LG 55LB730V

Scherp beeld

Johan154 19-10-2014 Product maand in bezit

5,5
update

helaas heeft de tv veel last van dirty screen effect
als er effen kleuren bv een blauwe lucht of voetbalveld of bij reclames het witte beeld te zien is dan zie je allemaal vlekken
tv teruggebracht helaas
het is wel een super mooie tv

LG55 13-10-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi design, haarscherp beeld, afstanbediening is zeer eenvoudig in gebruik. Webpagina's zijn zoals je dat op een normale computer doet zeer makkelijk te bezoeken en laden snel. Lg app werkt niet altijd

Van den Bogaerdt 08-10-2014 Product paar weken in bezit

mooie tv met veel mogelijkheden.

Zeer vervelend vind ik dat medialink niet meer op deze tv zit.

Dit betekent dat streamen via plex minder makkelijk gaat

Martinlg 07-10-2014 Product paar weken in bezit

Super tv, had hiervoor een beeldbuis. Beeld bij dvd's is superhelder, bij analoog signaal niet zo plezierig kijken omdat je door de scherpte van het beeld heel goed het onduidelijke analoge signaal kunt onderscheiden van de kwaliteit die de tv kan leveren. 3D is scherp na enkele seconden en nadat ook je hersenen eraan gewend zijn een geweldige ervaring.
Geluid is merkwaardig goed, maar dat komt denk ik mede ten goede omdat de tv bij mij inde hoek staat waardoor een juiste klankruimte achter de tv aanwezig is.
Bediening en mogelijkheden volop, ik moet er zelf nog erg aan wennen. Met de magic remote is het leuk zappen. Ben nu eerst op zoek naar een goede betaalbare optische kabel om de dolby surroundset van input te voorzien. De simplink koppeling werkt uitstekend, op het moment dat ik de surroundset een dvd invoer gaat automatisch de tv aan. Zet ik de tv uit, sluit de surroundset automatisch af. Geweldige ervaring. Ga snel op zoek naar meer van die handige opties.

Sir Georges 06-10-2014 Product paar weken in bezit

Zeer scherp beeld ,en prima kwaliteit via de soundbar Jammer dat je een aparte afstandsbediening nodig hebt voor beide toestellen .

LG kijker 23-09-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Favoriete zenders kun je niet naar eigen inzicht beheren (op volgorde zetten). Vandaar een 7 voor gebruiksgemak. Verder een mooi model tv met veel mogelijkheden.

Diem1983 16-09-2014 Product paar dagen in bezit

Het geluid viel me wel een beetje tegen, ik had wel iets meer verwacht met name van de lage tonen door de aanduiding 2.1 geluidssysteem.
Verder het beel voldoet prima aan mijn verwachtingen. Ik zag dit model namelijk naast een LG LB650 serie hangen (die ik eigenlijk wilde) en vond het beeld van de LB730 serie toch een stuk beter waardoor ik deze per se wilde hebben.
De mogelijkheden zijn voor mij oneindig, zeker omdat dit mijn eerste Smart 3D televisie is. Ik kom nog elke dag nieuwe dingen tegen.
Het gebruiksgemak is goed, zeker icm de magic remote bedien je de tv makkelijk. Alleen tekst invoeren is lastig omdat er geen toetsenbord bij zit.
De vormgeving is ook een reden geweest om voor de LB730 te gaan ipv de LB650. Dit sprak ons een stuk meer aan.
De bouwkwaliteit valt me echter wel weer tegen. Het voelt allemaal fragiel aan en was zelfs een beetje bang om te TV op te hangen aan de muur. Ten opzichte van mijn oude Panasonic vind ik de bouwkwaliteit gewoon stukken te kort komen.
Over de duurzaamheid kan ik nog geen uitspraken doen alleen over de pixels kan ik nog wel een opmerking plaatsen want van de pixels zijn er 4 defect ofwel niet optimaal. Dit is echter alleen te zien bij een volkomen wit beeld. Met het TV kijken valt het mij niet op.

Tufaann 13-09-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel erg gelukkig met mijn nieuwe LG TV.
voelt alsof ik een bioscoop heb in mijn kamer nu.

haarscherpe beeldkwaliteit & de ingebouwde speakers zijn erg goed moet ik zeggen, had minder verwacht.
(audiofiel hier)

het is een aanrader! :)

MvanL 27-08-2014 Product paar dagen in bezit

De kwaliteit van het beeld is perfect voor dit budget. Geen schreeuwerige felle kleuren zoals sommige TV's dat hebben. Het geluid is voor een platte TV ook erg goed en zal voor veel mensen waarschijnlijk van voldoende kwaliteit zijn.

Bediening van de TV met de Magic Remote is gebruiksvriendelijk en deze ligt bovendien erg fijn in de hand. Mooi ontwerp, net als de TV zelf.

knarf1965 26-08-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi beeld, het is echt genieten, geluid valt ondanks dat hier extra aandacht besteed een beetje tegen maar de home cinema set maakt dit ruimschoots goed. Daarnaast is de vormgeving van de TV erg mooi. Wij hadden eerst een 32 inch beeldbuis, nu deze 55 inch LG, maar toch veel minder aanwezig.

Johanm84 23-08-2014 Product paar weken in bezit

Hiervoor was ik in het bezit was van een plasma toestel, het beeld hiervan was absoluut mooier! Maar na flink wat te stoeien met de instellingen toch meer als een acceptabel beeld gekregen. Ik houd namelijk niet van hele scherpe beelden.
Ik zit ongeveer drie meter van het toestel af , naar mijn mening is de formaat perfect.

3d is voor mij op Avatar na geen toevoeging, dit wordt echter mooi weergeven.
De twee bijgeleverde brillen voelen wel goedkoop aan.

Het geluid is voor een platte tv goed te noemen. Het klinkt absoluut niet blikkerig, maar verwacht geen diepe bassen.

De tv Speelt zelf een hoop af via usb voor de iso bestanden gebruik ik me mediaspeler.

De smart functies werken soepel, helemaal in combinatie met de app op je mobiel waar je dan op kunt typen.

Over duurzaamheid kun je binnen 3 weken niks zeggen natuurlijk, mocht hier het een en ander over te melden zijn zal ik dat toevoegen.

martijn pfaff 16-08-2014 Product paar dagen in bezit

We hebben de tv via plattetvdiscounter op zaterdag besteld en hij was dinsdag al binnen, hij is supermooi, groot en een perfect beeld en geluid, echt een aanrader, alsof je een bioscoop in huis hebt.

Ferry118432 23-07-2014 Product paar dagen in bezit

ik heb nu 1 week deze LG 55LB730V wat een topkwaliteit qua beeld, 3 D geluid en gebruiksgemak.
Ik zit nu weer echt te genieten deze tv je heb hiermee veel waarde voor me geld

Ps
let op ---- koop geen import modellen via prijs stunters...goedkoop is hierbij duurkoop
Koop bij een dealer

Ferry118432 23-07-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben ect zeer tevreden over deze TV
Zeer mooi scherp beeld, mooie vorm geving, goed geluid en ook heel eenvoudig in de bediening

har58 25-06-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb nu 3 weken de LG 55LB730V. Wat een topkwaliteit qua beeld, 3 D en gebruiksgemak. Ik zit nu echt te genieten met de WK met deze tv. Zelfs mijn schoonvader wil deze tv nu ook. Hij zei Ik kijk niet verder want ik wil deze ook. Geld meer dan waard

phBoersma 25-06-2014 Product maand in bezit

Mijn 37" plasma van Panasonic wilde ik vervangen voor de FullHD.
Na het stoppen van Panasonic met pasma, ben ik ook gaan kijken naar andere merken, Vaak vind ik deze te schreeuwerig qua kleur en wit.
Na veel zoeken heb ik deze LG Smart tv gevonden, en vele reviews gezocht. maar omdat het een model 2014 betreft zijn die er nog niet zoveel. Toch gekozen voor deze TV.
Na vele uren kleuren corrigeren hebben we nu een perfect beeld, de LG Store is inmiddels ook online, nog wel beperkt, maar daar heb ik het volste vertrouwen in.
de magic remote is makkelijk apparaat, die bij deze TV zit
Ook nieuwe updates komen af en toe binnen. Spelen via mijn Synology 212j gaat perfect zonder stotteren 12Gb MKV. Ook sub's zijn met de magic remote goed in te stellen.
Als er nu ook nog een tweede tuner in zat, kon de HDD recorder ook nog weg.
Mooi toestel, een aanrader. en ook nog een super strak design .
Geluid is voor een platte tv prima

starchild007 12-06-2014 Product paar weken in bezit

Deze TV heeft echt super geluid en geweldig beeld. Zeer mooie realistische kleuren.
Ik ben van een Panasonic plasma overgestapt naar deze LG en ben echt onder de indruk van het beeld kwaliteit. De kijkhoek is ook enorm groot. Alles blijft goed zichtbaar uit alle hoeken. (geen witte waas)
Design is geweldig en maar niet te spreken over het 3D beeld. Het komt gewoon echt uit je tv dus niet gewoon diepte in de tv zoals bij Samsung en Sony maar ook echt naar voren.
Super tv!! verder zoeken heeft geen nut meer dit is de top!

Johan154 08-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Erg mooie tv!

Motion remote ideaal !

Heel goed geluid dankzij de ingebouwde soundbar

Hele mooie kleuren!

Wel jammer dat de lg store nog niet beschikbaar is voor extra apps

Erik112233 26-05-2014 Product paar dagen in bezit

6,8
Wijziging:
TV terug gebracht, de reden hiervan is te lezen in de reactie op mijn oorspronkelijke review hieronder.

Score: is herzien