HP 15s-fq2708nd

• Test panel 7,5 jul 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP 15s-fq2708nd op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

TimAarsen 08-08-2022

Licht, snel en goed voor office, browsen en films

Geschreven voor: HP 15s-fq2708nd

Kort samengevat: een lichte, snelle laptop voor office gebruik, surfen en films kijken. Ik heb deze laptop een paar weken mogen testen. Eerste indruk: ziet er fraai uit, mooi zilverkleurig, redelijk licht van gewicht en het toetsenbord voelt goed aan. Bij nadere inspectie toch wel wat kanttekeningen: zo is het toetsenbord niet verlicht en zijn de toetsen in schemering slecht leesbaar. De letters zijn namelijk donkergrijs. Zeker als er direct licht op schijnt zijn deze bijna niet meer leesbaar van een afstand. De touchpad voelt goedkoop aan, vooral als je deze indrukt. De "klik" klinkt wel heel blikkerig en mijn huisgenoten vonden het geen fijn geluid....een externe muis zou dus wel aan te raden zijn als je hier veel mee werkt. De behuizing is van plastic. Dat is jammer want het voelt daardoor wat goedkoop aan, jammer! Vooral de naad tussen achterkant en "zijkant" is ronduit scherp. Dat voelt niet fijn. De binnenzijde daarentegen voelt aan als metaal en iet er meteen beter uit.
De voeding is niet al te groot dus dat is een plus. Jammer dat hier niet een USB-C aansluiting gebruikt wordt maar een aparte rond aansluiting.
Wat betreft de mogelijkheden om externe zaken aan te sluiten: die is prima: 2 USB poorten aan de linkerzijde en 1 USB-C poort rechts met daarnaast een HDMI aansluiting. Dat is wel fijn want tegenwoordig zie je dat wel eens anders!
Het scherm is helder maar je moet er wel echt recht voor zitten. kijk je schuin dan is het contrast matig. Speakers: die maken geluid maar wil je echt muziek luisteren dan is een koptelefoon een must want ze zijn nogal blikkerig. De webcam heeft goed licht nodig. De resolutie valt wat tegen en dat zie je vooral als het schemerig wordt. Dan wordt het beeld korrelig. Accuduur is goed voor deze prijsklasse. Mooi dat er bluetooth op zit. Wifi bereik is goed en de SSD werkt lekker snel. Opstarten gaat ook snel (niet de eerste keer trouwens want dan wil Windows wel heel veel van je weten :( )
De snelheid is prima te noemen! niks mis mee en dat blijkt ook wel uit de benchmark die ik uitgevoerd heb. Die komt bovengemiddeld uit. De grafische capaciteiten zijn voor gamers wat minder dus daar zou ik deze laptop niet voor kopen. Kortom: al met al tevreden, vandaar een rapportcijfer 8. Voor dit geld doe je zeker geen verkeerde aankoop zeker als je het voor school of werk gebruikt.

Pluspunten

• prijs
  • gewicht
  • snelheid proccesor
  • kleine voeding
  • fijn toetsenbord

Minpunten

• plastic behuizing
  • webcam kwaliteit
  • grafische kaart
  • contrast/kijkhoek
  • speakers

F******************@g******** 05-08-2022

Perfecte laptop voor student

Geschreven voor: HP 15s-fq2708nd

Deze laptop heeft mij enorm geholpen in de periode dat ik aan mijn scriptie werkte. Het ontwerp is strak en compact en de batterij gaat lang mee wat handig is, het geluid en de resolutie van het scherm zijn perfect voor een zeer draagbare laptop. De laptop is snel en voert alles uit wat een student nodig heeft, maar als je met grote bestanden werkt, pas dan op dat er beperkte opslagruimte op de laptop is. U zult gebruik moeten maken van de cloudopslagmogelijkheden die HP biedt en die prima werken. Kortom een perfecte laptop voor een student.

Pluspunten

• Snel
  • Compact
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• opslagruimte