Brother HL-2130

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother HL-2130 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

dirkvliet 19-06-2014
Geschreven voor: Brother HL-2130

Print mooi en snel, maar al snel gaat de printer op foutmelding want de toner is op. Heel weinig afdrukken gemaakt en nu al op. Via internet achter gekomen hoe je hem moet resetten door knoppen ingedrukt te houden en los te laten. Heel erg ingewikkeld. De printer deed het weer heel even goed, maar kreeg daarna allemaal strepen dus toch waarschijnlijk leeg. Misschien 100-150 afdrukken en cartridge leeg. Lekker goedkope printer blijkt toch niet zo goedkoop te zijn. Zal niet zo snel meer een Brother printer of product kopen.

bertito 20-06-2014

Beste Dirk,
Ik was ook onaangenaam verrast dat de toner zo snel op was. Na een intensieve speurtocht op internet vond ik deze weebsite http://www.octopus-office.de/en/info/home/ waar je een flacon toner kunt bestellen speciaal voor deze Brother printer. Ik heb de toner bijgevuld, en daarna gereset via de knoppencombinatie. Bij mij print hij perfect sindsdien!
Groetjes, Bert

bertito 07-07-2013
Geschreven voor: Brother HL-2130

Een heel fijne en simpele printer. Printopdrachten worden heel snel verwerkt in prima kwaliteit. De handmatige papieringang aam de voorkant is ook heel handig wanneer je op speciaal papier wilt afdrukken, of voor etiketten. Ik heb hem via internet besteld voor €52 inclusief verzendkosten. Wat wil je nog meer?

bertito 28-09-2013

groentechef 27-09-2013

Waar heb je die besteld voor €52? Is dat inclusief toner en drum?

MVil 20-03-2013
Geschreven voor: Brother HL-2130

Mooie printer. Goede prijs-kwaliteitverhouding als het op printen aankomt. Waar ik echter niet om gevraagd heb is een stofzuiger op mijn bureau. Wat een herrie maakt dit ding. Nog nooit een laserprinter meegemaakt die zoveel lawaai maakt. Is echt nieuw voor mij. Als je hem iedere keer uitzet is het geen probleem, maar ik heb begrepen dat je toner sneller leeg gaat wanneer je je printer vaker aan en uit zet.

Ik geef toe, hij is supergoedkoop. En de toners kosten bijna niets. Prima ding dus, maar als ik eerlijk moet zijn had ik liever iets meer betaald voor een printer die na een minuut lekker in slaap snort. Vandaar slechts een ster voor gebruiksgemak. Het gebruik is verder overigens heel gemakkelijk. Heb je een Mac, dan hoef je niets te doen. Ding installeert de software vanzelf.

Mr francois 21-03-2013

Hallo,

Inderdaad maakt wel wat lawaai maar zo erg storend is het niet,als ik niet moet printen staat hij dan ook uit.Vroeger heb ik in bedrijven meermaals printers zien staan in een geisoleerde kast of onder een extra kap /behuizing .De bijgeleverde toner cassette was wel vlug op.Ben dan zelf poeder gaan bijvullen en dat werkt perfect, wel kreeg ik meermaals de melding dat de toner leeg was en stopte hij,een handmatige reset en hop weer op weg...ondertussen heb ik een reset gear set gekocht en gemonteerd en nu is ook dat probleem van de baan.Al bij al ben ik tevreden van deze printer en zeker voor die prijs.

Haerald 20-02-2013
Geschreven voor: Brother HL-2130

De eindscore is dan een 8 maar als er een score was voor prijs/kwaliteit verhouding was dan kreeg deze printer een 9. Hoe het mogelijk is om voor 49 euro inclusief bezorging (gewoon bij de BCC) een laserprinter aan te bieden snap ik ook niet.

Wel zorgen dat je een USB printer kabel in huis hebt (USB B heet dat), ik had er nog één liggen van mijn scanner. Wat A4 papier is ook handig want deze zaken krijg je er voor deze prijs niet bij.

Uitpakken, toner eruit, de toner beschermfolie verwijderen, groene schuif op de toner heen en weer schuiven, aansluiten en aanzetten, vijf minuten later zijn de drivers geinstalleerd en kan je printen.

De start toner geeft 700 pagina's volgens de specs, daarna kan je een 1400 pagina toner kopen voor 30 euro. Laat die inkjet printers maar zitten. De drum (apart) gaat zo'n 12.000 pagina's mee. Genoeg voor een huis printertje.

Het printer menu geeft aardig wat mogelijkheden wat deze printer redelijk veelzijdig maakt.

Duurzaamheid is moeilijk te schatten in een paar dagen maar ik zou voorzichtig omgaan met deze printer, het is allemaal gemaakt van licht plastic.

MarkLab 08-07-2012
Geschreven voor: Brother HL-2130

Dit is momenteel simpelweg de beste monochrome laserprinter in deze prijsklasse..
Gebruik je Linux? Dan werkt het apparaat ook perfect.
Mogelijkheden gaf ik een 10 omdat ie alles doet wat wordt beloofd, namelijk printen ;-) En dat doet hij enorm goed, scherpe tekst, niets op af te dingen..
Grafisch is ie wat minder maar nog steeds niet storend slecht.. Wil je grafisch beter kwaliteit dan zijn er alternatieven maar dan betaal je meteen weer een slag meer.
Vormgeving gaf ik een 8 omdat ik hem het liefst nog ietsje compacter had gehad..
Vergeet bij aanschaf niet een printerkabeltje erbij te kopen (paar euro), die zit er standaard namelijk niet bij.

Mr francois 25-07-2012

Hallo,

Welk papier gebruik je voor deze printer ...ik heb de printer gisteren geinstalleerd , en het papier krult toch redelijk veel ..hierdoor heb ik een probleem om ze terug in de lade te leggen om zodoende de achterzijde ook te printen.Ik gebruik papier van Papyrus ''Balance Pure''geschikt voor copy,laser en inktjet ,A4 en 8O gram,tevens de vermelding op de varkakking ...voor images,graphics ,text ,kleur en ook duplex ...het is niet het goedkoopste papier.

grr

MarkLab 26-07-2012

@ Mr francois
Heb bij de aanschaf van de printer het volgende papier erbij gekocht.. veel goedkoper kan niet denk ik ;-)
Ik hoop dat het betere resultaten zal opleveren..

Bodet125 26-01-2012
Geschreven voor: Brother HL-2130

Dit is een geweldige printer! Hij is zeer snel en maakt
mooie afdrukken! Ik kan nog niets over de duurzaamheid zeggen. Deze laserprinter is een aanrader!