Apple MacBook Air 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Air 2016 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Moveco 23-11-2017

Slechten garantie

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Ik had een i5 en i7 gekocht rond dezelfde tijd. de i7 binnen een jaar werkten de accu niet meer, veel moeite moet doen om hem gerepareerd te krijgen bij apple, na een klacht ingediend te hebben werd hij gerepareerd. na 15 maanden ook de accu van de i5 stuk, natuurlijk geen garantie op want apple hanteert 1 jaar ipv de wettelijk 2 jaar. Slechte service en teleurstellend dat een accu het zo snel begeeft.

Pluspunten

• mooi design
  • licht en dun
  • gebruiksvriendelijk met andere apple producten

Minpunten

• snel accu defect
  • korte oplaad snoer

hallo 02-02-2017

top ding

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Ik ben helemaal blij met mijn macbook! Hij is licht, mooi en super snel. Goede prijs en een goede service.

Pluspunten

• licht gewicht
  • perfect formaat
  • makkelijk te installeren

Marieke 26-01-2017

Heerlijk

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Ntastische vervanging voor mijn kapotte MacBook pro en met een prettige prijs, makkelijk in gebruik en met alles wat ik nodig heb

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijk

Minpunten

• Geheugen

Henk 04-01-2017

Geweldige extreem platte laptop en een mooi beeldscherm

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Deze Mac air is super fraai vorm gegeven en is super plat. De Mac air start super snel op en de accu duur is er hoed te noemen

Pluspunten

• Super plat
  • Start snel op
  • Hoge accu capaciteit

Joëlle 10-09-2016

Degelijke laptop

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Ik heb deze Macbook nu bijna 2 weken in mijn bezit.

Wat mij opviel toen ik de doos opende is dat de Macbook van een zeer mooie aluminium behuizing voorzien is. Die er naast dat hij er erg strak uitziet ook nog eens erg licht en dun is. Het scherm knalt er naar mijn mening ook uit, het glanzende TN scherm geeft kleuren goed weer maar is wel vetvinger gevoelig. Het scherm heeft een resolutie van 1440x900 wat naar mijn idee meer dan voldoende is voor een 13,3'' scherm. Ook beschikt de Macbook over toetsenbord-verlichting waardoor het werken in een donkere omgeving zeer comfortabel word. De accu gaat bij mij zeker een hele dag mee zonder te laden. Aan het eind van de dag heb ik nog tussen de 15% en 20% over. En op werkdagen zelf nog meer. De eenvoudige OS is ook zeer gebruiksvriendelijk (zelf vind ik het makkelijker werken dan Windows). De Macbook beschikt over 2 USB 3.0 poorten waardoor bestanden overdragen nóg sneller gaat. De 2 USB poorten zijn eventueel uit te breiden met een USB-hub. Naast de USB poorten heeft deze Macbook ook 1 Thunderbolt poort die ik zelf niet gebruik. Maar je kan hier adapters in doen waardoor je een externe monitor aan kan sluiten.

Helaas zit er geen DVD/CD speler in, maar daarvoor krijg je wel een erg dunne laptop. En externe DVD/CD spelers die je via de USB poort aan kunt sluiten zijn los verkrijgbaar in de winkel.
Ook zijn er standaard apps meegeleverd zoals MacKeeper, wat nogal veel spam oplevert maar niet persé nodig is. Hiervoor heb ik Malewarebytes geïnstalleerd wat ook prima werkt. Daarnaast zijn er standaard Office programma's die niet geopend kunnen worden met MS Office waar eigenlijk iedereen mee werkt. Maar met een Office 365 abonnement is dit snel verholpen. Ook krijg je bij een Office 365 abonnement een OneDrive van 1TB bij. Waardoor de 128GB die in de laptop aanwezig is al snel genoeg word. Gelukkig kan je bijna alle standaard apps van de Macbook verwijderen.

De Macbook Air 2016 erg snel door zijn:
- i5 dual-core processor die geklokt is op 1600 MHZ en een turbo-boost heeft van 2700 MHZ
- 8 GB ram geheugen
- 128 GB SSD die ervoor zorgt dat de Macbook binnen 15 seconden opgestart is. Maar ook erg snel is met programma's openen.

Ik raad dit product zeker aan. Vooral aan mensen die veel onderweg zijn zoals studenten. De Macbook Air past gemakkelijk in een rugtas. Het is een enorme uitgave waar ik nog geen spijt van heb gehad.

Pluspunten

• Aluminium behuizing
  • Goede accu
  • Eenvoudige OS
  • 2x 3.0 USB
  • Lichtgevend toetsenbord

Minpunten

• Geen DVD/CD speler
  • Apps meegeleverd

rndzw 05-09-2016

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Even wennen aan de layout ten opzichte van Windows (met de nadruk op ''even'' want het went snel). De laptop is heerlijk compact en licht waardoor hij ideaal is voor de mobiele gebruiker. De behuizing is zeer degelijk en de afwerking perfect. De accuduur is zeer ruim (tot wel 12 uur bij normaal gebruik) en snel oplaadbaar (van leeg naar vol in +/- 90 min). Ook het instelbare verlichte toetsenbord is een fijne optie. Enig minpuntje is de beeldkwaliteit (geen retina-display) maar dat is de prijs die je betaald voor de langere accuduur.
Kortom, voor met name ''kantoor/schoolwerk'' is dit een ideale compacte alleskunner. Voor liefhebbers van films en games laat de beeldkwaliteit te wensen over waardoor je al snel bij de flink duurdere Macbook Pro uitkomt.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Snel
  • Degelijk
  • Afwerking

Minpunten

• Beeldkwaliteit

Swivri 12-06-2016

Dunne en snelle laptop

Geschreven voor: Apple MacBook Air 2016

Mooi vormgegeven laptop met goede beeldkwaliteit. Handig in gebruik. Gemakkelijk te combineren met IPhone en iPad. Veel apps beschikbaar.