Samsung UE48JU7500L - Reviews

48 inch

Anoniem 12-03-2016 Product paar weken in bezit

Imagine the amazing Samsung UE48JU7500

Inleiding:
Mijn oude Samsung Led tv (HD Ready) heb ik ingeruild voor deze topper! En een topper is het,zo is dit model door HI-FI (Onafhankelijk specialist op het gebied van elektronica)uitgeroepen als best product. Ook de reviews en de allround beoordelingen zijn zeer positief. De vorige modellen (6000 serie) hebben nog wel wat software problemen en een verouderde platform, maar de 7000 serie is echt de top of the hill.

Gebruikerservaring:
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het beeld voor het eerst zag, de UHD-resolutie geeft de tv beeld 4 keer scherper weer dan bij een Full HD-tv. Het is werkelijk net een schilderij waar je naar zit te kijken. Elk beeld komt zo dicht mogelijk bij de realiteit, het beeld is zo enorm scherp en gedetailleerd, het contrast is superieur en heeft een magnifieke kleurbalans, waardoor dit echt genieten is.

De tv beschikt over een actieve 3D weergave ook hierover heb ik niets anders dan lovende woorden.
De 3D op deze Samsung is een verademing voor het menselijk oog, toen ik de Avatar afspeelde op mijn BluRay zat ik direct in de film. De pijlen komen op je af, je kan de bloemen bijna aanraken en ziet echt de diepte. Wouw wat een techniek, het is niet voor niets dat Samsung marktleider is op dit gebied.

Zijn er ook nog nadelen?
Ik kan er eigenlijk maar twee bedenken en dat is dat de 3D brillen niet mee worden geleverd en dat je nog een externe hard schijf moet kopen voor de opname mogelijkheden.

Samenvatting:
+ Door de local dimming-techniek is zwart beeld ook écht zwart.
+ Door de UHD-resolutie geeft de tv het beeld 4 keer scherper weer dan een Full HD-tv.
+ Samsungs S-UHD-techniek zorgt voor een natuur-getrouwe weergaven van kleur.
+ Kan programma's op een USB harde schijf opnemen.
+ Door de Quad Core-processor is de tv razend snel (7000 serie).
+ Actieve 3D waardoor je echt in de film zit.

- De 3D brillen worden niet meegeleverd
- Aankoop van een externe harde schijf

Conclusie:
Een prachtige televisie waarbij je elk detail haarscherp ziet en het beeld echt tot leven komt.

Marc 30-10-2015 Product paar weken in bezit

Na lang twijfelen toch gekozen voor de curved TV, en daarmee voor deze TV. Belangrijkste reden om voor deze TV te kiezen is het fantastische beeld, en de smart mogelijkheden. Hij viel in de winkel al op, en ik moet zeggen: het is echt een genot om naar te kijken. De software doet zijn werk en ook beelden die niet in 4K worden uitgezonden zijn prachtig door de upscaling van Samsung.

Het geluid is (voor een curved TV) zeer goed. Voldoende goed om het voorlopig even zo te laten. Misschien dat er later nog een curved soundbar gaat komen maar daar gaan we eerst maar even voor sparen want al heeft de TV een zeer goede prijs/prestatieverhouding; het blijft wel een hoop geld natuurlijk.

De TV is zeer makkelijk in gebruik (zelfs installatie is zeer eenvoudig) door de handige afstandsbediening.

Roel Calkhoven 23-10-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
een prachtig product,ik ben er zeer content mee, er zijn erg veel mogelijkheden,het beeld is in een woord prachtig,ik kan dit product zeer zeker aanbevelen.

HappyAndré 18-10-2015 Product paar dagen in bezit

Van een oude Sony tv naar een nieuwe Samsung curved smart tv is werkelijk een overgang van bijna niets naar schitterend. Mooie kleurweergave en duidelijke weergave van gezichten en mooie omgevingen (natuur). Je ziet nu pas hoe mooi of lelijk iemand is.

Frits 16-10-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat, Zeer goed/scherp beeld. Met een lichte curve, mooi vormgegeven. In vergelijking met de modellen van voor 2015 is het beeld magnifiek. Wat gaat de ontwikkeling snel!

Ad 30-09-2015 Product paar weken in bezit

Mijn schoonmoeder was onder de indruk van onze Tv . waarop zij besloot de zelfde aan te schaffen, gezien onze positieve ervaringen.

joma 24-09-2015 Product paar dagen in bezit

Super strak scherp beeld , smarthub mogelijkheden waar je wel even zoet mee ben. Geluid is niet helemaal top maar is te verwachten bij de dunne schermen. 3D bril niet bijgeleverd dus dit nog niet kunnen testen.

Han K 18-09-2015 Product paar dagen in bezit

Setting up VERY easy, user interface via remote control is intuitive and user friendly. Screen definition and colors is very good and easy on the eyes. Rightfully in the top of tested TVs.