Apple MacBook Pro 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro 2017 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Westmaas Johan 10-06-2019

MacBook Pro 2017

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Super compact. Het is een Fijn beeld, lekker toetsenbord en werkt lekker snel.
Een aanrader om thuis zakelijk mee te werken.
Aangekocht als vervanging van... omdat mijn oude laptop van apple niet meer te updaten was (begin 2008).

Pluspunten

• Snel
  • Compact
  • Mooi
  • Werkt fijn

Maarten 09-07-2018

Vlot, mooi en doet wat 'ie moet doen

Geschreven voor: Apple MacBook Pro

Gekocht vanwege de levensduur en relatief lage afschrijving tov Windows-laptops. Prima zakelijke laptop die doet wat 'ie moet doen: foto bewerking, office-programma's en af en toe een niet al te zware game draaien. Voldoet prima, voelt goed aan. Laptop is niet zwaar. Scherm is overigens helemaal top, zeer goede kleurweergave!

Pluspunten

• Licht
  • Snel
  • Mooi
  • Prettig toetsenbord
  • Scherm is top!

Minpunten

• Beperkt gamen
  • Accu raakt relatief snel leeg voor de prijs
  • Relatief duur

fransj 20-06-2018

Zwakte punt in deze verder erg mooie laptop

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Na mijn eerst mac book pro, die nog steeds in de familie wordt gebruikt en al meer dan 7 jaar prima functioneert, een nieuwe 15 inch touch bar gekocht. Op zich werkt alles prima maar ik heb nooit goed kunnen wennen aan het nieuwe toetsenbord. Tikt wel heel licht maar maakt wat irritant geluid. Tot voor kort mijn enigste minpunt. Prima scherm, snel etc niets op aan te merken. Alleen de linker shift toets begon problemen te geven net buiten de garantie. Vervolgens liet deze geheel los. Ondanks dat dit een bekend probleem is (in calafornia zelfs rechtzaken tegen Apple) willen ze hier niets uit coulance aan doen omdat het buiten de garantie is. Reparatie alleen door hele toetsenbord te vervangen kosten enige honderden euro's. Absurd. Altijd de hoge prijs van Apple verantwoord door de goede kwaliteit. Maar nu ze zulke slechte kwaliteit leveren en niet wensen te repareren vallen ze diep door de mand. Ondanks dat het verder een mooi apparaat is kan ik dit niet meer aanbevelen.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • design
  • snelheid
  • accu is prima

Minpunten

• toetsenbord
  • service buiten de garantie

Anno 02-05-2018

Zware tegenvaller als trouwe mac gebruiker!

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Gewend van Mac dat het werkt, als iets crashed dat het 1 programma is en je kan doorwerken en dat problemen opgelost worden. Niet dus...
Om te beginnen sta je altijd onder een laag voltage als je de laptop aan het laden bent. De behuizing trilt onder je handen als je die er op legt. Heel naar gevoel. Dus altijd een rubbertje er tussen leggen.

Dan Hihg Sierra. Hopeloos. Zit vol met bugs. Veel wisselwerking tussen software. Dus als programma 1 open staat werkt programma 2 niet naar behoren. Mail is helemaal drama. Wil niet uit het doc komen als je er op klikt, mail berichten in de zelfde reeks verschijnen niet juist in het berichten venster (1 bericht wordt weergegeven voor alle berichten).
en in de optie om regels toe te voegen moet je vooral niet te veel achter elkaar doen, want dan houd je geen invoerbalk meer over.

Met grote regelmaat moet ik mijn computer volledig opnieuw opstarten. Reden: alles loopt vast: Het doc verschijnt niet meer (blijft halverwege steken) als ik naar een ander bureaublad wil zit die daar in vast en van programma's wisselen is helemaal kansloos.
Gewoon totaal vastgelopen. Dit begint met vertraging. Dus heel lang wachten op software om te wisselen.
Apple wil dit soort dingen oplossen door je systeem opnieuw er op te zetten (schone installatie) hier ben ik zo'n 8 keer ingetrapt. Bij elk probleem willen ze dat opnieuw. Je blijft op deze manier bezig! WAARDELOOS! Ze willen dit om vast te stellen dat het in de software zit en het is een noodzakelijke stap voordat je bij de engineers terecht kunt.
Mijn ervaring is inmiddels dat die engineers heel goed raad weten met deze problemen, maar ja, zo lang je niet voor elk probleem je systeem er op nieuw op zet (en een backup laden mag dan niet! omdat je dan mogelijk foute bestanden terug zet) kom je niet bij deze experts terug.

Het drama met drag & drop waar ik zo'n 3 maanden mee aan het rotsooien ben geweest bleek een eenvoudige oorzaak te hebben: Plist bestanden in de 'Launch agent map'. Door die te verwijderen was het probleem opgelost.

Ik schat in dat dit soort 'bestanden op de verkeerde plek' voor vele problemen de oorzaak zijn, maarja, door het hele systeem er steeds op nieuw op te zetten kom je er niet achter waar het zit. Zo lossen ze dus helemaal niks op!

Zeer slechte service en een heftige tegenvaller. Ik baal als een stekker dat ik hier zo veel geld aan heb uitgegeven!

Pluspunten

• Ziet er strak uit

Minpunten

• Trillende behuizing als je oplaad
  • Loopt vast
  • Slechte service van Apple support
  • Veel software problemen
  • Zeer kwetsbaar beeldscherm

Esmee 23-04-2018

Top!

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Laptop wekt goed, is makkelijk in gebruik en is erg snel in gebruik! Ik kan deze laptop iedereen aanraden

Arjan 21-03-2018

Top laptop

Geschreven voor: Apple MacBook Pro

De macbook pro is echt een topper. De bouwkwaliteit is echt goed, de kwalieteit straalt ervan af . Het gebruiks gemak is ook zeer goed. Voor mij is er maar een nadeel en dat is de prijs die is gewoon hoog. En ben je net bij gekomen van de prijs dan besef je dat er nog wat geld bij moet voor een usb c adapter, want op de laptop zit alleen usb c. Maar toch die prijs vergeet je snel als je eenmaal met de laptop werkt. Dus wat mij betreft een aanrader.

Pluspunten

• Bouwkwalieteit
  • Gebruiksgemak ios

Minpunten

• Prijs
  • Usb-c adapter noodzakelijk

Vdw 14-01-2018

Werkt zo goed!

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Tot nu toe altijd een Windows laptop gebruikt, nu voor het eerst overgestapt naar Apple. Ik heb daarnaast verschillende Apple producten wat mij de doorslag gaf. Het werkt ZO goed samen!

Pluspunten

• Werkt perfect met andere Apple producten
  • Geweldig beeld

Minpunten

• Geen USB poort

Hanjo 07-01-2018

Waardeloze computer / laptop

Waardeloze laptop!

Na 2 maand had het toetsenbord al keuren. Eerst moet je verschillende letters of cijfer forceren wil je ze kunnen typen. Daarna doen ze het alleen als je ze precies in het midden intypt waardoor je dus niet meer blind/snel kunt typen. En als extraatje krijg je ook nog dat de toetsen dubbel worden getypt als je ze niet meer hoeft te forceren.
Dit heb ik ondertussen (na 4 maand) al bij 7 verschillende toetsen gehad, heel erg frustrerend! Bel je Apple op, mag je hem inleveren voor reparatie, maar dan moet je wel 3 weken wachten!

Nu net ook nog uit het niets doet de linkerhelft van de geluidsboxen het niet meer?!

Verder is het natuurlijk wel Apple en is alles mooi vormgegeven en draait die gewoon snel, ik ben echter diep teleurgesteld in deze laptop.

Pluspunten

• Trackpad
  • Touchbar

Minpunten

• Toetsenbord
  • Geluidsboxen

Robert 07-12-2017

fijne, snelle en lichte Mac perfect voor zakelijk gebruik

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Pluspunten

• snel voor standaard office en coding taken
  • mooie sterke lichte unibody
  • batterij gaat 10 uur mee (browsen en MSoffice)
  • mooi scherp helder scherm
  • fijn toetsenbord

Minpunten

• prijzig
  • CPU degelijk maar niks bijzonders
  • USB-C naar USB-A ontbreekt
  • USB-C naar UTP-RJ45 ontbreekt

Robert 18-12-2017

Deze Juiced Systems - BizHUB - USB-C Multiport Gigabit HDMI Hub wordt in Europa hier als Satechi Type-C Multi-Port Hub 4K Ethernet verkocht!

Robert 08-12-2017

Omdat het aantal ports zeer beperkt is, Apple standaard geen verloopstekkers meeleverd en de beschikbare Apple accessoires weinig connectivity voor hun prijs bieden, heb ik een Juiced Systems BizHUB uit de US laten komen. Deze zeer compacte multiport gigabit hdmi hub werkt zonder extra drivers(!) en biedt aan deze MBP via 1 van de 2 USB Type-C aansluitingen: 1Gigabit ethernet port (RJ45), 1xHDMi 4K video port voor een tweede scherm/ beamer, 2 (micro) SD slots om snel(ler) cam filmpjes over te zetten en 3x USB3.0 Type-A poorten. Kortom alles wat ik zakelijk nodig heb om in een kantooromgeving met nagenoeg alles te kunnen interfacen. Volgens Linus Tech Tips was deze dongle gemeten de snelste, stabielste en veelzijdigste USB Type C multiport dongle die hij heeft getest en dat kan ik in de praktijk beamen. Helaas wordt hij niet in NL verkocht, maar Juicedsystems shipped ook naar NL voor redelijke tarieven. Succes met kiezen...

Robert 01-05-2018

Kleine update v.w.b. degelijkheid:

- op gegeven moment viel op dat het retina scherm langs de randen last had van rare lichte vlekken aka 'light bleeding'. Was vooral goed zichtbaar bij het fullscreen bekijken van films in donkere ruimtes. Is bekend euvel bij Retina schermen. Netjes en vlot via Apple store is het scherm onder garantie vervangen. Vervangende scherm is wel goed;

- murphy at large: tijdens vervangen van scherm heeft Apple tech per ongeluk de Bluetooth module gesloopt. Die is helaas een vast onderdeel op het moederboard. Apple heeft nog vlotter onder garantie het volledige moederboard (incl. cpu!) vervangen... Ouch voor Apple! Ook hier weer met alle mogelijke excuses zeer klantvriendelijk hersteld.

Verder werkt deze MBP al sinds aankoop geweldig fijn en snel. Ook 3D rendering van 3D cities in Google Earth gaat super smooth. Pas met dat soort zware processing taken slaat de fan stevig aan. Verder tijdens normaal browsen of emailen: volledig stil.

Heel slick vind ik wel dat je je MBP automatisch kunt ontgrendelen wanneer je je Apple Watch draagt!
Zoals zovelen al hebben aangegeven is de integratie tussen de Apple devices onderling en hard- en software (OSX/iOS) veelal een genot. Klink ik nu té positief? Excuses. In mijn beleving niks aan overdreven.

Felix Visser 23-10-2017

Apple, mooi en fijn, totdat er iets niet werkt.

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Gekozen omdat ik al sinds 1990 werk met Apple. Ik was onder de indruk van de SE 30, misschien kent u hem wel, zo'n rechtopstaande crèmekleurige doos met een klein zwart/wit scherm en minifloppy drive.
Niet kapot te krijgen!
Sinds die tijd blijven hangen aan het merk. Waarom? Gemakzucht en vrienden die ook totaal aan het merk zijn verslingerd. Die me ook altijd te hulp schieten als er iets fout gaat. Want dat gebeurde steeds vaker, naarmate alles kleiner, sneller en gelikter werd. En Apple groter groeide. En koos voor de grote telefoniemarkt.
Intussen bedenk ik dat ik in de periode na de SE 30 een stuk of 6, 7 laptops van Apple had, waar meestal snel iets mechanisch kapot ging - een connectortje voor (toen nog) een modemverbinding met... Compuserve, de eerste stappen op e-mail-paden. Dit kon gratis worden gerepareerd (o, dat is fijn, dank u wel!) alleen het nieuwe mother board à raison van (omgerekend) ± 450 euro moest ik betalen. En de verzendkosten. O, juist. Nee dus, dan maar een nieuwe.
In een andere reactie lees ik dat iemand zich terecht stoort aan de afschrijvingspolicy van Apple, het snel tot vintage verklaren, en er nog mee wegkomen ook. Ik erger mij daar ook zeer aan, maar Apple is helaas geen uitzondering. Fabrieken moeten draaien en een nieuwmarkt is al snel te klein als de fabriek te groot is geworden, dus dan maar de vervangingsmarkt erbij pakken. Met andere woorden: dimensioneren of blijven knoeien met software upgrades waardoor perifere apparatuur niet meer kan worden ondersteund, zodat 5 jaar al 'pushing your luck' is. Iemand die 5 jaar geen problemen heeft is spekkoper - dat wil Apple ons inprenten. En het is gelukt. Alleen... jammer dat die 5 jaar geen 5 jaar meer zijn, maar soms al minder dan een jaar, gezien het ras groeiende aantal 'pechgevallen'. Zie het MacBook Pro Retinascherm. Binnen een jaar zag het eruit als een spiegel die 100 jaar lang buiten in de regen had gestaan.
OK, garantie! roept Apple gul. Leuke kreet, maar kom er maar eens om, vooral als er na de royale Apple 1 Jaar Garantie! nog meer problemen optreden. Dan val je als klant tussen de wal en het schip. Wee je gebeente als dat in het tweede jaar gebeurt. Dat ben je overgeleverd aan de uitkomst van een gevecht tussen Apple en Amac over wie zal dat betalen? Zoals in mijn geval, ik had daar de laptop gekocht. Enfin, wie meer wil weten over dit geval kijkt maar even bij Trustpilot.
Mijn puntenbeoordeling is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen. In de hoop dat niet iedereen er zoveel had...
Apple heeft een 'firewall' om zich heen opgetrokken als schild tegen klachten en aansprakelijkheidsclaims - de zogenaamde service centers, premium sellers en weet ik veel welke etiketten ze nog meer opgeplakt hebben gekregen.
Sterkte, en veel plezier met uw nieuwe aankoop, binnenkort reeds vintage. Denk aan de wal en het schip, daar waar niemand terecht wilt komen.

Pluspunten

• ziet er goed uit

Minpunten

• fraai uiterlijk, maar cheesy constructie
  • te duur
  • Apple = totale arrogantie
  • Apple duikt weg voor garantieaansprakelijkheid
  • het NL servicenet werkt niet goed

Cenobyte 05-05-2018

Ik ben wel Apple fanboy, maar helaas herken ook ik dit...

Eerlijk is eerlijk: ik heb gelukkig meer Apple producten waar ik geen problemen mee had. Zakelijk meegerekend heb ik inmiddels meer dan 10 iMac's voorbij zien komen en heb alleen met de allereerste na 8 jaar een niet te repareren probleem gehad. Echter met mijn iPhones heb ik zoveel problemen en zo veel slechte ervaringen met "garantie" dat ik ben gestopt de smartphones van Apple te gebruiken.

Qua laptops heb ik nu al 7 jaar een Macbook Air die probleemloos draait. Daarvoor had ik een Powermac die na 5 jaar defect raakte en alleen met hele grote kosten te repareren was. Ik wil nu graag upgraden naar een Macbook Pro maar durf niet omdat het nieuwe spul veel slechte kritieken krijgt op het toetsenbord en op de garantie.

Apple lijmt tegenwoordig ook elke iMac dicht, dus zelf even een ventilator reinigen zoals ik voorheen deed is er ook niet meer bij. Erg jammer...

Robert 06-12-2017

Beste Felix,
Om misverstanden te voorkomen: Ik ben geen Apple fan-boy, maar herken je kritiek over deze MBP noch Apple in het algemeen totaal niet.
We hebben naast een snelle Wintel PC voor Gaming en VR diverse MBP’s in gezin:
- Onze dochter werkt voor school en fun probleemloos op onze zakelijk ‘afgedankte’ MBP uit 2010 die ik van extra RAM, SSD en High Sierra heb voorzien;
- Mijn vrouw heeft sinds 1994 zakelijk alle mogelijke Mac’s versleten, die we altijd na vele jaren gebruik nog konden verkopen of doorschuiven naar familie. Nu heeft ze een MBP uit 2015 die nog steeds probleemloos OSX High Sierra draait en geweldig snel, degelijk en betrouwbaar is voor alle zware beeldbewerking die ze er op moet doen;
- Ik heb sinds kort zakelijk ook deze 2017 MBP in zijn simpelste configuratie en hij werkt perfect. Lekker snel, mooi scherm en geen enkele issues mee.

Als we in verleden al problemen hebben gehad met onze vele Apple devices, dan heeft Apple dat zowel in US als later in NL zeer klantvriendelijk opgelost. Customer Support is zakelijker geworden sinds ‘de hele wereld’ Apple producten gebruikt, maar daarmee zeker niet slechter of klantonvriendelijker.

Misschien een tip om bij ‘problemen’ ook met Apple producten - heel onNederlands - Support agents wat positiever te benaderen? Met vriendelijkheid en redelijkheid -wat van 2 kanten moet komen- hebben wij de ervaring dat Apple tot nu toe altijd tot een redelijke en klantvriendelijke oplossing komt.
En wellicht iets zuiniger ook met je Apple spullen omgaan? Alles kan namelijk kapot. Ook sterke unibodies van Apple...
Wij hebben op geen enkele MAC, MBP, iPad, iPod of iPhone ooit 1 deadpixel gehad.
Vriendelijke groet, Robert Visser

bofhase 28-09-2017

Slecht accu jammer voor een laptop

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Voor een laptop van EUR 3000 ben ik teleurgesteld dat de accu doet 3 of4 uur max na een paar manden ipv 10 uur. Het is een bekent probleem van deze model maar Apple doe niks voor het te oplossen . Dan bent je altijd onderweg met een dikke lader...USB-c is snel maar moet veel extra betalen voor adapters en docking station

• Scherm

Minpunten

• Accu
  • USB C

Frits Bos 25-08-2017

Macbookpro slechte duurzaamheid

Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2017

Het zijn prachtige producten totdat je problemen krijgt. Met mijn vorige high end MacBook Pro (5 jaar oud) had ik problemen met de video. Toen was apple niet thuis en is het vintage geworden volgens Apple. Wat een schandalige naam! Een zeer slechte manier van zaken doen. Ik heb een windows machine uit 2003 (ALDI / Medion hardware)en die loopt nog steeds zonder problemen

• Gemak

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Reparatie
  • Uitwisselbaarheid minimaal
  • Klantenservice