Lenovo S21e-20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo S21e-20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dinkys 13-10-2015
Geschreven voor: Lenovo S21e-20

Voor het bestellen veel contact gehad met de klantenservice van CoolBlue via Facebook.
Mijn Packard Bell was aan vervanging toe.
De Lenovo S21e-20 heeft slechts 32GB SSD geheugen. Na de upgrade naar Windows10 is er minder dan 10Gb vrij. Voor de kaartupdates van mijn TomTom heb ik meer dan 10GB nodig. Volgens de klantenservice kan ik het cachegeheugen (waar de kaarten naar gedownload worden) wijzigen naar USB, SD of externe harde schijf.

De laptop besteld en de volgende in huis. Helaas zat het toetsenbord niet goed vast.
Na overleg met de klantenservice geretourneerd en een nieuwe besteld. Bij de nieuwe zat het toetsenbord beter vast maar nog niet zoals het hoort. Via Facebook gevraagd of de vestiging in Groningen (zondagochtend) nog voorraad heeft. `s Middags in Groningen zei de medewerker meteen dat het toetsenbord wel behoorlijk los zit. De medewerker heeft een nieuwe uit het magazijn gehaald. Deze was gelukkig wel goed. Er zit nog wel wat speling in, maar voor een laptop beneden de €200 acceptabel.

Gebruiksgemak: Ik mis af en toe de numerieke toetsen, maar verder een TOP notebook.

Snelheid: De laptop is snel genoeg en is rustig (geen hinderlijke geluiden).

Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop en ook absoluut geen spijt van de aankoop bij COOLBLUE

Dinkys 25-09-2015
Geschreven voor: Lenovo S21e-20

Mooie kleine laptop.

Snelheid is redelijk.
Het scherm is mat waardoor het scherm bij zonlicht nog steeds goed te zien is.

Na de update naar Windows10 en installatie Office was er nog maar 8GB vrij. Bij mijn TomTom worden de nieuwe kaarten eerst op de computer gezet (incl. tijdelijke bestanden) en daarna op de navigatie. Helaas is 8GB vrij geheugen te weinig.

TomTom zegt dat het wel kan door de kaarten rechtstreeks op de navigatie te zetten of op een usb-stick. Diverse winkels zeiden dat het niet kan. Omdat er voor mijn TomTom momenteel nog geen kaartupdate beschikbaar is kon ik het niet testen.

Het verhaal uitlegt aan de Media Markt. Aangezien de verkoper zei dat het sowieso wel kan en het nu onbekend is mocht ik de laptop retourneren.

Voor internet en office is het een hele fijne laptop.