Xerox Phaser 6500V_N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xerox Phaser 6500V_N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Tabassum 13-05-2015
Geschreven voor: Xerox Phaser 6500V_N

Xerox Nederland has the worst possible service. From 0-10 even zero is too good for them. If you have buying Xerox printer for office it will be big mistake, I have two xerox machines in my office and its mistake. Hopefully you guys wont make the same mistake I made. Xerox printer are good but xerox service....

Moris123 21-09-2011
Geschreven voor: Xerox Phaser 6500V_N

Al geruime tijd, was ik op zoek naar een degelijke/betaalbare kleurenlaserprinter voor familiegebruik in een netwerk. Die me tevens ook mooie fotoafdrukken kon bezorgen op glanzend laserpapier.
Hierdoor belande ik vanzelfsprekend dus bij de Xerox 6500N met de mogelijkheid voor een hoge print resolutie van 600x600x4 dpi.
De printer werd geleverd in een stevige bruine kartonnen doos. Bijgeleverd zijn, een netsnoer, Cd-rom met handleiding, drivers, software en een aantal snelstart-handleidingen.

Compact:
Wat me vooral aansprak is de kleine voetafdruk/afmetingen (bxdxh): 40 x 42,5 x 41,5cm. Daardoor neemt deze weinig plaats in beslag, zodat deze bijvoorbeeld in een meterkast of ingemaakte kast kan gezet worden.

Aansluiten/installeren:
De bijgeleverde Cd-rom (printersoftware) is compatibel met alle versies van Windows, dus ook Windows 7 (32/64bit). Je hoeft dus niet via het internet eerst een werkende driver of software te downloaden. Alles is met enkele muisklikken geïnstalleerd, zonder vervelende reclame of van welke aard dan ook.
Ik heb de printer via het netwerk aangesloten Windows 7 (32 en 64bit). Kabel erin en via de software wordt alles automatisch geïnstalleerd als ook het delen. Op een 1ste laptop met Windows XP en een 2de Laptop met Windows 7 32-bit, heb ik de bijgeleverde Cd-rom gebruikt om de printer te installeren voor gebruik op het netwerk. Ook dit ging eenvoudig zonder problemen. Als je wil kan je ook handmatig een IP-adres ingeven.
De printer heeft een aan/uit knop maar staat normaal gesproken, steeds in stand-by.

Printer driver/software:
De Xerox printersoftware is zeer gebruiksvriendelijk en kan indien nodig, zeer uitgebreid bediend worden. Hierdoor kan je vele belangrijke zaken instellen, zoals, kleur, contrast, helderheid, Pantone, eco-modus, handmatig dubbelzijdig afdrukken, foto’s, boekjes, briefkaart, poster en nog zeer vele ander instellingen en dit zonder, dat het geheel onoverzichtelijk wordt.
Door een snelkoppeling of het verkregen ip adres in te typen in je browser, log je in op de interne webserver (centreware webservice) van de printer waar je ook allerlei handig info kan vinden als status toners, instellingen enz...

Printkwaliteit:
De printer verwerkt alle kleuren zoals ze worden aangeboden en drukt hierdoor steeds correct af. Zo zijn de kleurenfoto’s zeer goed, gedetailleerd met juiste kleuren, zonder raster en zonder verloop. Wanneer ik een proefdruk van de Xerox 6500N achter glas leg, dan wordt het verschil met een foto vanuit een inktprinter moeilijker te onderscheiden. Hiervoor gebruikte ik diverse test foto’s met verschillende kleurenpaletten. Kalibreren heeft bij deze printer niet echt zin, maar de mogelijkheden zijn wel voorhanden. De software installeert tevens ook het juiste en bijgeleverde kleurprofiel.

Automatisch dubbelzijdig printen:
Op het moment dat ik de printer bestelde was de Xerox met Duplex niet voorradig. Dus heb ik de duplexmodule voor deze printer zonder duplex apart gekocht.
Deze duplexmodule maakt niet meer lawaai dan zonder en doet wat men ervan verwacht en dat is snel, stil en probleemloos dubbelzijdig afdrukken. Omdat het hier om een netwerkprinter gaat, waarbij de printer dus niet bij m'n PC staat is het een noodzakelijke optie, want handmatig dubbelzijdig afdrukken is dan zeer onpraktisch.
De prijs voor deze module (meer dan de helft van de printerprijs) is wat aan de dure kant.

Toner/verbruik:
De printer is nieuw, dus over het toner/verbruik kan ik nog niet veel zeggen, maar als de specificaties kloppen kan ik gemiddeld 2000/prints maken met een toner. Helaas maak ik veel fotoafdrukken, waardoor er veel toner/verbruik zal zijn.
Leuk zijn de kleine toners aan de zijkant, snel en eenvoudig klikken en klaar. Verder geen opvangbakjes of fusers, enz..
De 'Run Black'-functie zorgt ervoor dat u kunt blijven printen in zwart-wit, ook als de printer geen kleurentoner meer heeft.
Bij Xerox hoorde ik dat de units in de printer gedurende de levensduur moeten meegaan en onder garantie worden vervangen. Waardoor er dus geen extra kosten zijn, buiten papier en toner.

Elektriciteit/verbruik:
Waarden volgens Xerox: Stand-by: 55 Watt, printen: 375 Watt, slaapstand: 15 Watt
Waarden zelf nagemeten in een netwerk: Stand-by: 16 Watt, printen: ??? Watt, slaapstand: 13,5 Watt.
Het energieverbruik is voor een kleurenlaserprinter zeer aanvaardbaar. Nachts wordt deze printer wel volledig uitgeschakeld, zodat het verbruik natuurlijk nog meer daalt.

Snelheid:
De printer drukt foto’s en complexere pagina's zeer snel af en wanneer je veel printopdrachten achter elkaar verwerkt dan is de snelheid zelfs continue.
Dit komt door het ruime geheugen van maar liefst 256MB (uit te breiden tot 768MB) en de processor van 400Mhz.

Display:
Handig klein en verlicht display, zo is de taal in te stellen in het Nederlands en verder kan alles naar wens aangepast worden.

Garantie:
Als je de printer registreert op de website (wat ik meteen gedaan heb), krijg je het 1ste jaar On Site garantie. Maar doordat ik deze printer als particulier heb gekocht, val ik dus onder de wettelijke garantie van 2 jaar, dit is ook bevestigd door Xerox. Alleen weet ik niet of je het 2de jaar ook kan genieten van de on-site garantie.
Omdat ik deze kleurenlaserprinter luidruchtiger vond dan mij zwart/wit laserprinter heb ik om alle twijfels weg te nemen, contact opgenomen via de Xerox on-site garantie. Vrijdag voor het weekeinde gebeld voor een afspraak en de volgende maandagochtend om 9u stond een technieker van Xerox al aan huis. Volgens de technieker van Xerox, was er gelukkig niets aan de hand en is het normaal dat een kleurenlaser iets meer te horen is tov een zwart/wit laserprinter. De reden is, omdat deze printer groter en meerdere toners moet verwarmen.
De support/garantie van Xerox is dus, zeer goed te noemen.

Gebruiksduur:
Tot nu toe ruim +/-450 printjes gemaakt op verschillende types papier en al bij al en zeer tevreden gebruiker.

Conclusie:
Ik had verschillende merken voor ogen, maar deze kleurenlaserprinter steekt toch ver boven de massa uit en dit zeker gezien de lage prijs en afdrukkwaliteit.
Van verschillende merken en modellen heb ik proefdrukken gezien, de betere waren voor mij de Xerox en Epson kleurenlaserprinters. Vandaar dat ik zeer bewust heb gekozen voor de prijsvriendelijke Xerox 6500N en heb er nog geen moment spijt van.
Kort samengevat: Veel printplezier voor weinig geld!

De pluspunten:
•Het uiterlijk is zeer geslaagd (geen saai grijs of zwart) en de afwerking is degelijk uitgevoerd.
•De printersoftware is compatibel met alle versies van Windows, dus ook 32 -en 64bit.
•De Xerox printersoftware is zeer gebruiksvriendelijk.
•De printer drukt foto’s en complexere pagina's zeer snel af.
•De printer heeft een zeer laag stand-by verbruik van 13.5Watt.
•Na een printtaak gaat de printer onmiddellijk terug naar het stand-by verbruik van 13.5Watt.
•De printer drukt de kleuren correct af en heeft een bijgeleverd kleurenprofiel.
•De prijs is scherp in vergelijk met de concurrentie.
•Support is zeer goed tegenover de concurrentie.
•Zeer goede software en driver ondersteuning.
•Zijn de andere kleuren op, dan blijft de printer verder in het zwart afdrukken.
•Drukt zonder problemen papier van 60 tot 216 gram af.
•Heeft een mooi backlicht controle paneel, met een eenvoudig en makkelijk te bedienen menu.
•Werkt zonder problemen in het netwerk.
•De printer is in stand-by niet hoorbaar.
•Je kan overal makkelijk bij, ook om de toners te vervangen.
•Handmatig dubbelzijdig of met duplex afdrukken is mogelijk.
•Handig, dat bij het printen de status van de toner of afdruktaak op het scherm komt.
•Toners met hoge capaciteit verkrijgbaar, waardoor de afdrukkosten dalen.

De negatieve punten:
•De printer heeft een kleine voetafdruk en is hierdoor wat te hoog voor op een bureau.
•Is tijdens het printen niet echt stil te noemen (gelukkig wel geluidloos in stand-by).
•Duplex is helaas niet standaard, maar wel te verkrijgen als dure optie.
•De afgedrukte pagina’s komen niet aan de voorzijde maar aan de achterzijde te liggen. Hierdoor liggen ze dus niet grijpklaar.
•De bijgeleverde toners zijn half gevuld.
•Geen proefpapier bijgeleverd.
•Geen USB-kabel bijgeleverd.

Emil Sokolowski 27-06-2011
Geschreven voor: Xerox Phaser 6500V_N

Perfecte laser printer met haarscherpe afdrukken.
Alleen een beetje veel lawaai bij het afdrukken, verder stil en gaat in eco modus.
Ook mogelijkheid tot extra papierbak en duplex unit om dubbelzijdig te drukken.

Jan_Vermeer 08-05-2011
Geschreven voor: Xerox Phaser 6500V_N

Voor zowel prive als zakelijk en voor de ledenadministratie van de duivenclub waar ik secretaris van ben zocht ik een kleurenlaser die snel en veel kan printen. Deze zijn tegenwoordig al goed betaalbaar zag ik. Mijn oog viel al gauw op de 6500 van Xerox. Xerox is natuurlijk een merk met een goede reputatie en een professionele uitstraling. Ook de garantie en service zijn goed voor elkaar heb ik gehoord.

Deze printer heb ik nu een maand in huis. En hij bevalt supergoed. De printer is robuust en zit zeer stevig in elkaar.

De printkwaliteit is geweldig. Ik print vooral zwarte tekst maar kleurenfoto’s zien er ook fantastisch uit. Vooral op speciaal laser glanspapier blijf je foto’s uitprinten. De snelheid van deze printer is echt verrassend. Overzichten, sheets, rapporten ze komen er allemaal in no time uit. Mooi om echt een serieuze professionele printer voor dit geld te hebben.
De installatie was een eitje, gewoon plug and play onder win7 en de netwerkverbinding ging ook vanzelf.
Dubbelzijdig upgrade is nu de volgende overweging, want ik print nu dubbelzijdig maar dan handmatig, wat ook prima gaat, alleen met de duplex module print hij ook nog automatisch dubbelzijdig. Later daar mijn ervaringen dan over.

Tonerverbruik valt tot nu toe erg mee ik doe nog steeds met mn starterssetje die er bij zat. Overigens zijn de toners wel heel erg makkelijk te vervangen, is echt klik en go.

Ik ben erg tevreden tot nu toe! Beveel hem een ieder aan.