LG 55LB870V - Reviews

55 inch
Kleur(en)
grijs

J van Duijn katwijk 13-11-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie tv met zeer goed beeld en mooi geluid. Beetje prijzig is tie wel. Internet en apps zijn heel eenvoudig en intuïtief. Mogen wel wat meer 3d films in de LG store komen. Echt een aanrader!!

BramBam 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi helder scherm en tv is makkelijk te bedienen. Ook de magic remote is een fijne afstandbediening

gilphano 28-10-2014 Product paar weken in bezit

Een mooi grote TV met veel mogelijkheden,wel wennen,maar als je het eenmaal doorhebt kan je er geen genoeg van krijgen!!!

Peter2905 27-10-2014 Product paar dagen in bezit

Eigenlijk meteen na installatie al volop kunnen genieten van de tv. De verpakking is uitstekend, delen te monteren pasten goed in elkaar, aansluiting is vanzelfsprekend. Het installatie programma leidt je goed door de setup en is voorbij voor je het weet. De Magic remote werkt geweldig, netwerk kwaiteit is prima. Soms laten de verschillende opties in de menu's of de menu's zelf even op zich wachten maar is niet echt storend.Het design is schitterend, helemaal mijn keuze. Mooie voet met geintegreerde geluidsbalk, een klein woofertje achter in de tv. Het is voldoende, geeft een redelijk goed ruimtelijk geluid (2.2). De dunne bezels en de omlijsting maken het mooi af. De tv doet duurzaam aan. Heel belangrijk: beeldkwaliteit. Mooi scherp beeld, volle kleuren, de 1000 Hz verversing is zeker te zien.Zwarting is voldoende. Het contrast prima. Er zijn voldoende opties in het menu beschikbaar om het een en ander af te stellen. Leuk is de ingebouwde camera, wifi werkt prima, 4 x HDMI waarvan 1 met ARC, voldoende USB aansluitingende apps zijn nog wel uit te breiden door LG. Ik heb begrepen dat WebOS er sinds begin 2014 is als besturing maar de LG Store is toch al redelijk gevuld. De 3D kwaliteiten zijn goed te noemen maar de horizontale lijnen zijn soms wel te zien maar dat is voor de ervaren 3D kijker. Zeker een aanrader, deze tv die toch wel behoorlijk aan de prijs is (1400 euro) maar is het mij zeker wel waard.

Ad3112 16-10-2014 Product paar weken in bezit

GEWOON FANTANSTICH! UITSTEKENT!
We zijn erg blij met deze aankoop.
Prachtige 3d.geweldig geluid.Prachtig beeld.

FotoAnita 13-10-2014 Product paar dagen in bezit

Geluid kan beter, mag iets meer bass in zitten
Verder heel tevreden met tv, goed beeld, haarscherp en mooie kleuren, contrast perfect door de IPS
Hopelijk gaat deze langer mee dan de vorige tv

E. Tensen 06-10-2014 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving en veel mogelijkheden! Het lijkt net of je in de bios zit. Mooi groot beeld met 2 afstandsbedieningen.

Willem67 21-09-2014 Product paar dagen in bezit

Het is een zeer mooie tv, met zeer dunne rand. Mooi beeld en veel mogelijkheden. WEbos is een prettig systeem. De smart remote is ook een hele fijne extra. wekt beter dan mijn logitech harmony.

CvdH1970 24-08-2014 Product paar dagen in bezit

Geen testpanel!
Na jarenlange ervaring te hebben gehad met Samsung zijn we deze keer overgestapt naar LG. Wij hadden de specificaties vergeleken met de Samsung en deze waren gelijk maar met Samsung hadden we al vaak problemen gehad dus de LG gekocht. De TV hebben we zelf geinstalleerd en na montage van de voetsteunen, geluidsbar, 3 HDMI´s en optilinkkbabel was hij gebruiksklaar. Stekker erin en spelen maar en eigenlijk was alles al perfect afgesteld in de fabriek. Beeld en geluid zijn super helder. Sportbeelden zijn zeer vloeiend en teletekst haarscherp. Met de speciale muisachtige afstandbediening is het werken met de TV een kinderspel. Internet, LGstore en de apps zijn heel makkelijk in gebruik. De vormgeving is strak en bij dit type zit de speaker in de TV voet gemonteerd. Kleine afmeting maar super geluid. Kortom voor ons gevoel hebben we ons geld goed uitgegeven en hopen we er weer wat jaren kijk en luisterplezier voor terug te krijgen. Mocht je een keer live willen komen kijken dan ben je van harte welkom.

Morsto 05-08-2014 Product paar dagen in bezit

Test Panel!
TV is geweldig. Erg veelzijdig en ontzettend makkelijk in gebruik. Het installeren van de TV in combinatie van mijn UPC mediabox was kinderspel. Je hoeft geen ervaren gebruiker te zijn om dit te kunnen. Het beeld kwaliteit is geweldig. De kleuren zijn levendig en hoogwaardig. Zelfs van dichtbij geen pixel vorming. De TV heeft veel standaard mogelijkheden. Makkelijk Wireless aan te sluiten en streaming werkt goed. Heeft een easy share optie en ingebouwde camera. Geluid is redelijk vergeleken met concurrent toestellen maar is nog steeds ingeblikt en niet vol. De magic remote is echt een uitvinding. Dit maakt alles er gemakkelijk. Op deze manier wordt surfen op internet een stuk aantrekkelijker zonder toetsenbord. Overall een mooi toestel met een hoogwaardige kwaliteit. Minpuntje: het aansluiten van een ander merk HC systeem gaat niet makkelijk zonder optische kabel. Dit is een klein vlekje op een hele lading pluspunten!

bvdsand 01-08-2014 Product paar weken in bezit

Allereerst bedankt dat ik de LG 55LB870V heb mogen testen voor Kieskeurig. Ik voelde mij net als een klein kind met Sinterklaas. Vol verwachting klopt mijn hart. Uiteraard had ik op internet al even gekeken wat ik op test zou krijgen en was erg benieuwd naar dit speeltje. Zelf hebben we een 32” LCD TV van Sony en een beetje meer inches leek mij wel prettig.
Uitpakken:
Alles zit grondig verpakt en van buiten ziet het er onbeschadigd uit. Eenmaal de doos opengemaakt zie ik toch dat het piepschuim op één hoek gebroken is. Gelukkig is er met de inhoud niets aan de hand. Pas nu hij uitgepakt is valt op hoe groot hij eigenlijk is. Mooi slank design en nagenoeg geen rand naast het LED display. Zeer chique.
Hij wordt ook erg compleet geleverd, 2 3D brillen, 2 afstandsbedieningen, kabeltjes voor audio, RGB en zelf een SCART > HDMI kabeltje. Naast de standaard met geïntegreerde soundbar kan de soundbar ook worden gemonteerd onder de TV als hij tegen de muur wordt geplaatst.
Het valt me gelijk op dat de 3D brillen erg goedkoop ogen en zeker niet overeenkomen met de mooie designbrillen die op de website staan. Voor de prijs van deze TV verwacht je iets beters.
Een hele grote verassing is de ingebouwde webcam. Die verstopt zit in de bovenkant van het scherm. Als je op de website kijkt staat er geen enkel plaatje met de uitgeschoven camera. Pas als je de specificaties bekijkt staat hij onder de extra’s.
Installatie:
Dit gaat eigenlijk zonder problemen. Ik ben niet iemand die de handleiding leest en alles spreekt voor zich. Ik maak gebruik van de standaard en monteer de 2 steunen aan de soundbar. Vervolgens, met hulp tillen we het scherm op en monteren de voetsteun op het LCD display. Alles sluit mooi op elkaar aan en als hij eenmaal staat is het een ware eyecatcher.
De eerste keer aanzetten:
Eerst maar eens op de traditionele manier: We sluiten de stroom, coax, netwerk (Wifi kan ook) en de HDMI naar de Ziggo decoder aan en drukken op de aan/uitknop, die ik vond na even zoeken, onderop de TV. Het scherm springt aan en een Nederlandstalig menu komt naar voren die je door de eerste stappen heen helpt. Houdt er rekening mee dat je de regiocodes van je digitale tv provider in de buurt hebt. Binnen 5 minuten springt Nederland 1 in HD de kamer in. Jemig wat is dat ding groot!

Volgens LG én volgens Ziggo is de TV CI+ gecertificeerd, maar helaas werkt dit alleen met CI modules van versie 1.3. LG adviseert die van Quantis (€ 70-90). Omdat wij een te oude module hebben, heb ik Digitale en interactive TV alleen via de decoder kunnen testen.

Gebruik:
Er worden twee afstandsbedieningen meegeleverd. Een traditionele + 1 “Magic Remote”. Die laatste werkt als pointer waarmee je over het scherm kunt navigeren. Het is jammer dat je beide nodig hebt om alle functionaliteiten optimaal te kunnen gebruiken. Het intypen van woorden gaat makkelijker met de Magic Remote dan met de pijltjes toetsen op de gewone afstandsbediening. Anderzijds is de traditionele afstandsbediening weer handiger bij het kiezen van een zender. Al met al heb ik van de afstandsbediening van de decoder gebruik moeten maken. Kortom ik had 3 afstandsbedieningen nodig om fatsoenlijk TV te kunnen kijken. Verder is het qua bediening een TV als elke andere. De speciale dingen zitten hem in de “apps” en met name voor webbrowsen is de Magic Remote een uitkomst. Een toetsenbord zou wel handiger zijn.
Wat opvalt is dat de kijkhoek erg groot is, zelfs vanaf de zijkant is het beeld nog zeer goed te volgen. Ook het geluid is van een hoge kwaliteit al hoewel ik de voorkeur geef aan onze eigen 7.1 surround set. De menustructuur is erg duidelijk en WebOS in combinatie met de Magic Remote geeft je het gevoel dat je met een 55” tablet aan het werken bent. Heerlijk!
APPS:
Standaard zitten er een aantal apps op de TV als Netflix, uitzending gemist, Nu.nl en Youtube. Mijn interesse ging uit naar skype en die stond er niet op. Het grootste nadeel van al deze extra’s wordt nu duidelijk. Voor Netflix moet je eerst een abonnement afsluiten en om te kunnen skypen, moet je eerst een LG Store account hebben, pas dan kan je dit downloaden. Weer een gebruikersnaam en wachtwoord erbij. En waarschijnlijk ook weer SPAM in mijn mailbox. (Dit laatste is overigens nog niet gebeurt).
Voor Skype kan je de ingebouwde 8Megapixel camera gebruiken. (Jammer dat deze niet automatisch tevoorschijn komt als je een applicatie start waarbij de camera nodig is, maar je hem met de hand omhoog moet schuiven) Ik kreeg echt het idee in een negentiger jaren Amerikaanse speelfilm te zitten waar iemand een telefoongesprek op zijn TV binnen krijgt. Maar het werkt subliem. De kantelhoek van de camera kan je instellen…. Door je TV te kantelen!?! Dat is niet slim LG!
Oh ja, Teletext doet het ook prima, maar ik vraag me af of dat nog van deze tijd is.
Er is een APP die ik mis: Een app waarmee ik direct vanaf een NAS audio en video kan streamen zonder tussenkomst van een PopCorn Hour of Mede8er.
3D:
Voor mij voor de eerste keer. Via de LG store kan je een paar voorbeeld filmpjes bekijken. Afgezien van de matige 3D brillen die er bij zitten functioneren ze prima. Een schitterend 3D beeld met veel diepte. Nu begrijp ik waarom je een groot scherm moet hebben. Bij een klein scherm is het effect veel minder. Helaas heb ik geen 3D films en ook geen 3D compatibele Blu-Ray speler, dus een volledige film heb ik niet kunnen kijken. Ik vraag me ook af of ik het vol houdt met een brilletje op 1,5 uur naar een 3D film te kijken. Na 10 minuten begonnen mijn ogen al enigszins te irriteren. Misschien is het er nog iets te vroeg voor.
Conclusie:
Een kniesoor die op de details let. Het is een machtig mooi apparaat met een geweldige beeld- en geluidskwaliteit. Het is een blikvanger in elke kamer vanwege zijn imposante afmetingen, maar tevens hele fijne afwerking. De Plug & Play installatie maakt het voor iedereen een hele toegankelijke TV. Door WebOS lijkt de TV ook meer toekomst vast dan andere merken omdat er steeds nieuwe apps voor zullen komen. Ik hoop alleen dat LG WebOS en de apps ook blijft ontwikkelen voor de oudere Tv’s en niet alleen voor de nieuwe modellen.

Judith-85 30-07-2014 Product paar dagen in bezit

Via testpanel van Kieskeurig.nl deze TV mogen testen voor 2 weken.

Erg tevreden over de beeldkwaliteit en het geluid. HD uitzendingen en HD film kijken is echt een genot, het lijkt wel of je er zelf bij bent.

Dit is zeker een tv die ik zou overwegen als ik een nieuwe ga kopen.

Jolliejollie 30-07-2014 Product paar weken in bezit

Wij hebben deze tv. twee weken mogen testen.
Dat hebben we met veel plezier gedaan, omdat het een fijne tv. is.
Het is gebruiksvriendelijk, mooi beeld, goede kwaliteit.

danielle.lakeman 22-07-2014 Product paar weken in bezit

Ik ben positief verrast door WebOS! Nooit eerder toonde ik sneller een YouTube-video op het scherm, genoot van een film of tv-serie op Netflix, en keek ik een programma op Uitzending Gemist terug. De software is bijzonder gebruiksvriendelijk, gemakkelijk in te stellen en werkt razendsnel. In combinatie met de handige Magic Remote is het invullen van typevelden veel gemakkelijker dan een onscreen-toetsenbord. Daarnaast blijkt de LG 55LB870V ook out-of-the-box mijn smartphone en tablet te herkennen, waardoor ik gemakkelijk foto's en video's op het enorme scherm aan vrienden kan laten zien. Sowieso is WebOS qua software erg compleet want alle internet-activiteiten die ik normaal op mijn computer uitvoer (surfen, social media, streamen) zijn beschikbaar op deze televisie. Juist omdat het zo vloeiend en snel werkt, besteed ik hierdoor daadwerkelijk minder tijd achter de computer en meer voor de televisie. Dit had ik niet verwacht.

Het geluid kan echter beter. Ik was in eerste instantie enthousiast over het feit dat de LG 55LB870V geleverd wordt met een soundbar aan de televisie bevestigd. Maar hoewel deze prima geluid produceert, mis ik toch het volle geluid en diepe bass van televisies die ik eerder in huis heb gehad. Een paar door LG ingebouwde extra speakers aan de achterkant zouden dit probleem kunnen verhelpen, of je sluit natuurlijk zelf extra (home cinema) speakers aan.

Een ander nadeel, dat eigenlijk geen nadeel genoemd mag worden omdat het op te lossen is, is het donkere beeld van de televisie. Standaard staat dit op ECO-mode waardoor televisiebeelden erg donker worden weergegeven om energie te sparen. Ik kwam er pas na een paar dagen achter dat deze modus kon aanpassen naar Levendig, waardoor het beeld beduidend hoger contrast vertoonde. Wanneer je de televisie op beeldmodus Levendig zet, is de beeldkwaliteit erg goed. Het hoge contrast zorgt voor mooie, felle kleuren en vertoond geen onscherpe beelden. Het voordeel dat je de beeldmodus per activiteit kan aanpassen heeft als voordeel dat het enorme televisiebeeld nooit té fel aanwezig is. Echter, staat de modus standaard op ECO, dat eigenlijk te donker is om prettig te kunnen bekijken. Daartegenover staat waarschijnlijk wel dat de televisie zuinig is en nauwelijsk warmte afgeeft.

mootje78 02-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de LG Deze week gekregen en ben zeer te vreden over de beeldkwaliteid en de vormgeving van de TV.het geluid van de soundbar is ook mooi vol,ook het instellen Gaat zeer gemakkelijk en is erg duidelijk,verder zeer veel mogelijkheden met app's en internet.De 3d functie is ook een lust voor het oog.verder is de functie om op te nemen op een externe hardeschijf of USB-stick ook erg makkelijk.kortom het is een erg gebruiksvriendelijke TV boordevol snufjes met een kraakhelder beeld.

Grt Marcelm

Sarah muller 26-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben onlangs pas overgestapt op een smart tv, want ik kon geen afstand nemen van mijn i-pad, totdat ik deze LG tv tegenkwam. Ik was zo verbaasd en onder de indruk van de specificaties! Nu hoef ik maar mijn tv aan te zetten en ik kan tv kijken, skypen, 3D films kijken etc. Wat het product helemaal afmaakt is het geluid! Ik kocht voorheen altijd extra boxen om het effect van een bioscoop in mijn huiskamer te creeren en nu heb ik alles in 1 product!

RichardWever 18-06-2014 Product paar dagen in bezit

Heerlijke televisie om te zien. Prachtig beeld om naar te kijken. Geluid op soundbar niveau. Kortom een televisie helemaal van nu met een mooie prijskaart. Raad hem van harte aan. Instellen maken ze echt een feestje van en dat wil je eigenlijk ook. Plus door de soundbar lijkt het wel alsof de tv zweeft. Door de zeer smalle bezel (rand) lijkt het alsof de tv puur beeld is.

spaya 12-06-2014 Product paar dagen in bezit

Purchased this TV last week and been calibrating it over the weekend. Sound is outstanding and image quality is excellent and crisp, fits perfectly in my TV closet and love its minimalistic design. I did have some issues in the beginning with the sd channels of UPC (Horizon Box) since the upscaling was not that great, but after tweaking the sharpness it looks much better indeed. The only downside I find at the moment is that the LG Store is still closed and I cannot get basic apps like Skype, LG Support told me that they will open the store this week, and if that is the case I will revisit my grade for posibilities, at the moment is a 6 because the apps that come built in are nice, but I cannot make an educated decission on what the real possibilities are.

Jos van Dooren 11-06-2014 Product paar dagen in bezit

Deze TV heeft prachtig strak beeld, eenvoudig en makkelijk te bedienen, snel internet. Voor 3 D kijken zijn de eenvoudige 3d brillen voldoende.

Rainbow_Warrior 09-05-2014 Product paar dagen in bezit

Het uiterlijk van deze LED Smattv van LG is lekker strak. De installatie gaat heel makkelijk: je wordt goed door het menu geleid. Deze tv is wel degelijk Ziggo-gecertificeerd. De Magic Remote ligt lekker in de hand, maar je moet er wel even aan wennen. Het smartmenu is zeer gebruikersvriendelijk en werkt lekker snel. Deze tv heb ik gekocht bij Radio Von Burg in Rotterdam. De informatie die ze gaven over de diverse tv's was zeer duidelijk, klantgericht en ze hebben er zeer zeker verstand van. De hulp bij het installeren was ook erg goed. Kortom, de tv is een aanrader en Radio Von Burg ook.