Acer Aspire 5 A515-54-59CP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 5 A515-54-59CP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paul 28-03-2020

Heb hem net gekocht

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-54-59CP

Na thuis komst gelijk begonnen met installeren dat ging lekker snel
hij werkt ook snel met opstarten toetsen bord is lekker snel een hele verademing verder ben ik nog bezig maar later kom ik er op terug.

Louisk 13-03-2020

Een echt (R)Acer!

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-54-59CP

Ik heb de 5 A515-54-59CP nu een weekje in gebruik. In de winkel bij BCC goed geholpen maar helaas hadden ze hem niet op voorraad maar snel geregeld dat het de volgende dag thuis werd bezorgd. En dat ging geheel via afspraak perfect!
Sinds ik niet meer werk ben ik voornamelijk als muzikant, naast het digitaal doosneeverkeer, bezig met muziekbewerking en "lichte" videobewerking. Daar voldoet deze laptop meer dan voldoende voor.

In de prijsklasse tot in dit geval € 700,00 is er volop keuze maar met name twee dingen hebben mij voor deze laptop doen kiezen. Een Core i5 processor van de 10e generatie alweer en (in deze prijsklasse uitzonderlijk) een SDD van maar liefst 1000Gb/1Tb!
De laptop is razendsnel en ondanks dat mijn vorige laptop pas enkele jaartjes oud was, is het bijvoorbeeld qua snelheid niet te bevatten hoe snel het tegenwoordig allemaal weer is geworden. Opstarten in no time! (10 seconden) Wifi werkt een stuk stabieler. Ook de accuduur is een openbaring... ik haal makkelijk 8 uur in een periode waarbij de laptop intensief wordt gebruikt ivm te installeren software en allerlei probeersels met muziek- en videobewerking. Met een doorsneegebruik zal een opgeladen batterij nóg langer meegaan.

Qua design vind ik het persoonlijk een mooi apparaat. Met name een smalle rand aan de linker- en rechterzijde van het beeldscherm maakt deze laptop compact maar is het toch evengoed een 15.6 inch beeldscherm! Daarnaast is het een erg licht apparaat van circa 1,8 kg, strak en modern uitziend. Enig minpuntje vind ik zelf dat het niet handig open te klappen is. Er zit geen extra "randje" om dat handig te kunnen doen en moet je dus echt je vinger/nagel tussen scherm en toetstenbord wringen om de laptop te openen. Op zich vreemd. Als je daar niet voorzichtig mee omgaat zal het snel een "slijtageplek" gaan worden schat ik zo in. Daar ik zelf zuinig ben op mijn spullen, is dat voor mij geen zwaar wegend tegenargument.

Enigste "vreemd" iets wat mij overkwam is dat geregeld het beeldscherm stuurprogramma niet meer werd geladen en het dan werd "overgenomen" door een standaard stuurprogramma van Microsoft. Uiteindelijk heb ik op de site van Acer zelf het laatste stuurprogramma van Acer geïnstalleerd en sindsdien lijkt het er vooralsnog op dat het probleem verholpen is.

Kortom een voor mijn gebruikerswensen topapparaat! Lekker snel, stil, zuinig, mooi, licht... Gewoon een echte aanrader.

Pluspunten

• Core i5 10e generatie
  • 1000Gb SDD!
  • Mooi design/compact/licht
  • Batterijduur / gem 9 uur!
  • Snel (opstarten oa)

Minpunten

• Openklappen

Zico14 29-03-2020

Er is weer het een en ander gewijzigd na mijn toevoeging per 18-03-2020! Van alles e nog wat geprobeerd om te voorkomen dat ik de laptop moest retourneren. In de afgelopen periode is er ongewild een programma geïnstalleerd en heet SAntivirus.exe. Nader onderzoek wees uit dat het "niet thuis hoort op je laptop" om het maar simpel te houden. Google maar eens op SAntivirus. Het verwijderen ervan lukt niet via reguliere wegen en ook weer Googlen op verwijderen SAntivirus geeft uitkomst. Uiteindelijk is het gelukt en rara politiepet maar in drie dagen tijd geen enkele keer meer problemen gehad met het uitvallen van de beeldschermadapter! Het is een programma dat niet snel opvalt met deze naam en je bent dan snel geneigd te denken.. antivirus? Dat zal ik maar laten staan. Dus... LET OP! SAntivirus op je PC/LAPTOP? Meteen verwijderen!

Zico14 18-03-2020

Inmiddels ben ik weer ruim een week verder en heb toch wel een vervelend minpuntje. Het apparaat is nog steeds erg snel. Opstarten gaat in ongeveer 10 seconden... En gelukkig maar! Dat moet ik helaas geregeld ongewild doen. Wat is het geval? Te pas en te onpas komt er tussendoor ineens de melding "Beeldschermstuurprogramma niet gestart... " ineens werkt het allemaal niet meer zo lekker en eindigt in een "harde" reset van de laptop omdat deze dan lijkt vastgelopen. Alle updates van Windows zelf en de laatste versie het stuurprogramma van de beeldschermadapter geïnstalleerd en volverwachting weer doorgaan. Helaas... Binnen apparaatbeheer zie ik bij de beeldschermadapter foutcode 043 verschijnen. Wanneer, waarom, etc... ? Ik kan er geen brood van bakken. Dan soms lange tijd niet. Dan weer al na een uur, dan weer na een paar uur.... Ik heb inmiddels contact gelegd met Acer. Ik gebruik de laptop als zanger/muzikant oa voor backing-tracks en lyrics. Dus haperingen kan ik écht niet hebben. Ik hou jullie op de hoogte.