Asus Eee PC 1015PEM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Eee PC 1015PEM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Gunay 19-10-2011
Geschreven voor: Asus Eee PC 1015PEM

Vlak voor mijn vakantie aangeschaft om mee te nemen. De vormgeving is zeer goed. Ik wou eerst een recovery bestand maken op een memory stick zoals wordt beschreven in de handleiding. Alles stap voor stap gevolgd maar ik kom niet in een scherm wat beschreven wordt in de handleiding. Daarna andere manieren gezocht maar geen mogelijkheid om een recovery bestand te maken. De indicatie voor de batterij is géén betrouwbare informatie. Bij 24% ging mijn netbook na enkele minuten zonder waarschuwing uit terwijl ik niets aan het doen was. Voor de rest ziet het er wel goed uit maar heb er wel spijt van dat ik geen betrouwbare HP heb genomen vanwege het uiterlijk.

RobPhd 02-06-2011
Geschreven voor: Asus Eee PC 1015PEM

Mijn netbook heeft een probleem met de VGA uitgang: als je een groot scherm aansluit en de voedingsaansluiting van de netbook zit niet in het stopcontact daan gaat het scherm na verloop van tijd flikkeren. De winkel waar ik hem heb gekocht (4Launch) zegt dat er geen probleem is met het apparaat, en ik krijg dan ook geen nieuwe, of geld terug.

Haggman 29-01-2011
Geschreven voor: Asus Eee PC 1015PEM

Ruim een week geleden gekocht. Mooi apparaat. Ik vind het het beste wat je kan krijgen voor dat geld.
Hij is krachtiger dan ik had verwacht.

Kan prima meerdere taken te gelijk aan.
Speelt moeiteloos 720p film bestanden af.
Er staat Windows 7 Starter op, maar Ultimate kan hij ook prima aan.
De hardware score van Windows is een 2.8, hoger dan ik had verwacht
Met de ingebouwde bluetooth kun je via je telefoon internetten en met de netbook bellen etc.
Bij gewoon gebruik houd de laptop het een uurtje of 5 uit.
Geluid is niet briljant, maar voor een netbook zeker acceptabel. Er zit een virtualsurround stand op die het geluid duidelijker en voller maakt. Zet het volume in deze stand niet voluit, want dan lijkt het wat overstuur te klinken.

Tijdens het typen raak je wel eens perongeluk het touchpad aan, dat is wat vervelend. Even aan wennen. Evt. kun je als je veel moet typen snel en handig het touchpad uitschakelen.
Op de website staat dat er uitvoeringen zijn met USB3.0 en USB charge +. Ik kan nergens vinden wat de bij behorende types zijn, maar ik geloof niet dat dit model beide zaken heeft. Ik vraag me zelfs af of die modellen wel echt bestaan.

Al met al een prima netbook die niet onderdoet voor een gemiddelde laptop. Uiteraard als je meer met je laptop wilt (gamen, FullHD streamen, etc) dan zul je er eentje moeten kopen met een aparte grafische chip.