Philips 22PFK4209

7,94 cm dikte
43 inch
Philips 4000 series 43PFS4131/12

EdVe 28-04-2016 Product kwartaal in bezit

Leuke TV maar met één ontwerpfout

6,2
Mooie slanke TV om te zien met goede beeldkwaliteit (voor deze klasse). Geluid is echter onder de maat. Blikkerig. Daarom via de hooftelefoon-uitgang een speaker aangesloten wat een veel betere geluidkwaliteit oplevert. Wel één erg groot nadeel: het volume van de hoofdtelefoon kan niet geregeld worden via de volumeknop op de afstandsbediening, alleen via het menu en dat is erg omslachtig voor dagelijks gebruik. Onbegrijpelijk. Philips hierover benadert maar die komen niet verder dan 'works as designed'.
Wil je dus EN goed beeld EN goed geluid EN normaal gebruiksgemak, dan is deze TV een afrader.

Johnyboy1960 22-10-2014 Product paar weken in bezit

Tv gekocht vanwege zijn mogelijkheden. Als tweede tv nu in gebruik. Gebruik de tv met de UPC CI+ module. Alhoewel het niet in de lijst van gecertificeerde tv's op de UPC site staat werkt het naar behoren. Eerst zenderzoeken zonder de CI+ module. Hierna de CI+ module en smartcard plaatsen Bij de installatie van de CI+ module kan je kiezen uit Ziggo en UPC, en na keuze UPC de frequentie in het volgende scherm ingesteld op 160.000Mhz en de activeringsode (in mijn geval voor Brabant)43144 ingegeven. En klaar ben je.
Het geluid is voor zo'n klein schermpje knudde. Ik gebruik een LG-LAP240 soundplate. TV kan hier mooi bovenop staan. Verbinding via een toslink optische kabel. De TV heeft een erg mooi beeld zeker bij de HD zenders. Er zijn veel instel mogelijkheden om het beeld verder te optimaliseren. Ik ga deze tv ook gebruiken met een Canaal Digitaal CI+ module. TV heeft een satellietingang waaraan direct de LNB (schotel) via een F-connector aangesloten kan worden. De tv neem ik dan mee naar de camping. Op de plaats van de UPC CI+ module komt dan de Canaal Digitaal CI+ module. Ik had liever gezien dat er 2 slots waren. Ik ben tevrden en raad de tv aan.

Dick Apeldoorn 02-09-2014 Product paar dagen in bezit

Voor Reizigers in Campers of Caravans is deze Philips 22PFK4209 Full HD Led TV een prima keuze, zeker voor deze prijs.
Ik was op zoek naar een 12 Volt Full HD TV welke zowel de Satelliet als de Terrestrial (lokal uitgezonden) televisie zenders zou kunnen ontvangen(DVB-S2 / DVB-T).
Er zit ook nog een Kabelontvanger in die handig is als je weer thuis bent, maar als reiziger ongebruikt is (DVB-C).
Afhankelijk van de (beeld)instellingen loopt er zelfs minder dan 2 Ampére stroom. Het beeld (22"=56cm beelddiagonaal)is uitstekend en kan naar je eigen smaak worden ingeregeld. Zoals gebruikelijk is het geluid van Led TV's wat minder, maar er is o.a. een hoofdtelefoon aansluiting.
Er is ook een USB poort waar je zelfs opnamen mee kunt maken.
Op een geheugen stick zou het niet gaan volgens de verkoper, maar op een HDD (harddisk) zou dit moeten lukken.

Waarschuwing: Gebruik hiervoor het liefst een lege HDD want de TV formatteert deze, wel is waar na je toestemming) maar het zou zomaar kunnen dat je je back-up data ineens kwijt bent!

Weergave via de USB aansluiting moet gewoon kunnen.
Over de duurzaamheid kan ik geen mededelingen doen, maar ik ga ervan uit dat de TV wel een tijdje mee moet gaan. Vandaar het cijfer 7, want de computer wil een cijfer (en die schijnt de baas te zijn ;-( )

Volgens mij is deze Philips 22PFK4209 momenteel een hele goede keuze voor genoemde Reizigers zeker gezien zijn prijs/prestatie op de (magere) markt van Full HD TV's welke op 12 Volt werken en drie tuners hebben.

rouss022 24-06-2014 Product paar weken in bezit

Uitstekend beeld, geluid wat minder, ik gebruik het toestel met canal digital incl smartcard en +ci module, werkt heel goed.