Lenovo IdeaPad Flex 5

• Test panel 8,4 jul 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo IdeaPad Flex 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jo_rut 24-02-2022

Batterij is minder

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Fijne laptop. Werkt prettig. Is licht. prima apparaat.
Maar,.... die batterij ! Dat is by far de slechtste batterij die ik ooit in een laptop heb gehad. Die gaat wel heel erg snel leeg. Beetje jammer. Voor de rest een hele mooie laptop.

Danielle 20-08-2021

Fijne laptop voor thuis of studie

Algemeen:
Dit is een fijne laptop voor thuis, werk of studie.
Verpakking:
De laptop zit goed en netjes verpakt.
De adapter is in 2 delen, dat is jammer
Design:
2 in 1 laptop
Beeldkwaliteit:
Het beeldscherm is mooi klein met smalle beeldranden.
Het geeft een mooi helder beeld
Ook bij het kijken van films is de kwaliteit goed. En helder..
Snelheid:
Windows was erg snel geïnstalleerd: in 10 minuten
Ook printer snel was gevonden
Gebruikersgemak:
De laptop ligt gemakkelijk op schoot.
Door zijn grootte en gewicht is deze niet te licht, maar ook niet te zwaar.
Het touchscreen reageert snel in de latop modus. In de tabletmodus lukt het niet om een venster te verkleinen via touch. Dan moet je eerst weer overschakelen naar de laptop modus.
Tabletmodes werkt touchscreen niet op alle plekken vlekkeloos

De laptop start zeer snel op en is meteen klaar wanneer je deze openklapt
Voor zware games is deze laptop niet geschikt. Deze haperen.

Pluspunten

• 2 in 1
  • Snel
  • Helder beeld
  • Fijn toetsenboard

Minpunten

• Kwetsbaar beeldscherm in tablet modus

Danielle 16-10-2021

@marioDings: dit is geen chromebook, maar een volwaardige laptop.

MarioDings 15-10-2021

Op een chromebook kun je geen windows installeren.
Geef ook aan welke printer, want mijn printer kan niet gebruikt worden.
Verder ben ik het eens met deze review.

MarioDings 16-10-2021

@Danielle, Sorry. Toen ik gisteren keek leek het toch echt over een chromebook te gaan, met alle chromebook plaatjes en prijzen erbij. Ik twijfelde zelfs nog toen ik je verhaal las of het over hetzelfde apparaat gaat.

In dit geval, mijn excuses. Ik neem de reactie terug. (En zal ook mijn review terug nemen)

Jeltje Dijkstra 10-08-2021

Erg handig in gebruik, redelijke prijs-kwaliteitverhouding.

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Goede laptop voor bijv. werk of studie.

Goed beeld; het is scherp en de kleuren zijn erg levendig. De helderheid kon in mijn ogen wat beter. Deze is niet heel hoog maar over het algemeen wel genoeg om mee te werken. De kijkhoeken zijn erg goed, vanuit allerlei hoeken is het beeld prima te zien en de kwaliteit neemt nauwelijks af. Het touchscreen daarbij is ontzettend handig en werkt zonder enige mankementen. De ontspiegeling van het beeld is duidelijk merkbaar als je er recht voor zit, wat erg fijn is, maar zodra er iets van de zijkant wordt gekeken valt dit al snel weg.

De accu gaat bij "normaal" gebruik lang genoeg mee. De duur is niet eentje die ontzettend in het oog springt maar is zeker naar toebehoren. De laadsnelheid is daarentegen erg hoog, wat ontzettend fijn is. In een uur tijd is deze laptop al helemaal vol en gaat deze een goeie werkdag zeker mee.

De snelheid van de laptop is goed, programma's als Word en Excel worden razendsnel geopend en werken vrijwel zonder haperingen. Voor games en zware taken is deze laptop misschien wat minder geschikt, daarvoor is deze niet snel genoeg en dit werkt niet zoals je zou willen. Dit is overigens geen enorme tegenslag, voor een laptop in deze prijscategorie is dat helemaal niet gek.
De laptop start daarbij wel heel snel op en je hebt binnen no-time de laptop klaar om te gebruiken.

Over het gebruiksgemak is niks aan te merken. De laptop is dun en niet al te groot, waardoor deze perfect in een tas zou passen en je dus heel makkelijk overal mee naartoe kan nemen. Ook is hij erg licht waardoor hij erg makkelijk te dragen is. Het feit dat het scherm omklapbaar is over 360 graden is ontzettend mooi meegenomen. Het draaien gaat soepel en het toetsenbord en touchpad worden automatisch uitgeschakeld zodat het apparaat meteen als tablet te gebruiken is. Ook is de toetsenbordverlichting eentje die erg naar behoren werkt en dit maakt de laptop goed te gebruiken in het donker.

Al met al is dit apparaat voor algemeen gebruik ontzettend fijn om mee te werken. Voor de prijsklasse is het een laptop die qua prestaties niet enorm verschilt met andere laptops in dezelfde range, maar wel eentje die voor zijn prijs een uitstekende ervaring biedt.

Pluspunten

• Scherp beeld, goede kijkhoeken.
  • Laadt snel op en accu gaat lang genoeg mee.
  • Start snel op en laadt normale programma's snel.
  • Programma's werken erg soepel.

Minpunten

• Geluid is redelijk, bass is niet aanwezig.
  • Niet geschikt voor erg zware taken zoals games.

DannySchop 05-08-2021

Ideale Laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Het is een erg goede laptop. Het werken met touchscreen is ideaal en het aantal inputportals is erg fijn. Hij werkt snel en heeft zelfs de kracht om er een spelletje op te runnen. Het is een erg goede werk en studie laptop. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Super formaat
  • Snel
  • Scherp
  • Veel functies

I@mBrie 04-08-2021

Krachtige moderne laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Deze lenova laptop is een kwalitatief stevige laptop en toch zeer licht van gewicht. Hierdoor is de laptop prettig en gemakkelijk mee te nemen in een laptoptas. Het scherm heeft een gemiddelde grootte van 14 inch en is ontspiegeld waardoor je geen last van vervelende schittering hebt. Ook een film kijken is prettig mede door de Full HD kwaliteit.
Ideaal is dat deze laptop ook als tablet gebruikt kan worden en hierbij gaat het om klappen van het scherm zeer gemakkelijk.
De laptop start snel op (geen lange laadtijden )en lijkt ook de zwaardere programma s goed aan te kunnen een groot voordeel is dat de accu zeker een hele dag meegaat.
Ook is er gedacht aan de privacy en vind ik het zeker een bijkomend voordeel dat de webcam bedekt kan worden.
Een minpuntje vind ik het videobellen, het scherm wordt dan een beetje mistig en korrelig. Het geluid daarentegen is wel gewoon goed door de aanwezige Dolby audio
Kortom, ik zou deze laptop zeker aanraden.

Pluspunten

• snelheid
  • geluid
  • lange accuduur

Minpunten

• korrelig scherm bij beeldbellen

h************@g******** 03-08-2021

Prima laptop voor op het werk

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Vlotte laptop, met een prima batterijduur van 10 uur. Touchscreen werkt prima en ingeklapt als tablet reageert de laptop automatisch op tabletfuncties, zoals je die verwacht.
Als tablet alleen is ie best zwaar, maar om even een document te lezen werkt ie perfect.

Als minpunt vind ik het beeldscherm vind ik beetje dof ogen.

Maar al met al een prima laptop voor dagelijks kantoorwerk met als aanvulling dat je documenten prettig kan lezen door zijn tabletfunctie. Scheelt weer printen!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Switchen tussen laptop naar tablet werkt fijn
  • Fijne touchscreen
  • Rap genoeg voor dagelijkse werkzaamheden

Minpunten

• Voelt zwaar aan
  • Dof scherm
  • 4 GB geheugen een beetje krap naar de toekomst toe

Mijn laptop/chromebook heeft 4 GB geheugen

Hertje78 03-08-2021

De laptop heeft 8 Gb geheugen, maar dat is nog steeds krap voor de toekomst.

Armin S 03-08-2021

Super laptop voor zowel student als werkende

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

De afgelopen weken dat ik deze laptop heb getest, heb ik hem als uitermate fijn ervaren. Het eerste wat aan deze laptop opviel was de beeldscherm. Het beeldscherm heeft een kleine rand waardoor je een groot beeldscherm hebt. Tijdens het kijken van filmpjes viel mij op dat het beeld scherp is, je dus geen/weinig pixels ziet, en het de helderheid naar voorkeuren aanpasbaar is, wat fijn kan zijn als je bijvoorbeeld in een overbelichte ruimte zit. De kleuren zijn helder en levendig en vanuit verschillende kijkhoeken kan je nog steeds goed zien wat er op je scherm gebeurd.

De laptop beschikt over een SSD waardoor deze zeer snel opstart. De SSD heeft 225 GB opslag. Dit vind ik persoonlijke aan de lage kant. Echter, als je veel van je documenten opslaat in online clouds dan zal de opslag geen obstakel voor je moeten zijn. Wat opviel is dat de laptop automatisch opstart zonder op de startknop te hoeven drukken, wat ik als leuk extraatje ervaarde. Verder beschik de laptop over een AMD Ryzen 5 (5000 serie), een vrij nieuwe processor dus. Dit is een processor die ik privé zelf ook gebruik, gezien deze goede prestaties levert en ervoor zorgt dat je laptop alle taken snel kan uitvoeren, zoals ook op deze laptop.

Verder is het een 2 in 1 laptop. Dit betekent dat je de laptop kan omvouwen en deze als tablet zou kunnen gebruiken. Deze functie kan handig zijn als je iets op je laptop moet presenteren aan je klasgenoten of collega’s. Gezien je de laptop dus als tablet kan gebruiken betekent dit ook dat er een touchscreen is. Deze is reageert goed en heb ik verder geen problemen mee gehad. De laptop is vrij dun, weegt weinig en is niet heel groot waardoor je deze heel eenvoudig in je tas mee kan nemen, ideaal als student zijnde dus.

Tot slot heeft de laptop een minimalistisch design en zorgt de donkere kleur van de laptop met de toetsenbordverlichting voor een moderne uitstraling.

Pluspunten

• Goed dislpay/beeldkwalitiet
  • Privacy shutter voor webcam
  • te gebruiken als tablet
  • Goede processor
  • SSD

Minpunten

• Opslag

MarioDings 15-10-2021

Opmerking bij de 2de alinea. De mijne heeft 4GB - 64GB Flash. Je kunt er wel een extra MicroSD in stoppen en externe harde schijven of externe SSD gebruiken.
Verder kan ik me ook bij deze review goed vinden.

W.L.J. 02-08-2021

Zeer gebruiksvriendelijke laptop

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Het is een mooie laptop om te zien. Daarnaast is deze zeer handzaam waardoor deze makkelijk mee te nemen is. Een minpuntje is dat de aan/uitknop aan de zijkant zit en die vrij klein en fragiel is.
Het geluid van de laptop is goed. En het touchscreen is zeer gebruiksvriendelijk en reageert adequaat. Het is een zeer helder en duidelijk scherm, ondanks dat deze niet zeer groot is. Het afschermen van de camera middels een schuifje wat op de laptop zit is een pluspunt. Echter is het jammer dat deze niet makkelijk te verschuiven is. Daarnaast is het een minpunt dat het beeld van de camera 's avonds een pixelig uiterlijk krijgt.
De laptop reageert snel en laad ook zeer snel op. Echter is het jammer dat deze weinig geheugen bevat, waardoor er niet veel foto's en/of bestanden op bewaard kunnen worden zonder externe opslagruimte.
Al met al is deze laptop zeker een aanrader!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Scherp beeld
  • Oplaadtijd
  • Geluid

Minpunten

• aan/uit knop
  • schakelaar camera

angelique 01-08-2021

Hele fijne laptop met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Dit is de eerste keer dat ik een 2 in 1 laptop heb gebruikt, en de combinatie touchscreen met toetsenbord is ideaal! Over het algemeen is de laptop mij heel goed bevallen. Het formaat is erg handzaam, het is makkelijk de laptop mee te nemen. Ik heb de laptop vooral gebruikt voor internet, films en office. Dit werkt allemaal perfect. Hij is erg snel, start binnen enkele seconden op, en de batterij gaat een volle dag mee. De beeldkwaliteit is scherp en het geluid is helder. Tijdens de testperiode heb ik 2 kleine nadelen ervaren, en dat is dat het beeldscherm licht reflecteert, en dat het kantelen van het scherm wat moeizaam gaat. Dit zijn echter geen zeer storende factoren en ik zou de laptop dan ook zeker aanraden.

Pluspunten

• zeer snel
  • touchscreen en toetsenbord
  • scherp beeld
  • makkelijk meer programma's tegelijk
  • helder geluid

Minpunten

• beeldscherm reflecteert licht
  • omklappen gaat wat stroef

Robotjoek 01-08-2021

Veelzijdige laptop/tablet

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Ik mocht als tester van Review.nl deze Lenovo laptop testen, en ik kan eigenlijk niks negatiefs verzinnen !
Het is een super slank apparaat wat makkelijk in de hand ligt, en waarmee je zowel door gebruik van het toetsenbord als mede het touchscreen je simpel dingen kunt in/uitvoeren.
Het gebruikersgemak is optimaal, want wanneer je de laptop "omklapt" heb je zomaar een tablet in je hand met het daarmee gepaard gaande gebruikersgemak.
De Lenovo is heerlijk snel en ik heb tijdens mijn gebruik geen last gehad van stotteringen in welke mate dan ook, en dat beviel uiteraard prima.
De beeldkwaliteit is meer dan in orde, uit alle hoeken kon ik het scherm nog gewoon gebruiken en aflezen.
Ik kan deze laptop aan iedereen aanraden en tijdens de paar weken dat ik hem on the road heb gebruikt ben ik een grote fan geworden.

Pluspunten

• Scherm goed afleesbaar
  • Handige tablet functie

Mootje75 28-07-2021

Top apparaat, een aanrader!

Geschreven voor: Lenovo IdeaPad Flex 5

Ik heb deze laptop een paar weken mogen testen. Wat een super handig en fijn product.
Het design is prachtig en slank.
De meest positieve punten vind ik toch het gemak van het touchscreen scherm, de "omklap" functie, wat de werkhouding veel gemakkelijker maakt. De capaciteit en opstartsnelheid is ook zeer positief te noemen.
Ook de scherpte en helderheid van het scherm is in ieder geval vele malen beter als dat van mijn huidige laptop.
Ik ben zeer enthousiast en zou deze laptop zeker aanraden! Ik denk vooral voor studenten of andere mensen die de laptop vaak meenemen of onderweg gebruiken een aanwinst is

Pluspunten

• Opstartsnelheid
  • Helderheid scherm