Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K5G1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K5G1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Jomal 02-09-2019

Mooie en uitstekende chromebook

Mijn oude windows-laptop had het begeven en ik wilde voor de reparatie geen geld meer uitgeven. Ik had al wat informatie opgezocht over chromebooks en Chrome OS.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze Chromebook gekocht bij BCC voor 339 Euro.
Nu 2 weken in mijn bezit en geen moment spijt. Chrome OS is even wennen, maar is uiteindelijk een verademing t.o.v. Windows (met name de opstartsnelheid). Ik wil niet anders meer.
Natuurlijk heeft dat ook te maken met de prestaties van deze Acer Chromebook R13.
Het chromebook voelt degelijk aan en heeft een prettig formaat. Het hd scherm geeft een haarscherp beeld en de kleuren-weergave vind ik erg mooi. Het touchscreen werkt goed, zeker in combinatie met het fijne toetsenbord. Het touchpad gebruik ik weinig, maar doet zijn werk naar behoren. De accu is geweldig. De beloofde werking van ruim 12 uur kan ik niet echt controleren, maar gevoelsmatig denk ik dat dat aardig in de buurt komt. Voor de wat zwaardere software zoals Photoshop en videobewerking hou ik mijn desktop (windows 10) achter de hand.
Als ik dan toch wat minpuntjes mag vermelden:
Ik mis de toetsenbord-verlichting die ik wel op mijn oude windows-laptop had. Bij slecht verlichte locaties vind ik dat echt een gemis.
Een extra usb 3.0 poort zou geen overbodige luxe zijn. Omdat ik veel met een muis werk is de enige usb 3.0 poort al bezet.
Dat er een mini SD kaartlezer aanwezig is is erg fijn. De kaart steekt echter wel iets uit en is dus kwetsbaar. Een aansluiting met een klepje was beter geweest.
Conclusie:
Een fijn apparaat, zeker voor deze prijs.

John 01-12-2018

Uitstekend chromebook

- goede prijs-kwaliteit verhouding
- zeer gebruiksvriendelijk
- de eerste keer opstarten ging vlot
- de korte handleiding was duidelijk
- je kunt lang ermee werken, voordat je de accu moet opladen (12 uur)

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lange accuduur