Huawei MateBook 13 - i5 (256GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Huawei MateBook 13 - i5 (256GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Walter 26-08-2019

Prachtig scherm, snel, compact, maar ook nadelen

Tot nu toe bevalt de Matebook 13 goed. Hij is snel, heeft een prachtig hi-res 3:2 scherm dat ook buiten nog goed afleesbaar is, heeft een handige fingerprint reader in de power button en een uitstekend touchpad. Geluid is bovengemiddeld goed. Maar het is niet alleen positief. Zo krijg ik hem niet draadloos geconnecteerd met een HP Envy printer (zelfs niet na troubleshooten met het HP analyse tool). Ook mis ik de fysieke aansluitmogelijkheden, alles moet worden aangesloten via een los kastje dat dan wel is meegeleverd. Maar daarop ontbreken aansluitingen als LAN, DisplayPort en SD kaart lezer. Leuk hoor, dat je met elke USB adapter kunt laden (als deze krachtig genoeg is anders duurt t eindeloos), maar ik geef voorkeur aan een laptop met alle fysieke aansluitmogelijkheden en een klassieke lader. Helaas is dit de norm aan het worden in ultrabook land. Ook is hij met 1,3 kg geen lichtgewicht t.o.v. z'n zeer compacte dimensies. De afwerking is van behoorlijk hoog niveau, maar nog niet als Apple waar deze zo vaak mee wordt vergeleken (het is geen unibody zoals de Macbooks), de zijrand en het scharnierdeel zijn nml van plastic. Kan ik 'm aanbevelen? Zeker, als een compact stevig design, fraai 2K display en de prima performance hoog op je verlanglijstje staan en je kunt leven met de genoemde nadelen.

Pluspunten

• Prachtig 2K scherm in 3:2 verhouding
  • snel
  • zeer compact en stevig design
  • fingerprint reader geintegreerd in power button
  • goed geluid

Minpunten

• weinig aansluitmogelijkheden (alles via USB-C)
  • geen unibody design