Samsung UE65HU7500L

65 inch
Philips 65PUS6521

8,9

Jusuf M. 15-03-2015 Product paar dagen in bezit

Gisteren deze tv gekocht. Ben er zeer blij mee. Vandaag lekker spelen met alle instellingen, NAS connecten et....

marcel1234 15-02-2015 Product kwartaal in bezit

UPDATE: Inmiddels is het Netflix/Dolby Digital probleem opgelost, via een automatische SW update. Je kan nu wel je 5.1 versterker volledig gebruiken. Ook films kan ik via de NAS (DS-video Synology) met 5.1 DD/DTS geluid en ondertitels prima op deze TV laten afspelen.
Na een paar maanden deze TV in huis te hebben denk ik dat het toch een goede koop is geweest.
De voordelen:
- TV is razendsnel met opstarten en ook de bediening (zeker als je hiervoor een Philips had)
- Goede zwart waarden (wel bij max helderheid zie je dat de hoeken ietwat oplichten)
- goede scherpte, vooral HD wordt op deze UHD TV nog scherper (goede upscaler dus), echter bij SD beeld vind ik dat juist weer tegenvallen.
- TV neemt op met externe harddisk. Ook als je niet thuis bent, of naar een andere zender zit te kijken (Heb Caiway kabel - niet encrypted)
- Fijne afstandbedieningen (vooral de speciale ei-vormige)
- ik heb helaas nog geen 4K content mogen afspelen behalve demo's die er goed uitzien. Wel is het prettig dat de TV een H265 hardware codec aan boord heeft. Dan kan ik straks via de NAS ook 4K films direct streamen met H265. (Veel andere 4K TV's hebben deze mogelijkheid nog niet)

De nadelen:
- Het scherm heeft een aantal verticale balkjes in de backlight zitten welke soms helaas ietwat zichtbaar kunnen worden bijv. bij scenes met waarvan de zwenkende camera van links naar rechts witte lucht moet reproduceren. Het weergeven van het meedraaien van de ongelijkmatige lucht/wolken wordt verstoord door de "stilstaande" verticale balken Dit is niet exemplarisch, maar een euvel bij vele TVs, met local dimming. Ik zal ooit wel eens OLED TV gaan kopen waar dit probleem niet kan optreden.
- Sommige APPs werkt het volume niet naar behoren (ARC). Soms moet je toch naar de Versterker lopen omdat de APP kennelijk het geluid van de koptelefoon regelt ipv ARC.
- Sensor voor correctie licht omgeving lijkt het niet meer te doen (software bug?)
- Ik ben niet altijd overtuigd dat de kleuren optimaal zijn. Daar moet ik nog wat tijd instoppen.

Splinter23 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Al jaren een tevreden klant van Samsung TV
Dit toestel overtreft alles, zeer scherp beeld.
Geen haperingen bij snel bewegende beelden
Natuurgetrouwe kleuren.
Snel wisselen van toepassingen zonder te hoeven wachten.
Films en muziek afspelen van een NAS

Anoniem 25-12-2014 Product maand in bezit

Ik heb 4 samsung tv's gekocht waaronder deze mooie 65 inch. Al mn tv's werkten zonder problemen echter deze heeft alleen analoge ontvangst. Alles na laten kijken, ziggo over de vloer gehad, kabels doorgemeten, ci modules vervangen, kaarten omgeruild, nieuwe versterker etc maar nog steeds alleen analoog beeld. Ook een van de andere aangeschafte tv's aangesloten op de plaats van de 65" en deze deed het wel. Conclusie: ligt aan de tv. Omruilen ging helaas niet meer omdat de omruilperiode van 2 weken is verstreken dus Samsung gebeld. Service monteur kwam netjes langs en die constateerde dat het de antennekabel moest zijn daar de tv op zijn kabel wel werkte. Ik gebruik Hirschmann kabels en aangezien ik nog een paar setjes in huis heb, heb ik deze in zijn bijzijn omgeruild echter geen van deze kabels gaven een digitaal signaal. Zijn conclusie: het zijn de kabels. Ik accepteerde zijn antwoord daar zijn kabel het wel deed maar het bevreemdde me wel. Zou het toch gewoon moeten doen en kan me niet voorstellen dat alle deze kabels niet goed zijn (ze deden het immers ook op mn andere tv's) Heb online een dure triple shielded Hirschmann kabel besteld in de hoop dat deze het wel zou doen. Net aangesloten en....nog steeds geen digitaal beeld, zelfs net ned. 1Ik ga Samsung zsm bellen en hopelijk dat ze me een oplossing kunnen bieden zodat ik deze review kan bijstellen naar een 10.....

marcel1234 03-12-2014 Product paar dagen in bezit

6,4
Een mooie TV, met goede kleuren. Prima beeld. Echter, ik heb altijd standaard een 5.1 AV set aangesloten via de HDMI(ARC). Nu blijkt dat de TV geen Dolby Digital kan doorsturen naar je AV-versterker. Dus als je bijv een Netflix film met 5.1 geluid bekijkt, krijg je helaas PCM Stereo te horen via je 5.1 audio set. Dat vind ik erg slecht. Er is nog een truc met DTS NEO 2:5, maar dat doet niets anders dan uit de 2 stereo sporen de 5 speakers aan te sturen. Nep dus. Dit verwacht je niet van zo'n dure TV. Overigens geldt dit ook voor andere Samsung TVs incl het vlaggeschip 65HU8500.
Helaas kom ik daar nu te laat achter. Via Tweakers en andere sites blijkt dit toch allang bekend te zijn. Dus wees gewaarschuwd voordat je deze TV koopt, als je tenminste een 5.1 set zou willen aansluiten. Andere merken zoals Sony hebben kennelijk dit euvel niet.

R.kerkl 05-11-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
schitterend beeld in een schitterende vormgeving. Momenteel de hoogste kwaliteit tegen de scherpste prijsstelling.

j van essen 05-11-2014 Product paar dagen in bezit

Toestel nu sinds een paar dagen in het bezit. Geweldige beeldkwaliteit! Ook de mogelijkheden met het toestel zijn eindeloos, echt een aanrader!

Tim F. 04-11-2014 Product paar weken in bezit

Een paar weken terug deze tv aangeschaft. In eerste instantie is een 4K / Ultra HD tv op het moment nog onnodig door het gebrek aan materiaal wat gebruik maakt van deze resolutie (op een serie op netflix en een paar youtube filmpjes na). Maar door de 500 euro cashback actie en goede prijs waarvoor ik hem meekreeg uiteindelijk toch overstag gegaan. Heel kort samengevat; Heel blij met mijn aankoop!

het geluid; helaas niet geweldig, maar dat vind ik van elke "platte" tv. Daarvoor heb ik ook een los audiosysteem. Maar voor bijvoorbeeld het nieuws/documentaires is het wel goed, en klinkt de spraak ook helder.

de beeldkwaliteit; Perfect! na wat spelen met de instellingen vind ik dat hij beter beeld geeft dan mijn vorige tv, een samsung 55ES8000. Van clouding / backlightbleeding heb ik nagenoeg geen last, terwijl bij beide van mijn vorige 55" tv's het paneel heb laten vervangen omdat ik me eraan stoorde...

het gebruiksgemak; Hier kan ik ook kort over zijn; super! De nieuwe smartremote is even wat wennen, maar na een paar minuten, en in mijn geval, de gevoeligheid omlaag zetten werkt hij perfect en wil ik niet meer anders. Ook gaat mijn versterker netjes mee aan/uit als ik tv tv aan/uit zet, en ook het volume wordt via tv netjes geregeld.

De vormgeving; opzich redelijk strak zonder poespas, en dun (hij voelt wel steviger aan als mijn vorige, 55ES8000) maar de rand is niet minder breed geworden, iets wat ik wel gehoopt had na 2 "generaties" nieuwer. Ook hebben ze de voedingsstekker recht achter uit de tv laten komen, ipv naar onder wijzend, evenals de netwerkkabel aansluiting en de HDMI aansluiting die het geluid terugstuurt naar mijn versterker. Hierdoor moest ik een haakse HDMI kabel aanschaffen, en kan de tv toch niet zo plat tegen de muur als mijn vorige tv, al is het maar 5mm verder van de muur af dan de vorige tv. En dit valt nu dus nieteens meer op, maar het is misschien een verbeterpuntje voor de volgende generatie tv's.

Sjoerd Andringa 04-11-2014 Product paar dagen in bezit

Als je dit vergelijkt met mijn toen top TV van 7 jaar geleden dan ben ik in een nieuwe wereld gekomen wat beeld beleving is van de hoogste plank.
Met name de beeldkwaliteit qua helderheid, scherpte en kleur zijn boven verwachting

marcoM14 04-11-2014 Product paar dagen in bezit

Een mooi vormgegeven TV met een zeer scherp beeld. Maar dat mag je ook verwachten van een 4K resolutie. Snelheid van schakelen is oke. overdracht van internet bijvoorbeeld opnames van youtube is zeer goed. Zeer veel mogelijkheden waarvan ik nog moet uitzoeken wat ik wel en niet ga gebruiken. Hij hangt strak tegen de muur en heeft de aansluitingen goed zitten. iets waar ik bij mijn vorige TV last mee had om eens een kabeltje bij te prikken kan dat hier relatief eenvoudig. kortom een aanwinst waar ik veel plezier aan ga beleven.

Marinus53 04-11-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Heel mooie TV, helder beeld en eenvoudig in gebruik. De installatie verliep ook duidelijk en snel. Een aanrader!

stallion 03-11-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Een vrijdag gekocht en moet zeggen wat een top tv .
Vergeleken bij onze oude samsung lcd van 8jaar oud .
Het beeld is echt waanzinnig mooi het geluid is ook erg goed voor een tv .
Het menu is ook zeer overzichtelijk en makkelijk door te lopen .
3d speel ik via mijn ps3 af en vind het echt mooi .
Al met al een TOP televisie .

SAMSUNG ADDICT1 03-11-2014 Product paar dagen in bezit

Super mooie beeldkwaliteit! Echt een aanrader.
Boven verwachting mooi.
Grote upgrade t.o.v. Samsung UE55ES8000.
Installatie vergt wat tijd en ook het zoeken naar de juiste instellingen.

Sitma 03-11-2014 Product paar dagen in bezit

De Samsung UE65HU7500 is een mooie TV. het beeld is overweldigend (vooral ook in 3D). ook zijn de smart functies gemakkelijk te gebruiken met de speciale afstandsbediening

Bram Eekman 03-11-2014 Product paar dagen in bezit

Indrukwekkende TV, zowel qua beeld als qua bedieningsgemak.Zeker in vergelijking tot mijn vorige toestel, een overigens zeer goede HD Ready plasma scherm van Pioneer. De smart television mogelijkheden maken het de Samsung nog veel meer veelzijdig en handig. Voor het internet op kan nu ook de TV gebruikt worden. De intergratie tussen Samsung smartphones en tablets is zeer handig. Jammer, wel dat dit beperkt is tot mobile devices van het eigen merk. Wanneer Samsung dit ook toegankelijk maakt voor bijvoorbeeld iOS apparaten, zou het zich superieur onderscheiden van Apple.

anoniem111222 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik verkoop deze tv's zelf en hoor van sommige klanten dat ze niet tevreden zijn ivm Vertical Banding. Ik vind dat deze tv echt een prachtig beeld geeft en je moet zoeken als je een afwijking moet vinden.Als je zo kritisch bent dan vind je bij elke tv wel een afwijking. Deze mensen zouden gewoon uit hun raam moeten kijken en niet naar de TV.Ik verbaas me echt hoe mooi het beeld is op zo'n groot scherm.
Vanavond eerste filmpje zakje chips en genieten!

Sebas0388 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Beeldkwaliteit:
Deze TV biedt ook voor de gewone HD-zenders een enorme vooruitgang in beeldkwaliteit t.o.v. wat oudere televisies en televisies uit het goedkopere segment. Zo zie je maar weer dat alleen naar de resolutie kijken niet afdoende is. Als je hiermee niet overtuigd bent, start dan YouTube of Netflix eens op via de interne apps en zoek naar de 4K-video's. Dan zie je helemaal wat een geweldig beeld deze TV kan weergeven.

Geluidskwaliteit:
Als audiopurist moet ik zeggen dat deze TV uiterst goede interne speakers heeft. Voldoende body en definitie in het laag en heldere hoge tonen. Geen schelle ongedefinieerde sound, maar een breed frequentiespectrum dat evenwichtig wordt weergegeven. Zeker geen reden om per definitie een losse speakerset en versterker aan te schaffen.

Mogelijkheden en gebruiksgemak:
De 'lerende' software is erg handig. Zo geeft de TV bijvoorbeeld een voorkeuze menu van apps waar je vaak naar kijkt. Hierdoor hoef je niet binnen menu's te gaan zoeken naar je favoriete app.

Daarnaast wordt er een IR-zendertje bijgeleverd die ervoor zorgt dat de mediabox van uw TVzender-leverancier wordt bestuurd met de afstandbediening van de Samsung. Ik moet hierbij wel zeggen dat het schakelen naar andere zenders goed werkt, maar dat je voor de menu's binnen de mediabox nog steeds de eigen afstandbediening moet gebruiken.

Duurzaamheid:
Uitermate tevreden over deze aanschaf. Het is een redelijk bedrag wat je voor TV's van dit kaliber moet neertellen, maar deze TV is een investering voor de langere termijn! Natuurlijk kun je na een paar dagen niet garanderen dat het toestel lang blijft functioneren, maar gezien de robuuste behuizing/vormgeving en de naamsbekendheid van Samsung, ga ik er positief vanuit dat hier ook goed aandacht aan is besteed.

Mariaantje 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Prachtige televisie. Wij hebben hem nog maar pas, maar in no-time konden wij kijken, wat een gemak.
De kwaliteit van het beeld is heel divers bij te sturen. Ook het gebruik van internet en app's is erg gemakkelijk.

Blij met nieuwe TV Maurice 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

Speciaal gekozen voor smart tv Samsung vanwege zeer uitgebreide mogelijkheden.

Over de TV: wat een geweldige TV, wat een prachtig beeld, wat een mogelijkheden.
Maar eens even goed voor gaan zitten om zoveel als mogelijk uit deze tv te halen.
Heel blij mee.

petra29 01-11-2014 Product paar dagen in bezit

Het beeld is echt heel scherp. Natuurlijke kleuren. Voor 5,5 meter afstand kijken naar dit formaat scherm is erg prettig