LG 42LB650V

40 inch
Panasonic VIERA TX-40DS630E
8,3 (4)

Weimar98 18-03-2015 Product paar weken in bezit

Hele mooie LED tv. Niet alleen het uiterlijk maar ook de beeldkwaliteit is schitterend. In de Smart zitten ook heel veel apps die zeer makkelijk te bedienen zijn. AL met al ben ik heel blij met mijn keuze.

livetoday 05-03-2015 Product maand in bezit

5,2
Mooi toestel, met veel mogelijkheden en goed geluid, echter met wat problemen.

Eerste toestel had een donkere vegen in beeld en had veel problemen, eerst werden deze problemen afgedaan als binnen de specs. Na bezoek van monteur werd het toestel uiteindelijk omgewisseld voor een nieuwe.
2e toestel heeft een egaler beeld en minder problemen, maar loopt nog regelmatig vast en heeft problemen met de zenders en het zappen (hiervoor 6 jaar een Samsung gehad zonder deze problemen).
In eerste instantie werd gezegd dat het waarschijnlijk aan het moederboard zou liggen, maar uiteindelijk valt het volgens LG toch weer binnen de specificaties van het toestel.
En daarmee is de kous af. Blijkbaar legt LG de lat voor haar producten niet zo hoog.
Gebruiksgemak is prima, maar omdat hij zo vaak vast loopt, heb ik hiervoor een 2 gegeven. Omdat het 2e toestel met problemen is, heb ik bij duurzaamheid een 1 gegeven.

masterviewer 03-02-2015 Product maand in bezit

Het kiezen van een nieuwe TV is niet makkelijk tegenwoordig. Ik heb eerst getwijfeld tussen een Plasma en een LED TV. Een Plasma geeft beelden net wat vloeiende weer dan een LED TV. Helaas wordt het aanbod minder en minder. Ook zijn ze zwaarder en verbruiken ze meer stroom. Dus toch maar een LED TV.

Vervolgens getwijfeld tussen Samsung en LG. Naar mijn mening worden de kleuren op het scherm bij Samsung teveel benadrukt. En doordat Samsung dit teveel overdrijft, komen de kleuren daarom niet natuurgetrouw over. In het echte leven zien kleuren er immers niet zo uit. Dit geldt ook voor de zwartweergave dat volgens sommigen altijd pikzwart moet zijn. Maar hoe vaak komt het voor dat het ergens 100% pikzwart is?

Dus uiteindelijk voor een LG gekozen. De beeldinstellingen van de LG 42LB650V zijn namelijk helemaal op maat in te stellen. Vanaf fabriek zijn de standaard instellingen nog niet optimaal. Je moet hier dan voor de zogenaamd Expert modus kiezen. Zaken zoals witbalans, diepte van wit en zwart, afzonderlijke kleuren en nog veel meer zijn handmatig in te stellen. Als je dit doet, dan krijg je een perfect beeld! Dit is nog eens afzonderlijk in te stellen voor TV ontvangst, DVD weergave, spelcomputer etc.

Ik heb niets gemerkt van trage software waar sommigen het over hebben. Mogelijk is dit verbeterd in de nieuwere modellen die uit de fabriek rollen van de 42LB650V serie. Of komt dit doordat ik alle updates heb uitgevoerd en een snelle internetverbinding?

Het geluid van de TV zelf is voldoende. Maar het geluid wordt pas echt goed als je het aansluit op jouw Hifi systeem. Let er wel op dat je een versterker hebt met een optische (digitale) aansluiting. Ook kan je een speciale HDMI kabel met ARC aansluiten op jouw versterker of home cinema systeem.

Nog wat bijzonderheden. Veel fabrikanten (ook LG) adverteren met getallen zoals 500hz en 1000hz beeldverversing. Maar in de praktijk zie je hier niets van op het scherm. Dus hecht daar niet teveel waarde aan. Originele beelden worden namelijk opgenomen op basis van 50hz of 60hz. Een TV van 100hz is daarom al uitstekend. Voor de techneuten onder ons. Deze LG heeft een full LED scherm met IPS techniek. De meerwaarde hiervan zie je dus terug wanneer je TV kijkt op dit scherm van LG. Enige minpunt zoals eerder gemeld, is dat de weergave soms iets minder vloeiend is dan bij een plasma TV. Bij het kijken van een DVD valt dit trouwens nauwelijks op. Misschien hangt het ook wel af van de tv-zender? De afstandsbediening is wat minder fraai, maar ik gebruik toch een universele afstandsbediening voor alles. En er zit standaard geen volledige handleiding in de doos. Deze moet je helaas via het internet downloaden.

Kortom, een uitstekende keuze in deze prijsklasse en fraai uiterlijk door het dunne scherm met metalen omlijsting.

Klaas80 30-10-2014 Product maand in bezit

Erg prettig toestel voor een goede prijs.

Heeft een 100Hz paneel wat zorgt voor een erg rustig beeld (vooral handig voor 3D beeld).

De kwaliteit van de passieve 3D heeft ons verrast, al is het effect natuurlijk niet zo groot als in een bioscoop.

Na veel rommelen met beeldinstellingen heb ik toch maar de PictureWizard gevolgd en dat bleek uiteindelijk een goed resultaat te geven voor mijn situatie. Hoewel het vast niet de 'perfecte kalibratie setting' zal zijn.

Opstarten duurt wel iets langer dan mn oude TV maar dat zal wel door WebOS komen en het feit dat ie verbinding moet maken via de WiFi.

Aansluitingen zijn individueel instelbaar, via een wizard kies je wat voor apparaat je aansluit en dan komen alle instellingen vanzelf goed.

Het geluid is best goed (prima voor TV en serie's) maar ik heb via HDMI toch een 2.1 setje eraan gehangen en nu gaat de audio automatisch via de 2.1 set via ARC.

Ik kijk TV via een UPC decoder op 1080i en dat geeft het mooiste beeld.

Heb ook 'gewone' digitale TV via de COAX van UPC en dat beeld ziet er ook behoorlijk goed uit.

Ik gebruik nog weinig WebOS apps en functies, enkel Youtube om soms een filmpje te kijken.

Via de USB ingangen kan je allerlei video formaten afspelen, ook 3D materiaal. Heb echter al enkele avi files (gedigitaliseerde video films) gehad welke ik niet kon afspelen op de LG tv.

Shorocker 04-07-2014 Product paar weken in bezit

Dit ongelooflijke toestel heb ik een paar weken in bezit, kwaliteit geluid is uitstekend, instellen met de zogeheten: "LG Bean Bird Wizard", duurde voor mij iets te lang maar uit eindelijk kom je er wel uit. Als je een home cinema set hebt van LG met Cinema 3D sound, dan kan je met "Simplink" bijna alles bedienen. Geluid is dan zo afgesteld dat het je zal verbazen zo indrukwekkend.

Prachtige beeld kwaliteit, ook nog eens handmatig in te stellen door "Pitcure Wizard III" de scherpte en de dynamiek kleuren kunnen de waarde zo instellen dat het voor HD televisie/films kijken op 1080p geweldig is. Weinig last van backlight tot bijna niet, zeer overweldigend van LG.

Dit toestel maakt gebruik van WebOS, dit is echt de toekomst. Browsen en internetten, zoals je gewend bent op je laptop/pc/tablet het laden gaat uitermate snel voor een televisie. Met een "Magic Motion" afstandsbediening gaat het navigeren veel makkelijker, vanuit je luie stoel.

LG Apps is wat aan de magere kant, vergeleken met Samsung Smart Tv's, de belangrijkste apps zijn al voor geïnstalleerd, je kunt ook meerdere apps downloaden via de "LG APPSTORE".

De Cinema 3D van LG is geweldig, je krijgt 2x gratis passieve brillen bij. Heb de 3D in alle kwaliteiten en standen geprobeerd de 3D waarde is extreem voor een passieve mode smart tv. Ik vind dat LG hier flink vooruit is gelopen.

Kortom voor de prijs kwaliteit, heb je een goeie 3D Smart TV.

ikhebhem 01-07-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de LG 42 LB650V nu een paar weken in huis. Dit toestel bevalt prima. Prachtig beeld, goed geluid. Het instellen ging wat moeilijk de beschrijving in de gebruiksaanwijzing is wat summier. Door de vele mogelijkheden moet je eerst alles goed door hebben. Maar na een tijdje kom je er wel uit. Internet is een uitkomst, gewoon je pc of laptop aansluiten en je kunt alles haarscherp afspelen. Een vast aansluiting met HDMI is het beste, met wifi heb je altijd verlies van kwaliteit. 3D is wel mooi, maar daar moet je niet te lang naar kijken, vooral filmpjes op youtube zijn soms niet altijd goed af te spelen. Kies dan wel de filmpjes in HD anders is het effect minimaal. De LG store die er inmiddels op zit werkt goed. Alleen vele applicaties zijn nog niet beschikbaar. WebOs mag dan een revolutie zijn in de TV wereld, maar de afstandsbediening zoals wordt getoond bij Tweakers.net zit er niet bij. Je krijgt er een gewone afstandsbediening bij die niet altijd accuraad werkt. Die is gewoon traag. Het gebruiksgemak is dan niet zoals wordt voorgespiegeld. Ik gebruik dan ook de afstand bedien van de UPC. En dat gaat prima. Alleen voor de LG store, WebOs, en 3D heb je dan de afstandbediening van LG nodig. Kortom een prima TV met vele mogelijkheden. Prachtig beeld, goed geluid. En qua prijs, kwaliteit verhouding een goede koop.

ibuyhiermetplezier 26-06-2014 Product paar weken in bezit

Nu 3 weken in huis, vanaf 1e WK wedstrijd :-)
de 2de LG tv de oude deed t nog prima maar was wat klein voor de nwe afstand van 4 m.

Dat is met deze tv van 107cm wel anders een giga scherm in huis want de rand is maar max.1,5 cm eromheen en om maar meteen in huis te vallen,

Het meest opvallende het geluid, wat heeft deze tv een fantastisch mooi geluid!
en dat voor een ledtv, ver boven gemiddeld dit verwacht je in de hogere prijsklasses maar t trok me id winkel Klein over de streep.

ik heb geen extra system nodig en ook de visites (wk gezamelijk kijken :-) zijn erg onder de indruk over de kwaliteit van het scherm en het geluid.

Echt een heel mooi haarscherp natuurlijk beeld met krachtige kleuren.(zelfs dichtbij)
alle opties zijn ook eenvoudig in te stellen naar smaak
Internet doet 't prima, wat een heerlijke toevoeging dat Smart tv.
Youtube, uitzending gemist, Rtl enz.. doen het prima.

Een mooi groot scherm en kijkt lekker ontspannen, bij films zit je er midden in en komt t geluid helemaal tot z'n recht.

prima prijs/kwaliteit veel waar voor je centen, en kan zeker wel een WK of 2 weer mee LG kennende.

pluspunten: alleen maar en met vele toekomstige opties zoals FHD 3D Smart
minpunt/verbeterpunt: het instellen vd kanalen (mede door alle opties, internet, smart tv, 3D,HD...enz)
was wat lastig en duurde toch wel een uurtje om de juiste instellingen te vinden, provider, kabel , de andere LG tv was t een druk op de knop(zonder xtras)

tevens zit ik met 'Smart' te wachten op t moment dat de LG appstore open gaat. :-)

###extra: geweldige service van Klein, die tegemoet kwam aan mijn wensen en in mijn budget deze aanbood.###