Salora 40LED9112CSW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Salora 40LED9112CSW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anne 05-09-2016

Mooie smart tv, goede features

Geschreven voor: Salora 40LED9112CSW

Ik had eerst een Samsumg 32 inch gekocht, maar vond deze toch te klein. Ik houd niet van een mega-tv in de kamer, maar bij de 32 inch was ik bang dat ik de stand van een voetbalwedstrijd bijvoorbeeld niet goed kon lezen. De afstand vanaf dr bank tot mijn tv is 3,5 meter. Toen de Samsung dus te klein bleek ben ik op zoek gegaan naar een grotere tv voor hetzelfde budget en ik kwam bij deze uit, waar ik 319 euro voor betaald heb bij Foka (online). Ik was een beetje bang dat de tv cheap zou ogen, maar dat is niet het geval. Het materiaal oogt mooi en solide. Het beeld is ook mooi scherp. De rand van de tv is matwit, het scherm is ook een beetje mat. Dit in tegenstelling tot de eerder gekochte Samsung. Daar was het scherm echt glanzend. Persoonlijk vind ik het matte mooier. De Samsung vond ik echt cheaper ogen! Waarschijnlijk omdat het echt het goedkoopste model van dit merk is en ze hier toch wel echt besparen op materiaal o.i.d. De Salora heeft minder apps dan de Samsung, maar Netflix en YouTube zitten er bijvoorbeeld gewoon op. Ik had geen tv-abonnement en heb die gelijk met de aankoop van mijn tv afgesloten. Het was vervolgens even puzzelen met het installeren van interactieve tv op de Salora, omdat de tv van je verlangt dat je eerst de tv instelt. Dit kun je echter ook overslaan. Hij zal dan aangeven dat er geen kanalen gevonden kunnen worden. Met een knop met pictogram midden op je afstandbediening (knop midden tussen 5 andere pictogram-knopjes) kun je vervolgens echter aangeven welke source (bron) de tv moet gebruiken. Hier kun je kiezen voor HDMI1. Vervolgens kun je de interactieve tv van Telfort instellen op de Salora. Zelf vind ik het wel een pluspunt dat de tv van een wat onbekender merk is. Hij hangt nogal in het zicht vanaf de straat bij ons en wellicht zijn inbrekers dan toch minder geïnteresseerd. Ik ga in ieder geval met een iets geruster hart op vakantie:-).

Pluspunten

• Mooi
  • Gunstige prijs

Minpunten

• Onbekend merk