Asus ZenBook UX433FA-A5133T - Reviews

Intel Core i5
14 inch
Intern geheugen (RAM)
8 GB RAM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Asus ZenBook UX433FA-A5133T op Kieskeurig.nl.

Nanduka 10-03-2019

Ultralicht, snel en krachtig

Geschreven voor: Asus ZenBook UX433FA-A5133T

Mijn oude HP laptop begaf het na zes jaar. Had zo snel mogelijk een nieuwe laptop nodig.

Wilde eerst een Macbook Air kopen. Maar na het vergelijken van specificaties met de Asus Zenbook en de deal die Bol.com had ben ik overstag gegaan voor de Asus Zenbook. Toch 400 euro goedkoper.

Het scherm is een IPS Full HD scherm. Superscherp en heeft goede kijkhoeken. Het toetsenbord typt heerlijk. De expert geeft aan dat deze niet geschikt is voor videobewerking. Mijn ervaring is echter anders. Een 1080p filmpje renderen is snel gedaan. Nog niet getest met 4K. De laptop is muisstil. Hij heeft ook gezichtsherkenning en dat werkt fijn. De toetsenbordverlichting is handig bij weinig licht. Het numerieke toetsenbord dat in de trackpad verwerkt zit is goed gevonden. Soms werkt de trackpad niet optimaal. Dat is jammer. De batterij gaat 9 uur mee en geen 13 uur zoals geclaimd. Dan staat de Brightness van het scherm op 80 procent en de batterij op batterijbesparing. De laptop of Ultrabook kan makkelijk werken met meerdere zwaardere programma's open. Windows Opstarten vanaf een cold boot duurt tien seconden. De WiFi adaptor ondersteunt ook 5G. Een toppertje deze zenbook. Mooi dat ze er nog een Sleeve aan toegevoegd hebben.

Pluspunten

• Fraai design
  • Snelle processor
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Degelijke behuizing
  • Videorendering 1080p gaat zeer snel

Minpunten

• Weinig extra's
  • accu gaat geen 13 uur mee maar 9 uur