Asus Transformer Book T300CHI(MS)-FL042H

• Test panel 7,6 jun 2015

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Book T300CHI(MS)-FL042H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

m Duijn 01-08-2017

Beeldscherm onvervangbaar

Best een aardig laptopje voor alledaags gebruik, alleen jammer dat er zomaar een scheur in het scherm kwam het begon bij het scharnier en ik zag het verder over mijn beeld heen trekken, de computer is niet meer te gebruiken voor reparatie ben ik €800 kwijt dit is meer dan waarvoor ik het aangeschaft heb. De computer word niet meer gemaakt ik zal dit model dan ook nooit aanraden omdat de reserve onderdelen onbetaalbaar zijn!

Rob 22-09-2016

Onvervangbaar scherm

Wij hebben een chi sinds 1 jaar. Snel na de aanschaf ontstond er een barst in het scherm. Ook de verbinding met het toetsen bord zorgde voor de nodige problemen als repeterende letters en de spatie balk gaf ook vaak een burst van spatie's. De computer was lekker snel licht en mooi. Maar gaande weg het schooljaar steeds minder goed te gebruiken. Reparatie scherm kost meer dan een nieuw apparaat. Tijdens het aanbieden voor garantie wordt er van uitgegaan dat het door uitwendige oorzaak ontstaan is. de barst ontstond bij het scharnierpunt. Wij weten zeker dat er geen abnormaal gebruik is geweest of anders dan van een laptop verwacht mag worden. De klacht van de toesenbord verbinding kan niet binnen de garantie vallen omdat als ze bij de bleutooth unit willen komen het scherm verder kapot zal gaan. Kortom een hele mooie ramp.

Pluspunten

• Snel
  • erg mooi

Minpunten

• geen garantie
  • uiterst breekbaar scherm
  • Scherm onvervangbaar

WM 22-03-2016

Heerlijk apparaat

Ik heb deze 2-in-1 gekocht als compacte vervanger van mijn bedrijfslaptop; die laatste is zwaar en log. De Asus lekker licht.
Ik ben vooral te spreken over het toetsenbord; typt licht maar duidelijk.

Tablet losmaken van toetsenbord gaat soepel. Magneten zijn sterk en houden beide onderdelen goed bij elkaar.
Tip: als je de bleutooth van toetsenbord uitzet, het toetsenbord omdraait, blijft de tablet lekker stabiel liggen op de rubberdopjes die onder het toetstenbord zitten.

Hakie777 23-06-2015

De Asus chi is mij in mijn dagelijks leven tot nu toe prima bevallen.
naar school werk thuis openbaarvervoer tot nu toe overall.
de Asus CHI T300 is klein,ligt,snel en heeft een lang batterij leven
Eerlijk gezegd Mag van mij de prijs wel iets omlaag want ik heb een laptop die echt maar net iets boven deze prijs categorie zit maar toch echt aanzienlijk vele malen beter is maar laat je daar door niet helemaal misleiden toch zou ik deze laptop/tablet niet willen missen ik zeg maar zo elk voordeel heb zen nadeel al met al de Asus CHI T300 is kort maar krachtig zoals deze review

S. de Been 19-06-2015

Ervaring: Asus Transformer Book T300CHI(MS)-FL042H

De tablet heb ik nu ruim 2 weken in het bezit voor voornamelijk mijn werk. Gezien de vele vergaderingen en het snel kunnen schakelen tussen aan/uit en diverse programma's is de Asus T300 Chi een perfect apparaat wat aan de verwachtingen voldoet.

Voordelen:
- Prettig los te koppelen hardcase toetsenbord. Voldoet perfect, is snel, erg fijne toetsbeleving en gaat op een volle accu ruim 2 weken mee (normaal gebruik). Onverwachts leeg, direct op te laden met micro-usb!
- Scherm is zeer helder, en past zich automatisch aan, aan het omgevingslicht (indien gewenst).
- Perfect kliksysteem voor het toetsenbord aan de tablet. Dit middels magneet. Geen onnodige knoppen, etc zoals bij mijn voorgaande tablets. Erg makkelijk om snel de klant inzicht te geven in documenten/systemen/presentaties.
- Snel: zowel power on/off binnen enkele seconden en het systeem is voor zelf mijn zwaardere software geen probleem.
- Mooi vormgegeven, oogt slank en het gewicht valt erg mee.
- Meegeleverde pen is ideaal voor het maken van aantekeningen op tekeningen en dergelijke.
- Gemiddeld groter scherm dan andere tablet, dit brengt vele voordelen!

Verbeterpunten vanuit mijn oogpunt:
- Sommige applicaties vanuit het bureaublad werken niet met het schermtoetsenbord. Dit blijkt een instelling te zijn echter nog niet kunnen achterhalen hoe.
- Oplaadpunt van de tablet zie ik graag als micro-usb, aangezien ik deze altijd op zak heb. Desondanks geen probleem als je hem tijdig oplaadt met de geleverde oplader.

Conclusie:
Zoek je een tablet voor zowel privé en of werk, is dit een meer dan goede tablet met een erg fijn toetsenbord. De Asus T300 Chi is degelijk, licht, en heeft een erg fijn werkscherm qua helderheid. Voor zijn prijs/prestaties een meer dan aanrader!

Armando87 16-06-2015

De Asus Chi T300 heb ik ruim anderhalf week in gebruik. Voor een student die in totaal 3 uren onderweg is van-naar school is deze twee in één laptop/tablet ideaal. Het licht gewicht vind ik een pluspunt. Mijn studieboeken zijn zelfs zwaarder! Met mijn vorige laptop was dat andersom, waardoor ik mijn laptop liever thuis laat liggen. Nu wil ik Asus altijd bij me hebben, omdat ik onderweg makkelijk en snel aan mijn opdrachten kan werken. Daarnaast gaat de batterij ook lang mee. Ik gebruik hem in de trein als ik naar school ga, tijdens college, in de trein naar huis en kan ik thuis nog een tijdje mee werken voordat ik hem weer moet opladen. Omdat het een windows besturingssysteem heeft, vind ik het nog prettiger mee te werken dan een android. Tevens werkt de muispad als een touchpad, dit maakt scrollen en vergroten (met 2 vingers) makkelijk. Dit kan uiteraard ook op het scherm, maar als je geen (vettige) vingerafdrukken wilt zien tijdens het lezen van artikelen of tekst verwerken, is dit een goede optie.
Ik gebruik de Asus meer als een laptop dan een tablet, omdat ik tegenwoordig onderzoek moet doen en verslagen maken. Ik gebruik hem als een tablet wanneer ik ga bankhangen en spelletjes speel of wanneer ik in bed lig een film/serie gaat kijken.

Voor een tablet is het net iets te groot voor mijn smaak, maar wel heel fijne formaat om filmpjes mee te kijken, vooral met de hoge beeldkwaliteit. De Asus kan wel warm worden aan de rechterkant, maar dit is niet storend. En omdat het toetsenbord niet warm wordt net als bij normale laptops, kan je de Asus op je schoot of op bed leggen zonder dat het oververhit raakt. Het dunne formaat, maakt dat er geen normale USB en HDMI aansluiting zijn, maar micro aansluitingen. Dit kan wel lastig zijn als je even snel een powerpoint presentatie op een USB-stick wilt zetten of een muis gebruiken met USB ontvanger. Dit kan wel opgelost worden door de tussenstukjes/adapters, maar dan moet je ze wel altijd bij de hand hebben.

Hendmic 14-06-2015

Ik heb dit product nu ongeveer 1,5 week. Ik kan goed werken met deze laptop / tablet. onderstaand de handigheden / plus punten van dit product:

•De resolutie van het scherm is er goed 1920 x 1080 .

•De aanraak gevoeligheid is ook zeer prettig.

•Windows 8.1 vind ook een zeer prettige aanvulling, je heb bijna geen restricties.

•De connectie met een TV werk erg goed doormiddel van een HDMI kabel kun je het scherm dupliceren naar je tv. Dit is erg handig voor het kijken van een film of het bekijken van foto of iets dergelijks. wanneer je deze laptop / tablet voor dit soort dingen gebruikt krijgt het draadloze toetsenbord ook een meer waarde want je kunt vanaf je bank de tablet makkelijk bedienden.

Ik heb ook een aantal dingen ontdekt aan dit product wat ik vertaal naar minpunten, voor anderen zal dit misschien overkomen als zeer kritisch, ik wil je deze punten niet onthouden:

•De automatische belichting vind ik niet goed werken het scherm fluctueert erg veel van contrast, dit heb ik gelukkig uit kunnen zetten in de windows instellingen.

•Op de tablet zit alleen mini poorten, Wanneer je de tablet aan wil sluiten op je tv heb je een converter nodig of een speciale hdmi kabel.

•wanneer de laptop is dicht geklapt en je moet hem opnieuw openen is dit niet echt gemakkelijk, er zit geen knopje of iets dergelijk wat zorg voor ruimte zodat je er een vinger tussen kunt krijgen.

•De montage van de tablet op het toetsenbord is erg wiebelig er zit 1,5 speling.

•ik twijfel aan de duurzaamheid van dit product ik ben erg benieuwd hoelang dit product het volhoud voordat er iets stuk aan gaat.

met vriendelijke groet,

MH

iCupboard 24-05-2015

Deze Transformer book T300 CHI... Ik had hem zo graag leuk willen vinden, maar het gaat helaas niet, voor mij persoonlijk.

Laten we eerst praten over wat ik wel goed vind aan de laptop. Het had namelijk een hele goede laptop kunnen zijn.

Pluspunten:
Beeldkwaliteit, vormgeving en degelijkheid. Windows 8.1.

Beeldkwaliteit:
Wat heeft dit apparaat een heerlijke beeldkwaliteit. Het beeld is zo scherp en duidelijk te lezen. Elke foto en filmpje die ik er op af heb gespeeld is zo scherp als glas. Het heeft een full HD scherm, dus een resolutie van 1080*960.
De inkijk van het scherm is gevaarlijk goed. Gevaarlijk in de zin: "Kijk uit, je buurman kijkt mee!", dus als je je bankgegevens invult of iets anders doet waarbij je niet graag hebt dat je buurman stiekem mee kan gluren, zorg dan dat je de zijkanten ook goed beschermt. Al met al is, met alle gekheid op een stokje, het beeld van topkwaliteit. Zeker voor een tablet. Een welverdiende 9!

Vormgeving:
Het is gewoon een sexy aluminium laptop. Leker klein, en gooit hoge ogen in het gebied van vormgeving. Maar omdat het zo'n kleine laptop is, heeft het ook minder aansluitingen dan een full-sized laptop. Het heeft bijvoorbeeld maar één USB aansluiting, en het is een mini USB aansluiting. Dus als je bijvoorbeeld een muis in je laptop wil doen, dan heb je een adapter nodig om die muis te kunnen gebruiken. Die adapter wordt wel met de laptop meegeleverd, dat is het probleem niet. Alleen dan moet je wel een extra kabel meenemen. Nu kan je voor jezelf afvragen of dit een groot probleem voor je is of niet, maar voor mij is het best lastig om zo'n kabel elke dag bijvoorbeeld naar school mee te nemen.

Ik heb wel wat te zeggen over het formaat van het apparaat. Als tablet is hij net te groot voor mijn smaak, en als laptop weer net te klein. Dit heeft met voor een groot deel te maken met de te dikke rand voordat het scherm begint. Voor de rest is het gewoon een heel goed ogende laptop.

Degelijkheid:
Dit apparaat schreeuwt "Ik ben degelijk!", en laat het zien door het stoer aluminium uiterlijk wat deze laptop heeft. Ik nooit het gevoel gehad of het scherm wiebelde, de magneet waarmee het tablet wordt vastgeklikt op het toetsenbord zit goed in elkaar. Ook is de gebruiksvriendelijkheid van dit kliksysteem erg goed, wat ik in eerste instantie, toen ik de laptop nog niet had ontvangen, niet had gedacht. Ik dacht dat de gebruiker er veel moeite voor moet doen om de tablet in het toetsenbord te klikken. Ook het gewicht is een heel verschil met wat ik eerder had, een Dell XPS 15. Ik betrapte mij er zelfs op dat ik mijn tas moest controleren, omdat ik dacht dat ik mijn laptop was vergeten. Hulde aan ASUS voor de degelijkheid van de laptop.

Windows 8.1
Ik vind het erg fijn dat Windows 8.1 op deze laptop wordt gebruikt. Hierdoor krijgt de laptop veel functionaliteit. Ook is Windows 8.1 geoptimaliseerd voor touchscreens, wat deze laptop heeft. Al met al een goede keuze!

Nu de negatieve punten van de laptop, en waarom deze punten zo zwaar meewegen in mijn persoonlijke conclusie. De negatieve punten zijn: Geluidskwaliteit en snelheid.

Geluidskwaliteit
Deze is in één woord ronduit "slecht" te noemen. Ik heb in het klaslokaal van mijn opleiding, waar ik deze laptop het meest heb getest geluid opgezet, en het werd lachend ontvangen door alle studenten en zelfs de leraar moest er om lachen. We hebben uiteindelijk het geluid vergelijken met een telefoon, de Samsung Galaxy Note 2, en het geluid van de telefoon was luider en duidelijker dan die van de laptop. Dit is een grote teleurstelling voor een laptop van deze prijsklasse. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik qua geluidskwaliteit verwend ben. Ik heb namelijk een laptop met een geweldig goede geluidskwaliteit, de Dell XPS 15.

Snelheid
De snelheid van deze laptop, vooral met een SSD vind ik voor mijn gevoel te langzaam. Voordat ik verder over de snelheid ga praten, moet ik hierbij wel bekennen dat ik thuis een game pc heb staan met een hele goede snelheid. Dit heeft de lat van de standaard voor snelheid hoger gezet. Voordat er bijvoorbeeld filmpjes aan werden gezet leek de snelheid goed te zijn. Tijdens het laden van applicaties werd de vertraging vervelend. De applicaties wisselen niet vloeiend. Ook wordt opgemerkt dat de video’s en films die worden beken op de laptop soms schokken, wat ik erg vervelend vind.

Conclusie:
Voor de prijs van €800 vind ik deze laptop het persoonlijk niet waard. De beeldkwaliteit, vormgeving en degelijkheid van de laptop is geweldig. Als een laptop / tablet wordt gezocht waarbij het beeld een hele belangrijke focus is, maar waarbij de geluidskwaliteit en snelheid van minder waarde heeft dan is deze laptop een erg goede keuze. Maar het advies zou zijn deze laptop niet te kopen, als de focus alleen ligt op de beeldkwaliteit, vormgeving en degelijkheid te kopen, omdat de prijs/kwaliteit verhouding van deze laptop niet goed genoeg is.

rosalindducoudray 18-05-2015

Als laptop: mooi formaat, super accu, helder beeld, snel.
Als tablet: te groot en onhandelbaar, helder beeld, slecht geluid, windows is niet gebruiksvriendelijk voor Tablets en smartphones.

Sline 16-05-2015

Ik heb de ASUS T300 CHI nu ongeveer 3 weken in gebruik. Ik heb in het begin moeten wennen aan de grootte van het scherm en het toetsenbord, maar naarmate je de ASUS meer gebruikt raak je hier ook aan gewend. Het meegeleverde toetsenbord werkt prettig en is makkelijk los te koppelen zodat je alleen nog maar een tablet overhoud. De ASUS gaat lastig open Er is geen knopje waardoor hij open gaat, je moet echt je vingers er tussen wringen. De tablet is erg makkelijk los te koppelen. Het voelt heel stevig aan wanneer de tablet gekoppeld zit aan het toetsenbord maar je maakt hem ook weer gemakkelijk los en vast door het magnetische systeem.

Ik ben student en reis veel met de trein en maak tijdens mij studie veel gebruik van online werkprogramma’s. De ASUS heeft een prettig formaat en is ligt van gewicht. Ik kan hem makkelijk mee nemen in mijn (hand)tas en haal hem gemakkelijk voor 5 minuten tevoorschijn.
Het beeldscherm heeft een fijne breedte om in bestanden op te werken. Er kunnen makkelijk verschillende documenten naast elkaar worden geopend. De ASUS start snel op zodat ik ook direct aan de slag kan. Je kunt de ASUS door een druk op de knop stand-by zetten. Wanneer je de ASUS dichtklapt gaat hij vanzelf over in slaapstand.

De accu van de ASUS gaat ongeveer 4/5 uur mee wanneer er intensief gebruik van word gemaakt. Wanneer ik een ochtend les heb hoef ik de oplader niet mee te nemen. Bij een lange dag haal ik het net niet en moet ik op een gegeven moment de ASUS toch opladen. Dit is binnen enkele minuten klaar. De accu van de ASUS zit alleen in de tablet en niet in het toetsenbord. Wanneer de ASUS oplaadt word de tablet soms erg warm.
Er wordt een kabeltje geleverd met een koppeling van micro-USB naar USB. Je kunt zo een USB-stick aansluiten. Wanneer je meerdere USB sticks wilt aansluiten moet je hiervoor al een koppelstukje aanschaffen.

De geluidskwaliteit is prima maar alleen het volume van de speakers valt tegen. Hierdoor is het soms lastig om met meerdere personen een film te kijken of lekker even de radio aan te zetten voor in de kamer.

mima75 14-05-2015

Bijzonder handig vanwege het gebruik als laptop of als tablet. simpel overschakelen van laptop naar tablet door het scherm los te klikken van het toetsenbord.

TOTORINNA 13-05-2015

Ik vindt het een geweldig apparaat totaal geen klachten hij is bijna perfect op een ding na.
Het tablet wordt erg heet bij het opladen.

sanrulez 13-05-2015

Het is een fijne, lichte, compacte laptop die je heel gemakkelijk kunt transformeren in een tablet. Het scherm moet je wel op een bepaalde manier loskoppelen, anders blijft hij aan het toetsenbord hangen. Zodra je het scherm los hebt gekoppeld, kun je deze ook draaien voor een groter, optimaal scherm. Het scherm is helder, duidelijk en geeft goed beeld. Ook het geluid is van hoge kwaliteit. Doordat je zowel een toetsenbord, als touchscreen en bijgeleverd pennetje krijgt, zijn er voldoende mogelijkheden om te typen en/of te scrollen en is er voor ieder wat wils.

Doordat het zo'n compacte laptop is, is hij ook zeer geschikt voor reizigers. Hij is klein en licht en daardoor makkelijk mee te nemen.

Jammer dat de laptop weinig intern geheugen heeft, waardoor deze voor gamers minder geschikt is. In principe laadt je ook alleen het schermgedeelte op met een stroomlader, en moet je via een dongel je toetsenbord opladen (deze gaat wel lang mee, heb hem in 2 weken tijd nog niet op hoeven laden), maar het is wel enigszins onhandig, omdat je dan met een hoop verschillende laders moet werken.

Over het algemeen is het een hele fijne laptop voor studenten, zakenmensen, reizigers e.d. vanwege de snelheid, het heldere scherm, en het formaat. Ik zou hem zeker aanraden!

Lucas Martinez 07-05-2015

Ik ben wel een kritisch persoon als het gaat om computers, telefoons etc. Deze "Transformer" book was daarom een plezier om te gebruiken. Het is een computer, ter grootte van een tablet, die je prima als laptop kan gebruiken. Ik gebruik de T300 Chi nu ongeveer 2-3 weken en ben er ondertussen al behoorlijk aan gewend. Als ik voor mijn studie of werk iets moet doen, kan ik hem gemakkelijk gebruiken als laptop, maar als ik even wil 'relaxen', haal ik het toetsenbord eraf en ga ik een serie/film kijken. Het scherm is net wat groter dan die van een gemiddelde tablet, wat het extra fijn maakt om er films en series mee te kijken. De batterijduur is ongeveer 5 a 6 uur, en ik ben er nog niet mee in de problemen gekomen. Als ik hem echt lang gebruik ben ik ook vaak in de gelegenheid om hem op te laden, de kabel is er in ieder geval lang genoeg voor. Het opstarten kost ongeveer 5 secondes (vergeleken met de 5min op mijn oude pc) en programma's openen gaat super snel door het flash geheugen.

Het grote nadeel waar ik mee te maken heb gehad, is een fout in het besturingssysteem. Hij wilde bij mij niet opstarten en crasht vaak. Dit heeft verder weinig te maken met het product zelf, ik ga ervan uit dat ik de enige ben die dit mee heeft gemaakt en zal meemaken (ook gezien de andere reviews).

Conclusie: Ik kan niet meer zonder!

jooproo 01-05-2015

Ik heb nu de ASUS T300 CHI zo’n 2 weken in gebruik en ben er erg positief over! Allereerst vind ik het gewicht voor een 12,5 inch LAPTOP erg meevallen. Het meegeleverde toetenbord tikt heerlijk en ik heb de batterij nog niet op hoeven laden. Uit de doos was dit 100%, en na 2 weken (intensief) gebruik staat die op 80%. Als je het toetsenbord eraf haalt heb je een tablet, die net een klein beetje aan de zware kant is, maar wel heel fijn werkt. Bij android-tablets heb ik altijd nog het idee dat ik op een telefoon zit en beperkt ben in wat ik kan doen, dat is met deze tablet niet zo. Hij werkt als een gewone windows-pc, met alle dingen die je daarop kan doen.

De accu van de tablet (en dus ook laptop als je toetsenbord gebruikt) gaat voor een windows-laptop lang mee. Ik was altijd gewend om na 1,5 tot 2 uur op de accu werken een stopcontact te moeten zoeken. Deze laptop tablet gaat met gemak een uur of 4 tot 5 mee als je continu erop bezig bent (op hoogste schermhelderheid). De sneltoetsen op het toetsenbord zijn erg handig en heel makkelijk. Heet toetsenbord tikt ook erg fijn. Het blijft een laptop-toetsenbord, en desktop-toetsenborden tikken naar mijn iidee altijd beter doordat die meer ruimte hebben, maar het tikt echt heerlijk voor een laptop-toetsenbord.
Ook is het geheel niet zwaar en ook niet heel groot/dik waardoor je het geheel met gemak kan vervoeren. Als je de laptop dichtklapt gaat het scherm vanzelf uit en gaat die na verloop van tijd in slaapstand. Dit was 1% batterijvermindering na een nacht slapen.

Wat ik wel mis zijn volwaardige USB-poorten. Ik snap dat dit is gedaan ter ruimtebesparing, en ASUS levert keurig een kabeltje mee van micro-usb naar USB, maar dit had wat mij betreft anders gemogen. Ook mis ik een SD-kaartslot. Micro-sd is wel aanwezig, maar SD had ik toch wat fijner gevonden. Ook levert ASUS er een pen bij waarmee je op de laptop kan werken. Ook dit werkt erg fijn en is ideaal voor mensen die bijvoorbeeld de tablet/laptop als tekentablet willen gebruiken. De tablet wordt aan de rechterkant een beetje warm als je hem gebruikt. Dit is gewoon lekker-warm en niet heet, niet storend als je het vastpakt of aanraakt, maar is wel merkbaar. De speakertjes van de tablet zijn oke. Het geluid is goed, en geeft alle geluiden goed weer, maar kan niet heel hard. Samen een film kijken op de laptop is soms wel lastig, omdat je net niet genoeg volume kan krijgen om het op een fijne manier te horen.

Er zitten 4 knoppen op de tablet. Een windows-knop (die ik nooit gebruik), een volume up&down knop (die ik enkel gebruik als het toetsenbord er niet aanzit) en een aan/uitknop. Die laatste werkt niet zoals ik gewend ben bij android. Als je erop drukt gaat de laptop op standby. Dit is fijn (stroombesparing) maar ik ben eraan gewend dat bij android het scherm dan uitgaat, dus dit is dan even wennen dat je niet meteen weer het scherm aan kan zetten. Wat ik een gemiste kans vind van ASUS is dat het toetsenbord-dock geen extra accu is. Dit was moooi geweest voor de werktijd op de laptop.

Al met al ben ik zeer positief over deze tablet/laptop, al hadden er dingen net iets beter gekund. Nu is dit per persoon natuurlijk verschillend. Over het algemeen zal dit een erg goede laptop zijn met een mooi prijskaartje die het zeker waard is.

Wisse 30-04-2015

Asus Transformerboek 300 Chi review door Wisse Voortman

Ik heb de Asus Transformerboek 300 Chi nu bijna 2 weken in gebruik. Ik ben student, en reis 5 dagen in de week ruim anderhalf uur per dag met de trein van en naar school. Deze laptop en tablet bevalt mij zeer goed. Het beeldscherm heeft een fijne breedte, en is kristalhelder. Dit maakt het voor mij mogelijk om bijvoorbeeld web pagina’s en word documenten tegelijkertijd te bekijken. Hierdoor kan ik op een efficiënte manier mijn schoolwerk doen. Ook ik de trein en thuis op de bank bevalt dit apparaat mij zeer goed. Als liefhebber van film koppel ik simpelweg het toetsenbord los waardoor ik lekker een filmpje kan kijken onderweg. Doordat dit apparaat gebruik maakt van windows 8.1 blijft alle desktopsoftware beschikbaar. Je hoeft hierbij geen cruciale functies in te leveren, zoals bij vele tablets wel het geval zou zijn.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over dit deze laptop en tablet combinatie.

De aluminium behuizing voelt erg stevig aan. Het koppelen en ontkoppelen van het toetsenbord gaat ook zeer eenvoudig, alles wordt op zijn plaats gehouden door 2 pinnen en magneten. Hierdoor maakt het niet uit op welke manier je het apparaat vast pakt, indien je het tablet niet moedwillig van het toetsenbord los haalt zal dit niet gebeuren. De batterij gaat verder erg lang mee. Ik gebruik hem in de trein op de heen en terug weg, op school. Alleen op mijn lange schooldagen hoef ik de oplader mee.

Verder zijn er natuurlijk nog een aantal voor en nadelen.

pluspunten:
- De Asus T 300 Chi is ontworpen zonder ventilator. Er kan dus geen stof in de laptop komen waardoor deze niet op langere termijn vol raakt met stof en oververhit.
- Het beeldscherm is zeer scherp, een must have voor filmliefhebbers.
- Bij de Asus T300 Chi word een pen geleverd. Hierdoor kan je het scherm veranderen in een schilders doek, en je creativiteit de vrij loop laten
- De snelheid van de Asus T300 Chi was voor mij zeker een verassing. Eigenlijk doet hij bijna alles in enkele seconden.

Minpunten:
- De geluidskwaliteit van de Asus T300 Chi is niet zo goed. hierbij moet ik wel zeggen dat ik dit product zelf veel in de klas en het openbaar vervoer gebruik, en dus eigenlijk nooit de speakers zou gebruiken.
- Doordat het maar een klein apparaat is zijn de linkere en rechtermuisknop in de muispad geïntegreerd. Ik ondervind dit als een minpunt, als mijn vinger schuift op het moment dat ik probeer te klikken dan klik ik vaak mis. Dit lijd soms tot enige frustratie.
- Omdat het toetsenbord niet vast zit aan te tablet, moet deze apparaat opgeladen worden. Hiervoor wordt een speciaal kabeltje meegeleverd. De batterij van het toetsenbord gaat wel zeer lang mee, ik verwacht dat ik hen in zoon 2 weken 1x zou moeten opladen.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit product, en denk dat er maar weinig soortgelijke producten zijn die enige competitie opleveren.

namnl82 30-04-2015

Tablet met toetsenbord of laptop met tablet functie?

In eerste instantie was ik van een tablet met toetsenbord uitgegaan en dan valt hij eigenlijk enigszins tegen, want hij draait niet op Android, maar op Windows8.
Na enige uren er mee gewerkt te hebben, begon hij beter en beter te werken, want ik had de meeste dingen vrij snel naar mijn eigen hand weten te zetten en begon de tablet dus als laptop te zien.
Een laptop mag hij ook niet heten, want hij is meer dan dat.
Hij voelt stevig (metaal) en werkt goed.
Het los klikken van het beeldscherm is een genot, geen handeltjes of knopjes, maar magneten: GEWELDIG! ik ben wel een beetje sceptisch over als hier vuil tussen gaat komen (zand bijvoorbeeld) wat er dan gaat gebeuren.
Touchscreen werkt erg netjes en beter dan verwacht.

Nadeel vind ik wel dat het beeldscherm, terwijl deze aan het toetsenbord vast zit, niet geheel plat kan voor bijvoorbeeld op schoot als je op de bank ligt en de "laptop" op je knieën ligt (mijn favoriete houding), het beeldscherm heeft dan de neiging naar voren te kantelen.

Sabine1990 30-04-2015

Ik gebruik de laptop nu anderhalve week en ben er best tevreden over.

Voor gebruik:
Toen ik hem binnenkreeg viel me als eerst de mooie doos op waarin hij kwam. Dat is natuurlijk niet het belangrijkst als je een nieuwe laptop hebt maar toch geeft de vormgeving daarvan je het gevoel dat je een echt kwaliteitsproduct in huis hebt gehaald.

Toen ik de laptop eruit haalde was ik eigenlijk gelijk verkocht. Wat een mooie laptop! Hij is super plat en daardoor makkelijk mee te nemen, ik stop hem vaak gewoon in mijn tas en zie wel of ik hem gebruik. Meestal neem ik niet eens een oplader mee, de laptop gaat zo lang mee dat ik daar niet eens over na hoef te denken.

Wat me opvalt aan de laptop is dat hij moeilijk open gaat. Er is geen knopje waarmee hij open gaat en ik heb nog geen handig maniertje ontdekt om hem open te maken. Meestal wurm ik mijn nagels/vingers nu tussen het scherm en het toetsenbord en dan krijg ik hem wel open. Dit blijft echter moeizaam gaan.

Bij gebruik:
Ik heb de Acer eigenlijk weinig gebruikt als tablet. Daarvoor vind ik hem niet echt handig doordat hij wat zwaar in de hand ligt.

De laptop start heel snel op, als ik op de “aan” knop druk duurt het nog geen 5 seconden voor de computer is opgestart.

Ik had nooit eerder gebruikgemaakt van Windows 8, het ziet er allemaal top uit en is met touchscreen ook best handig te bedienen. Toch kan ik er nog niet helemaal aan wennen en blijf ik de “oude vertrouwde” bureaublad functie gebruiken. Voor mij is Windows 8 dus niet zo’n must.

Het touchscreen vindt ik bij het gebruik als laptop zeer waardevol. Ik gebruik het regelmatig om iets aan te klikken.

Een van de eerste dingen die me opviel is dat het beeldscherm een goede kwaliteit heeft. Ik besloot er dan ook een film op te kijken om de videokwaliteit te testen. Dit ziet er echt super uit. Je ziet alles super helder en in mooie kleuren.

De geluidskwaliteit vind ik daarentegen echt een stuk minder goed. Ik moest hem vrij hard zetten om alles goed te horen en het maximale geluidsniveau ligt vrij laag.

iefie5 30-04-2015

je hebt het over een Acer in je review, bedoelde je Asus of is dit een review van een ander product?

Sabine1990 01-05-2015

Ik zie inderdaad dat ik met mijn hoofd in de wolken Acer heb getypt... Ik bedoel natuurlijk gewoon Asus!

Marion_124 30-04-2015

Ik gebruik hem nu ruim een week heel intensief. Op zich ben ik best tevreden met de laptop. Hij ziet er mooi uit, is niet heel zwaar en werkt op zich prima. Toch heb ik in mijn eerste week al meerdere negatieve punten opgemerkt en dat vind ik wel tegenvallen. De beeldkwaliteit vind ik heel goed. Films zijn ontzettend scherp en door het grote scherm, dat je makkelijk los kunt koppelen voor o.a. films kijken, mis je geen detail. Het geluid heb ik wat minder getest. Ik vind dat hij niet al te hard kan, hoewel dat natuurlijk ook aan de films ligt, die ik keek. Vaak deed ik oordopjes in om het goed te kunnen verstaan allemaal. Dat vond ik ook een beetje raar. Als je oordopjes inplugt, krijg je eerst een venster, waarin je aan moet geven dat je geluid door de oordopjes wilt en niet hardop. Hierdoor ging het bij mij de eerste keer mis, wat niet zo prettig was. Daar wen je natuurlijk wel snel aan, maar ik vind het een onlogische stap. Het geluid was verder wel goed. De snelheid valt me soms erg tegen. Dit kan echter ook aan mijn niet al te beste internetverbinding liggen. Ook met de bluetoothverbinding voor het toetsenbord heeft hij nogal eens problemen. Vooral als je het toetsenbord een tijd niet gebruikt hebt, verbind hij bijna niet meer. Een keer was zelfs de optie 'Bluetooth' in het instellingenscherm verdwenen! Toen moest ik de computer opnieuw opstarten om dit te herstellen en gelukkig werkte dat. Ik heb het idee dat het het best werkt om je toetsenbord steeds uit te zetten als je hem even niet gebruikt, misschien werkt dat beter. Het opladen van het toetsenbord vind ik ook niet heel duidelijk aangegeven. Ik heb een manier gevonden, maar weet nog steeds niet zeker of dit de juiste manier is. De batterij van het toetsenbord gaat wel heel lang mee, ik heb nu ongeveer een keer opgeladen (en nog een keer, maar volgensmij hoefde dat niet, omdat hij toen gewoon uitgevallen was). Nog wat onhandigheidjes: de 'muis' is een soort van touchscreen op zich. hier moest ik heel erg wennen, want als je met 2 vingers erop zit, gaat ie soms vanzelf zoomen of andere dingen doen dan de bedoeling is. Het openen van de laptop gaat niet zo handig, je moet een vinger tussen het toetsenbord en scherm zien te krijgen en dat vind ik niet de fijnste methode. Het is soms enorm fijn om touchscreen te hebben, maar werkt vaak ook helemaal niet fijn. Ook hier moest ik erg aan wennen, als je eenmaal weet wanneer het wel prettig is, denk ik dat het wel heel goed kan werken. De pen die ik erbij had, vond ik geen toegevoegde waarde hebben. Over het algemeen vind ik het een prima laptop/tablet. Toch zou ik eerder aanraden om 1 van beiden te kopen dan zo'n transformer. Voor de echte twijfelaar is dit wel een heel goed alternatief. Vooral vanwege de prijs had ik wat meer verwacht, maar ik ben niet ontevreden.