Acer Nitro 5 AN515-54-57VK

• Test panel 7,2 nov 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Nitro 5 AN515-54-57VK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Raphaella 25-11-2019

Redelijke laptop maar wel erg duur

Geschreven voor: Acer Nitro 5 AN515-54-57VK

Het is een redelijke laptop maar erg duur voor wat je er voor terugkrijgt. er zit geen ssd in dus is hij een heel stuk trager met dingen downloaden en opstarten. de beeldkwaliteit is redelijk maar de laptop maakt erg veel lawaai als de ventilatoren aanspringen. ook heb ik heel erg veel problemen gehad met het resetten van deze laptop. in . totaal heb ik hem 4x moeten resetten omdat hij steeds vast bleef hangen of halverwege zelf stopte. ook zitten de openingen op vreemde plaatsen. de locatie waar de oplader in moet is erg onhandig omdat deze in het midden van de zijkant van de laptop zit. ook zit de headphone jack op een onhandige plaats. deze zit aan de rechterkant bijna helemaal aan de voorkant. als je rechtshandig bent zal je dus constant tegen je headphones aanstoten. verder ziet de laptop er redelijk uit maar ik vind 999 euro erg veel geld voor wat je er voor terugkijgt

Pluspunten

• prima beeldscherm
  • degelijke kwaliteit laptop

Minpunten

• rare headphone jack locatie
  • geen ssd
  • erg duur

Wouter 25-11-2019

Fijn gevoel, snel en goed scherm

Geschreven voor: Acer Nitro 5 AN515-54-57VK

De acer nitro 5 is een goede instap gaming laptop die vele games prima kan runnen. Hij is snel en ook goed bruikbaar voor andere zaken dan games.

Pluspunten

• goed scherm
  • voelt zacht aan
  • keyboard backlight
  • snel

Minpunten

• accuduur
  • snel vlekken

H.Loos 22-11-2019

Gaming laptop met verborgen kwaliteiten

Geschreven voor: Acer Nitro 5 AN515-54-57VK

Normaal gesproken ben ik niet een echte voorstander van Acer laptops. Mijn voorkeur gaat normaal gesproken uit naar andere merken. De kans om deze Acer te testen wilde ik dan ook graag met beide handen aangrijpen.

De layout van de laptop is vet! Stoere, nette behuizing met rode toetsverlichting oogt lekker. Helaas, zodra je de laptop in handen krijgt wordt het stoere iets minder. Een beetje 'plastic' gevoel krijgt de overmacht. Toen ik het scherm openklapte kreeg ik al het idee dat dit na verloop van tijd een beetje 'slapjes' zou gaan worden.

Het touchpad wat uit het midden is geplaatst vind ik zelf wat minder prettig. Dit komt waarschijnlijk omdat er op het toetsenbord ook ruimte is voor een keypad aan de rechterkant van het toetstenbord, zoals dat ook bij losse toetsenborden het geval is. Het zal waarschijnlijk een kwestie van wennen zijn.

De performance van dit model vond ik prima. Onder diverse omstandigheden deze mooie Acer getest en hij kon altijd goed mee! Met behulp van de Nitro knop kon ik de ventilatoren een beetje opjagen waardoor ie snel weer helemaal afgekoeld was en ie weer wat rustiger werd. Leuke gadget, maar of ik het écht nodig heb ? Ik vraag het me af.

Voor de echt doorgewinterde gamer is dit model misschien wat te zwak, wat weinig diskruimte en maar 8 Gb standaard ram, wat overigens wel uit te breiden is tot 32Gb.

Ik heb hem maar een goede week kunnen testen, maar een puntje wat me op viel was dat de accu vrij snel leeg liep. Ook bij wat minder zware belasting.

Over het algemeen , een goede laptop om te starten! Goede wifi, de juiste aansluitingen voorhanden. Scherm perfecte scherpte!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Scherm groot en scherp!
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Touchpad uit het midden geplaatst
  • Kleine harde schijf

T.Schoffelmeer 22-11-2019

Goede gaming laptop voor een nette prijs

Geschreven voor: Acer Nitro 5 AN515-54-57VK

Ik heb deze laptop een paar weken kunnen testen.

Ik speelde eerst op een HP laptop van een jaar of 3 oud, maar het verschil is heel erg duidelijk merkbaar.

Het meest heb ik de laptop gebruikt voor online gaming (Fortnite).
De behaalde FPS rate is vaak 200 bij een full HD resolutie.
Het scherm geeft een mooi helder beeld en de kijkhoek is meer dan voldoende.

Gelijktijdig gamen en streaming geen enkel probleem. Wel loopt de temperatuur dan op, waardoor de ventilator duidelijk hoorbaar is.

Over het algemeen een goede fijne laptop met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Monitor Full HD Helder beeldv
  • Oplichtend touch- en keyboard
  • Online games (oa Fornite ) uitstekend speelbaar
  • Gaming en streaming geen enkel probleem

Minpunten

• Mis extra harddisk voor opslag
  • Bouw voelt breekbaar aan

Richard 17-11-2019

Stoer uitziende game-laptop (maar voelt goedkoper dan-ie is)

VORMGEVING EN BOUWKWALITEIT
De plastic behuizing kan op sommige plaatsen een beetje ingedrukt worden: naast het touchpad, bovenop de klep en aan de onderkant bij de ventilatieroosters.
Voordeel: het apparaat voelt niet zwaar aan. Maar dit had naar mijn idee ook bereikt kunnen worden met een lichtgewicht metaal, waardoor het geheel steviger wordt. De zwarte kleur gaat mooi samen met de rode accenten, maar lijkt een beetje gevoelig voor vingerafdrukken.

BEELDSCHERM
Het 15,6 inch LCD-paneel met Full HD resolutie geeft een helder beeld en mooie kleurweergave. De matte coating vind ik prettig; deze vermindert weerspiegelingen in vergelijking met glanzende schermen van andere laptops.

TOUCHPAD & TOETSENBORD
Het touchpad heeft een prettige grootte, om met "multi-touch" gebaren te werken (zoals het slepen met twee vingers, om te scrollen door bijvoorbeeld een Office-document of een webpagina). Aparte linker- en rechter "muis"knoppen ontbreken. Ach, serieuze PC-gamers gebruiken meestal een speciale muis, toch? :-)

Op het toetsenbord miste ik LED-lampjes voor Caps Lock en Num Lock. Kwestie van wennen? Wanneer je ze indrukt, verschijnt alleen kortstondig een symbool op het beeldscherm. De AAN/UIT knop van de laptop, bevindt zich helemaal rechtsboven. Boven het numerieke gedeelte. Waardoor ik dacht: "pas op, dat je die power-knop niet per ongeluk indrukt, tijdens het gamen bijvoorbeeld!" ;-) Maar uiteraard heeft Acer daar aan gedacht. Je moet de Power Button zo'n twee seconden ingedrukt houden, waarna je een aantal opties krijgt, van "beeldscherm uitzetten" tot helemaal uitschakelen (Shut down).
De toetsen vind ik prettig typen. Ze worden allemaal verlicht in de kleur rood. De WASD- en pijltoetsen zijn extra opvallend om ze vlug te vinden. Een speciale "NitroSense" toets haalt het Acer instellingen-scherm tevoorschijn, met diverse instellingen voor energiebeheer en de geluidsmodus (gaming, film of muziek).

GAMING
Eerlijk gezegd ben ik vooral een console-gamer. Maar speel af en toe nog wel een PC-game. Hoewel het spel "Shadow of the Tomb Raider" veel vraagt van de computer (en deze uitvoering van de Acer Nitro 5 een instapmodel is), blijkt het prima speelbaar! De ventilator begint alleen steeds meer lawaai te maken bij al dat grafisch geweld. Ook loopt de batterij snel leeg.
Eén van mijn all-time favoriete games: "C&C Red Alert 3" werkt moeiteloos, met de allerhoogste grafische instellingen, op de Nitro 5 (echter gaat het dan wel om een spel uit 2008). Allemaal dankzij de Nvidia GeForce GTX 1650 grafische chip. Verder heb ik de games “Cat Quest II” en “Portal” gespeeld.

Omdat de laptop niet beschikt over een optisch schijfstation (DVD drive), moest ik games downloaden via Steam of EA Origin. Maar dit verliep lekker vlot, zelfs via een draadloos netwerk, dankzij “WiFi AX”. Wat ook helpt is dat de bestanden heel snel worden opgeslagen. Op het M.2 flash-geheugen (512GB Solid State Drive). Overigens kan daar nog een M.2 SSD bij geplaatst worden. Indien gewenst zelfs een "gewone" SSD of Hard Disk daar nog bij! Zodoende biedt deze laptop, met zijn compacte afmetingen, voldoende mogelijkheden om de opslagruimte naar wens uit te breiden.

AANSLUITMOGELIJKHEDEN
Er is een headset-aansluiting (analoge mini-jack) aanwezig, een HDMI-uitgang voor een extern beeldscherm, een netwerk-poort (Ethernet kabel) en natuurlijk een aantal USB-aansluitingen (zie specificaties op de productpagina). Waaronder 1x USB Type C.

MEEGELEVERDE SOFTWARE
Het besturingssysteem is Windows 10 Home. Waarop standaard alvast twee handige programma's van CyberLink zijn geïnstalleerd: PhotoDirector (fotobewerking) en PowerDirector (videobewerking). Via de "Acer Collection S" krijg je toegang tot een selectie van 'apps' voor Windows 10 (snelkoppelingen naar de Microsoft Store).

TEN SLOTTE
Gedurende één week heb ik deze gaming-laptop uitgeprobeerd.
Al met al een prima bruikbare laptop, maar ik twijfel over de prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Matte coating op scherm
  • Verlichte toetsen
  • Snelle WiFi verbinding

Minpunten

• Bouwkwaliteit (degelijkheid)
  • Voelt wat "goedkoop" aan
  • Geen "muis"knoppen bij touchpad
  • Ventilatie maakt lawaai