HP Chromebook 14-q000ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Chromebook 14-q000ed op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

SweetlakeA 15-12-2015
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Ik was de eerste met een review voor dit product. Een heel positieve, alleen heb ik de Chromebook nu 2 jaar en kan ik hem waarschijnlijk wel weg mikken. Vorig jaar is hij al eens ter reparatie naar HP gegaan en nu viel hij ineens uit en wil niet meer aan. Qua degelijkheid ben ik dus niet tevreden, want als je na 2 jaar weer een nieuwe moet kopen......

IEB 08-05-2015
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Een half jaar na aankoop stopte mijn Chromebook ermee vanwege een kapotte harde schijf. 4 weken bij HP gelegen en nu is hij langzamer dan ooit. Ik kan geen nummers op Spotify luisteren en tegelijkertijd aan het werk zijn op mijn laptop.
Ik weet dat hij goedkoop is en dat je niet al te veel mag verwachten, maar dit is wel heel erg vervelend.

beilen123 27-10-2014
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Aan de degelijkheid mankeerd nogal wat. Van meerdere gebruikers weet ik inmiddels dat zij met het zelfde probleem zitten als dat ik heb nml de HP Chrome Book geeft blauwe vlekken af. Dit komt uit de aansluitingspunten. Dat na nog geen 6 weken na gekocht te zijn. Computerzaak Borkus heeft de Chromebook naar HP gezonden maar die hebben het als niet serieus afgehandeld. Na onophoudelijk aandringen van mij heeft Borkus mij een nieuwe geleverd. Lekkende accu? HP geeft niet thuis. Leuke Chromebook maar lekt uit de aansluitingspunten. Fabrieksfout? Dit wetende zou ik niet opnieuw voor de HP Chromebook kiezen vooral omdat HP niet reageerd op klachten. Meer mensen met deze klacht omtrent HP Chromebook lekage?

ro.es 23-09-2014
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Met recht een bijzonder apparaat de Chromebook en helemaal voor de prijs van rond de €300. na vele jaren gewenning aan Windows OS is het soms even zoeken naar de bekende functies, die Chrome OS niet ondersteund. Dat vereist in het begin enige gewenning. Maar het aanzetten en dan met ong 7 sec. de Google zoekmachine opstart is geweldig. programma´s zoals bijv. Evernote en keeper zijn aanwezig in de Google app store. Skype weer niet? Een Logitech T400 draadloze muis met nano USB werd wel zo herkend.

Google drive werkt perfect en met Google docs kan vrijwel alles aan Office docs worden geopend. Stroomverbruik is nihil ong. 7 tot 9 uur uithoudingsvermogen. Lekker licht in gewicht en met een fijn basic toetsenbord. Deze witte HP Chromebook ziet er verder ook goed uit.

De snelheid is geweldig en als het alleen om het surfen op het internet gaat is deze Chromebook een prima tool. Heb je meer aan als een tablet.

mausems 09-09-2014
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Bijzonder apparaat voor erbij, voor gmail, internet, Youtube en Google docs die nu ook in office formaat opslaat!
Super snel en zeer licht dus je pakt apparaat zo makkelijk!

Niet alles kan zoals op gewone pc maar er zijn vaak wel andere manieren om iets toch voor elkaar te krijgen!

Nog geen seconde spijt van gehad!
(ben een retro-gamer en zelfs Quake-1 kan ik in de browser spelen)

Tevens zit er een erg interessante cloud conversie programma op waarmee je alles kan converteren naar een ander formaat...
:-)

Henk183 30-04-2014
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Zolang je weet wat je koopt is het echt een prima ding. Wat koop je dan precies? Een browser met een toetsenbord. That's it. Je kan er dan ook alles mee wat je op een "normale laptop" via de browser ook kan. Dat wil zeggen uitgeklede versies van word, excel, powerpoint etc. Naar keuze maak je hierbij gebruik van de versies van google of het gratis online pakket van Microsoft Office. Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon op spotify, youtube, facebook etc. Kortom een tablet+ met een degelijk toetsenbord en een schermopmaak die echt bedoeld is voor bediening met een muis en toetsenbord en daarnaast zeer frequente updates. Het grote voordeel is de enorme snelheid (10 seconden maximaal van volledig uit naar aan het werk), de stabiliteit (alles online, er valt niets te verpesten op het ding zelf) en de veiligheid (snelle updates en feitelijk maar 1 programma de Chrome Browser). Ik heb hem dan ook gekocht voor mijn kinderen als computer om beneden onder toezicht het web te kunnen verkennen. Eerlijk is eerlijk dat ik hem zelf ook steeds vaker pak ipv mijn tablet. Het draait gewoon top.

Tijs T 27-03-2014
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Super apparaat: snel, licht, mooie kleurweergave en helder scherm. Erg handige laptop, gebruik 'm met name voor internet toegang en de gangbare tools als tekstverwerking en spreadsheets, allemaal makkelijk toegankelijk via Google Drive.
Mooi vormgegeven, trekt kijkers in elke koffiebar :-)

ivo.b 19-12-2013
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Ik bezit deze chromebook nu een aantal dagen.
Ik ga een uitgebreide review doen over hoe alles tot stand is gekomen, maar kort gezegd, ben ik gaan bekijken wat ik nu allemaal deed op mijn computers (dit heb ik opgeschreven) en ik heb gekeken of ik dit ook allemaal kon op een chromebook.
En dit kon allemaal, voor sommige dingen moet je net even anders te werk gaan, maar ik ben enorm veel met ict bezig, en als je de beperking hebt om alles alleen via de webbrowser te doen dan denk je dat je snel vastloopt, maar ik moet zeggen, je went er snel aan, je leert wat omwegen en ook zie je dus dat je in enorm veel gevallen totaal geen pc nodig hebt.

Ik zal een paar dingen opnoemen die niet gaan op een chromebook:

- uitgebreid office (maar google docs spreadsheets, en presentations werkt voor een gemiddeld persoon meer dan voldoende) het is alleen even wennen
- adobe pakketten, zoals photoshop indesign e.d.
- netwerk shares werken niet (gedeelde computers)
al heb ik zelf een synology nas die ik gewoon via de webbrowser kan benaderen

er zijn uiteraard meer dingen die niet werken, maar de meeste vragen van mensen kwamen hierover, vandaar dat ik die even opnoem.

pluspunten.
- werkt enorm snel (3 seconden opstarten)
- wordt niet trager, omdat je gewoonweg niks kan installeren
- alles is veilig in de cloud (koop een nieuwe, login en je hebt alles weer)
- enorm mooi design met softtouch laag
- redelijk licht
- 14 inch scherm (de meeste zijn 11 inch)
- zeer lekker "apple achtig" toetsenbord
- goede webcam
- lange accuduur (ik doe er gemiddeld 6.5 uur mee) dit is films kijken documenten bewerken etc.

minpunten
- je moet soms omwegen vinden om alles werken te krijgen, maar dit went enorm snel
- geen volledig office pakket (maar dus wel het alternatief van google zelf)
- netwerk schijven kan je niet direct benaderen (tenzij je een nas o.i.d. hebt zodat je deze via de browser kan benaderen.

Tijdens dat ik de minpunten schreef moet ik zeggen dat ik er bijna over na moest denken, ik ben er dus ook wel goed over te spreken.

Als je heel veel online doet en geen programmas hebt zoals adobe dan koop je in elk geval nergens anders een snellere laptop voor dit geld, (browsen op dit ding is sneller dan op mijn vaste pc, waar aardige hardware in zit)

ik doe hem niet meer weg, en het is mijn primaire pc geworden sinds vorige week

ivo.b 23-12-2013

Edit:

Ik was nog vergeten te melden dat je ook gratis 100GB cloudopslag krijgt van google drive bovenop de 25GB die je al standaard hebt, wat uiteraard ook lekker is voor het backuppen van je bestanden.

egbertm 22-12-2013

Ik kan het bovenstaande alleen maar onderschrijven.
Ik zou nog als pluspunt aan willen voeren dat het geen HD heeft maar een (zij het wat kleine) SSD van 16 GB. Opslaan in "the Cload" is tegenwoordig zo simpel en vaak gratis voor de gemiddelde gebruiker, dat het een eigen HD overbodig maakt.

SweetlakeA 16-12-2013
Geschreven voor: HP Chromebook 14-q000ed

Mijn laptop met Windows 7 werd steeds trager en van de voortdurende updates kreeg ik ook de kriebels. Omdat ik met 10 vingers blind typ, vind ik een tablet niet zo prettig. Deze Chromebook van HP doet precies wat ik wil; ik kan hem er snel bij pakken om te kunnen internetten en mailen. Ook kijken naar series via Netflix bevalt goed. Verder heb ik hem nog te kort om zaken te kunnen missen, maar ik heb deze laptop ook voor 'erbij'. Ik zie m'n Chromebook als een soort verlengstuk van dingen waarvoor ik eerder m'n smartphone pakte. HP is het enige merk die nu een dergelijke laptop verkoopt met deze schermgrootte, vandaar dat mijn keus op deze viel i.p.v. de Samsung. En daar heb ik tot nu toe geen spijt van!

SweetlakeA 30-01-2015

Ik hoop dat Kieskeurig nu wel mijn reactie plaatst, want ik heb een paar reacties gelezen over de service van HP en wil toch kwijt dat ik hier een goede ervaring mee heb! Mijn kapotte Chromebook (net na garantie) is opgehaald en na 3 weken gerepareerd teruggekomen met een lcd-scherm dat is vervangen en het OS opnieuw geïnstalleerd. Top!

SweetlakeA 06-01-2015

Mijn Chromebook heb ik in december 2013 gekocht, tot nu toe met veel plezier en tevredenheid gebruikt en gaat nu niet meer aan. Natuurlijk precies na de garantietermijn... Vandaag maar eens naar Mediamarkt terugbrengen en dan kijken hoe HP omgaat met een dergelijk geval.