Apple MacBook 2015

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook 2015 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Josefien 23-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Makkelijk werkbaar, het beeld is supergoed. Als muzikant erg fijn om mee te werken. Door het goede beeld en geluid kun je er goed films op kijken.

J. Oostra 22-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Sinds ik een Apple Macbook Pro 13" heb (2012) is er weinig tot geen stress meer wat betreft traagheid/vastlopen/virussen ed waar ik met een Windhoos machine wel regelmatig last van had. Ik had jaren eerder over moeten stappen. Het was in het begin even wennen, maar eenmaal gewend werkt het vele malen lekkerder. Ook wat betreft wireless aanmelding op/werken met rand apparatuur, dat gaat zo probleemloos, makkelijk en snel daar kan microsoft nog wat van leren. Ook fijn is dat de communicatie met de iPhone/iPad/Apple TV/netwerk/Audio installatie zo super makkelijk en snel gaat. De trackpad op de Mac is ook zo'n voorbeeld van hoe het zou moeten zijn, de bediening met 1/2/3 vingers maakt het zoveel beter en sneller dan die van andere machines. Het verlichte toetsenbord is ook zo fijn. Ook de behuizing is van een zeer goede kwaliteit. Het enige nadeel is dat ze redelijk prijzig zijn. Daar staat tegenover dat een Mac van 3 jaar of ouder zonder problemen nog kan wedijveren met moderne windhoos machines, en dat de nieuwe OS software daar ook zonder problemen op draait. Mijn vrouw heeft er sinds 2 maanden ook een (macbook air 13" 2012) voor haar was het ook even wennen, maar ze is helemaal lyrisch over hoe snel en simpel het allemaal gaat, ook de batterij duur en het gewicht van de machine is een groot voordeel ten opzichte van moderne windhoos machines.
Voor ons geen andere laptop meer dan een Macbook.

N.Gremmen 22-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Prachtige laptop, licht in gewicht en ideaal om overal mee naar toe te nemen. Typen gaat ook fantastisch!

Thijs097 18-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Beter zal je niks vinden. Prachtige compacte, maar toch zeer krachtige Macbook. Flinterdun, licht en kan tegen een stootje (heb hem namelijk een keer zeer hard laten vallen). Mijn volgende aankoop word ongetwijfeld weer een Apple.

Liset 17-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe Apple Macbook 12". In vergelijking met mijn oude Macbook (2009) is deze laptop super snel, het geluid is enorm verbeterd en het toetsenbord en trackpad werken prettig. Ook was deze Macbook in meerdere kleuren beschikbaar, het design van de nieuwe Macbook is prachtig. Het enige nadeel vind ik wel dat de buitenkant daardoor erg kwetsbaar is, het is mat en ik ben als de dood dat er een kras op komt (op de onder of bovenkant). Dat vind ik toch wel een groot minpunt.

cjk1957 13-01-2016
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Subliem en probleemloos apparaat. Voeg daarbij het goede beeldscherm, de flashopslag en 8 G intern geheugen en je hebt de bijna perfecte laptop die qua prijs zeker concurerend is aan de Duurdere dell en toshiba

May lynn 29-12-2015
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Ik ben enorm tevreden met mijn macbook, goed beeldverhouding , niet zwaar en makkelijk in het gebruik. Vind het besturingssysteem ook fijn, ben zelf helemaal niet handig met dit soort dingen maar dit systeem bevalt mij wel en kan ik mee over weg. Ik heb tot nu toe nog geen klachten gehad en dat is voorheen wel anders geweest met niet-apple producten.

Yoni 29-12-2015
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Ik heb de Macbook aangeschaft voordat ik begon aan mijn grafische opleiding. Ik vind de Macbook echt perfect! Vooral de vormgeving is erg fijn en overzichtelijk. Ook kom ik door snelfuncties en handige klikjes in een raptempo bij waar ik wil zijn. Mijn grafische programma's werken perfect, ik hoop nog heel lang van mijn Mac gebruik te mogen maken!

claprijs31 28-12-2015
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Openklappen, aanzetten en werken. Ik ben nog nooit zo productief geweest als na de aanschaf van mijn MacbookPro. Ik zou niet anders meer willen. Het scherm van 13,5 inch is ook niet klein, het werkt prima, geen vastlopers. Ik heb intussen alweer het nieuwe besturingssysteem erop gezet, werkt fantastisch. Apple, ik ben helemaal om, ik ben er heel blij mee.

TensiGraph 25-12-2015
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Hoewel mijn ultrabook nog niet echt aan vervanging toe was; moest ik toch een MacBook aanschaffen vanwege mijn studie (o.a. dankzij Final Cut Pro). Het is een mooi apparaat om te zien, en de beeldkwaliteit is écht gaaf! Toch ben ik niet bijster enthousiast. Het toetsenbord lijkt maar niet te wennen (toetsen zijn erg ondiep/spacing voelt onnatuurlijk), het gebrek aan USB-porten is behoorlijk onhandig (moet telkens adapters met me meedragen; dus klakkeloos mijn laptop in mijn tas nemen zit er simpelweg niet in) en de laptop is soms niet vooruit te branden!! Zeker als je een aantal tabbladen open hebt staan en wilt multitasken en/of zware programma's draait. Zeker voor een apparaat met dit prijskaartje grenst dat aan het onacceptabele. Nu heb ik bewust niet voor de snellere Macbook Pro gekozen omdat deze een stuk compacter is; maar juist het gebrek aan aansluitingsingangen en het toetsenbord zorgen ervoor dat ik telkens wel het gevoel heb 'rekening' te moeten houden met dit apparaat. Niet prettig dus. Voor de meeste mensen is de Macbook Pro denk ik de betere aankoop; of een equivalent Windows apparaat. Want al went het Mac-besturingssysteem uiteindelijk wel; toch vind ik niet perse fijner of meer intuïtief dan Windows. En ook hier weer geldt dat je er soms 'rekening' mee moet houden dat je geen Windows draait. Heb na aanschaf mijn Macbook alsnog geprobeerd te ruilen met de Macbook pro - maar dat was niet meer mogelijk dus ik zit hier de komende jaren aan vast. Denk dat sommige mensen/studenten het wel een fijn apparaat kunnen vinden; maar er kleven behoorlijke nadelen aan. De laptop lijkt bijna meer op een sieraad dan een praktisch apparaat waarop je kunt werken. Probeer deze Macbook dus ook eerst eens uitvoerig uit! En ben je bewust van de hoge bijkomende kosten (apple care, adapters, etcetera.).

GerbenD 25-12-2015
Geschreven voor: Apple MacBook 2015

Een prachtig vormgegeven laptop, we hebben hen bijna een half jaar in huis en erg tevreden ermee. Fantastisch licht, mooi en vloeiend in de workspace van apple.