Samsung UE55H7000SL

Full HD
7,90 cm dikte
Philips 6500 series 55PFK6560/12

sfinx333 27-04-2015 Product paar weken in bezit

Mooie tv met veel smart mogenlijkheden. Beeld is out of the box niet heel goed, moet veel aan ingesteld worden, maar daarna mooi beeld maarrr; mijn tv heeft last van vertical banding, dat wil zeggen verticale balken over het scherm die goed te zien zijn tijdens een voetbalwedstrijd! Mensen als je voor een Samsung kiest let hier dan goed op! het komt vaak voor en is blijvend, dus de tv terugbrengen naar de winkel of paneel laten vervangen door Samsung....

Design en bediening is top, smart functies zijn super, alleen let dus op de banding bij dit model en andere modellen, voor een tv van 1500 mag dit gewoon niet voorkomen.

Red1968 23-03-2015 Product paar weken in bezit

Mooie beeldkwaliteit met zeer goede zwartwaardes, de voetbalmode moet je van houden want het gras doet gewoon zeer aan je ogen, de voetballers op het veld lijken in het beeld geplakt want als je goed kijkt hebben zit er om elke speler een soort vage waas.
De verversingstechniek is matig, het beeld is schokkerig wanneer de camera van boven naar beneden gaat, het advies van Samsung was om bepaalde beeldverbeteraars uit te zetten. . . . ja, koekoek, waarom koop ik deze dure tv die zulke futures heeft dan?
Teletekst is bij Samsung uit het jaar nul en het gebruik ervan, voor wie nog teletekst gebruikt, is belabberd.
Het geluid is redelijk, 3D is op zich redelijk maar met het gebruik van de meegeleverde brillen al gauw vervelend, de tv is elke keer het contact met de brillen kwijt en de batterijen zijn snel leeg.
Het geluid loopt niet synchroon met het beeld, via de Samsung klantenservice de laatste software geflashed maar het probleem bleef, elke instelling geprobeerd en uiteindelijk blijkt het probleem in deze serie te zitten erkent Samsung zelf.
Na 2 weken vol met irritaties de tv naar de winkel terug gebracht en omgeruild voor een Panasonic TX55AS800, en die bevalt uitstekend!

Nelis11 20-10-2014 Product paar weken in bezit

Had hiervoor een panasonic viera full hd 42"
Deze is naar boven verhuisd.

Geen UHD gekozen omdat de toestellen in de de zelfde prijsrange, bijvoorbeeld de lg, beeldkwaliteit en details inleveren bij het upscalen.Ik had dit niet verwacht!
Voor dit toestel 1349,- betaald.
Bewust voor een toestel gekozen met local dimming.

Twijfel nog tussen stand movie en natuurlijk.
Stand movie geeft natuurlijke kleuren maar geeft ook een soort waas over het scherm,die meer opvalt onder een schuine kijkhoek.
Natuurlijk stand geeft die waas niet maar in deze stand komt de kleur groen een tikkie overdreven over.

De voetbal stand veranderd het voetbalveld in een gifgroen veld (moet je van houden).

Het lijkt er op dat het scherm met lichte scènes meer detail laat zien dan mijn gewaardeerde plasma.

Bij de wat donkere scènes scoort de plasma iets beter.
Bij de aankoop gelet op local dimming.

Bij de donkere scènes stoort het mij dat ik de reflexie van mijn lampen in het scherm zie,dit had ik bij het plasmascherm minder.

Werkt goed in combinatie met UPC.
Films/foto's streamen vanaf tablet gaat goed.
TV kan niet zo goed met ISO bestanden overweg.
Ook mkv met menustruktuur vind de Samsung niet zo leuk.
Ik gebruik hiervoor een Dune.

Ik gebruik een SONOS playbar als speaker.
Dit geeft een (veel)beter geluid dan de Samsung.

Bij snelle bewegingen scoort de plasma beter.

Al met al tevreden over mijn aankoop.

Johan154 19-10-2014 Product paar weken in bezit

een paar jaar geleden had ik alles van samsung toen 2 led tv's gehad die erg tegenvielen clouding samsung had daar echt last van.

het gras lijkt altijd groener andere tv's geprobeerd was toch ook nog niet echt wat ik zocht.

nu toch de stap gewaagt weer terug naar samsung!
in 1 woord geweldige tv
grootste pluspunt is nu zelfs de zwartwaardes erg mooi ook is hij snel en internet werkt perfect.
prachtig design aluminium

vraag heeft iemand de ecosensor aan? ik zie geen verschil als ik hem aan zet ook in de winkel zag ik geen verschil

Miorob 13-09-2014 Product paar dagen in bezit

Na 5 jaar op een 40" gekeken te hebben nu een 55" gekocht. Ik twijfelde heel erg om een UHD te kopen of een curved maar de nadelen van een curved zouden me mateloos irriteren ( spiegelen/ kijkhoek) en een UHD .... laat maar eerst content komen ( full HD wordt nog niet eens uitgezonden).
De UE55h7000 is het geworden, wat een geweldige tv is dit, een plaatje aan de muur ( ik heb deze opgehangen maar ook met voet is deze erg mooi)
Uitpakken, beugels wisselen van oude tv, aansluiten en ophangen dit was binnen 10 minuten gebeurt. Even door de installatie wizard heen en binnen een half uur zat iedereen al voor de buis.
Ik ben nog een avondje bezig geweest om alle instellingen in te stellen zodat ik vond zoals het beeld moest zijn.
Man Man MAN wat een kleuren en wat is dit scherp beeld zeg.
Het geluid is ook goed voor een platte tv!
Ook netflix is geen probleem, en omdat ik een telefoon heb die kan communiceren is het ook geen probleem om alles vanaf je telefoon naar de tv te casten maar wat ik nog makkelijker vind is de optie Screen mirroring ( telefoon bedienen en alles op tv meekijken)
Games heb ik er nog niet op gespeeld meer zie wel dat het op tv iets later reageert dan op de telefoon.
Al met al een geweldige televisie!

moudmaijer 25-08-2014 Product paar dagen in bezit

Na jarenlang plasma (Panasonic HD Ready) te hebben gekeken, nu toch de overstap naar LED gewaagd. Daar was ik eerlijk gezegd wel huiverig voor. Maar, ik moet concluderen dat het niet tegengevallen is.

Het beeld:
Echt prachtig beeld en prima zwartwaarden. Ik heb de tv op de beeldinstelling 'FILM' staan en motion plus heb ik uit gezet, omdat dit het beeld naar mijn smaak te veel beïnvloedt. De kleuren vind ik voor een led best natuurlijk. Tv kijken in HD is mooi, maar full hd is het echt strak!

CI+:
Ik gebruik de TV icm een ci+ 1.3 module van smit en ziggo. Dat werkt prima. Het wisselen van kanaal vind ik niet heel erg snel gaan. Ik ben een pvr van cisco (ook geen topper) gewend en dat gaat beduidend sneller.

Geluid:
Ik gebruik de TV niet om geluid weer te geven. Dat doe ik via een aparte receiver.

Een tegenvaller is wel het gebruik van AnyNet+ icm mijn Pioneer receiver. De TV geluidsinstelling springt telkens terug van 'ontvanger' naar 'TV luidspreker' bij het inschakelen. Een handmatige actie is dan nodig om dit ongedaan te maken (iedere keer als ik de tv aanzet!!). Hierover heb ik vandaag met Samsung contact gehad en ze geven aan dat dit niet goed werkt met andere apparatuur dan Samsung. Dit geloof ik niet helemaal, want AnyNet+ valt volgens mij gewoon onder de HDMI-CEC standaard. Hoe het ook zij, het is best irritant. Omdat ik de TV via HDMI(ARC) aan mijn receiver gekoppeld heb, ben ik afhankelijk van de OSD van mijn TV. Als ik AnyNet+ niet aanzet, dan zie ik de volume indicator van mijn receiver niet op de tv. Het lijkt een kleinigheid, maar is gewoon vervelend. Je betaalt een hoop geld voor iets en dan wil je ook dat het af is.

Apps:
Er is een legio aan apps aanwezig, waar ik nog niet echt ingedoken ben. Eigenlijk vind ik het overbodig, omdat ik hiervoor een tablet heb. Dat werkt toch net iets prettiger en sneller.

Jammer vind ik het overigens nog wel dat bij het gebruik van apps, zoals YouTube, je het toetsenbord (wat ik via USB heb aangesloten) niet kan gebruiken om tekst in te typen in het zoekvak. Dit maakt voor mij een dergelijke app onbruikbaar. Beter is het om YouTube op een tablet te gebruik en van daaruit filmpjes te delen met je TV. Dit werkt super!

Gebruiksgemak:
De TV is redelijk gebruiksvriendelijk. Ik ben echter wel iemand die dergelijke apparaten helemaal uitpluis en snel onder de knie heeft.

Vreemd vind ik de menubediening in de infobalk. Hier werkt de omhoog/omlaag functie op z'n apple's. Precies tegenovergesteld :). Niet erg logisch, omdat dit de enige plek is waar die logica is toegepast. In alle overige menu's werkt omhoog/omlaag precies zoals je het verwacht.

Eindoordeel:
Al met al een paar minnen die er voor zorgen dat ik deze tv qua mogelijkheden en gebruiksgemak niet super hoog waardeer. Hopelijk komt Samsung nog met een firmware update die ervoor zorgt dat in ieder geval AnyNet+ werkt. Want dat zie ik toch als een manco, alhoewel niet iedereen dit zal gebruiken.

Verder alleen maar plussen voor het beeld en het superieure design!

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, maar ik vertrouw erop dat ik nog jaren plezier heb van deze aankoop.

jan brinkmans 25-06-2014 Product paar dagen in bezit

Fantastisch. Wat een beeld- en geluidskwaliteit !!!
Eerst wist ik niet wat ik hoorde en zag maar dat bleek net WEL het geval te zijn!!!
Ik betwijfel of het nog beter kan.