Samsung ML-1865W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung ML-1865W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

JeannetteJeannette 03-11-2011
Geschreven voor: Samsung ML-1865W

Voorlopig ben ik niet tevreden over deze printer. En dit ligt met name aan de WiFi-verbinding: de reden dat ik voor deze printer heb gekozen.
De draadloze verbinding met m’n router was eigenlijk zo gebeurd: dit kan op verschillende manieren: de beschrijving van het boekje volgen (nodeloos ingewikkeld), de stappen in de printerinstelling volgen (mijn eerste keuze) of via de WPS-knop (tweede keuze toen ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan – niet dus: de printer is af en toe gewoon niet te vinden in het netwerk; dit lag niet aan mijn installatie, kwam ik achter): uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Het probleem met de WiFi-verbinding is, dat als je eenmaal hebt geprint, hij goed blijft printen zolang de dag duurt of zolang je PC aanstaat. Breekt er een nieuwe dag aan en een nieuwe PC-opstart, kan er niet 123 geprint worden. Ik weet nog steeds niet hoe dit opgelost moet worden: ik druk op wat knoppen en dan nog eens en dan op wat knoppen tegelijkertijd en ineens doet-ie het.
Iedere keer/dag dat ik wil printen, weer hetzelfde verhaal: printer is verdwenen uit netwerk, of is wel aanwezig in netwerk, maar er wordt toch een fout gegeven.
Ook vervelend: waarom printerinstellingen via het het smart panel naar een webpagina worden geleid snap ik ook niet. Waarom niet gewoon in het programmaatje zelf? Uiteindelijk begreep ik dat je eerst via een ‘admin’ login-code moest inloggen om de instellingen te veranderen.

Over de printer zelf valt niet veel op te merken. Hij is NIET geruisloos; ik vind ‘m zelfs behoorlijk wat geluid maken, maar dat stoort mij persoonlijk niet echt. Hij lijkt wel snel en hij print gewoon naar behoren.
De printer (zwart) is compact en kan bekleed worden met een skin, die zonder verzendkosten toegestuurd kan worden: dat kost dan wel even 6,95 euro. Had een leuke gratis extra kunnen zijn.

[ruim drie maanden in huis]

Bartificial 08-04-2011
Geschreven voor: Samsung ML-1865W

Speciaal voor deze printer gekozen vanwege de wifi optie.

De printer is ontzettend makkelijk in installatie. Out of the box is de toner al geïnstalleerd. De handleiding geeft gedetailleerd aan welke stappen te volgen om een wifi verbinding te bewerkstelligen. Printer eerst aansluiten via usb. Dan installatie cd erin. Het programma zoekt automatisch de wifi verbinding op. Enige wat nog dient te gebeuren is de beveiligingssleutel van de router in te vullen (WEP/WPA/WPA2).
Het enige wat niet in de handleiding staat is hoe men de toner dient te vervangen. Maar misschien zit deze beschrijving bij een nieuwe toner.

Print ontzettend snel en kwaliteit is mijn inziens goed! Al met al tevreden. Duurzaamheid kan ik niet beoordelen, aangezien ik de printer slechts 2 dagen in gebruik heb.