Braun Silk-épil LS5560 draadoze Ladyshaver met drie opzetstukken

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil LS5560 draadoze Ladyshaver met drie opzetstukken op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Valerie 09-05-2018

Handig in gebruik, multifunctioneel!

Dit (trouwens mooie) toestel is zeer gemakkelijk in gebruik. Als basis scheerapparaat doet het perfect wat je er van verwacht. In vergelijking met de vorige modellen van Braun gaat deze batterij echt lang mee. Top! De ander 2 functionaliteiten zijn bijkomend, maar zeker wel een meerwaarde Zeker het verwijderen van eelt een dode huid. Handig! Na het gratis testen van dit toestel, kan ik concluderen: In het algemeen zeker een aanrader!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • lange batterijduur
  • bijkomende functies (3 in 1)

Saskiaatje 29-06-2016

Ik heb de ladyshave nu al meer dan 2 jaar in bezit (zo uit mijn hoofd..) en hij bevalt nog steeds erg goed.

Zojuist heb ik het scheerblad en de scheerkop vervangen gezien hij aan haartjes begon te trekken en het scheerresultaat achteruit ging. Nu scheert hij weer alsof hij nieuw is.
Het vervangen was wel een wat duurdere business, die twee samen was ongeveer 26 euro. Echter nog steeds 20 euro goedkoper dan een nieuw apparaat kopen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met het apparaat, hij scheert mijn benen glad en dat gaat nog aardig snel ook. Ik heb een aardig gevoelige huid waardoor scheren met een scheermes zelfs met scheerschuim een werkelijk hel is, maar met deze ladyshave gaat alles prima.

Wanda 07-01-2016
Ik gebruik al jarenlang een Braun. Helaas gaat ie na het schoonmaken met water nog wel eens kapot. In de handleiding staat dat je hem na het schoonmaken met vaseline moet insmeren. Dat heb ik nooit gedaan, dus waarschijnlijk heb ik dat aan mezelf te danken. Recent heb ik een ladyshave van Philips geprobeerd, maar daarmee zat ik onder de snijplekken en rode irritatieplekken. Oftewel snel weer terug naar mijn Braun, want daarmee heb ik nog nooit enige irritatie gehad, niet bij mijn oksels, bikinilijn of op mijn benen en het scheerresultaat is prima!

maar-t 02-01-2016
Dit scheerapparaat heb ik ongeveer twee jaar geleden gekocht. Ik vond het zeer prettig dat ik een opzetstukje erbij had voor mijn schaamhaar, omdat ik dat niet helemaal eraf wil. Echter kocht ik dit apparaat om ook mijn benen en oksels mee te scheren. Hierbij merkte ik dat er vele keren overheen moet worden gegaan en zelfs dan blijven er wel stoppels achter. Oftewel het apparaat komt niet goed genoeg in aanraking met de huid.
Aangezien ik altijd erg zuinig ben en ik de stoppels ook weer niet zo enorm erg vind heb ik nog geen nieuwe gekocht, want hij doet het naar mijn lakse behoefte goed genoeg. Echter raad ik hem niet aan, want ik weet zeker dat er apparaten zijn die wel voor gladde benen zorgen

CC1 30-05-2012
Vervolg op review van 26 mei.

Zojuist met het gratis servicenummer van Braun gebeld i.v.m. onderstaande klachten.
Hier kwam het volgende uit:

Het scheerblad moet bij alle Braun apparaten binnen 9-18 maanden vervangen worden.

Mochten de klachten binnen 9 maanden na aankoopdatum optreden, dan valt dit nog binnen de garantieperiode.

Op de rest van het apparaat zit 2 jaar garantie.

Op de site Europart.nl kan je onderdelen bestellen voor dit apparaat.

Bij slechte scheerresultaten moet het scheerblad en de messenkop vervangen worden, nummer: 31255305 voor dit apparaat.

Inclusief verzendkosten ben je dan een week en 23,24 euro verder.

Oftewel: je kan net zo goed voor een paar tientjes een nieuw apparaat kopen.

CC1 26-05-2012
Zeer slechte aankoop geweest.

Net een jaar in het bezit van deze Ladyshave en de scheerresultaten zijn nu zo slecht dat je wel 10x over de huid heen moet gaan voordat het merendeel van de haartjes verwijderd is. Daar houd je natuurlijk een geïrriteerde huid aan over.

Conclusie: binnen een jaar zijn de scheerresultaten zo slecht dat het apparaat beter vervangen kan worden door een ander apparaat.

Het schoonmaken is altijd al lastig geweest. De kap kan je goed verwijderen, waardoor je de Ladyshave goed kan laten drogen. Het kopstuk gaat bij het schoonmaken echter zeer gemakkelijk los, waarna er een veertje zichtbaar wordt dat gemakkelijk in de gootsteen kan vallen. Het schoonmaken is dus een drama.

Batterij houdt het wel erg lang vol, dus dat is zeker een pluspunt.

Ook is het handig dat het knopje gemakkelijk in 1 stand blijft staan, waardoor tijdens het scheren het apparaat niet uit valt.

Conclusie:
Scheerresultaten gaan zeer snel achteruit, app. heeft een goede batterij, app. is zeer slecht schoon te maken.

CC1 30-05-2012

Vervolg op review van 26 mei.

Hier kwam het volgende uit:

Op de rest van het apparaat zit 2 jaar garantie.

Op de site Europart.nl kan je onderdelen bestellen voor dit apparaat.

Inclusief verzendkosten ben je dan een week en 23,24 euro verder.

Oftewel: je kan net zo goed voor een paar tientjes een nieuw apparaat kopen.

YvonneB3 07-08-2011
Ik heb deze mooie ladyshave meer dan 2 jaar geleden gekocht. Hij kraste over de huid en je zag nog kleine stoppeltjes na vaak scheren en na een jaar deed hij helemaal niets meer. Daarna een Philips gekocht, die helaas ook niet voldeed. Nu gebruik ik voor het eerst mesjes. (Gratis gekregen Veet met trimmer) Al blijf ik het eng vinden om die te gebruiken onder de oksels.

Fam I 01-06-2011
Nadat mijn 15 jaar oude Philips lady shave het begaf dacht ik met Braun kwaliteit te kopen.
Wat een ellendig en waardeloos apparaat. Een regelrechte miskoop! Weggegooid geld.
Haartjes worden niet in 1 keer afgeschoren maar pas na 7x, het resultaat is ronduit slecht.
Daarnaast valt het apparaat tijdens het scheren gewoon te makkelijk uit elkaar door de vele onderdelen. Geen klik om het vast te zetten maar gewoon de accessoire erop schuiven met het gevolg dat het uit elkaar valt op de grond.
Ik merk ook op dat het apparaat niet in de Braun "niet goed geld terug" actie is opgenomen. Ik verwacht dat dit een bewuste keuze is.
Gr,
Fam

Orakeltje 18-05-2010
Ik heb dit scheerapparaat ongeveer 2 jaar geleden gekocht. In het begin was ik er erg tevreden over en schoor hij prima. Maar na verloop van tijd begon hij minder goed te scheren en ook de tijd die hij opgeladen gebruikt kan worden werd steeds korter. Het leek af en toe net of ik een epileerapparaat heb gekocht. Hij trekt nu de haren eruit met zeer pijnlijke plekken en bultjes als resultaat. Bovendien is het resultaat niet glad te noemen.
En af en toe tijdens het gebruik lijkt het net alsof de stroom "wegvalt", terwijl hij net opgeladen is.
Kortom: ik ben er niet tevreden over.

Oldshatterhand 01-12-2009
Goed apparaat : werkt uitstekend.
Heb deze gelijkertijd aangeschaft met de Braun LS-5160.
Het enige verschil is dat de LS-5560 opgeladen kan worden via de electra en de LS-5160 werkt alleen op batterijen.
Ik heb ook hiervoor oplaadbare GP-batterijen in gedaan (ter voorkoming van "lekken").
Net zoals de electrische tandenborstels van Braun heb ik zowel oplaadbare als op batterij.
Ik gebruik deze wisselend als het electrisch apparaat "leeg" getrokken is en ik heb dus altijd vervanging bij de hand : wel zo gemakkelijk.
Bovendien makkelijk op reis of op vakantie.

Lilian23 08-11-2009
Heb deze ladyshave nu ruim 1 1/2 jaar, en bevalt steeds minder. Scheert niet alle haartjes weg, ook niet na het plaatsen van een nieuw scheerblad. Eigenlijk een veel te hoge aanschafprijs voor zo'n waardeloos apparaat.

Lilian23 02-06-2012

Ik heb het apparaat maar weggegooid.

hedy68 01-10-2009
had ik maar eerder gekeken naar de ervaringen van andere gebruiksters. ook ik vind het een naar apparaat. 1ste jaar was okay maar daarna haperde het veel. net een nieuwe scheerkop gekocht (voor 18 euro) maar dat is niet beter. zonde van mijn geld dus...

Miran225 30-09-2008
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het geen geweldig apparaat vind. Heb het apparaat al binnen 2 maanden retour gestuurd naar Braun omdat het ding niet onthaart, maar de haren uit je benen lijkt te trekken. Er is een nieuwe scheerkop opgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde. Soms gaat het wat beter, dan trekt hij niet, maar dan slaat hij weer hele stukken over en krijg ik de haren met geen mogelijkheid weg. Ik vind het een miskoop. Ik had hiervoor een apparaat van een ander bekend merk en die ga ik nu ook maar weer aanschaffen. Heb deze gekozen vanwege een test van Tros Radar, maar dat zegt dus ook niet alles.

Berna 13-07-2008
Wat een waardeloos apparaat, nu half jaar in mijn bezit en heb zelfs al een x het scheerblad moeten vervangen, motor wordt steeds minder krachtig en scheren geeft veel irritatieplekken, vooral in de bikinezone en onder de oksels. Ik heb nu een Philips 6319 en dat is echt een verademing, voor het eerst geen irritatie!

Miss M1977 22-04-2008
Ik ben zeer ontevreden!
Slecht scheerresultaat: Ik moest soms wel 5-6 keer over dezelfde plek op mijn been gaan om alle haartjes te scheren.
Pijnlijk in gebruik: Zowel op de bikinilijn als bij de oksels zeer pijnlijk scheren. Het lijkt alsof de haartjes in het apparaat blijven hangen, min of meer eruit worden getrokken en niet geknipt worden. Met als resultaat veel zere, rode plekken.
Deze klachten heb ik aan de klanteservice van Braun voorgelegd, maar zijn konden er niets aan doen. Het zou te maken habben met wennen van de huid aan het nieuwe apparaat(?) en dat het bij iemand anders wellicht geen pijn doet. Mij werd ook geadviseerd om met de plekken naar de dokter te gaan(?)
Ik heb altijd scheerapparaten gebruikt, wel van een ander groot merk, en nooit dergelijke problemen gehad.
Die 59,90 zijn in dit geval weggegooid geld.
De klantenservice, sja, daar zal ik maar verder niets meer over schrijven......

My 03-01-2008
In het begin beviel het apparaat erg goed maar na een paar maanden erg pijnlijk en scheert slecht..geen aanrader!!

Frans Meijer 30-12-2007
De deskundige hier -mijn vrouw- is niet tevreden met het scheerresultaat.
Dat zaken als degelijkheid, gebruiksgemak hoog scoren is mooi, maar zij is nog steeds erg tevreden over haar wegwerpscheermesjes die zij onder de douche gebruikt.
Voor de bikinilijn werkt de oude Philips nog het beste.

Helaas, een nutteloos cadeau.

olalaa 23-12-2007
Een erg goede ladyshave. Hij laadt snel op, heeft meerdere opzetstukken en opbergetui. Ook draadloos of met snoer te gebruiken met daarmee als voordeel dat hij altijd klaar is voor gebruik. Onder de douche geeft hij ook een goed scheerresultaat. Ik ben er heel erg blij mee en ik heb gelukkig geen last van irritaties met mijn gevoelige huid. Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze ladyshave.

Jessica2003 26-11-2007
Was in principe ook wel tevreden, alleen jammer dat hij na 2 jaar ineens in een pijnlijk gruwelijk apparaat veranderd en je hem in de prullenbak kunt gooien.....

Saskia_xx 23-06-2007
Een erg goed scheerapparaat, verwijdert ook de wat langere haren. Mooi design en heel handige kopstukken en makkelijk schoon te maken. Kan ook onder de douche, maar dat is nog niet geporbeerd. Een super apparaat!