Lenovo S345

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo S345 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Monique 09-07-2021

Chromebook

Geschreven voor: Lenovo S345

Mooi uitziende goed werkende chromebook. Gekocht voor mijn zoon zijn schoolwerk (brugklas) en hij kan hier prima mee uit de voeten. Batterij gaat lang mee dus dat is een plus. Touchscreen werkt goed en laptop heeft een mooi strak design. Al met al een prima aankoop voor als je budget niet al te groot is.

Pluspunten

• Snel
  • Lange accuduur

Lisa 21-07-2020

Lenovo Chromebook

Geschreven voor: Lenovo S345

Ik gebruik al een tijdje de Lenovo Chromebook voor mijn werk en privé gebruik en ben super positief! Als eerste het design die echt heel modern en strak is. Je ziet gewoon meteen dat het een mooie en professionele laptop is.

Daarbij is de laptop super licht. Dit vind ik zelf een groot pluspunt omdat ik het vaak irritant vind als ik een zware laptop overal moet meenemen.Het scherm is 1920x1080 met de functie dat het scherm touchscreen is. Dat vind ik zelf heel handig en fijn!

Ook heeft het een USB en USB-C aansluiting. Maar het belangrijkste een batterijduur van 10 uur. Eindelijk een laptop die niet snel uitvalt. Ik gebruik mijn oplader gelukkig weinig.

De Lenovo Chromebook is echt ideaal voor werken en voor privé gebruik. Dit komt door de handige Google Drive. Ik werkte daar zelf al vaak in, maar hier zit alles al in het systeem zoals; Google drive, Gmail, Google Calendar. Je bent er super snel en alles staat duidelijk in het balkje onderin.

Overal ben ik heel erg blij met de Lenovo Chromebook en raad ik iedereen deze laptop aan!

Pluspunten

• Touch screen
  • Google Drive
  • Batterijduur

Mydi 14-07-2020

Lenovo Chromebook: echte aanrader

Geschreven voor: Lenovo S345

Ideale Chromebook voor studie en plezier! Doordat de wereld is veranderd, waardoor digitaal werken en lessen volgen veel belangrijker zijn geworden, had ik een goede laptop nodig, maar wel voor een goede prijs. Die heb ik gevonden in deze Chromebook van Lenovo. Met deze Chromebook kan ik teksten maken, vergaderingen en lessen volgen via Teams en kan ik voortdurend online zijn. Naast studie en werk gebruik ik hem ook voor plezier. De laptop is uitermate geschikt voor het kijken van films, want het beeld is niet alleen van een groot formaat, maar is ook heel mooi en helder. Het touchscreen vind ik echt ideaal, wat is dat makkelijk om mee te werken! Ik zou deze Chromebook van Lenovo in elk geval niet meer willen missen.

Pluspunten

• groot scherm
  • helder beeld
  • makkelijk touchscreen
  • werkt snel

PeterPanda 14-07-2020

Snelle Chromebook

Geschreven voor: Lenovo S345

Een degelijke chrombook van Lenovo. Start snel op. Stil omdat er geen ventilator in zit. Display is duidelijk maar wel vaak schoonmaken omdat het ook een touchdisplay is.
Chromebook is makkelijk mee te nemen, omdat het lekker licht is. Lange accuduur maar niet getest of het echt 10 uur meegaat. Wat wel kan is een dag ermee werken. In de cloud of met een externe opslag.

Pluspunten

• Stil
  • Degelijk
  • Snel opstarten

Minpunten

• Beeldscherm snel vuil omdat het een touchscreen is

JdeJong 09-07-2020

Prima laptop voor weinig geld

Geschreven voor: Lenovo S345

Ik gebruik deze cromebook nu iets meer dan een week en ik moet zeggen mijn eerste indruk is goed, makkelijk in gebruik en super licht in gewicht. Ideaal is dat de laptop beschikt over een touchscreen scherm wat overigens super fijn werkt.

Qua batterijduur kan ik zeggen dat deze laptop super lang meegaat, je kunt er met gemak een dag op werken.

Installatie van de laptop gaat snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Touchscreen
  • Gewicht

Minpunten

• Wifi
  • Iets te klein scherm

mvdinter 07-07-2020

Een prachtig en snel Chromebook

Geschreven voor: Lenovo S345

Toen ik de Lenovo S345-14 uit de doos haalde was ik meteen aangenaam verrast.
Een mooi design in de kleuren mat grijs en antraciet met een werkje in het keyboard gedeelte.
De Chromebook is echt een lichte krachtpatser. Hij weegt maar 2kg en voelt zeer degelijk aan.

De klep waar ook de monitor in zit gaat zeer soepel open en is in meerdere standen te zetten tot zelfs 180 graden waardoor je de gewenste kijkhoek goed kunt instellen.
Bij het opendoen van de Chromebook valt meteen het mooie matte 14 inch scherm op waarop de kleuren zeer goed tot uiting komen en het beeld ook een hele scherpe weergave heeft tot HD formaat.

Erg fijn is ook het toetsenbord met zijn stille aanslag en verlichte toetsen als het wat donkerder is. Een andere aparte ervaring is het geluid wat als het ware uit je toetsenbord komt. Dit wordt veroorzaakt doordat de speakers zich onder de Chromebook bevinden in plaats van naast het scherm.

De Chromebook heeft een snelle processor aan boord plus voldoende werkgeheugen en dat kun je merken ook.

Het is echt een heel mooi, degelijk en snel Chromebook.
De perfecte oplossing voor werken in de Cloud.

Pluspunten

• Een lekkere lange accuduur tot wel 10 uur
  • Het matte 14 inch HD scherm
  • De touchscreen reageert zeer snel
  • Meerdere type usb poorten
  • Memory uit te breiden via SD cardslot

Minpunten

• Na 1,5 week testen nog niet kunnen ontdekken

Arno Vervest 07-07-2020

Licht gewicht en groot aanraak scherm

Geschreven voor: Lenovo S345

Ik had hoge verwachtingen voordat ik de test begon. Ik wist niet precies wat ik van een Chromebook mocht verwachten. Ik ben goed bekend met Windows notebooks, Macbooks en tablets zoals iPads en Android tablets. Ik ben bekend met Lenovo notebooks en ik vind dat deze er altijd keurig uitzien, zo ook deze Chromebook van Lenovo. Strak, dun, degelijk en voelt goed. Mooi groot 14" touchscreen. Best mooi beeld. Goed te bedienen met je vinger op het scherm. Nadeel is dat je het scherm niet helemaal om kan draaien (Flippen) zodat het een tablet wordt. So far so good. Maar wat valt Chrome OS tegen zeg. Het is een slap Android aftreksel. Als je je Smartphone synchroniseert met je Google account kan je veel meer dan de helft van je apps niet installeren omdat het met het OS niet compatibel is. Heb heel veel problemen met de Wifi verbinding. De 2,4GHz verbinding valt om de haverklap weg en dan gaat het Chromebook hangen. 5GHz Wifi zou ook moeten gaan maar dat is mij nog niet gelukt. De lol is er dan snel af. Kortom deze Lenovo Chromebook is aan mij niet besteed. Misschien heb ik een slecht exemplaar. Het Chrome OS is wat mij betreft zwaar onder de maat. Het Chromebook is redelijk traag. Ik krijg geen wow effect als ik in de Cloud via Chrome aan het werken ben.

Pluspunten

• Groot aanrakingsgevoelig 14" scherm
  • Lichtgewicht
  • Lange batterijduur van 10 uur.

Minpunten

• Traag
  • Wifi is instabiel
  • Chrome OS is erg beperkt
  • Weinig apps in de store zijn compatibel

Noekie1976 06-07-2020

verdraaid handig

Geschreven voor: Lenovo S345

Heel vet natuurlijk als je een laptop mag testen. Nog vetter natuurlijk als hij onverwacht echt heel prettig werken is.

scherm openklappen en gelijk werken in de cloud, social media en mail, alles werkt naar behoren en is goed toegankelijk. Het scherm is met 14 inch een prima maat, met fijne kleuren en goed zichtbaar en ontspiegeld. Dus even in de tuin een mailtje schrijven is ook gewoon prima.

Waar ik bij mijn oude laptop standaard een muis meesleepte is het touchscreen hier nu echt de uitkomst.
Alleen een pagina als marktplaats merkte ik dat hij toch wat moeite had met laden, maar het ongemak was minimaal en het gemak van groter scherm en eenvoudige bediening won het hier van het even moeten wachten tot de pagina compleet geladen was
Met zijn lichte gewicht makkelijk mee te nemen, een fijn toetsenbord met letters die in het donker ook goed te zien zijn, prettig voor degene die niet blind kunnen typen. De batterij duur is echt prima, maar is opladen dan echt nodig zit er geen flauw kabeltje bij, maar gewoon genoeg meters. vraag me wel af of de usb3 stekker echt een pluspunt blijft of net als met sommige gsms toch een zwak plekje blijkt

Na 2 weken deze laptop in huis merk je pas hoe irritant en beperkt zo een iphone nu eigenlijk is :D

Pluspunten

• stil
  • licht
  • touchscreen
  • direct gebruiksklaar

J.Backx 06-07-2020

Snel, praktisch en eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Lenovo S345

Wij waren voor onze tiener dochter specifiek op zoek naar een chromebook, zij had hier al ervaring mee vanuit school. Tijdens de coronaperiode waarin thuisonderwijs geboden werd, konden we deze lenen vanuit school en dat beviel niet alleen haar goed, ook ikzelf was verrast door het gebruiksgemak. Inmiddels hebben we deze Lenovo Chromebook nu een ruime week in gebruik: een prachtig apparaat met een mooie afwerking is het eerste dat opvalt. Ondanks dat hij lichtgewicht is, zijn de gebruikte materialen degelijk en toch ook mooi. Het in gebruik nemen ging zeer eenvoudig: aanzetten en inloggen in je google-account en daar ga je al. Wat een verademing voor iemand als ik, die geen technisch wonder is ;-) Wat me tot nu toe het meest verrast heeft is de snelle opstart en de lange batterijduur. Ook de beeldkwaliteit is super: een fijn breed scherm, goede resolutie en wat echt heel fijn is: geen spiegeling of andere hinder, zelfs bij fel licht is het beeld goed. Daarnaast kan het scherm eenvoudig in verschillende posities versteld worden. Onze dochter kijkt vooral films en series op netflix, youtube etc. Daarnaast heeft ze dit jaar voor school een aantal presentaties gemaakt en geleerd om in teams te werken, videobellen en schrijfopdrachten te doen. Dat gaat allemaal erg goed. Voor mijzelf vind ik het overigens ook een aanrader aangezien ik soms presentaties geef aan mijn klanten en deze chromebook daar heel geschikt voor is: lichtgewicht voor onderweg, lange batterijduur, goede beeldkwaliteit met heldere kleuren. En een heel goed reagerend touchscreen, wat voor veel gebruiksgemak zorgt. Een muis is daarom ook geheel niet nodig. Je gebruikt het touchpad of gebruikt het touchscreen. En kunt dit ook door elkaar heen gebruiken. Ik las ook dat het toetsenbord mors-bestendig was. Dit hebben we nog niet aan de hand gehad of getest, maar is natuurlijk erg fijn bij gebruik voor een tien-jarige, maar ook voor mezelf als ik on-the-go ben. Het toetsenbord zelf, typt ook fijn en de toetsen zijn verlicht, wat 's avonds een plus is.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • snel opstarten
  • lange batterijduur
  • lichtgewicht
  • fijn toetsenbord

ReviewEHR 05-07-2020

Mooi, licht en goede accuduur.

Geschreven voor: Lenovo S345

Deze Lenovo Chromebook ziet er mooi uit. Lekker strak design en heel handzaam. Het is een prima evenwicht tussen klein en mobiel en groot genoeg en functioneel. Het 14 inch scherm is groot genoeg om alles goed te kunnen zien en lezen.. Daarbij is het ook heel fijn dat het een touchscherm is. Het reageert prima op de aanrakingen, zonder dat het ongewenst gevoelig is.

Het is een lichte laptop die prima mee te nemen is en makkelijk te bedienen. Heerlijk toetsenbord met achtergrondverlichting. Dus ook in schermer en donker prima mee te werken. Het in gebruiknemen is makkelijk wanneer je denkt vanuit een android telefoon. Installeren en synchroniseren van apps en accounts gaat heel makkelijk.

Batterijduur is helemaal prima. Het lukt goed om een werkdag vol te maken op 1 acculading, in ieder geval tot nu toe de korte tijd dat ik het heb kunnen proberen. Er draait dan ook niet echt veel op de laptop zelf omdat het een chromebook is. Via Wifi e.v.t hotspot van de telefoon is het makkelijk inloggen op een netwerk om daarop te werken. Voor mijn werk een prima oplossing.

Een nadeel in mijn gebruik is dat de wifi het net wat minder doet dan andere apparaten hier. Dat zegt natuurlijk ook wat over mijn wifi hier, maar de telefoon en andere laptop hebben net wat meer bereik.

Al met al: voor online activiteiten een prima computer met een superscherm en prima accu.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm (scherp)
  • Touch
  • Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Licht

Minpunten

• Mager wifi bereik