Asus Chromebook Flip C434TA-E10013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Chromebook Flip C434TA-E10013 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Maria 19-05-2021

goed apparaat

vorige week Asus chromebook gekocht. Ik wilde een kleine compacte pc waar ik snel en simpel mijn zaken mee kan doen. Tot nu toe bevalt hij prima. Doet wattie moet doen. Start snel op , makkelijk te bedienen. Ik ben er wel tevreden mee. Wel jammer dat er geen muis meer bijgeleverd wordt en dat er maar 1 usb aansluiting is en geen hdmi aansluiting. Daarvoor is het apparaat gewoonweg "te compact "volgens de verkoper.

Tyknl 17-07-2020

Handig apparaat!

Deze Chromebook is de eerste die ik gebruik. Normaliter werk ik op Apple-producten. Deze heb ik gekregen om te testen of het handig is deze als zakelijk device te gebruiken.
Eerlijk gezegd ben ik positief verrast.
Ik neem het apparaat makkelijk mee en hij staat meteen aan als ik hem wil gebruiken. De accuduur is prima te noemen. Die houdt het wel een werkdagje vol.
Ik gebruik het apparaat met VMWare om in te loggen op onze omgeving, maar het is ook prima met office365 en teams te werken.
Het installeren kon je eigenlijk geen installeren noemen. Het was inloggen met een Google-account en vrijwel meteen aan de slag gaan.
De bediening is net als een laptop en daardoor handiger dan een tablet, want je hebt een rechter muisknop👍🏻
Wil je echter documenten lezen dan klap je het scherm om en kun je op volledig scherm lezen. Het toetsenbord zit dan aan de achterkant en is uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk typt.
Ook privé vind ik het apparaat handig. Doordat hij meteen aan staat kun je hem pakken om snel iets op te zoeken of om een filmpje te kijken. Voor een filmpje is de staande stand handig.
Wel lastig dat het scherm snel spiegelt. Beeldkwaliteit en geluid is prima te noemen.
Eigenlijk zou ik heel tevreden zijn om dat apparaat voor mijn werk te gaan gebruiken.
Wat ik nog wel een nadeel vind is dat Microsoft Edge nog niet beschikbaar is in de Play Store. Op een link klikken vanuit Office365 lukt dan niet.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Snel gebruiksklaar
  • Multifunctioneel
  • Werkt goed samen met office365

Minpunten

• Microsoft Edge nog niet in Play Store
  • Scherm spiegelt, komen snel vingerafdrukken op

Melvin105 14-07-2020

Lange batterijduur, licht gewicht, scherp beeld

In de afgelopen periode was ik volledig aangewezen op mijn niet meer volledig werkende laptop door de Corona tijd en het thuis moeten werken. Het mogen testen van deze Asus Chromebook flip kwam dan ook als gelegen! Ik was op zoek naar een laptop en tablet in één die mij kon voorzien van snel werken, gemakkelijk kunnen schakelen tussen meerdere programma’s en tevens in vrije tijd kon zorgen voor de juiste belevenis met het kijken van films en series.
Na het uitpakken van de Asus viel mij direct op dat het een compact licht model was die was voorzien van een scherp NanoEdge scherm. De installatie was zo gedaan, klaar voor gebruik! Even zorgen voor het in gebruik nemen van de google apps en we kunnen beginnen. Opladen met deze laptop is iets wat je niet vaak hoeft te doen, hij gaat ruim 12 uur mee, makkelijk als je dus veel onderweg bent.
De mindere punten die er zijn zijn bij de laptop als tablet gebruiken en deze dus in de flip over stand in gebruik nemen dat je aan de achterkant het toetsenbord hebt. Hij blokkeert dan wel maar dit kan wel zorgen voor ongemakken op den duur. Daarnaast heeft de laptop slechts 1 usb poort.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Lange batterijduur

Minpunten

• 1 usb poort

Thiming 10-07-2020

snel en comfortabel

Een ideale laptop en tablet ineen. Bij het uitpakken valt meteen de degelijkheid op, vooral het gewicht viel mij meteen op. Hij is niet zwaar maar wel zwaarder dan verwacht. Na het opladen valt op hoe snel de laptop is, hij start in enkele secondes op en je kan dan meteen aan de slag.
Het scherm is bijna beeldvullend en groot genoeg als laptop, wanneer je hem als tablet gebruikt lijkt het scherm nog een stuk ruimer. Ik pak hem er veel sneller bij dan mijn vorige traditionele laptop.
de tablet stand is in het begin wel wennen aangezien je dan ook het toetsenbord indrukt, deze wordt automatisch uitgezet maar blijft wel wennen. wanneer je hem als tablet vasthoudt voel je dat de laptop best warm wordt aan de scharnierende kant.

Pluspunten

• scherm
  • snel een tablet
  • batterijduur

Minpunten

• warmte aan scharnierende kant
  • maar één usb aansluiting

Jojanneke 09-07-2020

zeer gebruiksvriendelijk Chromebook

Ik heb me aangemeld om dit product te testen, omdat ik ,als docent, steeds afhankelijker word van digitale middelen. Ik ben op zoek naar een apparaat dat snel kan schakelen tussen verschillende schermen, apps en internetpagina's. Al deze mogelijkheden heeft dit Chromebook. Daarnaast is het makkelijk mee te nemen en is de levensduur van de batterij lang.
De afhankelijlkheid van internet is even wennen, maar al snel zijn al mijn vaste werkplekken standaard opgenomen en kan ik snel aan het werk.
Helaas ben ik voor mijn werk buiten mijn school afhankelijk van een online werkplek en het lukt nog niet om deze te bereiken op het Chromebook. Ook apps anders dan van Google werken nog niet altijd naar behoren.
Maar, voor prive gebruik is dit apparaat een aanwinst in ons huis. De kinderen en ik genieten van het gebruiksgemak.

Pluspunten

• levensduur batterij
  • flexibiliteit scherm
  • lichtgevende toetsen

Minpunten

• apps anders dan van Google

Boksie91 09-07-2020

Klein, mooi en lang in gebruik

Ik heb de Asus Chromebook Flip nu een week in gebruik. Allereerst iets over het uiterlijk. De Chromebook ziet er mooi uit. De kleur zilvergrijs is mooi bij het zwart van de dunne randjes van het scherm. Doordat de letters op het toetsenbord niet zwart zijn, maar grijs, toont het als een mooi geheel. De verlichting in het toetsenbord is een mooie aanvulling voor de avond. Door de dunne randen om het scherm , is het een kleinere Chromebook dan andere 14 inch Chromebooks. Dat is erg fijn.
Hij is ook erg licht maar voelt toch stevig.
Het scherm is volledig om te klappen tot tabletmodus. Ik vraag me echt af of ik dit vaak zou gebruiken. Wat wel fijn is, is dat het toetsenbord geblokkeerd wordt zodat je het scherm helemaal omklapt. Het scherm toont verder erg helder en de kleuren zijn mooi. Het spiegelt wel snel, zeker in lichte omgeving. Dit dit een nadeel bij buitengebruik.

De Chromebook heeft 8 gb ram en een M3 processor. Dit merk je erg goed. Met alle gemak kan je veel apps tegelijk openen en op meerde tabbladen tegelijk werken. Hij start ook erg snel op. Dit allemaal kan ook dagenlang op 1 accu. Ik heb de Chromebook ongeveer 10 uur intensief gebruikt op 1 volle accu. Het opladen daarna duurt ook niet langer dan 2 uurtjes.

Het werken in de cloud geeft veel voordelen. Het eerste jaar krijg je 100 gb kado bij je Google Account. Dit is meer dan genoeg om je bestanden, documenten en dergelijke op te slaan. Daarnaast is er nog 64gb geheugen op de Chromebook zelf voor apps. Deze combinatie geeft je zekerheid van voldoende opslagcapaciteit.

Ik had een hoge verwachting van de Chromebook op het gebied van design , batterijduur en multitasking. Tot nu toe voldoet hij aan alle verwachtingen.

• batterijduur
  • 8 gb ram
  • Compact, makkelijk mee te nemen
  • touchscreen werkt uitstekend

Minpunten

• spiegelend scherm

CheriseM 08-07-2020

Nieuwe ervaring

Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe laptop. Langere tijd heb ik mijn eigen laptop niet hoeven te gebruiken omdat ik een werklaptop had totdat ik vorig jaar van baan veranderde. Eenmaal in de lockdown werd ik volledig aangewezen op mijn 7 jaar oude laptop die lang niet meer de snelste was, vaak vastliep en verouderde software had. Ik was dan ook heel blij dat ik de Asus Chromebook Flip C434TA-E10013 mocht gaan testen.
De laptop heeft een mooi strak design, het NanoEdge scherpe beeld is mooi en hij is erg licht in gewicht.
In eerste instantie even wennen aan het type Chromebook, dit was een nieuwe ervaring. Volledig gaan werken in de cloud zorgt dan ook even voor het inlezen en tijd om dit in gebruik te nemen als je reeds bestaande documenten/fotoś wilt overzetten.
Wel is de laptop erg snel in gebruik en ook het opstarten gebeurd in een fractie van een seconden. De batterij gaat veel langer mee dan verwacht. Nu ik de latop zoń 2 weken al 3/4 uur per dag gebruik heb ik hem slechts 2 keer op hoeven te laden. Voor het kijken van films en series in deze tablet een ideaal formaat en ook voor kinderen makkelijk in gebruik.
Voor werkzaamheden zoals ik die uitvoer is de laptop niet volledig geschikt omdat je echt afhankelijk bent van apps en werkomgevingen niet allen in gebruik genomen kunnen worden. Maar al met al zijn wij wel erg positief over het product en is het naar mijn mening een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• licht design
  • snelheid

Minpunten

• slechts 1 usb poort

Irobbh 08-07-2020

Zeer snel en compact

Na een week deze chromebook te testen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit al mijn verwachtingen overtreft.
Ze chromebook is zeer snel door zijn 8GB werkgeheugen en 64GB interne geheugen. Naast dit eigen geheugen is deze ook uit te breiden door middel van een externe harde schijf en werk je daarnaast vooral in de cloud. Ook de batterij bevalt mij zeer goed. Zelfs met intensief gebruik heb ik hem in 1 week nog maar 1x op hoeven laden.

Naast de prestaties vind ik ook zijn design echt heep mooi! De randjes om het scherm zijn zo minimaal waardoor hij zeer compact is. Hierdoor is hij ook erg licht in gewicht.

Wat ik vooral heel prettig vind is zijn omklapbare scherm. Hierdoor gebruik je hem gelijk als tablet voor bijvoorbeeld films en series. Hierdoor pak je hem erg snel om ook even snel iets op te zoeken.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Gewicht
  • Snel

Minpunten

• Geen hdmi aansluiting
  • Geen aansluiting voor internetkabel

Ejees 07-07-2020

Fijne laptop met als extra de voordelen van een tablet

Ben al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn Lenovo laptop omdat deze totaal niet bevalt. Erg blij dat ik deze chromebook mocht testen om zo zelf te ervaren of het iets voor mij is. En tot nu toe erg tevreden. Het 14inch scherm is groot genoeg. Ook omdat de randen zo klein zijn. Door het formaat van de laptop is hij ook makkelijk mee te nemen. Hij is lekker plat ook. En het gewicht van nog geen anderhalve kilo is erg prettig als je ermee in het vliegtuig zou moeten. Was afgelopen weekend met de auto naar de Ardennen en was makkelijk mee te nemen in mijn koffer. Veel buiten geweest, maar het was erg handig om 's ochtends en 's avonds mijn e-mail door te nemen. En hem als tablet te gebruiken om nog even in een digitaal boek te lezen. Was zo stom geweest om de oplader te vergeten, maar het was totaal niet nodig om hem op te laden. En mijn bedenkingen om alleen maar in de cloud te kunnen werken heb ik nog geen een keer gehad. Ik ben om. Deze chromebook is een aanrader

Pluspunten

• Batterijduur
  • Compactheid
  • Laptop/tablet ineen

Jorik 30-03-2020

Premium laptop voor een topprijs

Hele goede bouwkwaliteit, stevig product met een helder scherm. Flipfunctie is heel stevig en fijn om als 'tablet' te gebruiken. Backlight van het toetsenbord en speakervolume laten enigszins te wensen over. Verder is dit voor Chrome OS de beste prijs/kwaliteit aankoop te vinden en het goedkoopste bij BCC. De levering was snel en overzichtelijk.
Vind je het fijn om te werken met Chrome OS? Dan raad ik deze koop absoluut aan!

Pluspunten

• Helder scherm
  • Snel
  • Lange accuduur
  • Flipfunctie

Minpunten

• Backlight toetsenbord
  • Speakervolume

Han van de Koolwijk 07-03-2020

Goede conceptie goede afmetingen

Goed van ontwerp en voldoende snelheid. Goede vormgeving Jammer dat er niet een goede handleiding bij is

Pluspunten

• Goed ontwerp
  • Goed scherm
  • Mooie lichte kleur

Minpunten

• onvoldoende USB conection
  • Batterij mag nog wat meer Capaciteit hebben
  • Handleiding onvoldoende