Samsung UE55HU7500L

Philips 55PUS6501
8,5 (16)

Arnold123456 04-09-2015 Product paar dagen in bezit

6,3
Deze TV nu meer dan een jaar in het bezit. Laat ik vooropstellen dat ik kritisch & 'hard to please' ben. Daarmee krijgt deze TV maar net een voldoende.

Wat zwaar afbreuk doet aan de kwaliteit van de TV is de ventilator. Deze maakt veel lawaai. Je hoort heel duidelijk geruis. Daar had ik in het begin niet zoveel last van, maar goedkope ventilatoren hebben de neiging om steeds meer geluid te produceren.

De beeldkwaliteit en de gimmicks kunnen dit niet compenseren. Mocht ik opnieuw voor de keuze staan een TV te kopen, dan zou ik deze TV niet aanschaffen.

Magda57 02-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze TV ruim 1 jaar en toch nog vinden wij problemen gehad met het,geluid wat af en toe even wegviel maar is eindelijk opgelost alleen over de 2 afstandbedieningen niet tevreden wij zitten bij kpn en teletekst kunnen wij niet bekijken met de samsung afstanbed. Dus moeten wij de AB van kpn gebruiken maar onze bedoeling was om de AB van samsung helemaal te gebruiken kan wel maar iedere x springt hij over op een andere provider terwijl hij wel op Kpn stond dus weer de AB van kpn om weer beeld te krijgen zeer lastig snap er ook niets van voor zo,n dure mooie TV!!

homefitness4you.nl 08-07-2015 Product maand in bezit

Mooi beeld, het geluid is prima maar ik heb altijd een surroundset (Marantz SR6006 en HKTS60 speakers) aan staan en dan hoor je eigenlijk wat heel reëel is dat het geluid van de Tv voor in een woonkamer niet heel erg goed is. Vandaar toch een 6 voor geluid, maar dit kán beter in mijn ogen. Het voelt allemaal goed aan met de installatie alleen de voet is wat licht/ wel lekker plat! Ik heb ook een HU8500 en deze voet is toch echt een stuk steviger aan echter is dit niet vergelijken omdat dit een curved is. Ik zie nu dus thuis dat er tussen curved en plat kijken weinig verschil zit. Zoals weleens gezegd wordt zou de kijkhoek van een curved wat lastig zijn. Dit is met mijn vrij kritische oog niet echt te zien. Deze Tv hangt in de slaapkamer en we liggen op 4m afstand. De 55hu8500 hangt in de woonkamer en daar zitten we er ook zo'n 4m vanaf met twee verschillende kijkhoeken. We zitten er eigenlijk nooit recht voor. Dit verschil is niet te zien tot een bepaalde hoek maar dan moet ik echt al 3 a 4 meter links van de tv gaan staan (dan wordt het beeld wat vlakker/ minder kleuren)

Al met al een goede Tv met een zeer mooi helder beeld. En erg belangrijk. Dit beeld dimt zichzelf als de ruimte donker is, wat voor mij erg prettig is. Als ik in bed lig en de helderheid staat op 90% dan moet je met je ogen knijpen om te kunnen kijken. Deze laat dan dan mooi terug zakken naar stand 7 van 20. (bij een lichte omgeving zijn de beste instellingen in mijn ogen: "standaard instellingen" dan achtergrond licht op 17, helderheid, kleur en contrast standaard laten staan. dynamisch contrast uit of op laag. Eco mode uit (slaapkamer geval op aan en dan op 7/20 zetten)

Hans_pu_ly62 27-05-2015 Product paar dagen in bezit

Nu een paar dagen in bezit van deze TV, ben er zeer tevreden over, helder beeld, gemakkelijk in te stellen en te bedienen.

caleida6 20-03-2015 Product maand in bezit

Watching sports event (football, Formula 1, rugby) shows the limitations of the TV. With close-in images (zoomed in) it works fine, but when the image is zoomed out you do not even read the number of the player. I have a normal Samsung full HD 3-years old and the image is way better, than this new expensive UHD.
The SmartTV features are very nice but not sufficient to justify the high price and the poor quality of the image.

kooney7 16-03-2015 Product paar dagen in bezit

5,8
Na 7 jaar van een Panasonic plasma-tv genoten te hebben, besloot ik deze alles-erop-en-eraan-tv van Samsung te kopen. Na heel veel twijfelen en reviews gelezen te hebben ben ik voor deze tv gegaan. Het installeren ging prima, erg simpel. En het plaatje leek in eerste instantie heel erg mooi. Overdag ziet het er waanzinnig uit. Haarscherp, mooie kleuren, kortom: prima beeld. Maar 's avonds een film kijken was een ander verhaal. Bij donkere scènes was er duidelijke backlight-bleeding zichtbaar. Dit komt doordat de ledjes in deze generatie platte tv's in de zijkanten van het scherm verstopt zijn, waardoor er een witblauwe gloed langs de randen ontstaat. Bij het kijken van een film met zwarte balken boven en onder, is continu de bleeding zichtbaar. Bij zwarte scènes zag ik bovendien clouding (het niet uniform zijn van de helderheid van het scherm). Overdag valt dit niet op maar 's avonds in een verduisterde kamer kan dit het filmgenot behoorlijk verpesten.
Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb een ander toestel meegekregen. Helaas gaf deze dezelfde problemen.
Ik kijk misschien kritischer dan de meeste gebruikers naar een tv, en ben waarschijnlijk jarenlang verwend geweest met mijn plasma, maar dit had ik totaal niet verwacht. Natuurlijk is de scherpte van het beeld geweldig, maar dat is niet waar ik een tv voor koop. Ik wil kunnen genieten van goede zwartwaardes en een uniform beeld. Dat is bij dit toestel vreselijk te noemen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit inherent is aan de edge-lit-technologie. Eigenlijk heeft deze techniek alleen maar nadelen voor zowel audio als video. Vanwege de platte vormgeving is er geen plek meer voor speakers dus gaat de audiokwaliteit er op achteruit. En voor een fatsoenlijke belichting van het scherm is ook geen plek, vandaar alle beeldproblemen.
Nu zitten er in het menu van de tv een aantal functies om de genoemde problemen te corrigeren (helemaal oplossen lukt niet), maar iedere 'beeldverbeteraar' heeft weer een ander naar effect tot gevolg. De 'smart led' functie bijvoorbeeld zorgt ervoor dat bepaalde leds aan de zijkanten van het scherm minder hard branden in donkere gedeelten van het scherm, wat heel vervelend kan zijn bij het kijken van bijvoorbeeld ondertitels (je ziet als het ware een horizontale strook in het beeld grijs oplichten als er een ondertitel in beeld komt).

Kortom: tv's moeten dun zijn, hebben de fabrikanten bedacht. Het maakt blijkbaar niet uit of dat ten koste gaat van de kwaliteit van zowel audio als video.

Ik heb inmiddels weer mijn oude vertrouwde plasma tevoorschijn gehaald (was verhuisd naar de slaapkamer) en daar kan absoluut geen edge-lit-tv aan tippen. Mijn vertrouwen in Samsung tv's (die ik eigenlijk altijd erg goed vond), ben ik behoorlijk kwijtgeraarkt. Ik wacht nog wel even tot de oled-tv's van LG betaalbaarder zijn geworden.

Jeroenvs12.nl 31-01-2015 Product paar dagen in bezit

Nadat iemand van Ben van Dijk mijn nieuwe tv in de auto heeft gezet ben ik thuis meteen aan de slag gegaan. In een kwartiertje hing de tv en waren de kabels aangesloten. Op het netwerk aansluiten ging super gemakkelijk. Wouw wat een mooi scherm en gebruikersgemak. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe aanschaf.

WuzzleIggy 30-01-2015 Product half jaar in bezit

Blijf het een perfect product vinden. Heb aan de achterzijde ledverlichting aangebracht (zelfklevend). Geeft een nog mooiere beleving van deze super TV.

jan-stolk 27-01-2015 Product paar dagen in bezit

Samsung ue55hu7500 gekocht bij Electroplace Rotterdam €1899.- minus cashback €400.- netto voor €1499.- super tv voor super prijs. Mede door het ultra clear scherm spat alles er vanaf super beeld zo scherp en echt. Geluid is goed maar niet perfect voor muziek. Smart is erg snel en ruime hoeveelheid geheugen voor apps. Netflix werkt erg goed.

hooogies 23-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een Review over deze tv? Tsjaaa dat is niet uit te leggen zo mooi en perfect beeld!!! Wat ik wel had gelezen is dat deze tv een storing had met de CI module in samenwerking met een Ziggo kaart.Wij kwamen bij Radio Von Burg te Rotterdam binnen en die namen gelijk het probleem weg door uit te leggen dat je ook een nieuwe CI+ 1.3 module en een nieuwe Ziggo kaart nodig hebt. Deze er bij genomen en binnen 45 min zaten we te kijken naar een fantastisch beeld.

Renzo Hoogstraten 23-01-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar, man man, wat een televisie.
Ongekend mooi beeld en ontelbaar mogelijkheden.geluid is zeer goed en de vormgeving perfect.
Kleuren spatten van het beeldscherm.
Had een zeer scherpe aanbieding bij radio von burg. uit Rotterdam.
Kan je rustig even bellen voor scherpe prijs voor dit geweldige toestel.

Ruben87 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

Voordat ik dit toestel aan heb geschaft, eerst veel reviews op Kieskeurig.nl gelezen. Ik sluit me aan bij eerdere reviews.

Werkelijk prachtig scherp beeld bij HD en UHD 4K beelden. Prima kleuren, goeie wit - en zwartbalans en sterk contrast. Ook digitale beelden upscaled dit toestel prima. Games op de PlayStation 4 voortreffelijk.

Goeie service bij Ben van Dijk in Uden, waar ik het toestel heb gekocht (vanaf volgende week hebben ze een actie, zeker moeite waard om te informeren).

jhstuurman 12-01-2015 Product kwartaal in bezit

Beeld geweldig. De UHD films van Netflix zijn zo scherp dat ze bijna door het beeld snijden. Geluid aangevuld met een soundbar en de oude 5.1. eruit.
Gebruiksgemak daalt altijd met de hoeveelheid mogelijkheden van een apparaat. Zo veel mogelijk. Begin het te leren.
Met een UPC kaart geen settopbox meer nodig. Voor opnemen hing ik een HD van 1 TB achter de TV. Opnemen is easy en de kwaliteit exact als rechtstreeks.
Allemaal genieten dus.

Mike7500 11-01-2015 Product paar weken in bezit

Een 4k televisie met een haarscherp beeld. Ook oudere tv series krijgen via de 4k upgrade een zeer goede beeldkwaliteit. Het geluid over de boxen van de tv is acceptabel, maar een home theater systeem is wel aan te raden.

Gokuda2 06-01-2015 Product maand in bezit

de samsung UE55HU7500 is tot nu toe van wat ik heb ervaren de beste televisie ooit. het geluid superscherp het beeldsuperscherp mooi met het dieptegang te werk gegaan echt top! de nieuwe afstandsbediening werkt maar al te goed ook veel handiger dan de andere afstandbeding. alles werkt fantastiche. vooral voor de gamers en film liefhebbers is dit product een aanrader. ik ben er zelf super blij mee

Elise B 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

beeld prachtig, geluid wat minder
ook de afstandsbediening is erg prettig waardoor het gebruiksgemak omhoog gaat
qua vormgeving is ie vrij doods

joke van den Heuvel 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een ontzettend groot verschil met onze nog geen 6 jaar oude tv. Kwaliteit van het beeld, net als de vormgeving van het toestel, geweldig. Ook de leesbaarheid van de letters zijn prefect. Vele mogelijkheden voor het naar wens instellen van beeld en geluid. Kunnen we jaren mee vooruit.

Don_Martinez 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Dit toestel sprong er in de winkel direct uit, beeldkwaliteit is beter dan vergelijkbare toestellen van andere merken.
Ook de bediening is erg prettig, deze tv bedient probleem loos mijn humax decoder, alsof het samen 1 apparaat is. De extra bluetooth afstandsbediening die erbij zit maakt het gebruiken van de smart functies erg handig, ik ben er zeer over te spreken

teusdewit 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige design tv met heel veel mogelijkheden. Beeldkwaliteit is super. Ga ik heel veel kijk- en luisterplezier aan beleven

Rob111158 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Verbluffend beeld en supersnelle smart tv applicaties. Ook de stembesturing werkt verbluffend goed. In eerste instantie was het niet de bedoeling om deze dure uitvoering te kopen maar heb nu geen spijt dat we het wel hebben gedaan. Al met al voor de eerste jaren wer voorzien van een super TV.