi toestel. Ben erg tevreden. Even afwachten of mijn provider alles ondersteund, vooral de snelheid waarmee de UHD tv wordt aangestuurd

Henny 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

Super toestel, gekocht, aangesloten en kijken....!
geweldig beeld en heel gebruiksvriendelijk.
Pointer werkt prima, en de netflix app werkt ook fijn, kortom, een aanrader....!

Roelof 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel mooi beeld en schakel snel ,en goede service va de firma.Het is even wennen aan al die nieuwe technieken maar dat gaat snel SUPER.

Marcelle 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Super helder beeld, zeer mooi geluid, wij zijn er erg blij mee, gebruiksvriendelijk vanaf Samsung Note 4

rob 21-12-2015 Product paar dagen in bezit

super beeld en super apparaat, geluid is ook goed, veel beter dan ik had gedacht. mooie deal gekregen bij de Media Markt. slechts net in mijn bezit maar nog geen spijt van deze aankoop.

Dila 19-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hij hangt net twee uur dus nog geen uitgebreide ervaring maar iig een super mooi apparaat. Mooie vormgeving en hangt snel. Bediening nog een beetje wennen maar ben er erg blij mee.

Sir L 29-10-2015 Product paar dagen in bezit

Na 10 jaar trouwe dienst gaf de TV de geest. Op zoek naar een nieuwe zie je dat de ontwikkelaars niet stil hebben gezeten. Een 4K exemplaar is beter dan full HD en dat zie je duidelijk. Ook niet 4K beeldmateriaal krijgt op een of andere manier een boost. Het ziet er allemaal perfect uit. Na vele generaties Sony toch overgestapt naar Samsung. Het "value for money" gehalte is erg hoog.

Het ligt voor de hand dat er geen forse speakers in zo'n platte TV gaan, het geluid is dan ook middelmatig. Heb er een soundbar en Subwoofer bij genomen. Spectaculair. Je hebt geen homecinema set met vijf speakers en een subwoofer meer nodig. En eindelijk van al die bekabeling af. De soundbar onder de TV, de subwoofer alleen 220 aansluiting, signaaloverdracht met WiFi. Kamervullend geluid.

Vormgeving is strak en functioneel. De mogelijkheden uitgebreid (hoewel nog niet alles uitgeprobeerd).

Het aansluiten verliep rap. Een kabel van de TV de kast in en daar plug je de blu-ray speler aan en eventuele andere zaken. Verbinding met de Apple TV werkte direct. Je krijgt twee afstandsbedieningen: een klassieke en een moderne. De laatste heeft weinig knoppen en een pointer (soort cursor) op het scherm. Dat werkt erg intuïtief en prettig. Minpunten zijn dat na een software download door de TV de soundbar niet meer aan de praat te krijgen is. Daarvoor komt een mannetje kijken. De koppeling met de iPhone app werkt ook niet. Vandaar een minder hoge score op gebruiksgemak (al zijn dit niet direct-TV gerelateerde issues).

Gekocht bij BCC. Prima voorlichting. Voordelig, 150 euro goedkoper dan twee ondernemingen hier in het dorp. De TV is gebracht door drie man en een grote vrachtwagen. Jammer dat daar de juiste bouten voor het ophangen niet in zaten (how terrible clumsy). Edoch, alles weer perfect in orde gemaakt. Houdt wel rekening met wachttijden van ca. 20 min. bij de telefonische helpdesk. Ondanks dit wel tevreden met BCC.