HP LaserJet Color LaserJet CP1515n Printer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP LaserJet Color LaserJet CP1515n Printer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

marcflanders 04-04-2011

Na het gemors met inktjet is deze machine een verademing. Mooie afdrukken, makkelijk te bedienen, niet duur, netwerkaansluiting...

BB54 24-01-2011

goede afdrukkwaliteit.
nieuwe set toner duur en gaat toch niet lang mee!!
Te duur in gebruik!!

Wolfgang67 08-11-2010

Na een jaar in gebruik erg trage printer. Duurt meerdere minuten voordat de printer start met printen, PDF bestanden printen duurt met PCL5 of PS printerdriver helemaal onwerkbaar lang.
Koop daarvoor maar een andere printer, maar niet deze.
Slechts 1 jaar garantie vanuit HP, ook een slechte zaak.

Petervl57 17-09-2010

Een goedkope laserprinter, die prima resultaten geeft. Hij is niet geschikt als fotoprinter en dubbelzijdig printen gaat handmatig, dus voor mogelijkheden daarom een 7. Maar wat 'ie wel kan, doet deze printer uitstekend. De aan en uitknop zit wat ongemakkelijk achteraan en onderaan de linkerzijkant, waardoor je daar niet gemakkelijk bijkan, als je hem niet vrij hebt staan.Ook heeft hij een beetje kleine papierbak en is 'ie niet al te snel, dus voor gebruiksgemak daarom maar een acht. Verder is alles goed bereikbaar en logisch en functioneel. Daarom voor vormgeving een 9. Over duurzaamheid valt nog weinig te zeggen na enkele weken.

Close-Up 18-01-2010

Omdat mijn meer dan 16 jaar oude HP LaserJet 4L er eindelijk de brui aan gaf (steeds vaker papierstoringen), kocht ik deze kleuren LaserJet. De installatie op mijn lokale netwerk d.m.v. een duidelijke wizzard verliep probleemloos (wel even de firewall Zonealarm uitzetten, maar daar wordt je voor gewaarschuwd). Het printen vanaf mjn desktop, laptop en netbook gaat vlekkeloos (letterlijk en figuurlijk). De eerste keren lijkt het wat lang te duren voordat de printer aan de gang gaat, maar dat heeft waarschijnlijk met de kalibratie te maken. Daarna gaat het vlotjes. Hij geeft opmerkelijk mooie afdrukken, ook van foto's. Het is een zwaar apparaat, maar de afmetingen zijn beperkt. Hij is niet muisstil, maar het geluid is niet hinderlijk. In de meegeleverde cartridges zit inderdaad minder toner dan in de gekochte. Jammer dat hij niet automatisch dubbelzijdig kan afdrukken, maar handmatig lukt het ook goed. Gelet op de ervaring met mijn oude printer, verwacht ik er weer lang mee te doen.

hans kook 18-04-2009

Ik ben zeer tevreden over deze printer.
Omdat de prijs erg laag is van deze printer mag je er niet teveel van verwachten, maar na wat testjes met deze printer was ik verbaasd.
De afdruk kwaliteit is zeer goed, zowel in zwart als kleur.
De mogelijkheden zijn ruim voldoende.
Het bedienen van deze printer is niet moeilijk, het installeren van de software is eenvoudig en snel.
Prijs is erg laag.
Heb deze printer op mijn netwerk geïnstalleerd, de installatie zelf is niet moeilijk.
De eerste keer bij het opstarten van deze printer duurt het kalibreren een tijdje, gelukkig is dit eenmalig. Als foto printer is deze niet echt geschikt, maar toch zijn de foto's goed van kwaliteit. Heb afdrukken gemaakt op folie, daarbij was de tekst en tekeningen goed zwart.
Ik ben erg tevreden. En zeker een aanrader.

Marnix2008 15-01-2009

Was op zoek naar een nieuwe printer ivm regelmatig thuiswerken. Altijd goede ervaring gehad met HP-printers. Persoonlijk heb ik veel slechte ervaringen met inktjet (verstopte spuitmonden), dus om die reden naar laser gaan kijken. Deze printer bevalt goed. Makkelijk te installerern, mooie prints, maar uiteraard geen foto-kwaliteit.
Zelf heb ik de printer aangesloten via het netwerk waardoor mijn PC dus niet aan hoeft als ik vanaf mijn laptop wil printen. Kortom een goede printer voor een goede prijs.

Michel1967 01-11-2008

Reden voor aanschaf van een laserprinter, geen gedoe meer met verstopte spuitkoppen.
Printer aangesloten op netwerk.
Installeren gaat vlot, 1 uitgebreide installatie de overige PC's de snelle installatie.
Helaas is de interface niet geweldig gebruiksvriendelijk.
Wel krijg je een goed overzicht van de status van het apparaat (tonerverbruik, aantal afdrukken)
Afdrukken zijn goed, voor foto's blijf je zien dat het een laserprinter is, maar het zijn wel goede kijkplaatjes.
Vormgeving is vriendelijk, wel issie erg zwaar, loop je ertegenaan dan blijft hij echt wel staan.
De plaatsing van de drums en het vervangen ervan zien er op het eerste gezicht goed uit.

Elpenoor 20-09-2008

Heb deze printer nu een kleine week in mijn bezit en ben erg opgetogen over de resultaten. Het is mijn eerste kleurenlaser, maar ik was erg aangenaam verrast door de afdrukkwaliteit! Bovendien is zowat alles naar wens in te stellen: kleur, densiteit, ...
Het enige dat me wat tegenvalt is het verbruik, als ik zo de schattingen van de meegeleverde tool mag geloven. En ik erger me ook aan het feit dat HP allerlei software installeert zonder dat je erom vraagt (zelfs als je voor een manuele installatie kiest). Verder is ie misschien wat traag, maar voor die prijs ...
Een fotoprinter vervangen doet ie niet, maar voor ander kleurwerk vind ik 'm uitstekeknd.

Lette 13-07-2008

Sinds een paar dagen in het bezit van deze printer als opvolger van de HP Color LaserJet 1600. Deze moest ik helaas vervangen wegens gebrek aan drivers voor de Mac.

Qua, snelheid, geluid en uiterlijk ben ik zeer tevreden. De papieruitloop is vooral enorm prettig te noemen. De lade is wat aan de kleine kant maar voor een klein zakelijk of prive gebruiker is dit geen probleem. Ik heb nog geen foto's afgedruk op speciaal papier maar op standaard 80 grams papier was het resultaat al goed te noemen.
De kleuren zijn wel iets minder warm dan die op de prints uit de 1600. Desalniettemin zijn ze natuurgetrouw en contrastrijk.

Deze printer is verder zonder problemen in een netwerk te hangen en is bij standalone gebruik plug and play, ook op de Mac.

Wouter1980 20-05-2008

Sinds twee weken ben ik in het bezit van deze printer: hij bevalt er goed. Ik heb voor de CP1515n gekozen, omdat hij meer intern geheugen heeft dan de CP1215 en ik de printer in de toekomst in een netwerk wil gebruiken.

Zelf gebruik ik hem voor het maken van brochures en briefpapier e.d. voor mijn bedrijf.
Ik had bij mijn vorige werkgever ervaring met zowel een Samsung als een HP 1600. De Samsung was totaal niet kapabel: veel paperjams e.d.. De HP 1600 vond ik ook een serieuse kandidaat, maar is wel erg sloom. Voor particulier gebrui zou ik zeker een 1600 hebben gekocht, zeker omdat het nu een ouder model is en daarom aanzienlijk goedkoper.

Wat betreft de cijfers zal ik niet veel hoger geven dan een 8: er is altijd ruimt evoor verbetering.
Qua prijs-kwaliteit vind ik het zeker een goede aanschaf en mijn ervaring met HP is dat de machines oud kunnen worden, dit moet nog worden bewezen uiteraard..!