Samsung UE65JS9500L - Reviews

12,53 cm dikte
65 inch

Spikeymikey 26-06-2016 Product paar weken in bezit

Samsung ue65js95000

Ik heb deze tv nu ruim een week in bezit en ben helemaal blij ermee.
Ik heb deze tv gekocht ter vervanging van mijn toch inmiddels wat gedateerde 46 inch Samsung full HD lcd tv.
Mijn eisen waren ten eerste een groter formaat,de nieuwe 4k standaard (ultra HD),liefst Samsung,snelle respons tijd voor gamen en up to date smart functies en dergelijke aangezien mijn oude tv hierin (smart functies) niet echt een topper was.

Na het serieus uitpluizen van het web en reviews omtrent uhd tv,s kwam ik toch uit op dit top model van Samsung van 2015 aangezien de 2016 modellen geen 3D functie meer hebben vielen deze toch al snel af.

Nu ik deze tv inmiddels even in bezit heb zit ik nog steeds met een dikke ... Op de bank,in één woord wauw.
Wat een prachtig beeld en wat een hoop functies heeft deze tv tov mijn oude beestje wat in 2009 ook het top model was.
Het is duidelijk wat er in 6/7 jaar tv ontwikkeling veranderd is,enorm veel kan ik wel zeggen.

De plus punten van deze tv zijn voor mij:

Beeldkwaliteit een dikke welverdiende 9.
Responstijd 21 ms: check
Uhd (4k): check
HDR ondersteuning: check
Fald (local dimming): check
Redelijk tot goed geluid (tv speakers): check
3D functie : check
Up to date smartfuncties: check
Een sieraad voor in je huiskamer: check
Future proof (one connecti box):check
Suhd (nano crystal):check

Nadelen:

Doordat deze tv curved is heb je wat meer last van reflecties door zon licht of felle lichtbronnen.
Er worden geen 3D brillen standaard erbij geleverd.

Ik heb na aanschaf meteen mijn Netflix account aangepast zodat ik uhd series en films kan streamen( een redelijk assortiment inmiddels) en heb er een uhd usb3.0 Samsung hdd bij gekocht welke standaard al vol staat met uhd materiaal.
Je wilt immers het beste beeld hebben wat er momenteel te krijgen is,nu is het wel zo dat je met een tv als deze een soort "early adapter" bent want uhd is nog geen gemeen goed op dit moment laat staan HDR.
Wel is deze tv echt goed in het upscalen van HD content naar uhd content. (Hier heb je momenteel dus het meeste aan)

Nu heeft YouTube gelukkig ook al wat content beschikbaar en als je goed zoekt op het web kun je nog wel meer vinden.
Doordat deze tv een snelle octa core processor heeft kun je met de web browser gewoon alle sites door spitten (streamen)zonder problemen.
Waar ik eerst een laptop en pc nodig had zijn deze nu dus niet meer nodig.

In de aankomende tijd wil ik deze tv nog professioneel laten calibreren en ga ik er nog een uhd blu Ray speler aanschaffen om helemaal klaar te zijn.

Deze tv was tijdens de introductie tussen de 7000 en 8000.- euro maar aangezien deze uit 2015 stamt kun je hem nu op het internet vinden voor ongeveer 3500,- euro.
Dit was voor mij zeker de doorslag om deze dure tv aan te schaffen maar laten we eerlijk zijn 3500,- voor een tv is voor velen een brug te ver.

Voor de gene welke dit bedrag wel bereid zijn te betalen kan ik niet anders dan deze tv meer dan aanbevelen.

Raymond 22-01-2016 Product maand in bezit

Onovertroffen beeldkwaliteit. Geluid is (voor een platte tv) goed.
Jammer genoeg nog bijna geen 4k content, alleen via Netflix. Het beeld daarvan is erg mooi.
Wel jammer dat bij zo'n dure tv geen 3d brillen zitten...
Spraak of bewegingsaansturing is wat mij betreft overbodig.
Het beeld spiegelt iets meer dan bij mijn oude tv.

Linda 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

6,6
Deze tv nu een week in bezit.. vergeleken met onze panasonic tv van 2,5 jaar oud vind ik het beeld zeer matig. De panasonic is vele malen scherper en geeft ook veel meer diepte in het beeld. Ook het gebruiks gemak vind ik wel te wensen over laten, waarom bv geen 3D knop op de afstandsbediening, en waarom leveren ze bij een tv van bijna €5000,- de brillen er niet standaard bij...
Al 4x de spraakherkenning uitgezet maar zo nu en dan gaat de tv gewoon een eigen leven leiden en blijft vragen wat we willen....
Ik denk dat deze tv niet gaat blijven.
De tv is wel een sieraad voor je kamer, erg mooi om te zien.

FrankLD 10-09-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is, naar mijn mening, de beste TV van dit moment.
Het beeld is onovertroffen scherp, gelijkmatig en zwart is ook echt zwart omdat gebruik wordt gemaakt van Full Area Local Dimming, waarbij de LED verlichting zich achter het gehele scherm bevindt en op 150 plaatsen afzonderlijk in helderheid wordt aangestuurd. Dit in tegenstelling tot model 9000 en 8500. Bij deze apparaten zitten de LEDs alleen aan de zijkanten van het beeldscherm. Er zijn slechts 8 tot 10 apart dimbare zones, hetgeen vaak resulteert in waarneembare verlichting in donkere delen van het beeld. (Zwart is dan niet echt zwart). Daarnaast zorgt "Edge-LED"-verlichting ook vaak voor juist overbelichting van helder beeld, met name in de beeldhoeken).

De enige TV's welke in de kielzog van de JS9500 volgen zijn de OLED-TV's van merk LG. OLEDs geven zelf licht waardoor geen aparte LED-verlichting nodig is. Dit resulteert ook in extreem goede zwart-waarden.

Het enige (maar eigenlijk niet noemenswaardige) minpuntje zou de geluidskwaliteit kunnen zijn. Deze is zonder meer goed maar gezien de geringe ruimte voor de speakers in zo'n plat Tv-toestel moet je er geen wonderen van verwachten.

Ik heb het toestel echter op een aparte 7.1 THX-receiver aangesloten voor het beluisteren van meer-kanaals audio (Dolby Digital 5.1, DTS etc.) in films etc.
Voor het 'normale' TV kijken is het geluid van de TV goed genoeg.
Als je geen receiver hebt dan is te overwegen om de los verkrijgbare 'soundbar' voor dit model aan te schaffen voor een betere geluidservaring.

Mark Vleeshakker 03-08-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige tv super blij mee en wat een ervaring om hier tv naar te mogen kijken.
We genieten er elke dag van, ook als de tv uitstaat is het een kunstwerk..!

kevin 03-08-2015 Product paar dagen in bezit

Ongelofelijk wat een schitterend beeld. De mogelijkheden zijn eindeloos. Youtube Netflix gaat zo maar door.

Marianne van Vreden 02-08-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben hem mogen zien en horen bij de leverancier en dat vonden we schitterend. In de praktijk moeten wij het nog ervaren.

Victoria Boer 15-06-2015 Product paar dagen in bezit

De TV werkt geweldig, makkelijk in gebruik. Fijn dat er een simpele afstandsbediening wordt meegeleverd die makkelijk te gebruiken is bij het surfen op het internet. Geluid klinkt goed, maar wordt beter door de Samsung Soundbar. Het beeld is schitterend en goed scherp.

Lasphoto 07-06-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Kost een beetje maar dan heb je ook wat. Erg mooi beeld, uiteraard bij HD-uitzendingen. Vele mogelijkheden ook in combinatie met andere onderdelen.

Sjim 30-05-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is echt een super mooi beeld. Zwarte achtergrond is nu ook eindelijk echt zwart. De 9500 serie is echt het geld waard. geluid niet zo goed kunnen testen aangezien hij op versterker staat aangesloten.