Samsung UE55ES8000S - Reviews

Diepte
3,08 cm dikte
55 inch

Snellaert 10-10-2013 Product half jaar in bezit

Ik heb nu de Samsung 55ES8000 een half jaar in mijn bezit, tijd voor de review dus.

Geluidskwaliteit is boven verwachting, maar het blijft een TV. Het is goed genoeg, maar de echte liefhebber sluit 'm natuurlijk aan op een hifi set.

Beeldkwaliteit is gewoon fantastisch, daar heb ik niets op aan te merken.

Mogelijkheden heb ik wel wat op aan te merken: ik zag iemand al zeggen dat teletekst soms uitvalt, dat probleem heb ik ook en dat gebeurt vaak. Als hij dan terugvalt, dan zit de TV ook ineens op HD ready ipv Full HD. Soms bevriest het beeld ook weleens, altijd als ik aan het zappen ben, niet midden in een uitzending natuurlijk, anders had ik 'm ingeruild. Spraakherkenning en bewegingsbediening werkt bij mij niet best en heb ik uitgezet. Soms zit je je suf te zwaaien en gebeurt er niets, soms zit je stil en dan komt dat handje ineens op 't scherm. Browsen (draadloos) in het smart gedeelte vond ik ook niet echt fantastisch, maar ik heb er nu een draadloze muis en een toetsenbord bij zitten. De verbinding is vaak niet stabiel dus voor de mogelijkheden, het zijn er genoeg, maar het scoort geen voldoende wat mij betreft. 3D is overigens wel een hele dikke voldoende.

Vormgeving vind ik dan weer wel fantastisch, de voet vind ik ook mooi. Eens wat anders dan zo'n vierkant stuk ijzer eronder. Wel jammer dat er een Samsung lampje onder zit, anders had ik de blu-ray tussen de TV en de voet kunnen plaatsen dus die hadden ze weg mogen laten wat mij betreft.

Duurzaamheid... tja, dat is lastig maar omdat er wat problemen zijn met de teletekst en omdat het beeld af en toe bevriest is het maar afwachten hoe lang dit toestel meegaat. Ik geef hier ook maar even een kleine onvoldoende. Als de klachten verergeren ga ik Samsung bellen in ieder geval.

osito 29-03-2013 Product jaar of meer in bezit

6,5
Pracht-toestel zeer goed beeld en boven verwachting goed geluid. ontelbare mogelijkheden. zeer geavanceerd. Maar, het ding heeft allerlei rare storingen! Valt van teletext terug in uitzending, geluid valt uit, ziet van het een op andere moment de aangesloten hdd niet meer,valt soms helemaal uit, start dan weer op , valt weer uit enz enz enz.
Fa selectro 4 maal erbij geweest om te repareren, maar het is blijkbaar niet te verhelpen. Via bemiddeling van de leverancier (foto klein; Hulde voor die service) een nieuw toestel gekregen; Ook die gaf problemen... We krijgen nu onze derde. Hopen dat dat goed gaat (en blijft gaan) Dit is een duur toestel! daar verwacht je niet zoveel ellende mee. Samsung TV's worden overal goed getest, maar ik ben niet onder de indruk....

Arjan9 26-02-2013 Product maand in bezit

Qua design en vormgeving een prachtige tv. Heb de tv nu een maand in bezit en de beeldkwaliteit is uitstekend. Contrast, scherpte en kleur zijn uitstekend. Het is wel even puzzelen om je eigen instellingen te vinden die voor jou prettig zijn, maar dat is eigenlijk een kwestie van uitproberen.
De mogelijkheden van smart tv vind ik wel leuk maar het biedt niets extra van wat ik met mijn ipad kan in combinatie met een apple tv. Bovendien vind ik de internet verbinding via wifi te traag hij hapert soms terwijl andere apparaten dat niet hebben. De beeldkwaliteit van bepaalde apps is matig zoals uitzending gemist bijvoorbeeld. De huurfims zijn wel excellent van kwaliteit.
Spraak- en gebarenbediening heb ik nog niet getest en ook 3d moet ik nog verder testen. Zal dit tzt updaten.

Ziva-Gucci 26-01-2013 Product paar weken in bezit

Heb deze tv via PlatteTV.nl gekocht. TV hangt op dezelfde plek als mijn vorige Samsung tv (UE46B7020) en het is werkelijk net een schilderij (zegt mijn vriendin). Hij is ook echt veel platter. Zelf ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de afwerking. Beeld is erg duidelijk. Mijn buurman zei:"het is net of ze zo je kamer binnen komen". En dan heb ik 3D nog niet eens gebruikt. Geluid is beter dan mijn vorige Samsung. Heb al een beetje zitten stoeien met de bedieningsmogelijkheden, maar zie dit meer als een leuke extra. Geef mij maar de afstandsbediening. Installeren van de tv gaat bijna vanzelf. Met de Smarthub ga ik nog stoeien. Moet ik echt een keer voor gaan zitten. Ben erg tevreden over deze tv, maar ook over PlatteTV.nl. Kreeg een zeer goede inruil voor mijn 5 1/2 jaar oude HD-ready tv van Philips. De correspondentie via de mail was snel, duidelijk en vriendelijk. De tv werd op tijd bezorgd door een zeer vriendelijke medewerker.

Reinie 25-01-2013 Product maand in bezit

Wij zijn erg blij met deze tv. Voor ons is het nieuw zo'n groot beeld. Kleuren, even spelen met de verschillende instellingen. Geluid via de geluidsinstallatie maakt aanvaardbaar geluid. Wel even over de aankoop. Ik heb hem gekocht bij Plasmavisie voor nog geen 2300 euro. Een stuk goedkoper dus dan de goedkoopste die nu vermeld wordt bij kieskeurig. Keurige aangekondigde levering binnen de gestelde tijd.
Eén kanttekening om de één of andere reden doen ze niet meer met de aktie waarbij je een samsung Tablet gratig krijgt als je deze tv koopt. Maar bij de goedgekeurde dealers ben je € 700,-- duurder uit, dus wie betaalt de tab uiteindelijk? Juist ja jij zelf!!!

JBK2211 04-01-2013 Product paar weken in bezit

Na 4 maanden ellende met de Philips 46PFL8007 overgestapt naar deze Samsung. Je weet niet wat je meemaakt, bij Samsung werkt gewoon alles, terwijl de Philips op sofware gebied een ramp is. Had ik het maar eerder gedaan, wat een verademing. De Ambi-light nog niet gemist omdat ik een maat groter scherm heb genomen. Vergelijken bij deze Samsung stelt Philips niets meer voor.

d.arp 08-11-2012 Product paar dagen in bezit

Geluid uit de tv is wat minder, beeld is fantastisch na de juiste instellingen. Smart tv opties zijn geweldig en sneller als de vorige generatie. Ook de stem en bewegingsbesturing is een leuke feature maar weet niet of ik dat zal blijven
gebruiken.

De services van PlatteTV.nl is uitstekend, en zeker met de inruilkorting een aanrader. Dit is de 2e keer al dat ik een TV koop bij PlatteTV.nl

pullie17 08-11-2012 Product maand in bezit

Echt een fantastische tv, goed beeld.
Heb lang lopen twijfelen tussen deze en het topmodel van LG, maar mn de mooie omlijsting van de samsung gaf de doorslag.
Bij thuiskomst bleek dat de woonkamer toch een model groter aankon en heb hem omgeruild bij platte tv. nl in de winkel in Nijmegen, dat ging erg soepel omdat ik extra garantie had afgesproken.

Al met al dus erg tevreden over deze tv, het zwaaien en roepen gebruik ik trouwens ook niet.

TV junkie 15-06-2012 Product paar dagen in bezit

Mooie TV, mooi beeld, alleen het geluid is niet bijzonder.
De mogelijkheden van het Smart gedeelte zijn echt te gek.
Moet er alleen wel andere brillen bij kopen als je het 3D gedeelte wil gebruiken.
De voice control duurt lang om echt goed in te stellen, maar de hand/camera controls werken geweldig.

Marwille23 21-04-2012 Product paar dagen in bezit

Een mooie tv, welke voor de toekomst is voor bereidt.
Instelling "film" levert het beste resultaat.
Kleuren/ beeld erg goed.
Smart tv werkt goed maar kan niet alle filmbestanden coderen.
Zoekfunctie naar naam artiesten muziek zou beter kunnen.

Peter_F 16-04-2012 Product paar dagen in bezit

De TV is een vervanging van de Philips 46PFL9706.
Gemis van ambilight is gecompenseerd met een 55" exemplaar, wat niet meer ruimte inneemt vanwege de extreem smalle rand.
Zwart is niet zo zwart als de Philips, maar de software daarentegen is stabiel, snel en gebruikersvriendelijk. Ook de afstandsbediening bevat gelukkig een overvloed aan knoppen, en er wordt een tweede extreem minimalistische afstandsbediening bijgeleverd die meer touch vriendelijk is plus spraak-ondersteuning met ingebouwde microfoon.
Spraak en handgebaarherkenning is nog overrated, de software kan daar nog behoorlijk wat sprongen maken. Mijn stem wordt nauwelijks herkend en ik kan zwaaien wat ik wil, maar de handbeweging wordt niet opgemerkt. Jammer dat het puur optisch met de webcam gaat en dat ze niet de Kinect technologie hiervoor hebben gelicenseerd, nu is het niet meer dan een halve gimmick.
Qua out of the box experience is het een mooie start, je sluit de kabels aan, de TV vraagt welke type kanalen (kabel, analoog/digitaal, satelliet) moeten worden gescand. Dus binnen secondes werd Ziggo herkend en stonden de kanalen klaar.
Beeld is out of the box echter wat fel en niet natuurgetrouw, maar wel veel vrijheid van afstellen. Op een forum ben ik settings tegengekomen waar ik de komende tijd van kan genieten.
3D is bij mijn exemplaar crosstalk-vrij, en afkomstig van Philips heb ik daar ruimschoots ervaring mee gehad.
Digitale programmagids is snel en handig, vooral tijdens zappen. Met de nieuwste CAM+ module is de TV vanaf standby binnen 12 seconden op HD zender Ned2 afgestemd.
Skype werkt prima, en ondersteunt ook inloggen via gezichtsherkenning waardoor je sneller kunt overschakelen bij meerdere gebruikers.
DLNA werkt ook zeer vlot, Twonky moet echter wel nog verteld worden dat het een Samsung Smart TV is, pas dan werken de video's. Wat betreft play-to doet de Samsung het nog niet goed in combinatie van Twonky en Windows Media Player en het geeft keer op keer een foutmelding. Daar mag nog wat aan gesleuteld worden.
MKV bestanden worden goed afgespeeld en naast time-search werkt eindelijk ook schakelen tussen meerdere audio-sporen en ondertitels. Ondertitels zijn strak en niet hakkelig zoals bij Philips. Echter zou ik wel de hoogte willen kunnen instellen van de ondertitels en eventueel de lettertypegrootte.
Vooral voor ontevreden Philips gebruikers is dit toestel een prima manier om het allemaal snel te vergeten.