De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta CF 3910 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Ingrid 20-11-2020

Voor de prijs een leuk apparaat

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Ik mocht deze Krul borstel testen. Tijdens open maken voelde hij een beetje breekbaar. Het knopje bovenop om de borstels te vervangen en vast te zetten voelt erg breekbaar en ben ik niet overtuigd dat het een lang termijn zou overleven.

Het haar draait wel goed op met de borstel en ik was positief verbaasd over de curl release knop. Dit werkt verbazingwekkend goed. Er kwam ook voldoende warmte uit. Voor deze prijs een prima apparaat.

Pluspunten

• Voldoende warmte
  • Laat opgedraaide Krul goed los
  • Prijs

Minpunten

• Knopje bovenop voelt breekbaar.

Yvonne V. 13-11-2020

Volume voor een leuk prijsje

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Direct na ontvangst van mijn krulborstel viel me op dat het apparaat erg licht is (associeer ik dan vaak qan goedkope rommel, maar misschien zou het tegendeel bewezen worden). Ik heb halflang haar, véél halflang haar vooral. En ben qltijs opzoek naar een manier om snel wat volume of een speelse look te creëeren.
De gebruiksaanwijzing bestaat uit 2 grote uitvouwbare posters met plaatjes, zou je denken lekker simpel, maar persoonlijk werd ik er niet wijzer van. Dus dan maar zelf een beetje experimenteren.
Op handdoekdroog haar duurde het erg lang om de boel droog te krijgen, laat staan volume te creëeren, dus daarna op droog haar geprobeerd. Toen beduidend meer succes. Een leuke speelse slag was vrij simpel ontstaan en bleef zowaar nog zitten zonder uit te zakken ook! Mijn haar is niet statisch geworden en het was glanzend en zeker niet droog.
Voor mij met zo'n dikke bos haar is het achteraf gezien wel fijn dat het apparaat zo licht is, ik zou anders bij het doen van de achterkant, of de "2e helft" een zware arm hebben gekregen, nu kon ik prima door. Al met al een prima krulborstel voor deze prijscategorie. Uiteraard niet te vergelijken met een Dyson, maar daar is de prijs ook niet naar.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Goede prijs

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Tanja de Vries 10-11-2020

Mooi design

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Dit product mogen testen. Maar ik ben er eigenlijk niet tevreden over.
Het vaste stuk ziet er mooi uit. Maar daar is alles mee gezegd.
De opzetstukken kun je verwisselen door een dopje eraf te draaien. Beetje onhandig.
Ik vond het vermogen ook niet echt fantastisch.
Het knopje om je borstel mee te laten draaien is handig.
Het snoer was prima van lengte.
Mijn haar krulde er niet echt van.
Je kunt beter wat meer geld uitgeven dat je waar voor je geld hebt.

Pluspunten

• Lang snoer

Minpunten

• Weinig power
  • Krult niet echt bij halflang haar

Rens78 10-11-2020

Prima kwaliteit voor een prima prijs

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Wij hebben deze Föhn borstel nu een paar keer gebruikt. Voor de snelle krul werkt deze echt helemaal goed. Ik gebruik hem vooral voor de voorste plukjes van mijn haar en dat geeft een mooi resultaat. Dus: ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed!

Pluspunten

• Prijs
  • Werkt snel en eenvoudig

Minpunten

• Vrij licht apparaat

LindaVH 10-11-2020

Mwah

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

In eerste instantie superblij, ik mag de Wave&Curl testen! Het pakket was snel binnen, maar de teleurstelling startte helaas al bij het uitpakken. Ik mis een fatsoenlijke handleiding. Na enig puzzelen ontdekte ik hoe ik de borstels kon vervangen. Het product voelt gammel aan, beetje goedkoop materiaal en het design oogt ook goedkoop. Het product zelf werkt op zich wel, maar het is bij jezelf niet gemakkelijk te gebruiken. De snoerlengte is wel heel goed. Ik heb halflang haar met krullen. Bij mijn dochter daarentegen werkt het wel. Mooi resultaat! Al met al zijn geld echter niet waard. Ik zou liever voor een steviger product gaan met meer gebruiksgemak.

Pluspunten

• Snoerlengte

Minpunten

• Gammel
  • Oogt en voelt goedkoop
  • Werkt niet handig
  • Geen handleiding

Dingetje1968 09-11-2020

Goede aankoop

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Ik heb stijl haar en zoals de meeste mensen met stijl haar wil ik graag krullen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik op de Rowenta Wave and Curl. En ook nog betaalbaar. Kan vast niets zijn maar ik wilde deze prijsklasse ook een kans geven. Er zitten 2 opzetstukken bij, heeft 2 standen, een koord dat mee draait en wat me ook handig leek een curl release.
Hij belooft ook een anti- statische werking en heeft een tourmaline coating. Van dat laatste merk ik niet heel veel…
Bij het openen had ik heel even een gevoel van hmm ziet er niet echt stevig uit. Hij is heel licht en alles plastic. Gouden randje is ook niet echt mijn smaak maar het gaat om het resultaat.
Er zitten 2 opzetstukken bij. 1 van 21mm voor een curly stijl en een van 25mm voor een wave en volume stijl. Het verwisselen van de opzet stukken is makkelijk maar ik was wel een beetje bang dat ik de binnenstaaf eraf zou draaien de eerste keer.
Ik had mijn haar gewassen en handdoek droog gemaakt. De eerste keer heb ik het opzetstuk van 25mm gebruikt. Mijn haar werd er wel een beetje statisch van en de borstel was best stug. Maar ik was niet ontevreden. Ik hoef niet echt een bos vol krullen. Ik wil een speelse look met volume.
De 2e keer probeerde ik de kleine opzetstuk. Deze keer geen statisch haar en ik was heel snel klaar. Nu gebruik ik wel de hoogste stand want de lage stand doet weinig. Misschien alleen als ik mijn haar wil drogen.
De curl release is handig maar ik heb wel een paar keer gehad dat mijn haar vast zat dus ik moet wel opletten.
Het snoer draait mee wat wel handig is. Hij is ook lang genoeg.
Al met al ben ik tevreden. Voor deze prijs heb je een heel fijn apparaat.

Pluspunten

• curl release
  • meedraaiend snoer
  • 2 opzet stukken
  • licht, handig voor op vakantie

Minpunten

• soms haar vast bij curl release
  • met de borstel beetje statisch haar

Aniet2u 08-11-2020

Rowenta Wave en GEEN Curl

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Ik heb de Rowenta Wave & Curl voor mijn 14-jarigw dochter aangeschaft.
Ze wil heel graag haar haren stylen en dit was een betaalbare mogelijkheid voor haar.
Helaas zit er geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing in de verpakking. Enkel wat summiere afbeeldingen van wat er in de doos zit en brochures met zeer uitgebreide waarschuwingen in te veel verschillende talen.
Mijn dochter dacht een handleiding niet nodig te hebben en we gingen direct met haar haren aan de slag. We werden al gauw ontmoedigd.
De 2 verschillende accessoires zijn lastig te verwisselen. Het product oogt goedkoop en we moeten heel voorzichtig doen om de accessoires te verwisselen.
Het snoer is wel lang zat om rustig te kunnen stylen en het is fijn dat deze 360 graden mee kan draaien.
Na diverse pogingen hebben we enkele slagen in haar haar weten te creëren.
De “curl-release” functie is wel handig, maar mijn dochter is niet tevreden.
Vooralsnog heeft dit veelbelovende apparaat onze verwachtingen nog niet waargemaakt.
Binnenkort gaan we op internet op zoek naar een fatsoenlijke handleiding en tips en trucs van andere gebruikers, zodat we in december toch een schitterend golven en/of krullend kapsel kunnen stylen met de Rowenta Wave & Curl.

Pluspunten

• Lang en draaibaar snoer
  • lichtgewicht
  • Betaalbaar

Minpunten

• Geen fatsoenlijke handleiding
  • Maakt verwachtingen niet waar

Jetxx 06-11-2020

Tevreden voor styling

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Product is licht in de hand en heeft een goede snoer lengte.
Ik vind de luchtstroom te zacht om mijn haar er mee droog te föhnen. Maar als extra haarstyler op mijn bijna droge haar vind ik het super. Het geeft veel volume en een mooie natuurlijke slag.

Pluspunten

• Gewicht
  • Snoerlengte
  • Gebruiksgemak
  • Goede dikte van verwisselbare borstels

Minpunten

• Geen koude stand
  • Weinig power

Desiree02 05-11-2020

Minimale kwaliteit

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Nadat ik het product uit de doos had gehaald viel mij gelijk op dat de kwaliteit niet echt goed aan voelde. Zag er redelijk breekbaar uit.
Het apparaat heeft geen koude luchtstroom, wat ik erg jammer vind.
Tijdens het krullen laten de tandjes van de krultang een afdruk achter in het haar, dit is niet mooi en stoort mij.
Het knopje om het haar uit de borstel te lost te laten is wel heel fijn. Hierdoor zaten mijn haren niet vast in de borstel.

Pluspunten

• Knopje om haar los te laten uit de borstel

Minpunten

• Geen koude luchtstroom
  • Voelt erg goedkoop aan
  • Borstel tandjes maken afdrukken in je haar

G. 04-11-2020

Een aanrader voor vakantie

Geschreven voor: Rowenta CF 3910

Heel klein en licht apparaatje, handig om mee te nemen. Doet heel goed wat beloofd is. Ik zou hem niet elke keer na het wassen gebruiken want ik mis een koude lucht maar hij is prima tijdens de vakantie !

Pluspunten

• Heel licht
  • Klein en compact
  • Hete lucht doet prima
  • Functie Curl release werkt verbazend goed

Minpunten

• Geen koude lucht
  • Ik persoonlijk zou nog grotere borstel willen